Nekromanti V2089 (Runda 3)

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Föreningen WRNU och Mukwa presenterar:

Varulv 2089 - Ett mutantlir i en mörk framtid (Runda 3)

Denna runda slutar på onsdag kl 21:00!

Efter en lång utfrågning konstaterar några av Unterstadts invånare motvilligt att Firmans replikanter förvaras på P-15, men ingen tycks vilja säga mer. Ni tvångsomhändertar en svävartaxi och kör iväg genom de oändliga tunnlarna. Lukten är nästintill outhärdlig och det är svårt att navigera bland alla provisoriska ruckel och gamla byggnadsställningar. Efter några timmars grälande tröttnar ni till sist på Spider Jerusalem och öppnar dörren till svävaren för att kasta ut honom. I kameraspegeln ser ni hur kroppen studsar, rullar, viker sig konstigt för att därefter mosas av en stor lastbil.

Vidare genom korridorerna och ni stannar bara vid vägtullarna som de kriminella gängen har satt upp för att tjäna en hacka. Ingen idé att ställa till med trubbel, så ni betalar varje gång. Ni kommer ned till P-9 och är egentligen inte helt säkra på om ni fortfarande befinner er i Sieger-Bauhaus block M1:B2. Skyltar lite här och där förklarar att det är hälsovådligt att vistas här nere utan vapen och att det finns risk för att drabbas av flertalet okända sjukdomar på de lägre planen.

Det är dags för er resistasyl. Utan en injektion kommer ni duka under för de sjukdomar som finns här på de lägre planen. I tur och ordning tar ni varsin dos. Några minuter senare märker ni hur Xyas ger ifrån sig ett gurglande läte, kroppen utför några okontrollerade ryckningar innan den blir helt stilla. Xyas är död. Resistasylen var uppenbarligen utbytt mot något annat och det slår er att vem som helst av er kunde ha valt den dosen. Ni stannar svävartaxin, dumpar kropparna och hör ett BOOM! Där Recca en gång stod finns bara en sotig fläck och lite rykande bombdelar som ligger här och där. Infiltratörerna har satt hårt emot hårt och det är dags för er att göra sig av med ännu en person.

Vi tackar Spider Jerusalem (Firman), Xyas (Sieger-Bauhaus) och Recca (Sieger-Bauhaus) för deras deltagande.

Kvar i spel:
!Paxen
Andersson
Brynolf
Konrad Konvalj
Korpen
Möller
Recca
Sapient
Spider Jerusalem
Vicotnik
Vimes
Xyas
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
YAY FOR TAKING SPIDER!!!

Och så jävla fel att vi förlorade 2 bybor. Fan.

Tack för gott spel av er.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Konrad Konvalj said:
Hell yeha!

Visst är det bra K.K. Du förlorade en kamrat där. Blev du sur för att Spider inte var duktig på sitt jobb?

Min röst: K.K.

Sista rundan gissar jag på då.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
!Paxen said:
Konrad Konvalj said:
Hell yeha!

Visst är det bra K.K. Du förlorade en kamrat där. Blev du sur för att Spider inte var duktig på sitt jobb?

Min röst: K.K.

Sista rundan gissar jag på då.
Jag är nöjd med Spidern som dräpt.

Vem siade du?
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
!Paxen said:
Visst är det bra K.K. Du förlorade en kamrat där. Blev du sur för att Spider inte var duktig på sitt jobb?

Min röst: K.K.

Sista rundan gissar jag på då.
Hur tänker du då? Bortsett från kommentaren då...
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Sapient said:
!Paxen said:
Visst är det bra K.K. Du förlorade en kamrat där. Blev du sur för att Spider inte var duktig på sitt jobb?

Min röst: K.K.

Sista rundan gissar jag på då.
Hur tänker du då? Bortsett från kommentaren då...
Jag siade K.K. som visade sig vara ulv.

Så, det var det jag hade tänkt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
!Paxen said:
Sapient said:
!Paxen said:
Visst är det bra K.K. Du förlorade en kamrat där. Blev du sur för att Spider inte var duktig på sitt jobb?

Min röst: K.K.

Sista rundan gissar jag på då.
Hur tänker du då? Bortsett från kommentaren då...
Jag siade K.K. som visade sig vara ulv.

Så, det var det jag hade tänkt.
Okay.

Bullshit !Paxen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Sapient said:
Okej, hur använde du din förmåga Konrad?
Väl använd. Väntar på resultat.
Har inte fått nått av Mukwa, men han kanske prioriterade !Paxen och läste hans siande först.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Sapient said:
!Paxen said:
Visst är det bra K.K. Du förlorade en kamrat där. Blev du sur för att Spider inte var duktig på sitt jobb?

Min röst: K.K.

Sista rundan gissar jag på då.
Hur tänker du då? Bortsett från kommentaren då...
Jag siade K.K. som visade sig vara ulv.

Så, det var det jag hade tänkt.
Okay.

Bullshit !Paxen.
Det finns ett par möjliga scenarion:

K.K. är ulv.
Jag är ulv.
Jag är grön och K.K. är grön, mitt siande slog fel.

Vilket betyder att det står mellan mig och K.K. för utröstande.

Om mitt siande slog fel så betyder det att Vimes kan vara ulv.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Spännande! Tack för spel Xyas och Recca! Era vassa ulvjagarhjärnor kommer vara saknade.

I och med Paxens siande är ju allt upp och ner. Jäva tur det, för annars hade det ju känts rätt segt att rösta på Korpen och sitta tysta en rundan.

Klart KK är ulv.

Röst: KK

kom igen nu, redogörelse för din förmåga och hur du har använt den, chop chop!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Spännande! Tack för spel Xyas och Recca! Era vassa ulvjagarhjärnor kommer vara saknade.

I och med Paxens siande är ju allt upp och ner. Jäva tur det, för annars hade det ju känts rätt segt att rösta på Korpen och sitta tysta en rundan.

Klart KK är ulv.

Röst: KK

kom igen nu, redogörelse för din förmåga och hur du har använt den, chop chop!
Som sagt. Inget utslag ännu.

Någon annan som fått svar av Mukwa? Eller är det bara !Paxen?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Konrad Konvalj said:
Sapient said:
Okej, hur använde du din förmåga Konrad?
Väl använd. Väntar på resultat.
Har inte fått nått av Mukwa, men han kanske prioriterade !Paxen och läste hans siande först.
Så !Paxen är alltså inte en ulv som fejkat siande, utan han har alltså siat dig på riktigt? Det är det du säger? :gremlaugh:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Konrad Konvalj said:
Någon annan som fått svar av Mukwa? Eller är det bara !Paxen?
Ingen annan får något av Mukwa förutom du och Paxen, eftersom Recca kolade. Det vet du nog.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Sapient said:
Okej, hur använde du din förmåga Konrad?
Väl använd. Väntar på resultat.
Har inte fått nått av Mukwa, men han kanske prioriterade !Paxen och läste hans siande först.
Så !Paxen är alltså inte en ulv som fejkat siande, utan han har alltså siat dig på riktigt? Det är det du säger? :gremlaugh:
Sist tog det 45 minuter för min del att få svar gällande mitt användande av min förmåga. Jag kommer ju inte chansa på mitt utslag och vill ha det på papper innan jag går in på detaljer.
 
Top