Varulv Ulvfellas - Runda 2

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
@Brynolf hänvdar atthan förklarat sin röst på Octa, men jag förstår ärligt talat inte resonemanget han kommer med
Här är mina noteringar om Octa:

Börjar med att bråka emot ang "om jag vore FBI"-planen. Jag har väl själv iofs också landat i att det inte är en lysande plan nu på sistone, eftersom vi inte kan veta om en hängd ulv är FBI eller snitch. Men Octa motiverar det snarare med att det blir vinbägare av allting. Visserligen sant, men jag tycker det är sämre än min motivering.


Pekar på "Så här yvigt spelar jag inte som ulv, ni känner ju mig pöjka! Wöwö". Ser ut som att han rollspelar bybo-Octa.


Bråkar med Vimes för att han inte behandlar Octa som han brukar? Tror jag. Och för att jag och Waterhouse skyddar honom. Vilket jag inte heller har fått förklarat när jag skulle ha gjort det och på vilket sätt det skulle vara ulvigt.

Bråkar emot Anths "nä ska vi inte låta bli att hänga Impe för att han vill hänga gud" mot slutet. Vill absolut hänga Imp men kan inte förklara varför det skulle vara ulvigt att "paja spelet till byns fördel" utan motiverar sig med att Imps plan bara skulle bli kaotisk.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
En spelare som har gått under radarn nästan helt i ulv Octa stil är ju faktiskt Sidd.

@Sidd vilka tror du är ulvarna?

Varför gav du hjärtögonemoji till rundans startinlägg där vi får reda på att två bybor åkt?
😍emoisen var till vår käre SL (som fortfarande får vara med😉)

Vilka jag tror ulvarna är:
Ja först så tyckte jag Impe tokade sig så det var ju mest att vänta ut R1 (å hoppas på att överleva) som alltid är svår.
R2: Tycker Fjodde känns lurigast på banan men drevet ligger nu på Andersson vilket jag hellre går på än Rasmus.
Den tredje är Basse som jag inte tycker är med i matchen alls nu när Vimes förlorades. Denne la in lite typiska Basse poster och snackade konferansbilder, jädrans vad sura vi kommer bli om Basse kommer undan med detta. Så där har jag stora farhågor.
Övriga vete tusan, ingen har gjort bort sig men har väldigt svårt att gröna nån faktiskt - framför allt inte dig Octa - dock så tycker jag du spelar stabilt som vanligt - men det gör du ju tyvärr som framförallt som ulv också. Vilket du oftast är (här har vi aldrig grävt statistik om % på vad varje spelar blir för fraktion men det får vi väl ta i nån Varulvsspelspelmakartråd.)

Tycker ingen har lyckats gröna sig vilket nog har med vaniljupplägget att göra.

Fridens
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Här är mina noteringar om Octa:

Börjar med att bråka emot ang "om jag vore FBI"-planen. Jag har väl själv iofs också landat i att det inte är en lysande plan nu på sistone, eftersom vi inte kan veta om en hängd ulv är FBI eller snitch. Men Octa motiverar det snarare med att det blir vinbägare av allting. Visserligen sant, men jag tycker det är sämre än min motivering.


Pekar på "Så här yvigt spelar jag inte som ulv, ni känner ju mig pöjka! Wöwö". Ser ut som att han rollspelar bybo-Octa.


Bråkar med Vimes för att han inte behandlar Octa som han brukar? Tror jag. Och för att jag och Waterhouse skyddar honom. Vilket jag inte heller har fått förklarat när jag skulle ha gjort det och på vilket sätt det skulle vara ulvigt.

Bråkar emot Anths "nä ska vi inte låta bli att hänga Impe för att han vill hänga gud" mot slutet. Vill absolut hänga Imp men kan inte förklara varför det skulle vara ulvigt att "paja spelet till byns fördel" utan motiverar sig med att Imps plan bara skulle bli kaotisk.
Men varför lade du rösten på honom just då i vad som i praktiken blev ett dött drev?

Och vad är din analys av honom den här rundan?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,365
Jag har inte beskyllt dig för något, jag känner mest att du behöver gröna dig lite extra eftersom du på pappret är det uppenbara valet till ulvkumpan
Jag tycker det är rätt överraskande att så många säger sig ha velat välja mig. Jag har varit ulv EN gång, iofs i ulvlaget som fick pris för bästa ulveri på galan men det var mer Basse och Octas förtjänst som slank igenom hela spelet utan några misstankar på sig.
Vill man välja en stark ulv finns det klart bättre alternativ, och är inte en del av rollspelsvärlden så tror inte folk go-fika väljer mig heller.
Så känns som pälssmetning, är väl rimligt att ulvarna valt ut någon som de alla vill ha i sitt lag för att kasta skit på den. @fjodorsenuba är den förste att välja mig, men jag tror ulvarna avvaktar med det och hoppar på tåg så ser det inte som rödande. Sen nämner även Vimes mig med ångvältsresonemang och här kan jag tänka mig att pälssmetningsoffret blir klar för ulvarna.
@Anthrox som är den som gång på gång pekar på mig som byns val hakar på i post 9
Sen kommer @Andersson som först sagt att han skulle slumpa fram till att han nog valt mig också i post 11.
Jag byter ben
Röst: @Andersson
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Jag tycker det är rätt överraskande att så många säger sig ha velat välja mig. Jag har varit ulv EN gång, iofs i ulvlaget som fick pris för bästa ulveri på galan men det var mer Basse och Octas förtjänst som slank igenom hela spelet utan några misstankar på sig.
Vill man välja en stark ulv finns det klart bättre alternativ, och är inte en del av rollspelsvärlden så tror inte folk go-fika väljer mig heller.
Så känns som pälssmetning, är väl rimligt att ulvarna valt ut någon som de alla vill ha i sitt lag för att kasta skit på den. @fjodorsenuba är den förste att välja mig, men jag tror ulvarna avvaktar med det och hoppar på tåg så ser det inte som rödande. Sen nämner även Vimes mig med ångvältsresonemang och här kan jag tänka mig att pälssmetningsoffret blir klar för ulvarna.
@Anthrox som är den som gång på gång pekar på mig som byns val hakar på i post 9
Sen kommer @Andersson som först sagt att han skulle slumpa fram till att han nog valt mig också i post 11.
Jag byter ben
Röst: @Andersson
Fast det där är äpplen och päron. I det ena fallet svarade jag på en direkt fråga vilka två jag hade valt ifall jag gjort det.

Det andra du hänvisar till är att jag innan ulvoutningsdiskussionen kom igång sa hur jag troligen gjort på riktigt om jag varit FBI (d v s slumpat för att undvika mönster).

Klen motivering för röstbyte @Waterhouse Håll ett öga på det ni andra om jag nu åker ut.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,365
Fast det där är äpplen och päron. I det ena fallet svarade jag på en direkt fråga vilka två jag hade valt ifall jag gjort det.
Börja med att svara att man skulle slumpa är väl precis vad en ulv skulle göra? Inte ta ställning men hålla dörrarna öppna för att ändra sig. "Ja om jag nu måste välja hoppar jag väl på det här tåget"
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Nä hörni jag vill inte längre rösta ut Rasmus! Han är aktiv och på hugget! Jag byter till @Anthrox!

Ni tycker säkert att det är ulvigt att byta så här, men jag tycker mig se att vi nog har med ett dream team att göra. Tror inte att vare sig Andersson eller Rasmus är ulvar. Anthrox var också tidigt ganska försiktig emot att pladdra om FBI.

Jag gissar att ulvarna just nu röstar Rasmus och nån enstaka på Andersson.

Dessutom tror jag att byn får ut mer info av att dreven jämnas ut mellan Andersson och Rasmus!

RÖST: @Anthrox
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Börja med att svara att man skulle slumpa är väl precis vad en ulv skulle göra? Inte ta ställning men hålla dörrarna öppna för att ändra sig. "Ja om jag nu måste välja hoppar jag väl på det här tåget"
Fast en bybo ska heller inte ljuga. Och slumpa är ärligt vad jag skulle ha gjort.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Jag tycker att Andersson tveksamma indivier, ja. Rasmus är skummish, men har spelat upp sig och är i min läsning mer bybo-aktiv än ulv-aktiv.

Så jag vill se något annat drev än de två.

Jag tittar mycket på rösterna nu och de från R1. Det är inte omöjligt med en trio i stil med Waterhouse, Anthrox och Octagonal ändå.

Men kanske är jag helt off, i så fall får ni göra ner mig nu! 🙂
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Jag åker tåg hemåt och kommer inte vara jättemycket online innan deadline. Så jag postar förtida slutord redan nu.

Det är ett misstag att rösta ut mig och det är några som har påfallande svaga motiv till att rösta ut mig.

Mina huvudmisstänkta är @fjodorsenuba (möjligen i kombination med @Sidd), @Brynolf och @RasmusL. Bubblare som ulv skulle kunna vara @Octagonal
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,237
Haha, kasst inlägg av mig, jag har varit på kurs. Vid 12-tiden var det spikjämnt mellan Andersson och Rasmus.
Så hur får vi ut mer info av att du försöker skapa ett tredje drev mindre än tre timmar till rundans slut? Det känns ulvkoordinerat. Om en bybo hakar på drevet kommer även ulvpolaren Rasmus och byta, och vips så har ulvarna fått in ett till drev mot en bybo. Men kör på, det kan bli intressant. Om inte annat för att ulvarna behöver visa framfötterna för att det ska ta fart.
Vem byter du till ifall drevet inte tar fart?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Haha, kasst inlägg av mig, jag har varit på kurs. Vid 12-tiden var det spikjämnt mellan Andersson och Rasmus.
Det kanske är ett drev för dig?

Men seriöst vore det på riktigt bra med två konkurrerande drev. Ser det ut så här får ni inte mycket att gå på i R3 heller vad gäller röstmönster.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Jag håller med det mesta i det här resonemanget. @fjodorsenuba s röstande är kosntigt hela R1. Rösten på Sidd (från Ingen) kändes misstänkt och var dessutom i det läget en röst som inte skulle få effekt. Så omöjligt är det inte med att det är ett exempel ulv-on-ulv-action, men framför allt framstår fjodde som en ulv som inte vill ta ställlning.

@Brynolf hänvdar atthan förklarat sin röst på Octa, men jag förstår ärligt talat inte resonemanget han kommer med.

Och samma sak med @RasmusL . OM det nu var så viktigt att lägga en röst på Anthrox i slutet av R1, varför då inte fortsätta på det spåret? Istället blev det ett vilt vevande i början på rundan som hamnade i en röst på mig av någon anledning.

Så min röst på Brynolf känns egentligen bra, och jag tycker definitivt vi borde grilla fjodde betydligt mer än vad vi gör för det osar lågflygeri om honom. Men för att få till ordentliga drev flyttar jag rösten:

Röst: @RasmusL
Jaha, jag trodde att min röst låg på Anthrox xD

För stunden minns jag inte vad jag gick igång på men är också lite jobb-snurrig. Ska kolla det, men tillsvidare:

Röst: @Anthrox
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,237
Jag skulle gissa att ettan och trean är ulvarna, vilket då torde betyda att Rasmus nu går ulvarnas ärenden. Men även den tredje ulven behövs för att ni ska vinna det här.
 
Top