Varulv [UTKANTRE] - R1

Anthrox vill mörda dig och du står stilla: du lägger skymnings eller nattförsvar, och mordförsöket aktiveras på båda rundorna om båda står kvar (tror jag? Här kanske reglerna behöver förtydligas igen @Vimes )

Ja, mordförsök sker alla faser det är möjligt.

Ett globalt "alla står still" är nog inte så dumt? Då måste mördarna bli stående med sina offer. Och om någon rör sig så blir det stor scumpoäng på den.
Bra poäng! Låt oss bli mördade där vi står.
Jag går till marknaden. Övriga som går dit riskerar att bli mördade. Stå kvar och smaka stål!

För övrigt tycker jag att ni som säger att vi ska stå stilla är ulviga. Står en still är det dubbel så stor chans att bli mördad liksom, och försvaret gäller inte alls då.

Och @Alla!

Jag tycker alltså att ALLA SKA STÅ STILL i de rutor vi står nu. Vi kanske missar lite förmågeanvändande men det torde bli lättare att hitta mördare.

(Det jag trodde tidigare, att vi kan villa bort mördarna genom att knata omkring, gäller inte eftersom de kan mörda oss innan vi rör oss)

Vad tycker alla om detta förslag?

@Sysp
@Anthrox
@Basenanji
@Sidd
@StradhLestat
@Hägerstrand
@Brynolf
@fjodorsenuba
@Big Mama
@Yenniz
@Octagonal
@Impetigo
Tycker ditt galna förslag grönar dig.

Det har inte så mycket med Stradhs förmågas braighet att göra, som det faktum att vi tydligt har fyra bybor som ansvarar för varje del av Utkante och det vore ganska konstig design om någon av oss tillhörde annan fraktion. Så jag spelar med occams fraktionstillhörighet i bakhuvudet och ser Stradh, Basse och BM som gröna tillsammans med mig. Och då ser jag en fördel i att försöka få igång smedjan.

Vi har en o-outad spelare.
Vi har 4 spelare som ganska uppenbart hör till Utkante.
Vi har 2–4 spelare som har eller inte har för byn tveksamma yrken baserat på var i DoD de kommer från.
Vi har 2–3 spelare som har eller inte har tveksamma yrken som inte har något alls med DoD att göra.
Vi har 3–4 spelare som tycks vara smutsiga ÄVENTYRARE snarare en invånare i Utkante.
Vi har ett par safebets som ser väääääldigt mycket ut som kvalificerade ulvchansningar på något som borde gå hem, som en SL borde ha valt något annat för.
Vi har tre mer eller mindre kristalliserade fraktioner outade bland yrkena som jag kan se. Och jag kan utan problem få ihop flera konstellationer som passar yrkena perfekt för de tre fraktionerna gällande hur många medlemmar de har.

Så om inte Vimes medvetet designat spelet extremt asymmetriskt vet jag inte varför jag skulle jaga signaler på andra ställen än de uppenbara jag ser framför mig, tills något säger annorlunda?

Jag kan krossa din Occham direkt genom att jag själv är bybo.

Fem gröna namn typ gratis är för bra för att jag ska förutsätta att det stämmer.

Jag tror det finns skum bland er fyra. Demoner som besatt er antagligen.

Jag kan krossa din Occham direkt genom att jag själv är bybo.

Fem gröna namn typ gratis är för bra för att jag ska förutsätta att det stämmer.

Jag tror det finns skum bland er fyra. Demoner som besatt er antagligen.
Det hjälper ju inte mig ett dyft, eftersom jag inte tror du är bybo.

Jag litar inte på någon. Men jag har inte haft tid att läsa ikapp så jag undrar utöver mig vem är lågflygaren nr2? Vem är det vi borde rösta ut?

Är det stormorsan eller sysp?

Röst: @Vimes

Motivering: han slumpar för dåligt ;)

Det hjälper ju inte mig ett dyft, eftersom jag inte tror du är bybo.

Jaja, oavsett tycker jag inte alls att Occham säger att de fyra Urinvånarna är gröna.

Varför tror du inte jag är bybo? För att jag har ett äventyraryrke? Då rekommenderar jag dig att läsa om tråden. Flera av oss som var mest aktiva med att driva på för outning hör till den gängen (jag och Brynolf i alla fall, även Sidd (och Yenniz som inte var lika positiv till outning.

försvaret gäller inte alls då.
Vadå? Om man står still ihop med en mördare, får mördaren försöka mörda både skymning och natt då? Jag tolkade det som att man får en chans, antingen skymning eller natt.

Rödast i min bok av yrkesoutning blev @fjodorsenuba

Sen kommer två orange gäng: Det ena är Urinvånarna och det andra är @Octagonal och @Hägerstrand

Grönast blev i fallande ordning:
@Brynolf
@Sidd
@Yenniz

@Sysp deltog inte alls. Han och Fjodor är mina favoriter för hängning denna rundan.

Röst: @fjodorsenuba

Sen ser jag att en värld med byäldste är möjlig men då vill jag nog ha mer info om vad blodtörstige Fjodor gastar om på marknadsplatsen innan jag köper den.

Det har inte så mycket med Stradhs förmågas braighet att göra, som det faktum att vi tydligt har fyra bybor som ansvarar för varje del av Utkante och det vore ganska konstig design om någon av oss tillhörde annan fraktion. Så jag spelar med occams fraktionstillhörighet i bakhuvudet och ser Stradh, Basse och BM som gröna tillsammans med mig. Och då ser jag en fördel i att försöka få igång smedjan.

Vi har en o-outad spelare.
Vi har 4 spelare som ganska uppenbart hör till Utkante.
Vi har 2–4 spelare som har eller inte har för byn tveksamma yrken baserat på var i DoD de kommer från.
Vi har 2–3 spelare som har eller inte har tveksamma yrken som inte har något alls med DoD att göra.
Vi har 3–4 spelare som tycks vara smutsiga ÄVENTYRARE snarare en invånare i Utkante.
Vi har ett par safebets som ser väääääldigt mycket ut som kvalificerade ulvchansningar på något som borde gå hem, som en SL borde ha valt något annat för.
Vi har tre mer eller mindre kristalliserade fraktioner outade bland yrkena som jag kan se. Och jag kan utan problem få ihop flera konstellationer som passar yrkena perfekt för de tre fraktionerna gällande hur många medlemmar de har.

Så om inte Vimes medvetet designat spelet extremt asymmetriskt vet jag inte varför jag skulle jaga signaler på andra ställen än de uppenbara jag ser framför mig, tills något säger annorlunda?
Jag ser nåt helt annat än du, tror jag. Alla yrken utom de fyra som uppenbart hör till var sin ruta i spelet, är yrken direkt från Drakar&Demoner 91 (jag har inte spelat rollspel på snart trettio år men nåt minns jag allt). Hur gör du din indelning, Anth?

Jag ser nåt helt annat än du, tror jag. Alla yrken utom de fyra som uppenbart hör till var sin ruta i spelet, är yrken direkt från Drakar&Demoner 91 (jag har inte spelat rollspel på snart trettio år men nåt minns jag allt). Hur gör du din indelning, Anth?
Krigarmunk och paladin är dock från Krigarens handbok så luktar d3f. (Octa och Hägern)

Ellerja, byäldste är ju en udda fågel förstås.

Back