Brynolf
Noga utvald snuskhummer
Jag kan hinta om det nu om du vill.Är det någon förutom ovanstående som hintat om att ha platsbunden förmåga? Fjodde va? Någon annan?
Jag kan hinta om det nu om du vill.Är det någon förutom ovanstående som hintat om att ha platsbunden förmåga? Fjodde va? Någon annan?
Jag tror inte att strads förmåga är så ball att det är värt att forma byns strategi kring.Jag tycker inte att alla ska stå still. Jag tycker att alla ska lämna smedjan och låta Stradh gå in där ensam, och sen att alla andra går vart de väl eller stannar bäst de känner för det.
Och @Alla!
Jag tycker alltså att ALLA SKA STÅ STILL i de rutor vi står nu. Vi kanske missar lite förmågeanvändande men det torde bli lättare att hitta mördare.
(Det jag trodde tidigare, att vi kan villa bort mördarna genom att knata omkring, gäller inte eftersom de kan mörda oss innan vi rör oss)
Vad tycker alla om detta förslag?
@Sysp
@Anthrox
@Basenanji
@Sidd
@StradhLestat
@Hägerstrand
@Brynolf
@fjodorsenuba
@Big Mama
@Yenniz
@Octagonal
@Impetigo
Ja, han @fjodorsenuba och så nu då @Brynolf så då faller den teorin ännu mer.Är det någon förutom ovanstående som hintat om att ha platsbunden förmåga? Fjodde va? Någon annan?
Om jag ligger död vid marknadsplatsen så är Stradh och Octa huvudmisstänkta även om vi inte bestämt oss för att stå stilla.
Jag tycker väl att det är okej, men jag tycker det verkar bättre att slumpa. Om man slumpar vet man fortfarande vilka som är misstänkta på ett skymningsmord eftersom vi får veta att kroppen inte flyttat sig. Om jag ligger död vid marknadsplatsen så är Stradh och Octa huvudmisstänkta även om vi inte bestämt oss för att stå stilla.
Så läser inte jag beskrivningen av anfallsförmågan. Den kan aktiveras under skymning eller natt, så länge man delar plats med målet under den fasen.Men det stämmer väl inte? Valet av sovplats kommer före eventuella mordförsök. Så de personerna som morgonen efter står på platsen där någon har dött blir ju misstänkta.
Jajo, det är ju santOm man slumpar vet man fortfarande vilka som är misstänkta på ett skymningsmord eftersom vi får veta att kroppen inte flyttat sig
Men det här förstår jag inte. Inte är det så att man väljer om man vill mörda på kvällen eller natten? Man väljer en spelare, och om den är i samma ruta eller kommer in i den under rundans gång så blir det våld.man slumpar kan vi också använda vårt försvar till skymningsförsvar, eftersom det är mindre risk att en ulv försöker mörda oss på natten om de inte vet var vi kommer stå då
…och under skymningsfasen har man inte flyttat sig till sin sovplats än, ifall det inte var tydligt att jag menade det.Så läser inte jag beskrivningen av anfallsförmågan. Den kan aktiveras under skymning eller natt, så länge man delar plats med målet under den fasen.
Nej, man väljer mål för attack i skymningen. Sen väljer man förflyttning på natten.Men det stämmer väl inte? Valet av sovplats kommer före eventuella mordförsök. Så de personerna som morgonen efter står på platsen där någon har dött blir ju misstänkta.
Nej du har helt rätt! Trodde man valde sovplats i skymningen. Nu blev det ju ännu rörigare!Så läser inte jag beskrivningen av anfallsförmågan. Den kan aktiveras under skymning eller natt, så länge man delar plats med målet under den fasen.
Är det någon förutom ovanstående som hintat om att ha platsbunden förmåga? Fjodde va? Någon annan?
Jag tycker inte att alla ska stå still. Jag tycker att alla ska lämna smedjan och låta Stradh gå in där ensam, och sen att alla andra går vart de väl eller stannar bäst de känner för det.
Såhär: Anthrox vill mörda dig och vi flyttar oss. Du lägger skymningsförsvar och klarar mordförsöket, sen på natten är du flyttad.Men det här förstår jag inte. Inte är det så att man väljer om man vill mörda på kvällen eller natten? Man väljer en spelare, och om den är i samma ruta eller kommer in i den under rundans gång så blir det våld.
Jag landade som sagt i samma vel mellan slump och stillastående och tänkte då: ”Om jag inte sjölv kan bestämma mig kommer byn aldrig få ihop en plan på fyra timmar. ”Jag tycker väl att det är okej, men jag tycker det verkar bättre att slumpa. Om man slumpar vet man fortfarande vilka som är misstänkta på ett skymningsmord eftersom vi får veta att kroppen inte flyttat sig. Om jag ligger död vid marknadsplatsen så är Stradh och Octa huvudmisstänkta även om vi inte bestämt oss för att stå stilla.
Om man slumpar kan vi också använda vårt försvar till skymningsförsvar, eftersom det är mindre risk att en ulv försöker mörda oss på natten om de inte vet var vi kommer stå då.
Jag tror inte att strads förmåga är så ball att det är värt att forma byns strategi kring.
Varför vill du låta Stradh smida? Har du ens sett den nya sagan om ringen-serien? Du låter aldrig nån skum typ smida!