Varulv Ulvgårdens gästabud - R1

Ja jag kan falla in i ledet och minska spridningen. I så fall av de som ligger i racet så får det bli Basse fast jag inte kan rösta på honom så kör vi väl AD röst på honom.

Röst: @Basenanji

Helvetet vad ni skriver

Jag ligger väl med en död röst på fjodde, tycker väl inte hans spel idag lyfts till några högre höjder…men där kan jag inte ligga kvar.
Får inte röstverktyget att funka på telefonen, kan nån vänlig själ klistra in en bild.

Du hade samma argumentation i förra spelet ser jag. När du skriver något är det hyperboler, glimten i ögat etc, men när någon annan (läs: Jag) skriver till dig så är det 100 % allvar i varenda ord. Märkligt.

jag fattar inte vad du är ute efter här ärligt talat

Funderade också på om allt lärarsnack om apt och annat var nått annat men sen insåg jag att ulvisarna har sin egen tråd och inte behöver droppa hinte eller hemliga meddelanden i huvudtråden...

Helvetet vad ni skriver

Jag ligger väl med en död röst på fjodde, tycker väl inte hans spel idag lyfts till några högre höjder…men där kan jag inte ligga kvar.
Får inte röstverktyget att funka på telefonen, kan nån vänlig själ klistra in en bild.

Attachments

• Screenshot_20251021_140222_Chrome.jpg
    Screenshot_20251021_140222_Chrome.jpg
    159.7 KB · Views: 3
Mellan Hägern och Basse alltså?
Ok jag har tid efter jobbet och innan deadline att läsa dagens miljarders inlägg men spontant från igår lutar jag nog mer åt en röst på Basse

Sex timmar till deadline. Ni ligger med singelröster som ser helt döda ut.
Har vi haft snajpröst på AD deadline förtur?

Funderar på att skapa historia. Väntar 6 timmar till.

Bara jag inte missar deadline precis, väldans vad rörigt det skulle bli om det skulle vara en avgörande röst…med tid kvar att tjafsa om utfallet.

#stopthecount

För övrigt Impetigo. Jag skriver ju i ett svar till dig dels att det framför allt är hur Häger försvarat sig (angående regelfrågan) som är ulvigt. Och att han är SANNOLIK ulv, inte uppenbar.

Tycker du spelar oärligt här. Det kan bero på att du bestämt dig för att jag är ulv och läser och tänker om allt med det biaset, eller för att du inte vill byns bästa.

Jag tycker ju som sagt att Hägerns fråga till SL är naturlig och att han förklarar den väl. Därmed tycker jag att ditt case väger väldigt lätt.

Poängen med att jag lyfter nu om hur jag uppfattat att du på ett onaturligt sätt omvärderat ditt eget argument är att Hägern just nu är ledande drevet pga ditt argument och då är det ju viktigt att jag belyser varför jag tycker att det inte håller.

Jag tycker inte att det är oärligt att dela med mig av min läsning. Sen säger du att jag fultolkar när du bara skojar men det är ju en tolkningsfråga. Därför uppmanar jag folk att själva läsa tillbaka och bilda sin egen uppfattning.

När JAG läser tillbaka är det jag ser att du duckar argumentationer och i stället upprepar väldigt subjektiva uppfattningar om hur sannolikt det är att Hägern skulle missuppfatta en regel.

Ja, det finns förstås fler växlar än vanligt att dra på nattmordet. Ulvarna har ju bättre förutsättningar än vanligt att triangulera powerroller eftersom de vet att det finns en i varje familj (är Stradh, Isaac och Sidd ulvar vet de med säkerhet att jag har en power roll t.ex.).
Jag har tänkt på det här nu utan att bli klar i tanken. Hur kan ulvarna i det här scenariot lista ut en eventuell power-roll? Jag känner mig seg som inte riktigt ser det uppenbara. Slutledning är inte min starkaste förmåga, ska erkännas.

Här började det helt plötsligt röra på sig.
Si reagerar (med röst på Hägern) på fjoddes röst på Basse.
Tydligt att Sömnige Isaac hjälper Basse.
Jag läser av dem som på samma lag.

Jag börjar se en tendens där dessa 4:
Basse
Vimes
Sömnige Isaac
Big Mama

…har beröringsskräck till varandra.
Inte mkt till ifrågasättande mellan dessa 4 lirare.

Hur ser ni andra på denna busiga lilla kvartet.
Är det dags för barden Sidd att stämma upp till segersång eller behöver jag fortsätta stämma lutan🎶

Jag har tänkt på det här nu utan att bli klar i tanken. Hur kan ulvarna i det här scenariot lista ut en eventuell power-roll? Jag känner mig seg som inte riktigt ser det uppenbara. Slutledning är inte min starkaste förmåga, ska erkännas.
Det finns en powerroll hos en bybo i varje familj, så om det är flera ulvar i samma familj ökar deras träffchans. Om det är tre ulvar i gyllenbjörn så har övrig familjemedlem power.

Fast det jag skriver nu är ju precis samma som @Vimes skrev som du inte förstod, ser jag nu. Vad är det du undrar?

Är det dags för barden Sidd att stämma upp till segersång eller behöver jag fortsätta stämma lutan🎶
Den där lutan kom lite försent, stäm den väl den tid du har kvar innan jag drämmer den i huvudet på dig. Usla bard!*

Men ja, två av kandidaterna du har sikte på ligger i samma familj. Jag är själv misstänksam mot medlemmar i min familj.

När det kommer till BM har jag mindre misstankar mot henne, men inte lika starka som jag har mot andra kandidater. Det rentvår henne inte. Jag känner dock att det finns andra jag hellre lägger tid på. Basse, jag ser helt enkelt inte vad andra ser. Så därför landar jag på Hägern just nu. Det kan komma att ändras längre fram.

*sagt med glimten i ögat.

Jag tycker ju som sagt att Hägerns fråga till SL är naturlig och att han förklarar den väl. Därmed tycker jag att ditt case väger väldigt lätt.

Poängen med att jag lyfter nu om hur jag uppfattat att du på ett onaturligt sätt omvärderat ditt eget argument är att Hägern just nu är ledande drevet pga ditt argument och då är det ju viktigt att jag belyser varför jag tycker att det inte håller.

Och det jag visade var att min uppfattning om hans sätt att försvara regelfrågan är det som gör att jag lägger vikt vid det, snarare än frågan i sig själv. Du behöver inte hålla med om min värdering av Hägers svar, men jag menar att det är oärligt av dig att hävda att jag "omvärderat" på ett onaturligt sätt, när jag redan tidigt igår skrivit till dig varför jag lagt vikt vid detta.

Det finns en powerroll hos en bybo i varje familj, så om det är flera ulvar i samma familj ökar deras träffchans. Om det är tre ulvar i gyllenbjörn så har övrig familjemedlem power.

Fast det jag skriver nu är ju precis samma som @Vimes skrev som du inte förstod, ser jag nu. Vad är det du undrar?
Jaha! Nej, jag fattade tydligen inte det här när jag läste första gången. Tack för att du pekade ut det uppenbara. Min hjärna är knas just nu.

Back