Nekromanti TMNT - The End.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Observera att Kånkel Kanalj muppat sig och bluffat fram sitt alias, tur att det höll ihop och tur att det vart sånt skönt snack om SR.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Min Väktar förmåga var otroligt nerfad men det var ju något jag inte sa...
så jag har mest bluffat över att jag kunde hålla tjavva vid liv mer än en runda.

Fraktion: Skurk
Namn: Lieutenant Granitor
Liv: 1
Förmåga: Väktare, får inte skydda dig själv och du får inte heller skydda samma person två gånger, dvs du måste byta vem du skyddare varje runda. (Aktiv)
Rykte: Det finns bara en miller i spelet.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Recca said:
Japp. ^^

Fraktion: Skurk
Namn: Alpha One
Liv: 1
Förmåga: Förädare, du kan endast vinna ifall Shredder inte är kvar i spel och du lever till slutet, då delar du seger med den vinnande fraktionen. Din röst räknas dubbelt mot Shredder. (Passiv)
Rykte: Ingen spelare har samma förmåga som någon annan.
När vi ändå talar om bästa förmågeclaim så tycker jag att jag står på pallen för den iaf. :gremwink:

Grattis till er allihop. Har aldrig spelat ett roligare game.

På slutet höll jag på att försöka få er att berätta vem ni röstade på. Basse, hade du sagt: Vi röstar på Lu-kaazh. Så hade jag lagt min röst på honom. Jag ville ju bara överleva, liksom. Jag hade t.om bett er i tråden att skona mig för delad seger, bara för att.
Bra DTF spelande Recca!

Tur bara att du inte fick vara med och dela på segern. Det hade svidit..
Usch. Jag var sååå nära.

Fast märkte ni när jag satte rösten på Shredder, dvs w176 och den gav utslag som två röster. Men då hade ju Vicotnik outat w176's roll. Min plan var annars att få er att rösta ut just w176 på den. Sen hade jag smulat rätt länge om att Vimsy var fraktionssiaren som låg kvar. Eller jag hintade om det flera gånger i runda 2-3 iaf för att få er att sicka nattmordet på honom. men det kom aldrig nåt nattmord på honom. Så min tanke hade varit att säga att w176 var ulv och så skulle vi rösta ut henne, men då behövde ju förstås ni nattmörda Vimsy. Men men.

Jag blev helt uppbragt först när Vic postade deras roller. Fast Vimes anade ju iaf inget så jag undgick iaf utröstning trots att min röst var värd 2 på Shredder med den passiva förmågan.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Observera att Kånkel Kanalj muppat sig och bluffat fram sitt alias, tur att det höll ihop och tur att det vart sånt skönt snack om SR.
Ja, vad var tanken där? Jävla röta att ingen annan hette ChromeDome.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Sedan så tycker jag att det är kul att jag aldrig släppte mitt namn .
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Brynolf said:
Fraktion: Skurk
Namn: Barney Stockman
Liv: 1
Förmåga: CopyCat, du kan kopiera en spelares aktivaförmåga och använda den som din egen resten av spelet. (Aktiv)
Rykte: Det finns bara en roll som får veta fraktion vid utröstning.


Jag snodde Tjavvas siarförmåga, och därmed grönade jag henne. Sen var det så jävla dumt att vi siade Vimes båda två rundan efter det. Tjavva, jag var helt övertygad om att du med ditt prat om "ska jag sia Recca eller inte" försökte kommunicera med mig om hur vi skulle göra för att inte sia samma. Missförstod jag?
Ja. Sorry... :gremfrown:
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Konrad Konvalj said:
Observera att Kånkel Kanalj muppat sig och bluffat fram sitt alias, tur att det höll ihop och tur att det vart sånt skönt snack om SR.
Jag fattar inte varför du valde att bluffa din roll, lust att förklara?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Tjavva said:
Recca said:
Recca said:
Japp. ^^

Fraktion: Skurk
Namn: Alpha One
Liv: 1
Förmåga: Förädare, du kan endast vinna ifall Shredder inte är kvar i spel och du lever till slutet, då delar du seger med den vinnande fraktionen. Din röst räknas dubbelt mot Shredder. (Passiv)
Rykte: Ingen spelare har samma förmåga som någon annan.
När vi ändå talar om bästa förmågeclaim så tycker jag att jag står på pallen för den iaf. :gremwink:

Grattis till er allihop. Har aldrig spelat ett roligare game.

På slutet höll jag på att försöka få er att berätta vem ni röstade på. Basse, hade du sagt: Vi röstar på Lu-kaazh. Så hade jag lagt min röst på honom. Jag ville ju bara överleva, liksom. Jag hade t.om bett er i tråden att skona mig för delad seger, bara för att.
Inte undra på att du var arg när jag ville ha ut dig.
Ja! Om jag åker ut så förlorar jag helt. Men jag var faktiskt helt övertygad om att du var ulv och jag satt och bara väntade på att du skulle säga: Recca är röd! Och då hade jag gått ut med min roll och satt dit dig från andra sidan graven. -det var en liten bugg i systemet nästan för jag kunde ju inte vinna om jag åkte ut, likt er andra, så därför om jag stod för hängning så kan jag lika gärna diska mig själv. <.<
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Observera att Kånkel Kanalj muppat sig och bluffat fram sitt alias, tur att det höll ihop och tur att det vart sånt skönt snack om SR.
Jag fattar inte varför du valde att bluffa din roll, lust att förklara?
Fråga TMNT-lore-master-Larsson..

Mung eller vad jag nu hette var ju bra polare med Lord Dregg och det svettades vi lite över så vi körde ett långskott och det passade bra in i övrigt.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
I runda två kändes det som om jag satte rekord i få inlägg i ett varulvspel och endå klassas som grön av alla spelare.

//Lukas som dock inte vet om han skall vara stolt över det.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Konrad Konvalj said:
Tack Vico för ett bra lir i alla fall!

Det var riktigt roligt!
Jo, synd bara att jag klanta till det. Men så länge ni hade det roligt så får jag väl vara nöjd.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Jag var så nära att rädda !paxen,
jag hade honom som val till min förmåga och bytte i sista stund till recca.

det var irriterande
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Men jag ska nog inte spela nått mer på ett tag... Håller med Elmrig. För aggresivt och otrevligt. Högre i tak, tack.

Men tack ändå, grabbar och tjejer. Väl spelat.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Tack Vico för ett bra lir i alla fall!

Det var riktigt roligt!
Jo, synd bara att jag klanta till det. Men så länge ni hade det roligt så får jag väl vara nöjd.
Jag förstod aldrig hur du klantade till det? vad var det du förstörde med att släppa rollerna?

//Lukas som skall erkänna att han var helt lost det här spelet
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Lu-kaazh said:
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Tack Vico för ett bra lir i alla fall!

Det var riktigt roligt!
Jo, synd bara att jag klanta till det. Men så länge ni hade det roligt så får jag väl vara nöjd.
Jag förstod aldrig hur du klantade till det? vad var det du förstörde med att släppa rollerna?

//Lukas som skall erkänna att han var helt lost det här spelet
Råkade posta deras fraktions tillhörighet, men gick in och editera bort den. Upptäckte det dock för sent, då flera stycken troligtvis han se det.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Tjavva said:
Men jag ska nog inte spela nått mer på ett tag... Håller med Elmrig. För aggresivt och otrevligt. Högre i tak, tack.

Men tack ändå, grabbar och tjejer. Väl spelat.
Synd du var ju rolig att spela med.

jag funderar också på att ta en LÅNG pause från de här spelen, jag har inte orken att sätta mig in i dem.
specielt när en runda går över under den timme som man ser på film i skolan.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Lu-kaazh said:
Tjavva said:
Men jag ska nog inte spela nått mer på ett tag... Håller med Elmrig. För aggresivt och otrevligt. Högre i tak, tack.

Men tack ändå, grabbar och tjejer. Väl spelat.
Synd du var ju rolig att spela med.

jag funderar också på att ta en LÅNG pause från de här spelen, jag har inte orken att sätta mig in i dem.
specielt när en runda går över under den timme som man ser på film i skolan.
Kan vi inte skjuta på nästa spel då? Till efter jul/nyår.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Tjavva said:
Men jag ska nog inte spela nått mer på ett tag... Håller med Elmrig. För aggresivt och otrevligt. Högre i tak, tack.
Det här gör mig så deprimerad varje gång jag hör det här :gremfrown: Jag ber verkligen om ursäkt för den kultur vi odlat i varulvsspelen. Inte bara till dig, utan till alla andra som fått stå som mottagare för den. Det är ofrånkomligt att det kan heta till då och då såklart, och jag är på intet sätt oskyldig själv, men jargongen och attityden som används helt opåkallat förbluffar mig ibland.

Det var himla kul att du ville vara med här gången. Ditt spel var väldigt bra och intressant.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Bah.

Jag sa ju att KK var ulv.

Äh, jävligt bra spelat av ulvarna. Svårt som fan inte inte kunna analysera röster. Det blev mycket vevande i mörkret.

Snyggt spelat!
 
Top