D&D TSR3-såpan fortsätter

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Det såldes vad jag förstår som lösblad och en pärm med plastfickor, så fick man plocka in de bitar man ville ha.
Här är en resencion av det: Myling - Register - Parabellum (mylingspel.se)
Advanced Squad Leader har ju samma upplägg. Fast deras texter är redigerade …

TSR släppte också monster till AD&D2 i lösblad samt en pärm. Det var inte en hit.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,540
Location
Umeå
De MÅSTE ju veta hur det ligger till med rättigheterna.
Ja. De skrev ju i sin stämningsansökan att alla TSRs IP så vitt de visste gått till WotC vid uppköpet.

I stämningsansökan om gamla TSR-loggor som de ansåg sig ha rätt att använda. Som de alltså själva hävdar tillhör WotC.

Någon nämnde LSD och annan verklighet, va?
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Var inte det mycket för att kvaliten var jättedålig?
Tja, illustrationerna var jättefula, men annars var det inget fel på produkten. Jag minns att jag tyckte det var en i grunden bra idé, som de sedan sabbade genom att inte vara konsekventa (framför allt att de ibland tryckte 2 eller fler monster på samma blad, vilket senare gjorde det omöjligt att få en äkta boksatavsordning.

Men detta är väldigt OT, det var inte den här typen av system jag avsåg med mitt inlägg. Jag tror ingen kommer att vilja skära ut sidorna ur sina gamla böcker och stansa hål i dem. Jag menade att nuTSR kanske bara gjort glorifierade mappar som man lägger sina böcker i.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,540
Location
Umeå
Men är det TSR3 som ger ut de här eller The Dungeon Hobby Shop Museum?

Det här är jätteförvirrande. Jag är förvånad över att rättsprocessen fortfarande inte gjort dem bankrutt.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,540
Location
Umeå
Jag trodde det var samma sak? Eller rättare sagt att TSR3 är de som driver the dungeon hobby shop museum som "front".
Jag är inte säker. Jag tror LaNasa är inblandad i båda iaf... men... äh, jag vet inte. Det är inte samma juridiska entitet hur som helst.

Kan inte WotC demontera de här idioternas påhitt snart? Det vore inte en dag för tidigt.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,177
Location
Borås, Sverige
WotC kommer krossa dem så fort de börjar sälja de där böckerna.

Vilket betyder att jag MÅSTE köpa!

Inser ni hur värdefulla de kommer bli efter att WotC krossat dem och de endast sålde ett par hundra ex. :)
Helst vill du väl då att WotC skall krossa dem så fortsom möjligt, så de sålt så få som möjligt... Ju mer rare desto bättre..
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
in the beginning, WotC said similar to what people below are saying. We said they are rebound of old material. Long story short, WotC said ok no problem, we have it in writing
(citatet är från länken Dante postade)

1. Om jag förstått rätt är det alltså inte nytryck, utan de har bundit om gamla böcker.
Det betyder också att är originalen inte mint så får man med både kaffefläckar och mariginalanteckningar.

2. De har tydligen ett papper från WotC som säger att de får göra så här.
Och jag gissar att att WotC faktiskt inte har något emot att de säljer begagnade böcker.
(det förklarar också hur de kan sälja Deities & Demigods med Melibonean och Cthulhu Mythos)

3. Nu har jag ännu inte sett någon av dessa skönheter till salu, men enligt ENworld ska de säljas för $650 styck.

4. Observera att en av de nya omslagen har ett feltryck:
"Cyclopedia of Gods and Heros"
Så personer som inte kan stava säljer böcker för $650. styck :)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,595
Location
Huddinge
(citatet är från länken Dante postade)

1. Om jag förstått rätt är det alltså inte nytryck, utan de har bundit om gamla böcker.
Det betyder också att är originalen inte mint så får man med både kaffefläckar och mariginalanteckningar.

2. De har tydligen ett papper från WotC som säger att de får göra så här.
Och jag gissar att att WotC faktiskt inte har något emot att de säljer begagnade böcker.
(det förklarar också hur de kan sälja Deities & Demigods med Melibonean och Cthulhu Mythos)

3. Nu har jag ännu inte sett någon av dessa skönheter till salu, men enligt ENworld ska de säljas för $650 styck.

4. Observera att en av de nya omslagen har ett feltryck:
"Cyclopedia of Gods and Heros"
Så personer som inte kan stava säljer böcker för $650. styck :)
Riktiga rollspel har kaffefläckar och stavfel det är bara WotC som lurat fåren att kvalité är eftersträvbart.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
1. Om jag förstått rätt är det alltså inte nytryck, utan de har bundit om gamla böcker.
Det betyder också att är originalen inte mint så får man med både kaffefläckar och mariginalanteckningar.
Ah =(

Inte lika roligt som ifall de hade skenat iväg fullständigt och sålde nytryck. Men på samma gång coolare. 650 dollars låter kanske lite mastigt, men om priset för de separata böckerna som binds om ingår då är det väl inte fullt lika galet (har dålig koll på priserna på gammalt DnD-grejs).

Att ha en gammal SLs marginalanteckingar och sånt låter i och för sig rätt coolt. I alla fall om man vet ungefär vad man år innan. Hoppas de har typ en "meny" där man väljer ut vilka begagnade böcker man vill ha, med individuellt skick beskrivet (och prissättning därefter).
 

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,613
"Cyclopedia of Gods and Heros"
Så personer som inte kan stava säljer böcker för $650. styck :)
Bara en tidsfråga innan man stavar så på andra sidan Atlanten. Om man kan skriva colour som color... så kan man väl skriva heroes som heros.
 
Top