Varulv Ulvfellas - Runda 3

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Brynolf istället för frågorna hade du gjort så bör du ställa dessa frågor med tanken om en bybo hade kunnat tänka sig att göra så.

Nu är det väl typ första gången du också nämner att rundan tar slut ifall byn failar vilket jag har hamrat på om i ett helt jäkla dygn snart.
Även ni ulvar lär er hur en bybo tänker men ni är inte särkilt snabblärda. Har behövt pladdra på med jag vet inte hur många inlägg. Alldeles för sent och alldeles för lite Brynolf.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Fjodde drog ett långt resonemang med för och nackdelar fram och tillbaka och Sidd röstade ju först på mig för att sedan tvärvända.

Inte alls som. WH och Rasmus har agerat.
Fjodor hade ett resonemang för rätt länge sen nu, sen dess har han suttit i ulvchatten och fikat. Sidd flaxade till en gång och har sedan suttit i ulvchatten och fikat.

Rasmus har varit i ulvchatten och fikat hela dan. WH verkar ha bestämt sig ja, han har ju till och med argumenterat en del. Måste vara den där ulvchatten som har indoktrinerat honom.

Öh nåja. Poängen var att det inte varit så fasligt mycket vel och flax som Octa vill göra gällande.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Nu är det väl typ första gången du också nämner att rundan tar slut ifall byn failar vilket jag har hamrat på om i ett helt jäkla dygn snart
Det har ju varit på tapeten i tråden sen sida 1. En självklarhet. Tror du jag sitter och hoppas att folk skulle ha glömt det? Jag har nog lite högre tankar om mina medspelare än så.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Det har ju varit på tapeten i tråden sen sida 1.
Står inte i sida 1 iallafall. Bara jag som drar i vikten att byn kordinerar sig för att vi inte ska vara körda.

Basse skrev att vi är 4 mot 3 utan att föra något vidare resonemang. Det är det närmsta vi kom på sida 1 åtminstone.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Anmärkningsvärt och extremt ulvigt att ingen i ditt gäng, dvs WH och Rasmus dragit i dessa trådar med vad byn behöver göra för att vinna.
Men ni är ju också ulvar vilket förklarar saken
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,367
Snqbb tanke från födelsedagen:
@fjodorsenuba MÅSTE vara grön. Antingen siad grön av Octa, eller så ljuger Octa men kan inte se att han hävdar att han siat en ulvkamrat grön där efter att Brynolf motclaimat. Antingen äkta eller ett försök att ställa sig in hos en bybo.

Så vill verkligen höra mer från fjodor, för honom har jag som 95% grön
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Anmärkningsvärt och extremt ulvigt att ingen i ditt gäng, dvs WH och Rasmus dragit i dessa trådar med vad byn behöver göra för att vinna.
Men ni är ju också ulvar vilket förklarar saken
WH nämner det i inlägg #11 och ja, basse är ju inne på det ännu tidigare.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,569
Location
Oktoberlandet
Sorry för svagt deltagande. Har suttit å preppat session 0 hela kvällen efter jobb för äventyret ”Skuggan över Dunkeldäld” (sprillans nya grejjor) som ska liras imorgon 10-18 och sen kvällsspelning. Så jag gör inte mer nu denna runda (ni slipper Siddbrusandet) då jag inte ser mer än att valet just nu står mellan Brynolf - Octagonal och det behövs mer Brynolf för att jag ska byta. God Natt.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
God natt och adjö. Tittar in under frukosten som snabbast sen är det aktiviteter med barnen tills rundan slutar.

Jag ser inget skäl att byta från Brynolf. Tycker båda casen är urvattnade och Sidds och RasmusL frånvaro har gjort att jag tappat all motivation måste jag säga.

Tyvärr har jag inget nytt att säga än jäkligt bra spelat både Octagonal och Brynolf.
Mindre bra spelat av byn denna gång, mig inkluderat.

Brynolf vilka är ulvarna då? Du ser ju mig som röd, men ponera att jag är grön. Octagonal och vilka två ulvpolare?

@Waterhouse om du ser mig som grön så vilka är då de två sista ulvarna bortsett från Octagonal och Bryolf?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Det finns ju en helgalen väg till framåt som är sämre än 50/50 och det är att rösta ut en lågflygare i Sidd eller RasmusL och chansa på att de är en ulv och låta Octagonal och Brynolf fortsätta snurra.

@Basenanji ha så kul i Borlänge. Om du hinner får du gärna slänga upp lite mer kring VJVS och röstningen från Waterhouse, Sidd och RasmusL.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,367
Brynolf vilka är ulvarna då? Du ser ju mig som röd, men ponera att jag är grön. Octagonal och vilka två ulvpolare?

@Waterhouse om du ser mig som grön så vilka är då de två sista ulvarna bortsett från Octagonal och Bryolf?
Misstänker Sidd och Rqsmus just nu som partner till falske siaren oavsett bem det är
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Varför tror jag att Brynolf är grön:

- Smulningen. Förvisso kan det göras av en ulv men det är väl planerat isf!
- Octagonals utspel och outande känns mycket Ulvtagonal-style. Vi har ändå ulvat tillsammans ett par gånger och vet att Octa gillar lite galna planer som ulv (vilket jag diggar som stil!).
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Jag ser inget skäl att byta från Brynolf.
Så ingen vidare motivering från dig? Jag hörde någon som sa nåt om "fjodors långa och fram och tillbaka övervägningar" eller vad det var.

Men ok, det gör ju dig till en trolig röding. Fattar inte logiken till att Octa skulle gröna en polare snarare än att smöra in sig hos en bybo i det här läget men

Ja vilka är ulvarna? Det rimliga utifrån röstläget är ju Octa, Sidd och Fjodor, inte sant? Eller sitter Basse, WH och Rasmus beredda att snajpa?

Jag vet inte. Basse är nog grön och det stämmer med "Octa bakar muffins"-teorin.

Som jag sagt. Hade jag varit ulv och planerat det här så hade jag ju kunnat låtsas-sia några jeppar och ljugit ihop nånting om hur framtiden kommer se ut. Men här står vi nu. Allt jag vet är att Octa ljuger.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Okej hur menar du här? Om jag är grön vet vi att Basse och Fjodor är gröna + att Brynolf är röd. Vi får alltså väldigt många svar.

Om Brynolf är grön får ni reda på att jag är röd. Alltså inte alls lika mycket. Gör om och gör rätt om du är bybo. Dock inte alls orimligt att du är ulv.
@Sidd vakna nu! Om du är bybo så är du skyldig spelet att inte slarva bort den här rundan. Det var den här posten som fick dig att byta röst från Octa till mig. Tycker du den håller?

Det har dykt upp en hel del andra argument hit och dit på sistone. Hur ställer du dig till dem?

Du flaxar runt lite, lägger en rätt konstigt motiverad röst på Octa för att sedan låta dig övertygas av nåt sånt här? Eller var det meningen att missförstå för att sedan låta dig korrektas av Octa? I så fall är du visserligen ulv så då kan du ignorera detta inlägg och sova vidare, förstås.

Godnatt hur som helst. Till imorgonbitti förväntar jag mig att alla ska ha flyttat sina röster till Genesis.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Spelet är upplagt och korten är lagda. Må bäste lag vinna och Basse vår frälsare rädda oss.
Trevlig helg på er alla🍻
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Okej. Röstanalysen följer för att hämta ulvar 2 och 3, först resonemanget kring varför Octagonal är rödast.

Brynolfs smulning i R1 är tydlig, enkel caesar-1. Jag funderade över i vilket fall det här skulle vara en ulvstrategi och det är antingen en helt soloflygande Brynolf som suttit på den här trumfen utifall att vi skulle hamna i ett läge där matchen skulle kunna avgöras av att en ulv offrade sig för siaren. Det är ett ganska långsökt scenario. Det blir mindre långsökt om ulvarna kollektivt gjorde något liknande och hade planterat krypterade smulningar i sina första inlägg.

Om någon undrar hur en med javascript kan ta fram de första bokstäverna ur en massa ord och köra dem genom caesar -13 till +13 så är det här iaf ett sätt:


function extractFirstLetters(sentence) {
// Remove special characters and split the sentence into an array of words
const words = sentence.replace(/[^\w\såäö]/g, '').split(' ');

// Initialize an empty string to store the first letters
let firstLetters = '';

// Loop through each word in the array
for (let i = 0; i < words.length; i++) {
// Get the first letter of the current word
const firstLetter = words.charAt(0);

// Add the first letter to the string
firstLetters += firstLetter;
}

// Return the string containing the first letters
return firstLetters;
}


function caesarCipher(inputString, shift) {
const alphabet = 'abcdefghijklmnopqrstuvwxyzåäö';
let result = '';

for (let i = 0; i < inputString.length; i++) {
let char = inputString;

if (char.match(/[a-zåäö]/i)) { // Check if the character is a letter including å, ä, ö
const isUpperCase = (char === char.toUpperCase()); // Check if the letter is uppercase
char = char.toLowerCase(); // Convert to lowercase for easier manipulation

const index = alphabet.indexOf(char);
const shiftedIndex = (index + shift + alphabet.length) % alphabet.length;
let shiftedChar = alphabet[shiftedIndex];

if (isUpperCase) {
shiftedChar = shiftedChar.toUpperCase(); // Convert back to uppercase if needed
}

result += shiftedChar;
} else {
result += char; // Keep non-letter characters unchanged
}
}

return result;
}

// Example usage:
const sentence = `Test sentence`;
const firstLetters = extractFirstLetters(sentence);
console.log("First Letters:", firstLetters);

for (let shift = -13; shift <= 13; shift++) {
const encryptedString = caesarCipher(firstLetters, shift);
console.log(`Shift ${shift}:`, encryptedString);
}

Jag körde sida 1-3 i R1 genom detta och hittade knappt ett enda läsbart ord på svenska och framför allt bara EN förekomst av något som liknar "siare" eller "väktare" och det var Brynolfs smulning.

Så, Occams rakkniv säger att Brynolf är grön. Om inte så är jag faktiskt fine med att förlora mot en sådan mästerulvsplan som utöver att vara planerad kräver ett väldigt speciellt scenario för att göra någon verkan.

Då blir Octagonal röd. Det är det vi behöver veta den här rundan, men jag ska ge mig på röstanalys nu också.
 
Top