Varulv Ulvfellas - Runda 3

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Undrar fortfarande vart alla mina så kallade ulvvänner befinner sig.

Brynolfs ser vi ju klart o tydligt!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Också väldigt uppenbart att byborna är osäkra vilket är det naturliga i ett sådant här läge.
Fjodor är osäker, Basse väldigt osäker och Sidd famlar fram o tillbaka.

Att vara så säkra och sitta så lugnt i båten som Rasmus och WH är väldigt rödande. Blir också så tydligt när jag vet färgen på Fjodor och Basse och därmed kan se skillnaden på hur dessa bybor är jämfört med övriga spelare.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Ja, jag har ju inte bestämt mig helt! Vill bara säga det!

Föreslår att ulvarna helt enkelt kastar in handduken nu och ger upp!

Saker som stör mig:

Octa har varit okaraktäristiskt aktiv. Han har också stuckit ut hakan ordentligt från R1 när det gäller samtalsämnet FBI-spelarens drag.

Brynolf och Waterhouse (Grattis! 🎂) är sjukt coola och svala! Dessutom har jag oerhört lätt att se hur de blir valda av FBI eller väljer varandra som FBI.

Sidd, Fjodor och Rasmus verkar sitta på händerna? Hallåååå?

Jag kan inte vara med i morgon!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Komigen Basse byt. Du kommer inte ångra dig🤝
Sen blir det ju väldans jobbigt för er som överlever. Jag kommer bli nattmördad men ni som e kvar måste fortfarande bli säkra på vem av WH, Sidd och Rasmus som är bybon även fast det lutar åt Sidd i nuläget.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Brynolf och Waterhouse (Grattis! 🎂) är sjukt coola och svala! Dessutom har jag oerhört lätt att se hur de blir valda av FBI eller väljer varandra som FBI.
Precis!! Byborna är vilsna medan ulvarna cool lugna trots att vi ligger under med 4-0 och håller på att förlora. De bryr sig inte och har inte haft minsta tanke på att omvärdera sina åsikter. Vilka omvärderar åsikter och vill leta efter nån form av sanning. Jo byborna vilket är oerhört tydligt detta spel.
Ditt spelande denna runda Basse är tokgrönt i den bemärkelsen.
WH och Brynolf sitter ju bara o myser. Dags för dig Basse att sabba deras fredagsmys och dra ut på det här ett par rundor till;)
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Och @Basenanji även om du hellre skickar mig så måste ni ju för tusan göra det ordentligt och få med alla bybor. Annars blir det också meningslöst.
Att jag ska behöva ta upp hur ulvlaget borde jobba och driva frågor för att se ut som bättre bybor är talande för sig. Hoppa över till oss igen nu.

Brynolf varken jobbar eller tänker som en bybo.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Basse med mig får vi också en plan där vi nästan har färg på alla.
Vi har tre gröna och en ulv hittad.

Oddsen är bra mycket bättre att byn vinner om jag är den goda jämfört med om Brynolf är det.
Jo som sagt wow. Det här är inte ett byboigt inlägg. OM Octa är god så har vi lättare för att vinna SENARE, påstår han. Men då har vi redan förlorat.

Vi kan ju inte basera vår lynchning denna runda på hur lätt det kommer bli nästa runda, när det här potentiellt är sista rundan.

Och Octa har hänvisat till denna logik flera gånger. Det är INTE en byboig logik och det är INTE så vi vinner. Och så anklagar han mig för att inte tänka som en bybo.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jo det är det Brynolf. Om Basse är i en 50/50 situation är det smartare att ta det alternativet som ger bäst utfall framåt.
Men visst om Basse är 90% säker på att jag är ond är det en annan femma.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Logik och mattematik gällande bäst vinstchanser är exakt vad det är.

För nån som inte vill maximera byns vinstchanser förstår jag att det blir en ologisk argumentation att driva.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Kommer in inatt och spelar, tänkte gå igenom röstordningen förra rundan.
Många saker som skrivits och sagts du bör ta ställning till om du är en bybo.
Du har backat Brynolf utan nån vidare misstänksamhet hittills.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Brynolf och Waterhouse (Grattis! 🎂) är sjukt coola och svala!
Om du menar att jag inte skriver lika mycket som Octa så är det dels sån jag är och dels är det Kulturnatt imorgon så mycket att förbereda.

Sen ser jag inte vad det skulle hjälpa att skrika och panika så därför kanske jag upplevs som sjukt cool relativt sett.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Jo det är det Brynolf. Om Basse är i en 50/50 situation är det smartare att ta det alternativet som ger bäst utfall framåt.
Men visst om Basse är 90% säker på att jag är ond är det en annan femma.
Tja, folk får väl avgöra själva vilken matematik som stämmer bäst in på dem. Här och nu gäller ju iaf att vinna denna runda för annars dör vi.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Båda dessa har röstat på dig men samtidigt varit väldigt skeptiska, inte direkt att dessa är särkilt övertygade = byboigt

Fjodde drog ett långt resonemang med för och nackdelar fram och tillbaka och Sidd röstade ju först på mig för att sedan tvärvända.

Inte alls som. WH och Rasmus har agerat.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Sak efter sak som Brynolf kommer med nu anser jag objektivt inte håller. Förutom att jag smörar järnet för världens bästa Basse det gör jag ju.
Men med vetskapen att alla bybor måste rösta på samma kandidat, dvs Brynolf för att vi inte ska förlora.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Fan att det ska vara stressigare att spela som bybo än ulv. Det borde ju vara tvärt om😅
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Nu har jag skummat igenom R1 och R2 igen med att försöka luska ut vad Octagonal och Brynolf haft för sig.

Octagonal är väldigt aktiv generellt och det är ju grönande ur ett byboperspektiv. Outningen i slutet på R2 känns helt omotiverat och konstigt. Sianderna känns aningen efterkonstruerade men om de är korrekta så har faktiskt byn löst detta om vi får med alla på tåget.

Brynolf håller också bra tempo på postningarna. Tycker hans sianden är också lite lata, ett bortkastat siande på Vimes ställer mig frågande. Att sia Vimes inför runda 3 hade varit mer logiskt. Speciellt när han inte tog så mycket plats i R1.

Röstmässigt så ser Brynolf ut att ha lagt sig utanför spåret i R1 tillsammans med RasmusL och i R2 så ligger han kvar på andersson genom hela rundan. Pratat också om portar och skuggor som gör mig förvirrad. Kan du förklara detta uttryck för mig @Brynolf ?

Octagonal har röstat ut en bybo de förra två rundorna så det bådar inte gott för byn denna runda...

Men jag tar ställning och dricker den giftiga bägaren för tillfället och ställer upp på att Octagonal är siare och röstar på Brynolf.

Röst: @Brynolf

Och kompanjonerna till Brynolf är i så fall... RasmusL och Waterhouse i det jag läst ur spelet.
RasmusL är FBI och har valt waterhouse och brynolf för att de har olika stilar, en brawler med brynolf och en face med waterhouse

Sidd är fortfarande ett jäkla wild card och ja jag har hållit dig röd men jag har inget annat val än att lita på att du är bybo just nu :O
Tjena, är du med, Fjodor?

Mina röster på Octa och Andersson har jag motiverat tidigare.

Hade jag inte kommit på lite coolare sianden än två totala duds om jag vore ulv och kunde hitta på dem själv?

Jag siade Octa som jag hade högst på ulvlistan. Inget snack om det. Octa siade Basse som han i princip hade släppt. Och sen dig. Är det vettiga sianden eller en trolig efterhandskonstruktion?

Han "grönsiade" er för att stryka er medhårs och få er mer välvilligt inställda till honom. Du ser hur han fjäskar med Basse. Han kunde ha grönat alla utom mig, det kvittar för nästa runda finns inte om jag hängs.

Hade du själv som siare outat i det där läget? Eller hade du avvaktat tills du fick en röding på kroken?
 
Top