Nekromanti V2089 (Runda 3)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Sedan ett frågebatteri till KK:
Står det i din förmågebeskrivning något om förmåga eller förmågor? Finns det någon ledtråd där?
Vad heter din förmåga?
Har du någon mer förmåga eller information?
Min förmåga heter: Kraftdelning
Med hjälp av den kan jag kopiera och härma precis allt. Det kan tolkas lite hursom tycker jag. Precis allt innefattar kanske miller som du säger Vimes, och det går ju ihop rätt bra med upplägget. Det fanns egentligen inte så många att använda förmågan på, och när jag valde en miller så ställde det till det en aning för mig själv.

Min förmåga är cool. Om jag hade valt att använda den på Recca så hade jag trots att hon sprängt imiterat den förmågan. Samma sak om jag valt någon som hängts i galgen. Trots deras död hade jag haft användning av den.

Utöver detta så har jag ingen information.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Det är en jättecool förmåga, och jag är rätt säker på att den även kopierar folks millerstatus.

En sak som är intressant är att du bara har en förmåga (från KLASS), och ingen förmåga eller info från YRKE. Hitintills har det bara varit NOMisar som haft det så (fast tvärt om frömåga från YRKE och inget från KLASS). Men å andra sidan är du ju ett barskrapat gatubarn också, BRAT kanske inte har någon förmåga.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vicotnik said:
Vad tror ni om detta? Är jag ute och cycklar i min teori?
Jag tycker ju såklart att din teori suger.
Att ta bort Korpen där här rundan låter som ett bra val. Om nu inte Korpen plötsligt börjar spela på allvar och reder ut saker och ting. Föga troligt dock.

Vad händer runda 4 om du inte nattmördas och Vimes plockas istället?

Kvar då:
Vicotnik
Möller
Sapient

Två millers och en Vicotnik. Vem är ulven då?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Konrad Konvalj said:
Kvar då:
Vicotnik
Möller
Sapient

Två millers och en Vicotnik. Vem är ulven då?
Som det ser ut nu, Vicotnik. Men det känns rätt osannolikt att vi ska nå till den punkten att vi behöver ta ställning (jag tror ingen av de tre ovan är ulv, egentligen)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Konrad Konvalj said:
Vad händer runda 4 om du inte nattmördas och Vimes plockas istället?

Kvar då:
Vicotnik
Möller
Sapient

Två millers och en Vicotnik. Vem är ulven då?
Oavsett vem av mig och vimes som åker så kommer det inte bl någon större skillnad enligt mig. Då det faktum att jag ser både Möller och Vimes som gröna men är fortfarande skeptiks till Sapient.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vicotnik said:
Då det faktum att jag ser både Möller och Vimes som gröna men är fortfarande skeptiks till Sapient.
Så efter min hängning när du ser att jag är grön har du fortfarande ett horn i sidan mot Sapient? Min nuvarande miller-status måste ju gröna Sapient något grönjävligt.

Nu tror jag inte riktigt att du tänker klart här Vicotnik.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Konrad Konvalj said:
Nu tror jag inte riktigt att du tänker klart här Vicotnik.
Okej, vem skulle du säga är ulven av mig, möller och sapient då? Om det blir vi tre kvar i slutet?

Personligen så tror jag inte att vi kommer landa i sista rundan där vi endast är 3 spelare eftersom jag tror vi vinner innan det.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Nu tror jag inte riktigt att du tänker klart här Vicotnik.
Okej, vem skulle du säga är ulven av mig, möller och sapient då? Om det blir vi tre kvar i slutet?

Personligen så tror jag inte att vi kommer landa i sista rundan där vi endast är 3 spelare eftersom jag tror vi vinner innan det.
Ingen av dessa tre borde vara ulvar som Möller säger.

Men..

Har vi er tre kvar skulle jag säga Möller eller Vicotnik före Sapient.

Möller tack vare av att han är kopplad till Vimes och Vimes är grönad av !Paxen. Relationen dem emellan säger ju inte att båda måste vara bybor. Det är ju till och med rätt smart att behålla Vimes för att inte deras förmåga skall träda i kraft.

Vicotniks koppling till Recca grönar ju inte Vicotnik. Det var ju snarare dumt att Recca sprängdes i bitar för då kan inte Vicotnik flasha med sin förmåga. Men eftersom Recca sprängdes i bitar och var grön så skänker det ju ett grön skimmer över Vicotnik.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nu tar jag en varulvspaus.

Jag tror inte jag kan tillföra något mer. Troligen kommer jag att sitta här och posta inlägg bara för att. Svara på de frågor som ställs och så vidare.

Jag inväntar den kliniske Sapient som kan komma in och säga vad han tror. Kanske har han nått i skjortärmen som sätter lite fart på spelet.

Om Korpen mot all förmodan skulle dyka upp skulle det vara rätt festligt eftersom denna runda i så fall blir actionfylld. Annars får vi nog bara invänta hängningsdagen är jag rädd.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vart fan är alla ulvar? Har dom gått och gömt sig månne.
Jag trodde jag skulle kunna slita mig från ulvaspelet och invänta nått nytt, men icke.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Konrad Konvalj said:
Vart fan är alla ulvar? Har dom gått och gömt sig månne.
Jag trodde jag skulle kunna slita mig från ulvaspelet och invänta nått nytt, men icke.
Kom och tänka på en sak, kan det vara så att Mukwa valde att rädda spider första rundan i och med att han är den enda aktiva ulven?

Hur som helst så har jag funderat över dig som skurk konrad kan faktiskt tänka mig att du är så oskyldig som du säger dig vara. Varför har jag ändrat mig då? Jo pga det som står om min förmåga. Från början trodde jag att det skulle vara tre, fyra stycken med min förmåga, sen visar det sig bara endast recca har samma förmåga, vilket blir rätt så lätt för ulvarna att sabotera, men om byn även har en person som kan skifta sin förmåga så kan min förmåga aktiveras igen trots att recca är ute ur spel. Så för tillfället kommer jag låta din (Konrad) status som röd passera och lägga min röst på korpen.

Röst: Korpen
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vicotnik said:
Kom och tänka på en sak, kan det vara så att Mukwa valde att rädda spider första rundan i och med att han är den enda aktiva ulven?
Kan absolut ha varit så. Recca var inne på det tidigare, och även Vimes om jag inte minns fel.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vafan..

Alltså, jag är inte helt övertygad om att K.K. inte är ulv. Dock så har ni rätt i Korpen, att han kan vara ulv och att Mukwa ville rädda spelet.

Så, jag struntar i K.K. för ett tag, och hjälper till med att rösta ut Korpen.

Min röst: Korpen pga indicier som är alltför starka för att sopa undan dom.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
!Paxen oavsett om korpen är ulv eller inte så förlorar vi inte allt för mycket på att rösta ut honom. Vi har i alla fall 2 rundor till på oss att hitta den sista ulven (utgår ifrån att det är 25% ulvar).
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vicotnik said:
!Paxen oavsett om korpen är ulv eller inte så förlorar vi inte allt för mycket på att rösta ut honom. Vi har i alla fall 2 rundor till på oss att hitta den sista ulven (utgår ifrån att det är 25% ulvar).
Jo, om jag inte höll med om det så skulle jag ha försökt tvinga fram en utröstning av K.K.

Och då jag glömde att fetmarkera min röst Min röst: Korpen.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Jag funderar.
Som ni märkt diskas Andersson pga inaktivitet. Jag bestämde mig tidigt för att om det hände skulle byn förlora sin hängning, och hade Andersson varit bybo hade varulvarna förlorat sitt nattdödande. Det är jättetråkigt att Andersson aldrig kom med, men att tvingas spela med en deltagare mindre är onödigt om det går att undvika. Det finns för- och nackdelar med alla beslut jag kan fatta i det här läget. Vi kan gärna ta det i en diskussion efter spelet.

Korpen ser ut att diskas denhär rundan. Är han ulv så vinner vi. Det är inte så mycket att snacka om.

Är han bybo så förlorar ulvarna sitt nattdödande. Då börjar nästa runda, givet att nuvarande röst-majoritet står sig såhär:
Korpen (Siger-Bauhaus)

Lite tomt, va? Om nu det är så att Korpen är bybo, förlorar vi liksom en runda till nästa ingenting. Då är det väl bättre att redan nu rösta ut någon annan.

Det är klart, det är inte så lätt. Vimes är väldigt grön. !Paxen med. Att Sapient är grön börjar gå upp för mig först nu. Vicotnik ser det också bra ut för. Konrad då? Han känns ju också väldigt grön ...

Röst: Vicotnik
Jag tror ändå att Vicotnik är den som grönas minst av olika förmågor etc.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Jag tror ändå att Vicotnik är den som grönas minst av olika förmågor etc.
Personligen så anser jag att jag grönas lika mycket av min förmåga/relation till recca som du grönas av din förmåga/relation till Vimes.
Det som är skillnaden mellan oss är att du behöver vara ensam för att din förmåga ska fungera och jag behöver ha minst en till med samma förmåga för att min ska fungera.
Jag skulle vilja höra ditt resonemang varför du grönas mer än mig pga din förmåga.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Vicotnik said:
Jag skulle vilja höra ditt resonemang varför du grönas mer än mig pga din förmåga.
Jag grönas inte mer av min förmåga än du av din. Jag grönas av att jag vet att jag är grön.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Möller said:
Vicotnik said:
Jag skulle vilja höra ditt resonemang varför du grönas mer än mig pga din förmåga.
Jag grönas inte mer av min förmåga än du av din. Jag grönas av att jag vet att jag är grön.
Grattis då är vi två stycken som vet att vi själva är bybor. Skillnaden mellan dig och mig är väl att du sias som röd (eftersom du säger att du är miller) och jag sias som grön.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Fan vilket bra inlägg Möller! Rundan vaknar till liv.

Jag har ju velat sätta dig och Vicotnik på pottan av just dessa anledningar.

Vicotniks förmåga tycker jag inte grönar honom på något vis, och din (Möller) förmåga grönar ju inte dig heller. Att både du och Vimes är kvar är ju ett tecken på att ulvarna har varit smart att behålla er så att inte er förmåga fungerar.

Jag ser en rätt rolig vändning på det hela om det här snacket fortgår. Rundan känns annars väldigt död. Dyker inte Korpen upp för ett räddningsinlägg 20.55 så ryker ju Korpen ändå så det kanske inte är så ofresht att hänga någon annan. Att hänga mig eller Sapient är ju inte okay eftersom vi klarar av ett nattmord och att ta vår siare är ju dumt för han lär ju nattdräpas denna runda, och Vimes är som sagt var grön.
 
Top