Varulv Ulvfellas - Runda 2

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
797
Alla capos ska fira i källaren på strippklubben Badonkadonk, eftersom det är @Impetigo s födelsedag. Han sitter på hedersplatsen, med en stor tårta framför sig och en rolig hatt på huvudet. En av de övriga reser sig för att hålla ett tal och inleder med "Jag älskar dig Impetigo, du är gudfar till min dotter, hur kunde du göra såhär mot mig?". Impetigo tittar frågande upp och ser att alla i rummet har tårar i ögonen, när han känner pianotråden runt sin hals. Han försöker förklara men får inte fram några ord och hans huvud faller fram i tårtan. Ni sliter upp dragkedjan på hans tracksuit, men där finns ingen wire.

Senare samma dag går @Vimes för att samla in pengar för beskyddarverksamheten. Han lägger fram handen på disken på Ginos pastarestaurang och säger "veckans betalning, Gino, och ge mig en limoncello också" när han känner en handklov slutas runt hans handled. Vimes leds in i en bil och kommer få spendera resten av sitt liv i fängelse.

@Impetigo röstas ut, han var capo/bybo
@Vimes blir nattmördad, han var capo/bybo
De får ta farväl med ett citat från valfri maffiafilm eller ett dödsljud, så länge det saknar bäring på spelet.

Deltagare i spel
@Anthrox
@Impetigo
@Sidd
@Vimes
@Basenanji
@fjodorsenuba
@Waterhouse
@RasmusL
@Octagonal
@Brynolf
@Andersson

Denna runda slutar imorgon torsdag, klockan 20.00

Rösträknare:
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jahopp det sög ju. Fan sorry Impetigo...

Tack både Impetigo och Vimes!!

Om jag har räknat rätt har vi två chanser till så vi kan åtminstone inte förlora den här rundan.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Well, tack för spel ändå Vimes och Impe.

Röst: @RasmusL
Rödast i min bok just nu.
Ska göra ett gräv på vilka mer som tyckte det var en bra idé att kasta bort Impe.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Tack för spel Vimes och Impetigo.

Röst: @Octagonal
Återkommer med mer motivering men den jag hade som rödast efter Impe i R1 och vill ha en tidig röst.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Litar inte på nån just nu. Waterhouse är farlig och en ulv många hade valt. Detsamma gäller Brynolf som är bra på att flyta med.

Sen måste Sidd komma igång mycket mer!

Rasmus tyckte jag började bra när denne väl skrev. Det som skaver är att Rasmus också slutade skriva så fort Impetigo drevet tog kommando.

Röst: @Waterhouse
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
Nedrans råttor i organisationen.
Tackar @Impetigo och @Vimes för spel då.

Visserligen inte så förvånad då det är riktigt synd om Vimes som har en sån rejäl uppförsbacke med att överleva till R2. Som jag frågade om i anmälningstråden så var det väntat. Tyckte Vimes spelade chillt men var fundersam över dennes så oresarverade uppbackning av Basse. Hoppas inte det lugna Vimesspelet var pga powerroll. Tror dock denne var så sparsmakad pga samma som jag tycker : att det var rätt lite att gräva på i R1.
Vilka gosade Vimes med och vilka taggade mot Vimes?

Impetigos spel är ju en gåta: gissar att vi lite tvingat upp denne med krav om att knäcka spel. Impe försökte och vi ville inte bara. I alla fall inte lyckat för oss att ”ställa sig på den där stenen å skrika - Titta”. Undrar lite över Anthrox vändning sista timmarna när Anthrox backar upp Impe. Konstlat eller ville du faktiskt också hänga Gud?

@Anthrox : Vad har du på Rasmus förutom att denne var frånvarande så mycket först? Sen kom en massa gräv på flera av oss från Rasmus. Kanske inte gav så mycket egentligen eller vad?

Nya bättre tag kräves / Fridens
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
Röstningsmönster:
Tror inte alla 3 förrädare röstade på Impetigo.
Fjodde, Anthrox, Rasmus, Brynolf röstade INTE på Impetigo.
Ni 4 vet ju er egna status så ni kan ju alltså börja fundera över vad ni tycker om de 3 andra.
Gissar att vi har 1 bus (om inte fler) bland dessa.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Nattmordet är intressant. Vimes är en fantastisk spelare men jag tycker nog ändå att den senaste tiden har dominerats av nya och hungriga spelare som Sidd, Anthrox, Waterhouse.
För mig gör det att Brynolf (logiken är att Brynolf i min bok fortfarande är ”nygammal”), Basse (jag har en evig känsla av att Basse ogillar att förlora mot Vimes) och Waterhouse (vinna över brorsan!!!) upp på rödlistan.

Waterhouse kanske mest. Vill heller spöa brorsan än spela med honom varför Vimes inte är ulv.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Röstningsmönster:
Tror inte alla 3 förrädare röstade på Impetigo.
Fjodde, Anthrox, Rasmus, Brynolf röstade INTE på Impetigo.
Ni 4 vet ju er egna status så ni kan ju alltså börja fundera över vad ni tycker om de 3 andra.
Gissar att vi har 1 bus (om inte fler) bland dessa.
Anthrox är fairly obvious. Krystat spel. Jag måste kika på Brynolf. Fjodor är alltid oläslig för mig.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Mäh, vilken sugig runda. Tack för spel, Imp&Vim.

Påminner om en (eller säkert flera) gång när vi hängt Konrad för att han gjort nån udda (men egentligen inte ulvig) manöver. Byn är en bigott lynchmaskin. Anth hade förstås rätt i sin vändning på slutet. Sen om han verkligen försökte vända drevet eller gjorde det för att gröna sig själv när det redan såg avgjort ut kan man ju begrubbla över ett glas vin.

Detsamma gäller Octas ettriga försvar av Imp-drevet. Gör en ulv så? Klart en ulv vill ha ut en bybo men slurk slurk.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Mäh, vilken sugig runda. Tack för spel, Imp&Vim.

Påminner om en (eller säkert flera) gång när vi hängt Konrad för att han gjort nån udda (men egentligen inte ulvig) manöver. Byn är en bigott lynchmaskin. Anth hade förstås rätt i sin vändning på slutet. Sen om han verkligen försökte vända drevet eller gjorde det för att gröna sig själv när det redan såg avgjort ut kan man ju begrubbla över ett glas vin.

Detsamma gäller Octas ettriga försvar av Imp-drevet. Gör en ulv så? Klart en ulv vill ha ut en bybo men slurk slurk.
Det är i min bok mer byboigt att byta åsikt men samtidigt är wrnu-spelet väldigt enkelspårigt. Om Anthrox är ulv så är det ett lite onödigt sätt att dra uppmärksamhet men samtidigt har jag själv gjort samma sak som ulv.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Waterhouse i R1 said:
Nej, den här rundan har inte känts så givande för byn. Även hundar som inte skäller kan vara en ledtråd dock, så oavsett Impes färg tror jag vi har en hel del mer att analysera i R2
Det här är skumt och mycket möjligt en ulvmiss. Hur vet Waterhouse att det inte är ”givande” innan utröstning? Det pratades mycket, det togs sidor och slutsvängarna är spännande, varför skulle det inte vara givande!? Det är vanilj liksom, det är R1, men Waterhouse vet.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Mäh, vilken sugig runda. Tack för spel, Imp&Vim.

Påminner om en (eller säkert flera) gång när vi hängt Konrad för att han gjort nån udda (men egentligen inte ulvig) manöver. Byn är en bigott lynchmaskin. Anth hade förstås rätt i sin vändning på slutet. Sen om han verkligen försökte vända drevet eller gjorde det för att gröna sig själv när det redan såg avgjort ut kan man ju begrubbla över ett glas vin.

Detsamma gäller Octas ettriga försvar av Imp-drevet. Gör en ulv så? Klart en ulv vill ha ut en bybo men slurk slurk.
…och lite samma här, varför sugig?
Angreppen mot Impetigo är just riktiga luftslott baserat på att Impe hade en ide om hur spelet kunde spelas som verkar sjukt festligt! Friform varulvsspel! Jag spelar förvisso helst inte det spelet, men de som högg hårdast (*host* Octa) är rätt misstänkta i min bok! Det är ju lite konstigt dock, vem skyddade de? Drevet mot mig dog IOM det, men jag vill helst inte rösta på mig själv. Fanns något mer? Annars är det rätt o-ulvigt att gå på så hårt om det inte står något på fel.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Mäh, vilken sugig runda. Tack för spel, Imp&Vim.

Påminner om en (eller säkert flera) gång när vi hängt Konrad för att han gjort nån udda (men egentligen inte ulvig) manöver. Byn är en bigott lynchmaskin. Anth hade förstås rätt i sin vändning på slutet. Sen om han verkligen försökte vända drevet eller gjorde det för att gröna sig själv när det redan såg avgjort ut kan man ju begrubbla över ett glas vin.

Detsamma gäller Octas ettriga försvar av Imp-drevet. Gör en ulv så? Klart en ulv vill ha ut en bybo men slurk slurk.
Det var en massa filosoferande, vilka slutsatser drar du?
 
Top