Varulv Ulvgårdens gästabud - R1

Jo, det FINNS faktiskt en och annan situation där familjeskyddet skulle kunna användas för byns bästa. Men det är definitivt mer ett ulv-vapen.så bort med dem
Jag fattar inte riktigt hur faniljeskyddet är bättre för ulvar än bybor, men skit i det nu. Om ni kommer fram till enhälligt att det ska vaskas får det väl vaskas då.

Och då kan det här artificiella inslaget liksom hålla tillbaka sund kritik, om vi hänger upp oss för mycket på tekniska detaljer.

Vad menade du här, Basse? På vilket sätt skulle AD hålla tillbaka sund kritik?

Sen: det viktiga gällande familjeskyddet är vad överhuvudena tycker. BM verkar ha accepterat att vaska skyddet. Brynolf är en av källorna till den strategin. Vad t.ex. Basse eller jag tycker är inte så viktigt. @Sömniga Isaac är du också med på att vaska familjeskydd?

Obs att det är det TIDIGAST LAGDA familjeskyddet som räknas, så vi väntar tills vi ser ögonvitorna på dem. Att häva ur sig ett familjeskydd före den fiktiva deadlinen ger fett med rödpoäng.
Jag är mest förvånad att vi har två spelare som öppet sagt att de är för att använda det innan dead-line.
Jag kan iofs tycka att det är helt okej, eftersom vi nog ändå inte vill rösta ut någon från din familj den här rundan oavsett eftersom det riskerar att skeva familjefördelningen alldeles för mycket. (Jag har dragit mig för att rösta på Vimes av exakt den anledningen)

Tycker @Sömniga Isaac redan nu kan deklarera sitt vaskande. Då slipper vi kaos sista timmen om SI dragit oss vid näsan.

Vad menade du här, Basse? På vilket sätt skulle AD hålla tillbaka sund kritik?
Jag såg framför mig hur folk kunde lägga dig i artificiella drev och så att säga ”be done with it”, dvs slippa ta ställning, posta listor mm.

Pööh Hann precis läsa ikapp innan jobbdags. Ovanligt stressig runda på nåt sätt.

Tittar in så mkt jag kan under dan.

Tycker Hägers röd/grönlista var vettig

Jag fattar inte riktigt hur faniljeskyddet är bättre för ulvar än bybor, men skit i det nu. Om ni kommer fram till enhälligt att det ska vaskas får det väl vaskas då.

Om det finns kvar i slutet kan ulvarna vinna en runda tidigare än de borde.

Säg att det står 4-2 och ulvarna sitter i samma familj. Byn är på väg att rösta ut en ulv, men ulvarna använder familjeskyddet och en bybo ryker istället. Tillsammans med nattmordet vinner ulvarna då, fast de inte "borde" göra det.

Sen: det viktiga gällande familjeskyddet är vad överhuvudena tycker. BM verkar ha accepterat att vaska skyddet. Brynolf är en av källorna till den strategin. Vad t.ex. Basse eller jag tycker är inte så viktigt. @Sömniga Isaac är du också med på att vaska familjeskydd?
Ja, jag har aldrig varit emot det så länge flertalet är på det. Och nu är läget så, så då följer jag den linjen. Vilket jag varit tydlig med, även när vi diskuterade frågan om familjeskyddet. Även om jag försökte se fördelarna med att ha det kvar, något som nu i efterhand endast skapat problem för mig.

Ja, jag har aldrig varit emot det så länge flertalet är på det. Och nu är läget så, så då följer jag den linjen. Vilket jag varit tydlig med, även när vi diskuterade frågan om familjeskyddet. Även om jag försökte se fördelarna med att ha det kvar, något som nu i efterhand endast skapat problem för mig.

Dåså. Diskussionen om detta är avgjord. Ett familjeskydd kommer vaskas efter AD ikväll.

Det här håller jag inte med om. Det här ser ut som ett försiktigt sätt att säga "vi styr inte hur ni använder era förmågor, klart att ni kan gå rogue om ni får feeling" (som i mina ögon är smygriktat till BM snarere än Isaac, eftersom BM har legat närmst den tanken tidigare)

Det är klart att det viktiga är vad byn tycker (men det kanske var medvetet att Vimes exkluderade sig själv och Basse från den gruppen? 😘 )

Trodde rollerna kunde fördelas så en familj hade två roller.
Hur menar du nu? För det här är ju inte alls vad du skrev i den citerade posten. En familj kan inte ha fått en bybo-powerroll OCH bestå av enbart ulvar. Är det här en efterfabricering?

Hur menar du nu? För det här är ju inte alls vad du skrev i den citerade posten. En familj kan inte ha fått en bybo-powerroll OCH bestå av enbart ulvar. Är det här en efterfabricering?
Roller = Power-roller. Att en familj kunde få två av power-rollerna vilket då skulle göra det möjligt för en familj att vara hel ulv-familj.

Det här håller jag inte med om. Det här ser ut som ett försiktigt sätt att säga "vi styr inte hur ni använder era förmågor, klart att ni kan gå rogue om ni får feeling" (som i mina ögon är smygriktat till BM snarere än Isaac, eftersom BM har legat närmst den tanken tidigare)

Det är klart att det viktiga är vad byn tycker (men det kanske var medvetet att Vimes exkluderade sig själv och Basse från den gruppen? 😘 )

Det handlar om att jag vill att vi ska röra oss förbi döda diskussioner. Att ditt modus operandi i det här spelet är annat har vi sett, men jag tror byn tjänar på att vi konstaterar att familjeöverhuvudena är med på att vaska och så kan vi köra vidare med annat istället för att fortsätta slira runt i den här diskussionen.

Jag såg framför mig hur folk kunde lägga dig i artificiella drev och så att säga ”be done with it”, dvs slippa ta ställning, posta listor mm.
Den här åsikten har varit återkommande av alla er som opponerat er mot AD, men ännu har INGEN av er presenterat något som helst bevis för varför en röst är "ett slag i luften"/"Inte skarp"/"oärlig" eller vad det nu är ni har kallat det hela.

Hur menar du att det är att "slippa ta ställning" och "artificiella drev" att röstningen stänger innan rundan är slut?

D.v.s. vi behöver inte nå konsensus som vi behöver med AD för att vask-strategin ska fungera.

Roller = Power-roller. Att en familj kunde få två av power-rollerna vilket då skulle göra det möjligt för en familj att vara hel ulv-familj.
Så, i min hjärna så missade jag regeln om att varje familj hade antingen siare eller väktare. Jag läste det som att dessa slumpades helt och hållet, så att en familj skulle kunna få alla, eller ingen av rollerna. Jag läste fel i reglerna på den detaljen, vilket jag fattade efter att Vimes, tror jag det var, pekade på att varje familj har en varsin power-roll.

Jag är mest förvånad att vi har två spelare som öppet sagt att de är för att använda det innan dead-line.
Jag sa som sagt att det för min del inte spelar någon roll, eftersom jag av strukturella skäl inte vill rösta ut någon i din familj denna rundan (det till trots att jag tycker Vimes är rödast på banan) och då hade du likaväl kunnat aktivera ditt skydd när som nu.

Back