D&D TSR3-såpan fortsätter

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Morrus på ENworld said:
The lawsuit between TSR LLC and Wizards of the Coast along with WotC’s countersuit against TSR LLC, Dungeon Hobby Shop Museum LLC, and Justin LaNasa (CEO of both) continues with United States Magistrate Judge S. Kate Vaughan assigned to the case, with both parties having until April 4 to object and request a District Judge hear the case instead.
Så det är två olika företag, alltså, ifall någon mer än jag undrade.

Och på måndag får fallet en domare, om ingen av parterna protesterar.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Extra nyhetsbulletin!

Jag visste att namnet "Star Frontiers" var en av sakerna som nuTSR bråkade om. Vad jag inte hade full koll på var att de vill påstå att en ny version av spelet redan kommit ut och sålt slut. De har lagt upp bilder som tycks föreställa högar med böcker som har ett riktigt fult omslag...

Och jag visste definitivt inte att personen som påstås ha skrivit detta spel är en hundraprocentig nazist!

 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
Extra nyhetsbulletin!

Jag visste att namnet "Star Frontiers" var en av sakerna som nuTSR bråkade om. Vad jag inte hade full koll på var att de vill påstå att en ny version av spelet redan kommit ut och sålt slut. De har lagt upp bilder som tycks föreställa högar med böcker som har ett riktigt fult omslag...

Och jag visste definitivt inte att personen som påstås ha skrivit detta spel är en hundraprocentig nazist!

Nääää, det hade vi väl aldrig kunnat ana?







*jo, det kunde vi.
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
313
Den här "...och så är han hemlig nazist!"-twisten börjar bli lite uttjatad. Kan vi be vem det nu är som skriver manus för verkligheten att släppa den?
Det är som i Divinity: Original Sin 2…


… där alla antagonister outar sig som odöda en efter en. Bra spel, trött twist 😄
 

claes

Swordsman
Joined
19 Jun 2005
Messages
430
Location
Jönköping
Jag fattar inte varför. Är det något sätt att dribbla med något juridiskt?
En "rating meter" från honom är jag väl ganska tveksam till dessutom...
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Jag är uttråkad... Finns det något nytt att gotta sig i relaterat till det här?
Av tråden på ENWorld att döma pågår en massa trollning och kulturkrig på internet. LaNasa har tex skickat fejk-bajs på posten till Tenkar, och det är typ det minst sunkiga han har gjort. Orkade dock inte gräva ned mig i alla filmklipp, bloggposter, twitterattacker och andra solkigheter, men allt finns på ENworld för den som vill götta sig eller förfasa sig.

Inget verkar ha hänt i rättsfallet. Och nuTSR/DHSM verkar inte ha några produkter.
 
Last edited:

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,542
Location
Umeå
Av tråden på ENWorld att döma pågår en massa trollning och kulturkrig på internet. LaNasa har tex skickat fejk-bajs på posten till Tenkar, och det är typ det minst sunkiga han har gjort. Orkade dock inte gräva ned mig i alla filmklipp, bloggposter, twitterattacker och andra solkigheter, men allt finns på ENworld för den som vill götta sig eller förfasa sig.

Inget verkar ha hänt i rättsfallet. Och nuTSR/DHSM verkar inte ha några produkter.
Kan du länka till tråden?
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Kan du länka till tråden?

Tråden innehåller episka sidospår, jmf med detta forum, och det kan vara långt mellan sakuppgifterna.
 
Top