Nekromanti TMNT - The End.

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
xyas said:
Tjavva said:
Men jag ska nog inte spela nått mer på ett tag... Håller med Elmrig. För aggresivt och otrevligt. Högre i tak, tack.
Det här gör mig så deprimerad varje gång jag hör det här :gremfrown: Jag ber verkligen om ursäkt för den kultur vi odlat i varulvsspelen. Inte bara till dig, utan till alla andra som fått stå som mottagare för den. Det är ofrånkomligt att det kan heta till då och då såklart, och jag är på intet sätt oskyldig själv, men jargongen och attityden som används helt opåkallat förbluffar mig ibland.

Det var himla kul att du ville vara med här gången. Ditt spel var väldigt bra och intressant.
This. Du lirade inte alls som en noob, Tjavva. Mycket imponerad. Visst är det trist när folk tar illa upp på riktigt, men den hätska stämningen ser jag (oftast) som en plojgrej. Men visst ibland blir man riktigt arg. Då är det bra att ha lite prinsesstårta i frysen och ta en paus.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Tjavva said:
Men jag ska nog inte spela nått mer på ett tag... Håller med Elmrig. För aggresivt och otrevligt. Högre i tak, tack.

Men tack ändå, grabbar och tjejer. Väl spelat.
:gremfrown:

Jag som verkligen försöker vara snäll numera.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Bah.

Jag sa ju att KK var ulv.

Äh, jävligt bra spelat av ulvarna. Svårt som fan inte inte kunna analysera röster. Det blev mycket vevande i mörkret.

Snyggt spelat!
Tack!

Jovisst var jag ulv, men jag hade ärligt inte så värst mycket tid att var aktiv heller. Det lyste dock igenom att jag inte brydde mig särledes mycket i byn så det lägger jag in på ulvkontot till nästa gång.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
!Paxen: Spelade bra, men jag blir alltid så misstänksam mot den där själmordsreflexen han kör med.

Arvidos: Han är ju asbra, speciellt uppryckningen innan han hoppade av, men jag utgår från att viktigare saker än varulvsspel vann mot hans deltagande.

Anth: Gjorde vad han kunde i ett jävligt svårt läge, och blev också offrad av oss ulvar. TACK anth för att du hoppade in!

Brynolf: Såå klok, lugn och dödsfarlig. Grym.

Cassius: Också bra, klok och metodisk. Stod inte ut med hans namnjakt, trodde att han kunde sätta dit mig på mitt namn.

KK: Kungen! Hur kunde han trollbinda Tjavva?

Laowai: Spelade för lite, men utan att gå i några nybörjarfällor.

LJSLarsson: Anledningen till att ulvarna vann. Grym TMNT-lore kunskap, och kall och beräknande samtidigt som han hade disciplin nog att hålla kol på oss ulvar (mest mig).

Lu-kaazh: Spelade lite, men samtidigt otroligt grönande. Jag blev enormt irriterad på att någon som bara skrivit tre inlägg ändå kunde vara så grön?!

Möller: Vass och otroligt jobbig. Men ser du nu Möller att jag trots allt hade rätt om…äh vafan vi släpper det där va? :gremwink:

Nässe: Hann jag inte riktigt bilda mig en uppfattning mer än att han hette läskiga Rocksteady, vilket jag tolkade som att han förmodligen kunde sätta dit mig på något sätt. Därför min prio 1 mellan runda 1 och 2.

Recca: Min favorit alla kategorier. Smart, snabb, rolig, dryg, aggro, allt. Jag tänkte tidigt att jag skulle ta rygg på henne eftersom hon är så jävla bra och det tycker jag hjälpte länge. Att hon var DTF kunde jag aldrig tro. 0.o
Sedan blev jag tvungen att retas med henne i tredje (?) rundan, varpå jag förvånat konstaterade att det visst tog? Hon drog sig tillbaka ett kortare tag, men hade kraft nog att återvända alldeles för snart.

Jag ska trycka en t-shirt med texten: "Jag röstar som Recca!" till nästa spel.

Spider: Kall och jobbig. Han kan skriva tre ord i tre meningar och ÄNDÅ inte framstå som ulv. Hur fan gör han?

Tjavva: Varulvsspelens hetaste newbie alla kategorier! Hur i h-e orkade du dra det tunga lasset? Du är född att spela såna härna lir.

Tyr: Också en favorit. Han och Brynolf är jobbiga för att de är så himla genomtnkat och duktiga.

Vimes: Kära Vimso! Hade han deltagit mer hade vi inte vunnit. Å andra sidan är väl en masteruppsats mer värt än att ha spöat Basse i varulvsspel…

w176: Också naturbegåvning, synd bara att hon hoppade av.

xyas: Bästaste ko! Underbart att få tjafsa med dig!

---

Jag tycker att det var svår design, men underhållande. Avhoppen gjorde sitt till, men jag tror att det drabbade byn och ulvlägret ganska lika.

Som ulv kände jag att det var bäst att köra på ärlighet och utan lögner – och på att pressa folk att outa. Inte för att jag ville ha fram powerrollerna, utan för att det såg så skumt ut när folk satt på info.

Kanske surt att spamma, men också episkt kul med hysterin på slutet. Förlåt, men jag kunde bara inte låta bli. Plus att jag faktiskt också tyckte att det var en av "meta-reglerna" för spelet: man måste ha koll på begränsningarna kring inläggen. Men det var taskigt mot alla de som satt på jobb/skola, det var det. kanske kan man ha bestämda tider på något sätt? Annars var det coolt med begränsningar kring antal inlägg.

Det blev ju rätt svårt när Vicotnik outade w176 och Lao, men värst var väl egentligen att Tjavva/Brynolf/Lu-kaazh levde och kunde pressa oss ulvar att INTE ta ut någon av powerrollerna...

---

Nu MÅSTE jag ta paus från såna här spel. Jag blir helt beroende och min arbetskapacitet sjunker till ett minimum. Suck. Så, nu är det bara att invänta tomheten som alltid kommer efter ett lir.

Kram till alla och mest till Vicotnik som ändå har orkat arra det!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,618
Location
Huddinge
Vimes said:
Tjavva said:
Men jag ska nog inte spela nått mer på ett tag... Håller med Elmrig. För aggresivt och otrevligt. Högre i tak, tack.

Men tack ändå, grabbar och tjejer. Väl spelat.
:gremfrown:

Jag som verkligen försöker vara snäll numera.
fast du brukar ju vara värre när du är ulv...

och till alla som tycker att det är en del av spelet och inte är ett problem. så tycker jag vi har bevis på motsatsen när spelare aktivt säger "jag tycker inte det är okej"

jag tycker helt klart det här är en diskussion som måste tas eftersom jag tror det här är en av anledningarna till att vi ha så svårt att få in nya spelare.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Det här var ett jättehäftigt spel, men seriöst assvårt för byn. Falska rykten, inga öppna fraktioner, ingen röstredovisning, röstmanipulation, inläggstak, möjligheter att spamma rundorna... Men, ulvarna var riktigt riktigt bra, fanns småsaker på alla men i övrigt väldigt cleant.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
xyas said:
Tjavva said:
Men jag ska nog inte spela nått mer på ett tag... Håller med Elmrig. För aggresivt och otrevligt. Högre i tak, tack.
Det här gör mig så deprimerad varje gång jag hör det här :gremfrown: Jag ber verkligen om ursäkt för den kultur vi odlat i varulvsspelen. Inte bara till dig, utan till alla andra som fått stå som mottagare för den. Det är ofrånkomligt att det kan heta till då och då såklart, och jag är på intet sätt oskyldig själv, men jargongen och attityden som används helt opåkallat förbluffar mig ibland.

Det var himla kul att du ville vara med här gången. Ditt spel var väldigt bra och intressant.
xyas said:
Tjavva said:
Men jag ska nog inte spela nått mer på ett tag... Håller med Elmrig. För aggresivt och otrevligt. Högre i tak, tack.
Det här gör mig så deprimerad varje gång jag hör det här :gremfrown: Jag ber verkligen om ursäkt för den kultur vi odlat i varulvsspelen. Inte bara till dig, utan till alla andra som fått stå som mottagare för den. Det är ofrånkomligt att det kan heta till då och då såklart, och jag är på intet sätt oskyldig själv, men jargongen och attityden som används helt opåkallat förbluffar mig ibland.

Det var himla kul att du ville vara med här gången. Ditt spel var väldigt bra och intressant.
Som sagt, jag älskar Maffia. Jag har spelat det massor när jag var yngre och jag förstår att det blir hett och stressigt och pressat och det är roligt när det blir lite nojja och så. Men klimatet, kära ni, klimatet!
Jag kan aldrig tänka mig att man känner att man måste kliva in med en köttyxa i handen och vara elak för att vinna. Det finns så många andra sätt man kan pressa folk på än att säga "du är en jävla idiot!" Kul att höra det, även om det är på låtsas.

Jag försökte ju påminna i början om att det bara är en lek och inte blodigt allvar men det kändes som om det var det och det tog en del av det roliga ur hela upplevelsen för pressen att prestera "för byns skull!" var så otroligt stor och sedan alla okvädningsord och elaka tillmälen.

Jag kan se att man misstolkar, pressar, drar upp misstag för att stressa och pressa och se ännu fler misstag men att bete sig som en del av er gör är ju inte speciellt kul. Det är jargongen jag är ute efter, inte att man inte ska pressa varandra psykologiskt.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,618
Location
Huddinge
Basenanji said:
Det blev ju rätt svårt när Vicotnik outade w176 och Lao, men värst var väl egentligen att Tjavva/Brynolf/Lu-kaazh levde och kunde pressa oss ulvar att INTE ta ut någon av powerrollerna...
Som tur var så upptäkte ni aldrig min bluff om att jag bara kudne skydda tjavva en runda i hela matchen

och att jag aldrig kunde skydda mig
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Max Inlägg = Avslut. Fungera skit dåligt, aldrig mer.

Röstning via PM, fungera skapligt. Dock bör nog detta presenteras öppet, vem som röstar på vem. Där emot kan ordningen man skickat in sin röst vara hemlig.

Fluffspel med avhoppare ställer till oreda/"balans" problem i spelet. Dock inte mycket att göra åt saken, jag förstår och respekterar att folk inte kan vara med och spela av olika anledningar.

Vissa förmågor var helt värdelösa, så som den förmåga !Paxen fick.
Andra förmågor var på tok för bra, de spelare som vara immuna mot förmågor.

Från början hade jag tänkt att siaren skulle vara naiv siare, men insåg redan under första rundan att det skulle ställa till det ännu mer.

Bland ryktena så vara mer än 50% sanna. Från mitt håll sett, sen är det lite av en tolkningsfråga. Med andra ord Spiders Rykte var felaktigt.

Sen åter igen vill jag be om ursäkt för att jag råkade posta w176 och Laowai's fraktioner, det var inte min mening. Men så går det när man ska vara snabb och inte läser igenom allt en extra gång innan man postar. Hur som heslt så hoppas jag att ni har haft det roligt.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Lu-kaazh said:
Vimes said:
Tjavva said:
Men jag ska nog inte spela nått mer på ett tag... Håller med Elmrig. För aggresivt och otrevligt. Högre i tak, tack.

Men tack ändå, grabbar och tjejer. Väl spelat.
:gremfrown:

Jag som verkligen försöker vara snäll numera.
fast du brukar ju vara värre när du är ulv...

och till alla som tycker att det är en del av spelet och inte är ett problem. så tycker jag vi har bevis på motsatsen när spelare aktivt säger "jag tycker inte det är okej"

jag tycker helt klart det här är en diskussion som måste tas eftersom jag tror det här är en av anledningarna till att vi ha så svårt att få in nya spelare.
Precis. Det är dubbelt sorgligt när folk dels tar illa upp, och dels att det hämmar återväxten.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Håller fullständigt med dig att jargongen i varulvsspelen på forumet kan vara väldigt hård och stund tals väldigt otrevlig.
När jag väl är med och spelar så brukar jag försöka säga till när jag anser att folk går för långt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Dessutom tycker jag att det här inte var ett speciellt elakt spel. Det enda jag kan komma på är Reccas aggrande på Tjavva och mina väl vassa pikar till Nässe (sorry för det).

Och med detta menar jag alltså att vi som spelat massor är blinda för jargonen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Sen måste byn sluta lyssna på mig när jag får för mig att vända drevet. Även om jag punktar upp mina misstankar mot xyas/Nässe/Möller så har jag fel. Kom ihåg det.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
xyas said:
Precis. Det är dubbelt sorgligt när folk dels tar illa upp, och dels att det hämmar återväxten.
Skrev det här i vrållådan, men jag skriver det här också så det blir permanent.

Jag tror att en stor del av problemet är inte att folk blir upprörda, det är inte så konstigt, utan det slentrianmässiga "du är ju dum i huvudet för att du tycker så" och de konstanta, meningslånga utvärderingarna av varandras spel i raljant ton (för de är inga analyser, bara förolämpningar).
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Men usch. Säg bara: Som Recca gör.

Alltså, jag erkänner att jag hade jättetråkig stil då och då i spelet och det var mest du som utsattes för detta Tjavva så det ber jag om förlåtelse för. Förlåt så jättemycket.

Till mitt försvar så blev jag sur på dig för att du använde icke-logiska resonemang för att ångvälta dig igenom mina teorier. Det är något som jag stör mig på från vem som helst och skulle aggra på även om det sas till mig IRL. Och nu kanske ännu mer eftersom du och jag känner varandra IRL, Tjavva.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Det är inte bara du, Recca. Jag tycker att jag för det mesta är raljant med glimten i ögat, men xyas har rätt: klimatet har gjort att det blir något av ett självändamål att skriva raljanta saker om hur folk spelar. Det är inte ok.

Jag tycker det här är ett ämne för en egen tråd i teoriforumet.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Det är inte bara du, Recca. Jag tycker att jag för det mesta är raljant med glimten i ögat, men xyas har rätt: klimatet har gjort att det blir något av ett självändamål att skriva raljanta saker om hur folk spelar. Det är inte ok.

Jag tycker det här är ett ämne för en egen tråd i teoriforumet.
Do it. :gremsmile:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Förresten så hade jag kunnat göra ett 10 ggr bättre bybo-jobb... Sorry byn, men jag gjorde det för att överleva. Shredder måste dö! Leve Fotklanen! :gremlaugh:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Hah! Jag hade rätt i att både du och KK inte brydde er om byn.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Konrad Konvalj said:
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Observera att Kånkel Kanalj muppat sig och bluffat fram sitt alias, tur att det höll ihop och tur att det vart sånt skönt snack om SR.
Jag fattar inte varför du valde att bluffa din roll, lust att förklara?
Fråga TMNT-lore-master-Larsson..

Mung eller vad jag nu hette var ju bra polare med Lord Dregg och det svettades vi lite över så vi körde ett långskott och det passade bra in i övrigt.
Vi hade rollerna Slash, Lord Dredd, Bebop och Mung. Slash och Bebop är ganska stora namn i TMNT, och även om Lord Dredd inte är särskilt känd så är han the main bad i de två sista säsongerna av tecknade turtles. På grund av detta drog jag slutsatsen att det bara skulle vara stora karaktärer med och inte små obskyra skitkaraktärer som Alpha One och liknande.

Alpha One var faktiskt ett av valen jag lutade åt som bluff åt Konrad, men jag föreslog Chrome Dome först och han blev förtjust. Tänk vilket annorlunda spel det hade blivit om han sagt Alpha One! Jag kände verkligen en skräck sprida mig i magen när jag såg alla obskyra karaktärer ploppa upp som svampar.
 
Top