Sömniga Isaac
Pappa Gyllenbjörn - Rollspelsinkvisitor
Helt ärligt, så är jag nog mest vaksam mot Sidd. Sidd är den som skulle ha mest på att vinna om jag satt skydd på min familj tidigt. Då skulle han slippa oroa sig över eventuella röster - då dessa inte kan slå ut honom den här rundan - samtidigt som han kan skapa oreda i byn.Jag sa som sagt att det för min del inte spelar någon roll, eftersom jag av strukturella skäl inte vill rösta ut någon i din familj denna rundan (det till trots att jag tycker Vimes är rödast på banan) och då hade du likaväl kunnat aktivera ditt skydd när som nu.
Nu har jag ingen aning vilken sida Sidd står på, men jag blir inte mindre misstänksam mot en spelare som är förr att bryta byns vilja och bränna förmågan innan dead-line. Sidd kan mycket väl missat hur det fungerar, att lagt kort är lagt, men det kan även vara listigt spel från en ulv att bränna förmågan tidigt om den andra parten agerar i affekt för att vinna trovärdighet. Jag har liksom själv lagt upp för en situation där Sidd hela tiden kan gå tillbaka till argumentet "för jag litar inte Isaac! Se hur han betedde sig tidigare i sin hållning mot mig!".