Varulv Ulvfellas - Runda 2

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,237
Arbetar lite med devisen "en ulv hade valt en annan ulv och en bybo i FBI-valet". Har tagit mig friheten att skära ner till de resultat som tyckts starkast i folks val för att avgränsa lite. Anser ni att det är felaktigt får ni säga till så justerar jag.
  • Fjodde – WH och Impe.
  • Vimes – Sidd/Basse och Anthrox/WH.
  • Andersson – Sidd och WH.
  • Brynolf – WH och Octa.
  • Anthrox - Waterhouse och slump.
  • Octa – Andersson och Sidd.
  • Basse – Andersson, Brynolf eller Fjodde.
  • Sidd – Basse och Impe.
  • Waterhouse – Anthrox och Brynolf.
  • Impetigo – WH och Sidd.
  • RasmusL Vimes och Basse.
Sett till grönade spelare så skulle det medföra att:
Om Fjodde är röd är WH röd (eftersom Impe är bevisat grön).
Om Sidd är röd är Basse röd.
Om Rasmus är röd är Basse röd.

WH är poppis att välja som rekryt. Om WH är röd är Brynolf röd (eftersom jag vet att jag är grön, Brynolf ser det ju åt andra hållet).

Har vi några möjliga trianglar som kan ha följt devisen alla tre? Eftersom WH förekommer överallt finns det väldigt många varianter där WH är en av ulvarna, så uteslutar dem just nu. Ett siande på Waterhouse hade varit fantastiskt i nuläget. Men i övrigt har vi endast en (om jag inte missar något?):
Andersson (Sidd), Basse (Andersson), Sidd (Basse).

Vet inte om det säger så mycket om spelet än egentligen, men den här sammanställningen går att bygga vidare på i senare rundor när fler spelare fått färg, ifall jag blir mördad i natt.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Varför gräver så få i varför den gröne Vimes sattes bakom lås&bom?

Vimes stöttade tydligt Basse i dennes skuggboxning med Octa.
Octa har ju bra argument för scumma Bassesmörarposter.
Vimes läste det som vanligt Bassespel.
Anthrox var i R1 mer på Octas sida där va.

Tydligen ville förrädarna sätta stopp för Vimes framfart, trampade Vimes på några tår kanske?

Nu har vi en beef mellan Rasmus och Anthrox: Jag har svårt att läsa av Rasmus spel så där är det ju varken bu eller blä.
Tex gräv med startposter är det v’äl få som orkar kolla upp. Jag tex orkade inte ens kolla upp mitt eget spel där i uppräkningen.
Anthrox verkar iaf väldigt engagerad i frågan. Har tydligen lusläst detta och påstår att feltolkningar finns. Ulv som försöker spräcka ett bybo-case?

Gillar inte att sticka ut haka och brunsmeta spelare då jag får så mycket heat och problem men har vi ett cluster med bla tyckanden & röstningar mellan Octa, Anthroc, Andersson?

I kriget mellan Rasmus -Anthrox just nu mitt på dan R2 väljer jag att ställa mig i Rasmus hörnring just nu å heja på.
Kanske @Basenanji sitter å myser i Rasmus ringhörna också?

Stämmer det här tänket?

Fridens
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,237
Nu har vi en beef mellan Rasmus och Anthrox: Jag har svårt att läsa av Rasmus spel så där är det ju varken bu eller blä.
Tex gräv med startposter är det v’äl få som orkar kolla upp. Jag tex orkade inte ens kolla upp mitt eget spel där i uppräkningen.
Anthrox verkar iaf väldigt engagerad i frågan. Har tydligen lusläst detta och påstår att feltolkningar finns. Ulv som försöker spräcka ett bybo-case?
Är det jättekonstigt att jag ifrågasätter att slutsatsen är att jag är röd för att jag är pepp på att spela, efter att jag var SL förra månaden? Har Rasmus lagt fram något mer öht mot sitt rödande av mig? Jag läste inte Rasmus startpostsgräv särskilt noga, jag läste bara hans slutsats mot mig och konstaterade att det var helt uppåt väggarna fel.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Är det jättekonstigt att jag ifrågasätter att slutsatsen är att jag är röd för att jag är pepp på att spela, efter att jag var SL förra månaden? Har Rasmus lagt fram något mer öht mot sitt rödande av mig? Jag läste inte Rasmus startpostsgräv särskilt noga, jag läste bara hans slutsats mot mig och konstaterade att det var helt uppåt väggarna fel.
då kan jag passa på att förtydliga att din pepp inte nödvändigtvis har med saken att göra (även om det inte är orimligt att vara mer pepp/nervös/taggad och ffa stressad somulv) utan att din spelöppning i ton och struktur liknar när du tidigare varit röd,tycker jag. Du är i övrigt saklig i spel är min bild, så det sticker lite extra när det kommer sådana hopp-hepp-pepp!-grejer.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Arbetar lite med devisen "en ulv hade valt en annan ulv och en bybo i FBI-valet". Har tagit mig friheten att skära ner till de resultat som tyckts starkast i folks val för att avgränsa lite. Anser ni att det är felaktigt får ni säga till så justerar jag.
  • Fjodde – WH och Impe.
  • Vimes – Sidd/Basse och Anthrox/WH.
  • Andersson – Sidd och WH.
  • Brynolf – WH och Octa.
  • Anthrox - Waterhouse och slump.
  • Octa – Andersson och Sidd.
  • Basse – Andersson, Brynolf eller Fjodde.
  • Sidd – Basse och Impe.
  • Waterhouse – Anthrox och Brynolf.
  • Impetigo – WH och Sidd.
  • RasmusL Vimes och Basse.
Sett till grönade spelare så skulle det medföra att:
Om Fjodde är röd är WH röd (eftersom Impe är bevisat grön).
Om Sidd är röd är Basse röd.
Om Rasmus är röd är Basse röd.

WH är poppis att välja som rekryt. Om WH är röd är Brynolf röd (eftersom jag vet att jag är grön, Brynolf ser det ju åt andra hållet).

Har vi några möjliga trianglar som kan ha följt devisen alla tre? Eftersom WH förekommer överallt finns det väldigt många varianter där WH är en av ulvarna, så uteslutar dem just nu. Ett siande på Waterhouse hade varit fantastiskt i nuläget. Men i övrigt har vi endast en (om jag inte missar något?):
Andersson (Sidd), Basse (Andersson), Sidd (Basse).

Vet inte om det säger så mycket om spelet än egentligen, men den här sammanställningen går att bygga vidare på i senare rundor när fler spelare fått färg, ifall jag blir mördad i natt.
Jag fattar inte riktigt men menar du att tex Fjodde skulle till allas beskådning skriva en ulvakompis bland sina 2 förslag?
Och jag öppet föreslå Basse om jag och Basse vore ulvar?

Krystat Anthrox. Skulle jag aldrig våga mig på. Låter mer som en överarbetad teori. Giftbägarmöjligtvis som nåt som du eller nån annan flerastegstänkare skulle ge sig på. Nej jag landar i att ALLA har valt bybor i sina värvningsredovisningar.
Ni andra kanske tycker jag inte fattat Anthrox grundresonemang och inte fattar vad jag dravlar om.
Jag skulle väldigt gärna få färg på Basse nu för att få in en 👍-poäng här.
Visar sig denne vara röd så sätter jag mig i hörnet med 😩🍦på.
Just nu: mer grönar detta Basse.
Hoppas ni andra kan dra ngr liknande slutsattser.
Bra uppställning igen - det är sånt här som får mig att få poletten att ramla ner iaf för mig själv.
👍😇👏🙏😍🍻
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Nu är det på intet sätt hela mitt kejs. Ditt smetande av mig är väldigt svagt men en ulv-Anthrox vet att jag fått röster tidigare och ser därmed ett enkelt mål för att rösta bort ännu en bybo. Det andra alternativet från förra rundan känns kanske inte lika bra? Pga ulvkompis?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,237
Jag fattar inte riktigt men menar du att tex Fjodde skulle till allas beskådning skriva en ulvakompis bland sina 2 förslag?
Och jag öppet föreslå Basse om jag och Basse vore ulvar?

Krystat Anthrox. Skulle jag aldrig våga mig på. Låter mer som en överarbetad teori. Giftbägarmöjligtvis som nåt som du eller nån annan flerastegstänkare skulle ge sig på. Nej jag landar i att ALLA har valt bybor i sina värvningsredovisningar.
Ni andra kanske tycker jag inte fattat Anthrox grundresonemang och inte fattar vad jag dravlar om.
Jag skulle väldigt gärna få färg på Basse nu för att få in en 👍-poäng här.
Visar sig denne vara röd så sätter jag mig i hörnet med 😩🍦på.
Just nu: mer grönar detta Basse.
Hoppas ni andra kan dra ngr liknande slutsattser.
Bra uppställning igen - det är sånt här som får mig att få poletten att ramla ner iaf för mig själv.
👍😇👏🙏😍🍻
Både jag och Brynolf lyfte i R1 att vi hade gjort så (dvs valt en ulv och en bybo som FBI-val).
Men jag kam göra en sammanställning över försiktiga ulvar med (dvs inga ulvar nämns bland FBI-valen)!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,237
@Waterhouse kan en få en ulvrationalitetsteori för alla spelare? :D så kan en crossreferenca mellan ulvrationalitet och approach till FBI-valen.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,237
  • Fjodde – WH och Impe.
  • Vimes – Sidd/Basse och Anthrox/WH.
  • Andersson – Sidd och WH.
  • Brynolf – WH och Octa.
  • Anthrox - Waterhouse och slump.
  • Octa – Andersson och Sidd.
  • Basse – Andersson, Brynolf eller Fjodde.
  • Sidd – Basse och Impe.
  • Waterhouse – Anthrox och Brynolf.
  • Impetigo – WH och Sidd.
  • RasmusL Vimes och Basse.
Om vi tror att alla ulvar istället har haft beröringsskräck för ulvpolarna i FBI-valet kan vi då spekulera kring:
Waterhouse kan inte vara ulv tillsammans med: Fjodde, Andersson, Brynolf och Anthrox.
RasmusL är inte vald av någon och kan således vara ulv med alla. Förutom Basse.
Sidd kan inte vara ulv med Octa och Andersson, eller Basse.
Octa och Brynolf kan inte vara ulvar tillsammans.

Nu tror jag inte att ulvarna har haft total beröringsskräck. Jag tror heller inte att de alla gett ett val som bestått av en ulv och en bybo. Men med en applicerad ulvrationalitetsteori och en korsreferens mellan de båda kanske det går att utröna något gällande folks val. Och även denna sammanställning går att bygga vidare på i nästa runda, när fler spelare fått färg.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Från listan då:


  • Waterhouse: 6 occurrences
  • Impetigo: 2 occurrences
  • Sidd: 4 occurrences
  • Basse: 3 occurrences
  • Anthrox: 2 occurrences
  • Octa: 1 occurrence
  • Andersson: 2 occurrences
  • Brynolf: 2 occurrences
  • fjorod: 1 occurrence
  • Vimes: 1 occurrence
  • RasmusL: 0 occurences

Ingen vill spela med mig xD

Alla vill spela med Waterhouse!
Om vi tittar på de som INTE valt Waterhouse så är det:


Octa
Basse
Sidd
Waterhouse
Impetigo
RasmusL


Inte helt osannolikt att WH är ulv, och om vi skulle tänka oss att Sidd har rätt att ulvarna inte pekar på varandra så är dessa kandidater. WHJ har ju inte valt sig själv så Octa, Basse, Sidd och jag då :) Ger oss kanske inte så mycket dock!

De trios där ingen ens har nämnnt någon av de andra två är (om jag inte missat någon):


  1. fjorod, Vimes, Impetigo
  2. Vimes, Andersson, Waterhouse
  3. Andersson, Anthrox, Impetigo

Där finns beröringsskräck i den listan :) (eller slump :) )

SLut för en stund, ska kika vidare mer sen
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,237
Aktiva i slutet på R1 (sista timmen):
Vimes (grön) - Röst på Impetigo, kom in 19.44. Ville byta drev till Rasmus.
Waterhouse - Förstaröst på Impetigo, var närvarande hela slutet. Ville inte svänga om drevet, brusade mest.
Anthrox - Röst på Sidd, närvarande hela slutet. Försökte svänga om drevet till Sidd.
Octagonal - Röst på Impe, närvarande hela slutet. Arbetade aktivt med att cementera positionen gentemot Impe.
Impetigo (grön) - Röst på Sidd, närvarande fram till cirka 19.40. Försökte mestadels försvara sig mot Octa.
Sidd - Röst på Impetigo, tveksam närvaro (2 poster). Kritik mot Impe och lite intetsägande.
RasmusL - Röst på Anthrox, ingen närvaro sista timmen, sista posten 19.06. Struntade i att lägga sig i ett aktivt drev, enda posten var ytterligare en startpostsgräv.

Inte aktiva:
Basenanji - Röst på Impetigo
Brynolf - Röst på Octagonal
Andersson (flaggad för offline) - Röst på Impetigo
Fjodde - Röst på Sidd

Basses och Anderssons inaktivitet går att tolkas som lågflygande ulvar som ligger med röst på bybo och inte vill vara närvarande i slutet. Andersson är dock flaggad för inaktivitet i slutet. Brynolfs inaktivitet är oförklarlig, saknas från 18.00 och spelet avslutas med en ensam randomröst på Octa. Fjodde saknas från 12.20 (!) och är helt inaktiv under slutet. Rösten på Sidd kommer då, från en diskussion som anmärker på Sidds inaktivitet.

Så några spelare utmärker sig från slutet av rundan.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,237
Fjoddes röst på Sidd kan vara ett playbookexempel av "ulv lägger röst på annan ulv i dött drev och går låtsas-afk resten av rundan ifall inget annat händer". Det gjordes väldigt tidigt, så det fanns gott om tid för Fjodde att revidera den rösten ifall det skulle behövas (men det gjorde det aldrig eftersom drevet på Impe blev så starkt). Jag avskriver nog den mest som att Fjodde är lågflygare och hade annat för sig, även om det sticker i ögonen att någon försvinner från spel de sista sex timmarna av rundan.

Jag kan köpa att Andersson och Basse är på annan ort och upptagna, men där kan det även tolkas som "ulv lägger röst på bybo och försvinner ur spel så det inte går att korrigera, med undanflykten att en är afk".

Brynolfs röst på Octa är helt obegriplig för mig. Saknas sista två timmarna, med en röst i ett helt dött drev. Drevet var dessutom dött även när rösten lades, så varför @Brynolf la du inte rösten på ett "bättre" ställe?

Samma sak med @RasmusL , varför lägga en röst i ett dött drev och sen försvinna sista timmen?

Jag ser en möjlighet här: Att Sidd, Rasmus och Brynolf är ulvarna och spelade afk med irrelevanta röster som ville slippa ta ställning till att riskera att Sidd-drevet går igång, eller att hamna på fel plats i en byboutröstning. Om Sidd är grön och Rasmus och Brynolf är röda är det ju fritt fram att bara cementera bybodreven.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Arbetar lite med devisen "en ulv hade valt en annan ulv och en bybo i FBI-valet". Har tagit mig friheten att skära ner till de resultat som tyckts starkast i folks val för att avgränsa lite. Anser ni att det är felaktigt får ni säga till så justerar jag.
  • Fjodde – WH och Impe.
  • Vimes – Sidd/Basse och Anthrox/WH.
  • Andersson – Sidd och WH.
  • Brynolf – WH och Octa.
  • Anthrox - Waterhouse och slump.
  • Octa – Andersson och Sidd.
  • Basse – Andersson, Brynolf eller Fjodde.
  • Sidd – Basse och Impe.
  • Waterhouse – Anthrox och Brynolf.
  • Impetigo – WH och Sidd.
  • RasmusL Vimes och Basse.
Sett till grönade spelare så skulle det medföra att:
Om Fjodde är röd är WH röd (eftersom Impe är bevisat grön).
Om Sidd är röd är Basse röd.
Om Rasmus är röd är Basse röd.

WH är poppis att välja som rekryt. Om WH är röd är Brynolf röd (eftersom jag vet att jag är grön, Brynolf ser det ju åt andra hållet).

Har vi några möjliga trianglar som kan ha följt devisen alla tre? Eftersom WH förekommer överallt finns det väldigt många varianter där WH är en av ulvarna, så uteslutar dem just nu. Ett siande på Waterhouse hade varit fantastiskt i nuläget. Men i övrigt har vi endast en (om jag inte missar något?):
Andersson (Sidd), Basse (Andersson), Sidd (Basse).

Vet inte om det säger så mycket om spelet än egentligen, men den här sammanställningen går att bygga vidare på i senare rundor när fler spelare fått färg, ifall jag blir mördad i natt.
Köper inte grundpremissen här. Är det inte minst lika rimligt, eller mer, att en ulv skulle välja två gröna som potentiella medulvar i diskussionen? Det för att minska risken för att rikta ljuset på dem om man åker fast.

Däremot säger listan kanske någonting hur FBI tänkte under dagen den 15 när han skulle utse sina medulvar. Det skulle kunna vara högre sannolikhet att någon som många i R1 ser som en bra ulv också var någon som FBI tänkte på. Så jag håller med om att @Waterhouse är ett bra mål för siande.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Så, antingen gräver vi ner oss här eller så skiftar vi.

personligen kör jag gärna thunderdome med dig.

vad sägs byn? Jag mot Anthrox som drev?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Brynolfs röst på Octa är helt obegriplig för mig. Saknas sista två timmarna, med en röst i ett helt dött drev. Drevet var dessutom dött även när rösten lades, så varför @Brynolf la du inte rösten på ett "bättre" ställe?
Jobbade, genrep med Alice i Underlandet om du är nyfiken.Hade ett öga på tråden men tyckte inte att någon av Sidd eller Impe var något att hänga i galgen så jag låg kvar. Min röst på Octa tycker jag att jag motiverade.

Du har speed-skorna på nu, Anth. Det är ju bra. Jag var också inne på att ulvarna nog pekat ut en polare. Men när det framgick att vi inte får veta om en hängd ulv är FBI eller rekryt så blir ju det där teoretisetandet ganska meningslöst. Säg att vi hänger mig och jag är ulv. Ska ni då jobba efter vilka jag sagt mig vilja rekrytera eller ska ni gå efter vilka andra som sagt sig vilja rekrytera mig? Det blir nog rätt messy. Och i så fall väldigt mycket Anth-text om ingenting just nu.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Arbetar lite med devisen "en ulv hade valt en annan ulv och en bybo i FBI-valet". Har tagit mig friheten att skära ner till de resultat som tyckts starkast i folks val för att avgränsa lite. Anser ni att det är felaktigt får ni säga till så justerar jag.
  • Fjodde – WH och Impe.
  • Vimes – Sidd/Basse och Anthrox/WH.
  • Andersson – Sidd och WH.
  • Brynolf – WH och Octa.
  • Anthrox - Waterhouse och slump.
  • Octa – Andersson och Sidd.
  • Basse – Andersson, Brynolf eller Fjodde.
  • Sidd – Basse och Impe.
  • Waterhouse – Anthrox och Brynolf.
  • Impetigo – WH och Sidd.
  • RasmusL Vimes och Basse.
Sett till grönade spelare så skulle det medföra att:
Om Fjodde är röd är WH röd (eftersom Impe är bevisat grön).
Om Sidd är röd är Basse röd.
Om Rasmus är röd är Basse röd.

WH är poppis att välja som rekryt. Om WH är röd är Brynolf röd (eftersom jag vet att jag är grön, Brynolf ser det ju åt andra hållet).

Har vi några möjliga trianglar som kan ha följt devisen alla tre? Eftersom WH förekommer överallt finns det väldigt många varianter där WH är en av ulvarna, så uteslutar dem just nu. Ett siande på Waterhouse hade varit fantastiskt i nuläget. Men i övrigt har vi endast en (om jag inte missar något?):
Andersson (Sidd), Basse (Andersson), Sidd (Basse).

Vet inte om det säger så mycket om spelet än egentligen, men den här sammanställningen går att bygga vidare på i senare rundor när fler spelare fått färg, ifall jag blir mördad i natt.
Kom på en grej med Anthrox gräv här.
Funderade lite på det här med att Basse vill ligga med typ allt&alla å gosa😍
Motsatts då?
Vilka ingår INTE alls i värvningsförslagen?
Beröringsskräckteorin.
Fjodde kommer med lite på sniskan av kärleksBasse…
Rasmus sticker då ut (vilket denne själv skrev i nån post (ville kanske föregå teorisnack å på så sätt skjuta ner grävande)

Bidde inte mer men Rasmus (å möjligen om man vill skohorna in iden Fjodde) sticker ut.
Funderingar gott folk👍
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,365
Godmorgon,

Vimes mor har bestämt sig för att avlägga sitt årliga besök i helgen så jag måste fokusera på att städa min lägenhet, kommer vara mindre aktiv.
Ingen mer än jag som röstar på Octa så flyttar min röst. Svårt att se varför ni är på Andersson och har inte brynolf speciellt högt på någon lista heller, så blir en röst på

Röst: @RasmusL
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,237
Jobbade, genrep med Alice i Underlandet om du är nyfiken.Hade ett öga på tråden men tyckte inte att någon av Sidd eller Impe var något att hänga i galgen så jag låg kvar. Min röst på Octa tycker jag att jag motiverade.

Du har speed-skorna på nu, Anth. Det är ju bra. Jag var också inne på att ulvarna nog pekat ut en polare. Men när det framgick att vi inte får veta om en hängd ulv är FBI eller rekryt så blir ju det där teoretisetandet ganska meningslöst. Säg att vi hänger mig och jag är ulv. Ska ni då jobba efter vilka jag sagt mig vilja rekrytera eller ska ni gå efter vilka andra som sagt sig vilja rekrytera mig? Det blir nog rätt messy. Och i så fall väldigt mycket Anth-text om ingenting just nu.
Rösten var motiverad ja, mem drevet existerade ju inte. Är det inte bättre för byn att ha två jämna drev att ta ställning till? Inte en enda ulv behövde ju göra ett skarpt ställningstagande under R1, mycket tack vare lågflygare ich döda drev.

Så du säger att informationen från FBI-valen inte ger något eller? Det måste ju ha funnits en anledning till att vi gjorde dem, eller hur? Jag har hela tiden sagt att det inte är något vi ska stirra oss blinda på, men att ha sammanställningar över indicier för att spana efter anomalier är ju en grej liksom. Något måste vi ju ha att analysera?

Eller är det så att det börjar bli för hett om öronen nu, så Anthrox måste skjutas ner till varje pris?
 
Top