Varulv [utkantRe3]

Nej, du kan antingen attackera där du står i skymningen och röra dig sedan. Eller röra dig till natthärbärget och sedan attackera någon där. Är jag rätt säker på. @Vimes?

Det som händer under faserna händer simultant.

Det är ju rätt big ballz av dig som nykomling att komma rakt in och skära halsen av två pers, när vi mer eller mindre bestämt att byn INTE ska göra det.

Vad hade du gjort om byn började lyncha mig, sidd eller BM för Anth-mordet?
@Brynolf, såhär skrev du. Men det jag vände mig mot var att Sidd var så pigg på att hoppa på det tåget. Så han citerade dig, "höll med dig" om att jag var coachad, men anklagade dig för att ha coachat mig i ett och samma inlägg. Det kändes väldigt märkligt, tycker jag.

V
Du tror alla ljuger om sina förmågor, alright.
Att jag intet kan bli utröstad vid tempelklippan borde du veta nu med facit i hand.
Om du tycker förmågan är orimlig får du ta det i eftersnacket med Vimes.

Vad har du för förmåga @Impetigo ?
Varför sa du inte att du inte kunde röstas ut? Ville du att byn skulle slösa sina röster på dig? Är du scum?

Här är mina PM:
Fraktion: bybo - du vinner när byns alla fiender är döda.
Yrke: Lärd man
Anfall: 1
Försvar: 2
Förmågor:

• YRKESFÖRMÅGA (SKYMNING): Om du befinner dig på Tempelklippan kan du ge dig själv eller en annan spelare på samma plats +1 i försvar eller anfall. Höjningen gäller resten av spelet.
  • VÄLJA NATTHÄRBÄRGE (NATT): välj valfri plats i Utkante att sova på under natten
  • ANFALL/FÖRSVAR, välj 1:
    • ANFALL (SKYMNING/NATT): välj en spelare, om du befinner dig på samma plats som denne under skymningen eller natten anfaller du denne med ditt anfallsvärde. Om en spelare under någon av faserna (skymning/natt) blir anfallen med ett totalt värde som överstiger spelarens försvarsvärde, blir hen nattmördad.
    • FÖRSVAR (SKYMNING eller NATT): välj om förmågan ska gälla under skymningen eller natten. Ditt anfallsvärde läggs till ditt försvarsvärde.
    • SKYDDA (SKYMNING eller NATT): välj om förmågan ska gälla under skymningen eller natten. Välj också en annan spelare. Om du befinner dig på samma plats som spelaren under fasen läggs ditt anfallsvärde till hens försvarsvärde.
......

Du drömmer om hur dina fiender förtvinar och förmultnar ner i evig glömska, men också att du blivit galen och utstött ur samhället.
.....

Någon angriper dig under skymningen, men du lyckas avvärja angreppet.

(REDACTED - bekräftelse på buff-förmågan)

Under natten drömmer om hur universum virvlar likt en malström runt dig. En malström du kontrollerar.
Nu hittade jag det! 😄 Attack i skymningen alltså, så antingen range eller nån som stod på platsen redan.

Jag inser ju hår att jag har blandat ihop Brynolf och Octagonal. Doi! Jag tror att Brynolf har drakraften. Då finns det två alternativ som jag ser det:

1. Brynolf är ond och ville inte att smeden skulle få buffa någon bybo eller DTF.
2. Brynolf är god och misstänkte att Stradh var ond och ville lura en god till Smedjan för att bli mördad, eller buffa en annan onding.
Smickrande, men så attraktiv är jag inte att jag kan locka smeder till kyrkan.

Någon angriper dig under skymningen, men du lyckas avvärja angreppet.
Ja! Här hade @Brynolf skrivit! Då väljer jag att tro på Sysp att han attackerade Hägern på natten. Och någon/några attackerade Brynolf. Ska jag välja att tro att det var Hägern? Kanske. Det är ett misslyckat anfall. Brynolfs försvar var 4 vid tillfället.

Detta har Brynolf svarat. Att han fått en notis. Vore intressant att läsa pm:ett från Vimes i sådana fall.
Jag hqr postat det redan halå

Jag tycker inte Brynolf är jätteröd, hade nog åtminstone fått ”vem var det som kasta på Brynolf”-gate utredd först och då behöver nog Brynolf själv ge mer info hur han vet att han blev bonkad på som Yenniz var inne på. Timingen där är ju bra info för pusselläggningen.
Mengud jag HAR skrivit det redan

Jag hade inte misslyckats med att klå Brynolf, utan att säga för mycket. Stradh hade inte klarat det själv, Octagonal, kanske.

Back