Varulv Ulvfellas - Runda 3

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Så ulvarna mördar en outad siare och claimar sedan siare själva nästa runda? Nu har du allt lite för mycket ljug i skallen så att det sipprar ut ur öronen.
Det hade hindrat just det. Om jag dött och alla visste jag var grön hade snajpen hindrat dig från att outa siare och räddat Basse kommande runda.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Det har förstås jag också, även om jag inte skyltat med det.
Som sagt egentligen inget argument jag gillar. Vill bara visa på att det går åt båda hållen då det är ett argument jag får på mig.
Återigen om vi ska ner i den lådan är 37 minuter en minst lika misstänkt tid som två timmar eller vad det va tills jag kunde vara med.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
@Waterhouse duvsom gillar ulvrationalitetsteori, hur ser du på logiken bakom att sätta ihop ett team med Rasmus, Fjodor och Octagonal? Eller någon annan kombo med Octagonal?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Nu har jag läst genom R1 och tycker att Brynolf är betydligt försiktigare än Octagonal. Två inlägg sticker ut:

Brynolf pratar om siaren

och

Octagonal tycker att siaren ska vänta till R3 med att avslöja sig

Äh, jag vet inte, ganska lite att analysera. Mitt huvudsakliga intryck är att Octagonal ändå är aktiv genom hela rundan på ett sätt Brynolf inte är.

Nu R2.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Ja, för ögonblicket känns det som att Brynolf, Waterhouse och Rasmus är potatisgrisar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Äh raderade precis långt inlägg om Brynolf. Han är misstänksam mot Octagonal i R1 och röstar på honom två gånger.

I R2 dock så röstar Brynolf endast en gång: på Andersson.

Det här inlägget är intressant eftersom det påminner om att Octagonal var ettrig mot Impetigo i R1. Ulvar går väl inte ut så hårt?

I R2 tycker Brynolf att vare sig Anthrox eller Octagonal rödar/grönar sig Jag kan tycka att Brynolf i och med detta knappast misstänker Octa särskilt tydligt.

Här återkommer Brynolf till Octagonal

Och här förklarar sig Brynolf igen

Ytterst rimlig post från Brynolf

Äh, det hade varit enklare om Brynolf inte så tydligt misstänkt Octagonal. Att sia Octagonal känns ju helt rimligt!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Min tes att Brynolf inte hade fog för sitt siande av Octagonal suger. Det hade han.

Sjukt svårt det här! 🫤
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Ok, om jag nu har kollat vilka skäl att sia Octagonal Brynolf hade borde jag kolla om Octagonal verkligen hade skäl att sia mig.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ok, om jag nu har kollat vilka skäl att sia Octagonal Brynolf hade borde jag kolla om Octagonal verkligen hade skäl att sia mig.
Jag har också kollat lite på det där. Visst, Octa är på dig och Vimes som ulvpar ett tag men sedan släpper han Vimes och efter det säger han mest om dig att du "smörar lite för den stora massan". Han erkänner också att han kanske "läser dig lite snålt". Knappast en hysterisk biljakt med exploderande lyktstolpar vi pratar om här.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
I detta spel tror jag siaren blir väldigt viktig så att den inte kan räddas en runda och bli skyddad vid ett outande är inte bra. I vanliga fall är jag för outande och minska ulvarnas informationsövertag men det fungerar ju inte riktigt nu. Tror siaren behöver vänta med att outa till R3 och hoppas på att ha klarat sig. Annars kommer vi bara få användning av ett siande från R1 vilket inte är så mycket att gå på...
Ja det här talar ju emot allt som Octa gjort på sistone.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Som sagt ingen annan var sugen på att dreva i den riktningen så löste det med min förmåga istället.

@Brynolf du tänkte inte alls på att det är bra att sia folk du tror kommer överleva natten?
Det var nämligen centralt i mina funderingar. Diskuterade ni inte det perspektivet i ulvchatten?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
@Brynolf att outa i R3 eller snajpa i R2 är samma sak förutom att jag då vet att infon jag redan sitter på inte kommer gå förlorad om jag gör som jag gjorde.
Att jag så tydligt pratade om siaren var med flit för att ni inte skulle tro jag var siarn vilket ser ut att ha fungerat.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Tja, efter att ha läst R1 i jakt på huruvida Octagonal verkligen misstänkte mig så hittar jag lite. Ja, han röstar på mig här tidigt i R1 och ställer lite frågor till mig Tex här och här så skriker det inte direkt om Octagonal misstankar mot mig.

Därför känns det lite skumt att Octagonal väljer att sia mig i stället för någon annan. Argumentet var ju att Octagonal ville pricka en ulv med sitt siande.

Nä, jag byter!

RÖST: @Octagonal
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Basse jag ville pricka en ulv och en som skulle överleva natten.

Vill verkligen inte förlora det här.
 
Top