Nekromanti V2089 (Runda 3)

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
!Paxen vår siare, i och med att vi har två stycken som hävdar att de är millers så anser jag att det är fullt rimligt att !Paxen är siare och där med grön.

Vimes siad som grön av !Paxen, inte så mycket att orda om just nu.

Konrad Konvalj med sin kopieringsförmåga anser jag att det finns lite frågetecken kring, men utgår jag från min egen förmåga och att vi bara var två stycken med den så finner jag trots allt konrads roll och förmåga rimlig. Troligtvis inte ulv. Dock siad som ulv av !Paxen.

Sapient en miller som tål två träffar när det kommer till nattmord. Anser att Sapient har spelat klokt och anser hans roll vara rimlig, får bättre och bättre intryck av Sapient.

Möller en miller som jag anser logiskt sett bör vara grön i och med hans förmåga/relation till Vimes, utöver det så anser jag att möller blivit "grönad" relativit tidigt och sedan bara glidigt med i spelet utan att göra allt för mycket väsen av sig. Tror dock inte möller är ulv för som ulv skulle han inte tjäna på att försöka styra om ett pågående drev mot en bybo utan det smartaste vore att bara följa med i strömen. Så nej jag finner det orimligt att möller är ulv.

Korpen, MUT och sen vet vi inte något mer om honom.

Trots att Korpen i nuläget ser ut att bli diskad så vill jag rösta ut honom i första hand. Där efter skulle jag nog vilja rösta ut konrad konvalj eftersom han är siad som ulv.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vicotnik said:
Korpen, MUT och sen vet vi inte något mer om honom.

Trots att Korpen i nuläget ser ut att bli diskad så vill jag rösta ut honom i första hand. Där efter skulle jag nog vilja rösta ut konrad konvalj eftersom han är siad som ulv.
Korpen är ju ett bra val för byn. Blir han diskad som det ser ut nu får vi inget mer på honom så länge jag inte chansar på att använda min förmåga på honom, och hoppas att jag får en aktiv förmåga som säger oss någonting. Gör jag det misster jag Sapients "hard to kill" förmåga och kan således nattmördas. Det är det ju tokvärt eftersom det lutar åt att jag hängs nästa runda lik förbannat. Får jag nått gott av att använda min förmåga mot Korpen så tror jag att det hjälper byn i en förlängning.

Visar det sig att Korpen är grön efter diskning/hängning så ser det lite värre ut vill jag påstå.

Jag är ju grön oavsett vad övriga tror och hängs jag nästa runda så blir det tajt mot slutet. Troligen spelar det inte någon roll om jag hängs eller ej för byns del. En vinst är nästan garanterat. Det som kan sätta käppar i hjulen för oss är den sista ulven som har spelat utomordentligt bra.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Rent logiskt med tanke på att det finns så många som är "gröna" borde det vara Korpen som är den sista ulven. Redan förra rundan fanns det dåligt med alternativ på ulvar så..

Spider Jerusalem outade rätt konstigt och spelade inte så värst bra, men det kan ju bero på att han hade noll referenspunkter från sina ulv-polare. Andersson har inte ens loggat in och Korpen kanske har dåligt med tid så som han skriver. Det lämnar Spider ensam att chansa ihop diverse förmågor och liknande utan vetskap om vad de övriga ulvarna sitter på för information.

Korpen spelar ju så genuint dåligt för byn. Han har varit inloggad och hållt låda i vrållådan, men behagade inte att delta i spelet. Det är ett starkt tecken och jag har print screen bevis på det hela :gremsmile:

Jag har min röst på Korpen nu men närmar det sig diskning så spelar det ju ingen roll alls. Dyker Korpen upp 20:55 och kastar iväg ett räddningsinlägg så är det väl lika bra för vår del att rösta ut denne. Fnuk. Jag skulle villa haft lite mer spel den här rundan, men det är ju svårt när Korpen gör så här mot oss.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Alltså, allles oavsett hur mycket jag sympatiserar med viljan att gräva i allt och utforska alla vägar, så kan jag inte låta bli att känna att listan över misstänkta ulvar ser ut typ såhär:

1. Korpen
/.../
3569. Möller eller KK, eller kanske Vicotnik

Alltså, det jag känner att jag främst behöver ta ställning till den här rundan är huruvida vi ska rösta ut någon annan om Korpen ser ut att bli diskad. Vad är strategiskt bäst om utifall korpen mot förmodan är grön? Hur det än är ska korpjäveln ut, inget snack!
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vimes said:
Alltså, allles oavsett hur mycket jag sympatiserar med viljan att gräva i allt och utforska alla vägar, så kan jag inte låta bli att känna att listan över misstänkta ulvar ser ut typ såhär:

1. Korpen
/.../
3569. Möller eller KK, eller kanske Vicotnik

Alltså, det jag känner att jag främst behöver ta ställning till den här rundan är huruvida vi ska rösta ut någon annan om Korpen ser ut att bli diskad. Vad är strategiskt bäst om utifall korpen mot förmodan är grön? Hur det än är ska korpjäveln ut, inget snack!
Min misstänkta lista:

1. Korpen (pga indicier) K.K. (pga mitt siande)
2. Sapient (onda aningar) Vicotnik (Onda aningar)
3. Möller (han är ju iaf inte lika misstänkt som Sapient)
4. Vimes (pga mitt siande)

Om varken K.K. eller Korpen är ulvar så har jag ingen aning. Valet mellan att rösta ut Vicotnik eller Sapient vill jag inte göra, främst för att jag inte har något att gå på där.

Men, vafan.. Vi kommer vinna senast nästa runda.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Jag har egentligen bara Korpen på listan över misstänkta. Det som hände i början av den här rundan, när !Paxen siade K.K. som röd, hann liksom aldrig "sätta sig" innan det nu tagit ännu en vändning.

Förklaringen att K.K. fick min miller-egenskap "på köpet" när han kopierade att dubbeldödas, är rimlig. (Dvs. både kan ju viss mån räknas som "passiva", så kan han sno den ena bör han kunna sno den andra...)

(Och att K.K. inte själv tog upp den aspekten, förrän efter att !Paxen insett och skrivit om det, tycker jag gör det än trovärdigare.)

Vic/Möller har aldrig blippat på min radar.

Så jag har Korpen och sen ingenting och sen ingenting och sen bara gammal skåpmat typ.

Röst: Korpen

Så.

(Om någon undrar varför jag var borta hela gårdagen, så var det utanför min kontroll. Comhem djävlas (tror jag) för att föreningen där jag bor ska byta leverantör. Bredbandet var dött... )
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Sapient said:
(Om någon undrar varför jag var borta hela gårdagen, så var det utanför min kontroll. Comhem djävlas (tror jag) för att föreningen där jag bor ska byta leverantör. Bredbandet var dött... )
Ulv!

Sorry, Ulf! Ska det ju va
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Konrad Konvalj said:
Korpen ser ut att bli diskad. Vad göra?
Inte mycket att göra för är han bybo så mister ulvarna sitt nattmord och är han ulv så bör vi vinna.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Om jag utgår från att vi startade spelet med 3 ulvar:

!Paxen - Som jag ser det är det helt orlimligt att Paxen är ulv. I och med att vi har outade millers i spel så måste vi ha en siare. Paxen är alltså grön.

Konrad Konvalj - Kan vara ulv. Dock är förklaringen att han kopierat Sapients millerförmåga mer rimlig än att han sias röd för att han är ulv.

Sapient - Är rimligtvis grön i och med KKs frömågeanvändande. För, är KK grön, så är Sapient det också eftersom KK kopierat millerfrömågan. Men om KK är röd så lär inte Sapient vara röd då det skulle ge fyra ulvar från start.

Möller - Behöver inte vara grön, det är möjligt att jag delar förmåga med en ulv, även om jag inte ser poängen med det. Är Korpen grön så bör Möller vara ett intressant alternativ för utröstning. Detta för att om MUT = Miller gäller så startade vi med tre millers (vilket är för många).

Vicotnik - Kan också vara röd, trots förmågedelande med Recca. Dock är Möller ett hetare spår om Korpen är grön (se not om Möller ovan).

Korpen - jättesvårt att säga något om. Jag anser att vi bör börja i miller-härvan. Och eftersom Sapient borde vara grön (se ovan) så står det mellan Korpen och Möller. Möller grönas dock en del av att han och jag delar förmåga, och Korpen verkar ha gett upp helt (NU är det ju inte mycket att läsa!), så jag är rätt säker på att det är Korpen vi ska nita.

Slutsats: jag tycker vi nitar Korpen den här rundan. Är han grön, mot förmodan, står det huvudsakligen mellan Möller och Konrad Konvalj. Alternativet är att rösta ut en av Möller och KK denna runda och låta Korpen diskas, men det finns ju någon liten risk att Korpen släntrar in kl 20.58 och skriver "hej!" och undkommer Mukwas vrede. Inte för att det borde ha någon betydelse i långa loppet, men jag vill nog ändå förorda utröstning av den jag tror är ulv, och det är Korpen. Han leder med hästlängder före de andra möjliga ulvarna.

Röst: Korpen
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Korpen ser ut att bli diskad. Vad göra?
Inte mycket att göra för är han bybo så mister ulvarna sitt nattmord och är han ulv så bör vi vinna.
True that. Ännu en jävligt god anledning att faktiskt rösta på den vi tror är skruken.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Röst: Korpen

Som övriga säger. Dumt att låta Korpen harva in runt 20:59:59 och säkra en ny runda som vi får vänta oss igenom för att rösta honom. Bädre att få slut på lidandet.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
För övrigt så kommer jag snart gå från jobbet och jag kommer missa slutet på rundan pga träning, kommer kanske hinna logga in en liten stund någon gång mellan 18 och 19 om jag har tur. Men räkna inte med att jag kommer vara online något mer innan rundan är slut. Bör vara hemma till ca 21:30 skulle jag tro på.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Äh, inte lönt att sträva emot. Jag har inget egentligt på Vicotnik

Röst: Korpen
Hoppas nu bara att det är Korpen, annars får vi rycka upp oss.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Minre än 4 h kvar. Jag har inte ändrat röst.

Min röst: Korpen bara för att underlätta för Mukwa
 
Top