Varulv Ulvfellas - Runda 2

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,589
Jag tycker att det är svårt!

Den här bilden är ändå intressant och kan kanske ge oss nånting
IMG_0639.jpeg
Här kan vi bygga hypoteser och analysera röstmönster. Jag vill tro att ulvar helst inte lägger sig först eller sist i ett drev. Därför borde Waterhouse och Octagonal grönas. Anthrox grönas också av att han sent gör det möjligt att Impetigo inte röstas ut.

Nej, jag vill nog avgränsa skummisarna till dessa:

Sidd
Andersson
Rasmus
Brynolf

Jag börjar med att rösta på Rasmus som lågflög mycket i R1 och därefter körde på nån långsökt ”vad har folk skrivit i gamla spel?”-idé. Nu däremot är han plötsligt aktiv!

Röst: @RasmusL
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Det här är skumt och mycket möjligt en ulvmiss. Hur vet Waterhouse att det inte är ”givande” innan utröstning? Det pratades mycket, det togs sidor och slutsvängarna är spännande, varför skulle det inte vara givande!? Det är vanilj liksom, det är R1, men Waterhouse vet.
Det blev aldrig några drev, Impe-drevet ledde från start till mål. Dvs det finns nog inte så mkt röstmönster att analysera. Jämför med R1 i Varulvarnas maskerad där Sidd och Hägern mer ellrr mindre grönades första rundan, eller Utkante där det var snorjämnt.
Denna första runda har varit såsig, Impe spelade märkligt och var rätt klart att han skulle åka länge kändes det som. Det blev aldrig något skarpt läge där ulvarna behövde ta hård ställning.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Jag tycker att det är svårt!

Den här bilden är ändå intressant och kan kanske ge oss nånting
View attachment 17637
Här kan vi bygga hypoteser och analysera röstmönster. Jag vill tro att ulvar helst inte lägger sig först eller sist i ett drev. Därför borde Waterhouse och Octagonal grönas. Anthrox grönas också av att han sent gör det möjligt att Impetigo inte röstas ut.

Nej, jag vill nog avgränsa skummisarna till dessa:

Sidd
Andersson
Rasmus
Brynolf

Jag börjar med att rösta på Rasmus som lågflög mycket i R1 och därefter körde på nån långsökt ”vad har folk skrivit i gamla spel?”-idé. Nu däremot är han plötsligt aktiv!

Röst: @RasmusL
Inte alls långsökt, mest lite udda att vi inte tittar på sånt här tror jag. Jag har ju typ bara spelat på wrnu men när jag körde på mafiascum i den vm-grejen (någon borde f ö hoppa på det!) var det massvis med sånt, folk efterfrågade andras gamla spel, de användes i startinlägg, mm. Förklara gärna hur det är långsökt, annars är din motivering bara snömos.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
…och ”plötsligt aktiv”, exakt som jag sade att jag skulle vara pga mycket jobb på dagen.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Det blev aldrig några drev, Impe-drevet ledde från start till mål. Dvs det finns nog inte så mkt röstmönster att analysera. Jämför med R1 i Varulvarnas maskerad där Sidd och Hägern mer ellrr mindre grönades första rundan, eller Utkante där det var snorjämnt.
Denna första runda har varit såsig, Impe spelade märkligt och var rätt klart att han skulle åka länge kändes det som. Det blev aldrig något skarpt läge där ulvarna behövde ta hård ställning.
Nej visst, och det är ju en sån evig sanning: ”om det inte är något drama så är ulvarna nöjda”
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
…men det i sig säger något och prematurt att skriva det i slutet av R1, vi kunde ha prickat en ulv, vi kunde ha klarat att väkta. Du röstade ju också på Impetigo liksom.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
@Basenanji har du någonsin spelat ett vanilj som inte känts svårt de första runndorna? XD

och varför skriver du det ens, det är ju självklart! Så, du vill plantera idén om att du försöker men nog kommer ha fel i förväg :)

ulvarna är alltså:
Waterhouse, Basse och kanske fjodor? Sidd ser jag rätt grön, Brynte oklar, Octa jättekonstigt om ulv pga r1 och Anthrox slut-drama grönar något. Kan vara Anthrox istället för Fjodor.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Det blev aldrig några drev, Impe-drevet ledde från start till mål. Dvs det finns nog inte så mkt röstmönster att analysera. Jämför med R1 i Varulvarnas maskerad där Sidd och Hägern mer ellrr mindre grönades första rundan, eller Utkante där det var snorjämnt.
Denna första runda har varit såsig, Impe spelade märkligt och var rätt klart att han skulle åka länge kändes det som. Det blev aldrig något skarpt läge där ulvarna behövde ta hård ställning.
Just när jag flyttade min röst så tror jag att det var @RasmusL som skulle ha åkt ut? Det drevet smälte samtidigt undan riktigt fort när väl Rasmus blev aktiv. Möjligen finns det något att hitta där?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Det är troligen iaf ett par ulvar bland de mer aktiva. Ulvarna är ju valda och att styra diskussionen är bra som ulv. Med rätt val av spelare kan ulvarna totalt dominera samtalet och det är alltid farligt att ge sig på dem pga de får med sig folk k sina resonemang.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Just när jag flyttade min röst så tror jag att det var @RasmusL som skulle ha åkt ut? Det drevet smälte samtidigt undan riktigt fort när väl Rasmus blev aktiv. Möjligen finns det något att hitta där?
kolla Gärna på det men om drevet byggde på att jag var inaktiv och sedan var jag inte det så kanske det inte var så konstigt att det smälte? Waterhouse försökte hugga på min idé men när Brynolf tyckte den var lite festlig så bytte Waterhouse plötsligt åsikt.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Möjligen gick ulvarna på mig pga inaktivitet men de behövde inte riktigt det IOM Impetigo.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Just när jag flyttade min röst så tror jag att det var @RasmusL som skulle ha åkt ut? Det drevet smälte samtidigt undan riktigt fort när väl Rasmus blev aktiv. Möjligen finns det något att hitta där?
…och åter igen snömos! Vad är det du har sett? Vi kommer inte långt på att prata om saker som ”möjligen” har inträffat när du har all data tillgänglig. Ut med språket!
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
kolla Gärna på det men om drevet byggde på att jag var inaktiv och sedan var jag inte det så kanske det inte var så konstigt att det smälte? Waterhouse försökte hugga på min idé men när Brynolf tyckte den var lite festlig så bytte Waterhouse plötsligt åsikt.
Alltså du skriver inte ett inlägg första dagen, sen när du kommer i spel säger du "läser ifatt nu". Ok man väntar, sedan kommer analyser av gamla spel. Klart ulv-rasmus från Dune med sitt tjofräs-gräv är det första man tänker på. Sen var analyserna av startinlägg rätt intressanta och välgjorda, t sk från att säga "öh inte hunnit posta något, kollat om brynolf använt tjofräs som uttryck tidigare".
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Möjligt att jag är blåst men gillar det Rasmus skriver. Får känslan av en bybo som kämpar och gillar analyserna
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Mäh, vilken sugig runda. Tack för spel, Imp&Vim.

Påminner om en (eller säkert flera) gång när vi hängt Konrad för att han gjort nån udda (men egentligen inte ulvig) manöver. Byn är en bigott lynchmaskin. Anth hade förstås rätt i sin vändning på slutet. Sen om han verkligen försökte vända drevet eller gjorde det för att gröna sig själv när det redan såg avgjort ut kan man ju begrubbla över ett glas vin.

Detsamma gäller Octas ettriga försvar av Imp-drevet. Gör en ulv så? Klart en ulv vill ha ut en bybo men slurk slurk.
Medhåll i att Octa som ulv inte tjänat något på att fortsätta hamra in Impe-spåret. Ser det som grönande.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Nedrans råttor i organisationen.
Tackar @Impetigo och @Vimes för spel då.

Visserligen inte så förvånad då det är riktigt synd om Vimes som har en sån rejäl uppförsbacke med att överleva till R2. Som jag frågade om i anmälningstråden så var det väntat. Tyckte Vimes spelade chillt men var fundersam över dennes så oresarverade uppbackning av Basse. Hoppas inte det lugna Vimesspelet var pga powerroll. Tror dock denne var så sparsmakad pga samma som jag tycker : att det var rätt lite att gräva på i R1.
Vilka gosade Vimes med och vilka taggade mot Vimes?

Impetigos spel är ju en gåta: gissar att vi lite tvingat upp denne med krav om att knäcka spel. Impe försökte och vi ville inte bara. I alla fall inte lyckat för oss att ”ställa sig på den där stenen å skrika - Titta”. Undrar lite över Anthrox vändning sista timmarna när Anthrox backar upp Impe. Konstlat eller ville du faktiskt också hänga Gud?

@Anthrox : Vad har du på Rasmus förutom att denne var frånvarande så mycket först? Sen kom en massa gräv på flera av oss från Rasmus. Kanske inte gav så mycket egentligen eller vad?

Nya bättre tag kräves / Fridens
Rasmus tillförde inte en millimeter till byn i R1 vad jag såg. Startpostgrejen är ju det svagaste caset till något liksom.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,589
Ursäkta för tjat, men kan vi inte spåna lite kring hur förra rundan avslutades?
@Anthrox @RasmusL @Sidd @Brynolf

IMG_0639.jpeg

Tex undrar jag hur ni tänker kring att Rasmus och Brynolf la sig i olika drev? Är det rimligt att ulv-Waterhouse och ulv-Basse lägger sig i samma drev på Impetigo? Osv osv
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Medhåll i att Octa som ulv inte tjänat något på att fortsätta hamra in Impe-spåret. Ser det som grönande.
Mja det sa jag inte, jag sa att det var en vinbägare, liksom ditt avslut på R1. Så om vi grönar Octa för att han ville fortsätta drevet, kan vi lika gärna röda dig för att du ville avstyra det.
 
Top