Nekromanti TMNT - The End.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag kallsvettades lite när jag såg att Lu-kaazh var inne och rockade i R4. Det var lite där vi fick lägga i en extra spammväxel.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Man vad fan hände förra rundan? Hur kunde Xyas åka ut? Alla röstade ju på KK. Hade ulvarna alltså ingen "flytta folks röster"-förmåga?
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Konrad Konvalj said:
Tjavva said:
Übereil said:
Av ren nyfikenhet: hur fick Lu-kaazh fyra röster? Jag räknade nämligen till noll röster på honom...

Übereil
Ulven Basse hade tre röster...
Ulv LJSLarsson hade 2 röster :gremsmile:
HA! Jag visste det! Jag ville rösta ut Basse när alla ville hänga Möller och har varit skeptisk mot Larsson sedan han tog rygg på mig!
Om det blir en nästa gång ska jag sluta lyssna på alla veteraner och lita på mig själv och mina egna analsyser först!!!
Och Xyas.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Nej, jag hade inte alls tre röster. Bara en.

Och det där med spammandet, tja, jag tänkte just att det var en idé som hängde ihop med designen. Redan frpn runda ett började jag räkna röster. men man kan ju inte spamma om man vill vara grön, så det var rätt bra balanserat ändå.

Tills sist rundan...he he.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Man vad fan hände förra rundan? Hur kunde Xyas åka ut? Alla röstade ju på KK. Hade ulvarna alltså ingen "flytta folks röster"-förmåga?
Vi röstade ju så klart inte på mig..

Sen lade vi ju i växeln med spammandet när det inte var tillräckligt med folk online så det var en liten chansning som gick hem.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca said:
Japp. ^^

Fraktion: Skurk
Namn: Alpha One
Liv: 1
Förmåga: Förädare, du kan endast vinna ifall Shredder inte är kvar i spel och du lever till slutet, då delar du seger med den vinnande fraktionen. Din röst räknas dubbelt mot Shredder. (Passiv)
Rykte: Ingen spelare har samma förmåga som någon annan.
När vi ändå talar om bästa förmågeclaim så tycker jag att jag står på pallen för den iaf. :gremwink:

Grattis till er allihop. Har aldrig spelat ett roligare game.

På slutet höll jag på att försöka få er att berätta vem ni röstade på. Basse, hade du sagt: Vi röstar på Lu-kaazh. Så hade jag lagt min röst på honom. Jag ville ju bara överleva, liksom. Jag hade t.om bett er i tråden att skona mig för delad seger, bara för att.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Fraktion: Hjälte
Namn: Michelangelo
Alias: Bebop
Liv: 2
Förmåga: Ingen
Rykte: Det finns 4+1 Hjältar:.
Hjältar:: LJSLarsson, Arvidos MC & Konrad Konvalj
Ni får prata med varandra över valfritt medium.
Varje runda ska ni skicka in ett namn på den ni vill nattmörda.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vico said:
Fraktion: Hjälte
Namn: Donatello
Alias: Mung
Liv: 1
Förmåga: Immun mot förmågor. (Passiv)
Rykte: Det finns en roll som har ett egen intresse.
Hjältar:: Basenanji, LJSLarsson & Arvidos MC
Ni får prata med varandra över valfritt medium.
Varje runda ska ni skicka in ett namn på den ni vill nattmörda.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Fraktion: Skurk
Namn: Barney Stockman
Liv: 1
Förmåga: CopyCat, du kan kopiera en spelares aktivaförmåga och använda den som din egen resten av spelet. (Aktiv)
Rykte: Det finns bara en roll som får veta fraktion vid utröstning.


Jag snodde Tjavvas siarförmåga, och därmed grönade jag henne. Sen var det så jävla dumt att vi siade Vimes båda två rundan efter det. Tjavva, jag var helt övertygad om att du med ditt prat om "ska jag sia Recca eller inte" försökte kommunicera med mig om hur vi skulle göra för att inte sia samma. Missförstod jag?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Brynolf said:
LJSLarsson said:
Konrad Konvalj said:
Vicotnik said:
Måste framför allt be om ursäkt för att jag lyckades fucka upp spelet. Genom att råka posta w176 och loawai's fullständiga roller. Det hela vart en ful lösning som jag inte är stolt över.
Vi är inte stolta över att ha spamma oss till segern heller, men som sagt.

En vinst är en vinst och hur den kom till hör ju inte hit :gremsmile:
Jag ser det som en "kreativ" lösning. ;-)
Stor pung, Larsson. Fan att outa miller sådär, så gör man bara inte
Jag hade kommit på, innan spelstart, att om jag blev varulv så skulle jag smula miller från spelets första början. Det var alltså inte efterkonstruerat - som Vimes trodde - med Dark Knight Returns av Frank Miller. Det var egentligen tänkt som en sista nödlösning om röster började hamna på mig:
"ÅH HERRE GUD JAG ÄR INTE MILLER JAG LOOOOVAR TITTA PÅ SMULORNA!!!!"
Jag tänkte att det skulle vara en sista åtgärd för att hålla mig vid liv en extra runda, men den lögnen lyckades hålla mig i liv hela spelet.

Stort tack till Brynolf och Tjavva som blint trodde på mina ulv-smulor. :heart:

Och Recca, du VAR alltså DTF? Vad hade du för vinstkriterium?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Recca said:
Japp. ^^

Fraktion: Skurk
Namn: Alpha One
Liv: 1
Förmåga: Förädare, du kan endast vinna ifall Shredder inte är kvar i spel och du lever till slutet, då delar du seger med den vinnande fraktionen. Din röst räknas dubbelt mot Shredder. (Passiv)
Rykte: Ingen spelare har samma förmåga som någon annan.
När vi ändå talar om bästa förmågeclaim så tycker jag att jag står på pallen för den iaf. :gremwink:

Grattis till er allihop. Har aldrig spelat ett roligare game.

På slutet höll jag på att försöka få er att berätta vem ni röstade på. Basse, hade du sagt: Vi röstar på Lu-kaazh. Så hade jag lagt min röst på honom. Jag ville ju bara överleva, liksom. Jag hade t.om bett er i tråden att skona mig för delad seger, bara för att.
Bra DTF spelande Recca!

Tur bara att du inte fick vara med och dela på segern. Det hade svidit..
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Brynolf said:
Man vad fan hände förra rundan? Hur kunde Xyas åka ut? Alla röstade ju på KK. Hade ulvarna alltså ingen "flytta folks röster"-förmåga?
Matte.

Vi ulvar väntade tills rösterna var splittade mellan Konrad / Basse, sen började vi spamma. Jag hade en extraröst (som jag inte berättat om), så vi fick lätt majoritet när vi valde ett mål.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Tyrs roll
Fraktion: Skurk
Namn: HiTech
Liv: 1
Förmåga: Miller, siare ser dig som Hjälte. (Passiv)
Rykte: Stockman är inte att lita på.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Recca said:
Recca said:
Japp. ^^

Fraktion: Skurk
Namn: Alpha One
Liv: 1
Förmåga: Förädare, du kan endast vinna ifall Shredder inte är kvar i spel och du lever till slutet, då delar du seger med den vinnande fraktionen. Din röst räknas dubbelt mot Shredder. (Passiv)
Rykte: Ingen spelare har samma förmåga som någon annan.
När vi ändå talar om bästa förmågeclaim så tycker jag att jag står på pallen för den iaf. :gremwink:

Grattis till er allihop. Har aldrig spelat ett roligare game.

På slutet höll jag på att försöka få er att berätta vem ni röstade på. Basse, hade du sagt: Vi röstar på Lu-kaazh. Så hade jag lagt min röst på honom. Jag ville ju bara överleva, liksom. Jag hade t.om bett er i tråden att skona mig för delad seger, bara för att.
Inte undra på att du var arg när jag ville ha ut dig.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Fraktion: Hjälte
Namn: Leonardo
Alias: Lord Dregg
Liv: 1
Förmåga: Auktoritet, din röst räknas dubbet. (Passiv)
Rykte: Det finns en roll som kan sia namn.
Hjältar:: Basenanji, Arvidos MC & Konrad Konvalj
Ni får prata med varandra över valfritt medium.
Varje runda ska ni skicka in ett namn på den ni vill nattmörda.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Vicotnik said:
Tyrs roll
Fraktion: Skurk
Namn: HiTech
Liv: 1
Förmåga: Miller, siare ser dig som Hjälte. (Passiv)
Rykte: Stockman är inte att lita på.
Ja, här hade ju antingen jag eller Brynolf rykt om det hade kommit ut.

Fraktion: Skurk
Namn: Dr.Baxter Stockman
Liv: 1
Förmåga: Siare, du kan engång per runda ta reda på en spelares fraktion. (Aktiv)
Rykte: Det finns roller som saknar förmågor.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
LJSLarsson said:
Brynolf said:
Man vad fan hände förra rundan? Hur kunde Xyas åka ut? Alla röstade ju på KK. Hade ulvarna alltså ingen "flytta folks röster"-förmåga?
Matte.

Vi ulvar väntade tills rösterna var splittade mellan Konrad / Basse, sen började vi spamma. Jag hade en extraröst (som jag inte berättat om), så vi fick lätt majoritet när vi valde ett mål.
Jo, jag räknade ju inte med att du var ulv. Hehe. Men det var ju ändå jag, Xyas och Vimes som röstade på KK? Eller? Nåja, fett kul spel i alla fall. Synd med de inaktiva bara. Ni får vara med dubbelt så hårt nästa gång =D
 
Top