Varulv Ulvfellas - Runda 3

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Basse med mig får vi också en plan där vi nästan har färg på alla.
Vi har tre gröna och en ulv hittad.

Oddsen är bra mycket bättre att byn vinner om jag är den goda jämfört med om Brynolf är det.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jag tycker jag har svarat på många argument och funderingar under dagen som alla har blivit besvarade.
Vi hade Basse, Fjodor, Octa och Sidd i majoritet (litar dock inte alls på Sidd) mot röda Brynolf.

Det makear sense
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Många svaga argument har också slängts kan jag tycka. Ska nog ta o försöka göra en sammanställning senare.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
…så när jag dessutom inte riktigt ser hur du har fog för att sia mig i R1 blir det skumt.

Samtidigt HAR Brynolf ganska goda skäl att sia dig till R2.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Äh raderade precis långt inlägg om Brynolf. Han är misstänksam mot Octagonal i R1 och röstar på honom två gånger.
Ja det vill jag bestämt mena att jag var.

Tänk såhär. Om jag vore ulv och fejkar ett siande, varför skulle jag låtsas ha siat just Octa? Jag smetar ju redan rött på honom genom att påstå att han är falsk siare. Helt överflödigt. Borde jag inte ha typ grönsiat någon bybo för att få honom välvilligt inställd till mig? Eller grönmåla en ulvpolare? Eller röda nån annan? Eller vad som helst?

Båda mina sianden är ju faktiskt värdelösa duds till skillnad från Octas. Om jag nu suttit i ulvchatten och konfererat i trekvart, borde jag inte haft bättre att komma med? Octa däremot hade gott om tid att maximera nyttan av sina fejksianden. Sen vad den nyttan är exakt vet jag förstås inte men det är iaf inga duds.

Istället för att riskera att göra någon sur anklagar du mig och berättar återigen färgen på Vimes....
Göra någon sur på vilket sätt då? Genom att röda någon annan? Tja, nu var det ju Octa jag siade. Hade jag varit ulv hade jag inte behövt sia Octa utan kunnat använda det låtsassiandet på något mer konstruktivt.

Om min geniala ulvplan enbart bestod i att jag hade förberett en kaksmula så vore jag en rätt kass ulv.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Vem skulle jag annars ha siar förutom den jag först var misstänksam emot och förmodligen skulle överleva natten?
Har förklarat hur jag tänker nu om det inte är tillräckligt så är det så
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Dålig ulvfantasi Brynolf. Vimes bara för att, och mig. Ingen risk att trampa nån på tårna.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
@Brynolf du brydde dig inte alls om faktorn att den du ska sia gärna får överleva? Något jag som siare tänkte på en del nämligen. Jag skrev om det förut och du ville inte svara
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
@Brynolf du brydde dig inte alls om faktorn att den du ska sia gärna får överleva? Något jag som siare tänkte på en del nämligen. Jag skrev om det förut och du ville inte svara
Nä, en siad Vimes är värd mucho. Visst är det vinbäg men jag chansade på att han skulle överleva. Det är ju inte som att han dör varje eller ens varannan R1.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jag har försökt organisera och samarbeta hela rundan vilket jag också tycker borde vara grönande. Att jobba på att se helheten och hur vi som by kan vinna.

Brynolf kör ju bara på att jag är god och Octa är ond dribblet och tar inte hänsyn till bybo helheten som jag menar att jag aktivt har gjort.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Sorry om det är tjatigt men det såg ju ut som att vi hade alla bybor samlade @Basenanji

Och det måste vi vara annars förlorar vi. Att Brynolf vad jag kommer ihåg inte ens har nämnt detta är kanske det tydligaste beviset på vilka ulv ögon denne ser spelet ifrån.

4 bybor mot 3 ulvar. Vi måste alltså samarbeta och stå enade!!!!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Tycker också jag jobbar i rätt fin motvind så vet inte vilka ni menar att mina ulvpolare skulle vara.

Helt annorlunda för Brynolf som inte alls får lika kritiska frågor från ladan trots rätt fåordiga svar.
Visst Sidd och Fjodor röstar med mig nu men det har ju fan inte kommit gratis. Ett jäkla arbetande där som ni då menar är fejk från flera av oss som skådespelar ulvar.
Helt annorlunda på andra sidan där WH och Rasmus blint ser ut att svälja vad Brynolf säger.
Jag har inga ulvänner i spel vilket borde vara tydligt samtidigt som Brynolf glider på en helt annan räckmacka.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Tja, knivigt läge! Vad värre är: efter en ganska hektisk vecka med massa facklig utbildning är jag nu i städernas stad Borlänge! Och i morgon är det tyngdlyftning för veteraner, där jag ska vara domare! Jag är helt utanför gridden mellan 7-13 så jag kommer inte kunna delta när det är som mest spännande! 😱
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Tror det mesta är sagt. Nu gäller det bara att ta ställning.
Joina team bybo där vi har en plan. Fjodor och Basse är gröna. Även om ni är osäkra på färgen så måste ni ju se att det är bästa chansen att vinna.
Och jag har inte hittat på allt jag skriver. Vill bara få det sagt.
 
Top