Varulv Ulvgårdens gästabud - R1

Liksom, att @Sidd klagar på min stavning är…något nytt. Men bra förstås att stå upp för det svenska språket!
Jag struntar i stavningen på folks poster.
Det vet du.
Betydelsen är det viktiga.

Bara förvånad över att du kämpar med att fixa kursiv text å samtidigt struntar i att åtminstone rätta konstigheter så man förstår.
Sen att det visar sig vara ironi är ju ett lurigt grepp för oss att förstå i posten.

@Octagonal @Sidd @fjodorsenuba

Sex timmar till deadline. Ni ligger med singelröster som ser helt döda ut.

Mitt förslag är att ni antingen gör ett rejält försök att få med andra på era kandidater alternativt lägger er på nån som har röster på sig.

Dags att samla ihop dreven!
Uppmanar alla att kolla upp vilka som kan ta över rollen som Familjeöverhuvud om BM blir utröstad.

D.v.s. transparens snarare än debatt, istället för att lita på retorik, wall-of-text och status som (lite arrogant) smarting, atllså. Byn tjänar mer på att jag ges möjlighet att bemöta ditt case, men vi ska förstås inte fastna i ett bollande av oneliners igen.

Ett tydligt teckem på din ulvighet är att du inleder med att beskriva ditt eget argument om @Hägerstrand som ulv på basen av hans regelfråga till SL som svagt.

I takt med att du sen målar in dig i ett hörn i debatten värderar du sedan det argumentet allt högre.

Ganska snart skriver du att Hägern UPPENBART är ulv pga samma argument som du några timmar tidigare beskrivit som svagt.

Sen är det lite konstigt att Hägerstrand inte tar med mitt allra första inlägg om AD (vilket ju borde vara centralt om han vill bevisa tesen att jag är inkonsekvent eller vad det nu är han menar):
Spännande att du själv tar upp den här posten, eftersom den så tydligt belyser att din ståndpunkt till AD är felaktig i grunden.
För det du argumenterar för här är ju essentially "AD funkar inte eftersom om vi struntar i AD så funkar det inte".

Jag har fortfarande inte sett något svar på varför det skulle vara en lögnaktig röst att rösta på sin familjemedlem med en artificiell deadline?

Jahapp, nu börjar väl den artificiella deadlinen närma sig? Hur går tankarna då? Hägerstrand är min mest misstänkte, men han är också med i min familj så där kan inte min röst ligga när det väl blir röstdags på allvar.

Nu verkar det som att AD är accepterat. Jag är rätt spänd på att se hur Brynolf, Impetigo, Anthrox agerar om det visar sig att resultatet vid AD är att Häger ska ut.

Ett tydligt teckem på din ulvighet är att du inleder med att beskriva ditt eget argument om @Hägerstrand som ulv på basen av hans regelfråga till SL som svagt.

I takt med att du sen målar in dig i ett hörn i debatten värderar du sedan det argumentet allt högre.

Ganska snart skriver du att Hägern UPPENBART är ulv pga samma argument som du några timmar tidigare beskrivit som svagt.

Nä. Det argumentet värderas högre på grund av Hägerstrands märkliga försvar av det.

Sen är det lite konstigt att Hägerstrand inte tar med mitt allra första inlägg om AD (vilket ju borde vara centralt om han vill bevisa tesen att jag är inkonsekvent eller vad det nu är han menar):
Jag citerade det jag tyckte var de anmärkningsvärda delarna av precis det inlägget. Det var det första inlägg jag citerade.

Jag tycker verkligen att det är tydligt att du försöker få det här att gå tillbaka till tjafs mellan oss två istället för att folk ska läsa vad jag tycker är ulvigt med det du skriver.

Ganska snart skriver du att Hägern UPPENBART är ulv

Jag tycker för övrigt att jag varit tydlig med att jag misstänker Hägerstrand. Inte att han "uppenbart" är ulv. Det tvärsäkeriet var det Anthrox som stod för igår, inte jag. Du får gärna citera inlägg där jag säger att det är uppenbart att Häger är ulv (förutom det inlägget där jag skriver att "Häger är en kass ulv", det var banter som jag antar att det flesta förstod).

Jag citerade det jag tyckte var de anmärkningsvärda delarna av precis det inlägget. Det var det första inlägg jag citerade.

Jag tycker verkligen att det är tydligt att du försöker få det här att gå tillbaka till tjafs mellan oss två istället för att folk ska läsa vad jag tycker är ulvigt med det du skriver.

Jag uppmanar dig att lista de "olika" argumenten jag haft. Vi behöver inte diskutera det.

Jag tycker "verkligen det är tydligt" (nej, jag tycker man kan misstänka det) att du försöker undvika en situation där jag ges möjlighet att bemöta ditt case i sak genom att låtsas som att jag är ute efter tjafs.

Jag tycker för övrigt att jag varit tydlig med att jag misstänker Hägerstrand. Inte att han "uppenbart" är ulv. Det tvärsäkeriet var det Anthrox som stod för igår, inte jag. Du får gärna citera inlägg där jag säger att det är uppenbart att Häger är ulv (förutom det inlägget där jag skriver att "Häger är en kass ulv", det var banter som jag antar att det flesta förstod).

#223, #238

Det är spelare jag hellre ser som Familjeöverhuvud än BM😇

Aha, men som det verkar får du väl ingen med dig på BM denna rundan så kanske ändå lägga dig i ett drev snart?

(Jag tycker BM är bland de skummare på banan men jag kommer denna rundan lägga röst i mitt misstänkta ulvgäng vimes, basse, octa, isac)

#223, #238

Ja, alltså båda de inläggen är ju där jag skojar om att "Häger är en kass ulv" (för att han skulle haft en annan argumentation för att misstänkliggöra mig) - det är, tycker jag, uppenbart med glimten i ögat.

Detta gäller alltså:

Så jag tycker vi kör en Artificiell Deadline en timme innan Officiell deadline.

Alla som kan flyttar då sina röster till den som fått flest "artificiella" röster på sig.

Överhuvena har en timme på sig att bränna av relevanta familjeskydd.

Jetesmat!

Att Basse och Vimes stretar emot här tycker jag är lite sus.

Att jag postar detta tycker jag är ett exempel på att jag faktiskt inte alls ”stretar emot”.

För övrigt Impetigo. Jag skriver ju i ett svar till dig dels att det framför allt är hur Häger försvarat sig (angående regelfrågan) som är ulvigt. Och att han är SANNOLIK ulv, inte uppenbar.

Tycker du spelar oärligt här. Det kan bero på att du bestämt dig för att jag är ulv och läser och tänker om allt med det biaset, eller för att du inte vill byns bästa.

Ja, alltså båda de inläggen är ju där jag skojar om att "Häger är en kass ulv" (för att han skulle haft en annan argumentation för att misstänkliggöra mig) - det är, tycker jag, uppenbart med glimten i ögat.
Du hade samma argumentation i förra spelet ser jag. När du skriver något är det hyperboler, glimten i ögat etc, men när någon annan (läs: Jag) skriver till dig så är det 100 % allvar i varenda ord. Märkligt.

Back