Nekromanti TMNT - Runda 3

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag tror Recca är ulv

Okej, varför jag skulle kunna kliva på ett drev mot Möller.

Möller har hela spelet gömt sig bakom gröna spelare, mig och Vimes bland annat. Sen har ni ju förstått att jag använder mig av faktan vi har för att bygga case så här är mina misstankar mot Möller.
Rykte: De flesta ulvarna har aktiva förmågor.
Detta är i mina ögon falskt och skulle kunna användas av ulvarna för att lura byn att rösta ut bybor med aktiva powerroller.
Förmåga: Har två röster.
Skulle kunna användas för att väga upp ordförandens två röster, speciellt mot slutet är detta av vikt.
Krang, låter som ett typiskt alias att gömma sig bakom som ulv. För inte ska vi väl misstro vår ledare?

Det som talar EMOT honom.
Att han tidigt i spelet pekade mot Arvidos som röd. Det känns jättedumt att göra så tidigt i spel.
Han är rödad av Recca som just nu är min rödaste spelare på plan utifrån hur hon håller på.
Nu har ju Vimes dessutom bekräftat att jag siade Anth som ulv och att mitt drev där inte var fel så om hon inte lägger ner nu så tycker jag vi röstar på Recca. Oavsett hur hårt Vimes håller henne om ryggen.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Jag tror Möller är ulv

Först, kan vi alla ta det lungt och vänta några minuter innan vi svarar varandra? Då kanske man missar mindre och slösar färre inlägg.

_____

Först tänkte jag, »Ah, Vimes förmåga makes jättemycket sense. Han var tydlig med att Nässe inte var ulv och förmågan passar verkligen spelet.« Men så kom jag på en grej.

(Nästan) alla har redan outat förmåga. Och ingen outade denhär högst förväntade se-fraktion-förmågan. Anta att Vimes är ulv. Då börjar han tidigt brödsmula att han har nämnda förmåga - efterhandsgrönar Nässe. Och så hoppas han att ulvarna lyckas knäppa bybon som faktiskt hade förmågan. När Vimes känner sig säker på det kan han outa.

Okej, osannolikt. Finns ens en möjlighet att de som mördats kan ha haft Vimes förmåga?

Tjavva said:
Basse? Någon. Han kan vi väl hänga?
Ja, det tycker jag nog. Jag har varit på Basses konstigheter ett par gånger, men han är inte mycket för att svara.

Röst: Basenanji
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Re: Jag tror Möller är ulv

Vimes said:
Vimes said:
Men, nu är det två röster på mig. Det är få inlägg kvar, det kan vara så illa att jag behöver outa. Måste jag göra det för att ni ska flytta? Jag tror det är dåligt för byn att jag outar, nämligen.
Det är bättre att jag outar istället för att vi ska slösa inlägg på att folk säger "Jag vill att du outar!" och jag säger "Men jag tror det är dåligt!"

Så:

Min förmåga är passiv, fast jag skulle vilja säga reaktiv, jag får veta fraktionen på den som röstas ut. Jag bekräftar härmed att Nässe var bybo och Anthvidos var ulv.
Hm... skulle vi kunna få se dina brödsmulor för detta? För är du ulv så är det en skön lögn att dra som kommer sänka hela byn.

Och är du bybo så slarvar du. Hittade mitt "tjat" från thibault-pm:et som fick dig att på en gång vilja offra mig och xyas:

LJSLarsson said:
Eftersom vi inte hört något från Spider än får vi väl anta att det inte blir något Batman.
Jag nämner Batman en gång - jättetjatigt.

Jag har oerhört svårt att lita på dig just nu.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Jag tror Möller är ulv

Tjavva said:
Att Vimes också köper Reccas resonemang rakt av gällande hennes förmåga är också jätteskumt. Jag kan hitta åtminstonde ett användningsområde för ulvarna om de skulle sitta på den... Att uppväga urdföranderösten och rösta ut någon med en aktiv förmåg. För face it, om nu Xyas också är grön så har INGEN av oss som outat aktiva förmågor röd och då är ryktet om att ulvarna ha aktiva förmågor falskt och således föröker Recca leda oss in i någon form av wild goose chase. Backad av Vimes, vilket får mig att frukta att byn har mött det värsta som kan hända, nämligen att två av veteranerna, dessutom slipade spelare, har bivit ulvar båda två.
Men Tjavva. Du utgår ju i hela resonemanget från att ulvar aldrig någonsin skulle ljuga. Jag har redan påpekat att det är feltänk men du klamrar dig fast vid det här som en igel. Jag förstår inte varför du gör det. Det är ju jättekonstigt. Därför tycker jag att du pingar ulvigt. Du vägrar ju fatta att om ulvarna har aktiva förmågor enligt ett rykte som säger det så är det ju i deras intresse att ljuga till sig passiva eller icke-existerande förmågor. Eftersom jag har en förmåga som ser igenom de lögnerna är det ju rimligt att det är en bybo-förmåga. Eller menar du att ingen av ulvarna ljugit? Har du facit på det på något konstigt sätt eller? För i så fall förstår jag ju varför du tycker att min förmåga är jättekonstig. Men i så fall är ju du faktiskt ulv.

Du säger att min förmåga väger upp fördelen byn har iom ordförandepostens två poster, men Möllers förmåga är ju den du är ute efter, inte min. Min förmåga är ju till för att användas på folk som har hävdat att de har passiva förmågor.

tjavva said:
Och som jag skrev i början, Recca skulle jaga mig hela rundan, vilket hon gjort. Beror det på att du låter din irritarion över att jag siade något som inte passar dig färga ditt spel, som försöker misskreditera mig som siare eller är du ulv som vet att jag är något på spåren och vill att alla andra ska börja tvivla på mig?
Jag har ju slutat jaga dig för länge sedan. Däremot hyser jag tvivel och är misstänksam. För jag är bybo och sitter inte med facit i hand och du fortsätter uttrycka dig konstigt spelet igenom. Inte minst i inlägget jag citerar här ovan.

Tjavva said:
För är du bybo så står vi på samma sida och då är jag jävligt trött på att du slänger känga, efter känga pt mitt håll istället för att komma med något konstruktivt och bara svälja allt Vimes säger!
Men du säger ju konstiga idiotgrejer hela tiden rakt igenom spelet. Och du är nybörjare, sure, men Vimes är veteran och han säger smarta grejer som jag tycker låter vettigt. Du säger korkade grejer som jag tycker låter dumt. Varför tror du att jag lyssnar på honom framför dig? Du kanske sitter med något mystiskt facit i hand, det gör inte jag, Tjavva.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Jag tror Möller är ulv

Vimes said:
Vimes said:
Men, nu är det två röster på mig. Det är få inlägg kvar, det kan vara så illa att jag behöver outa. Måste jag göra det för att ni ska flytta? Jag tror det är dåligt för byn att jag outar, nämligen.
Det är bättre att jag outar istället för att vi ska slösa inlägg på att folk säger "Jag vill att du outar!" och jag säger "Men jag tror det är dåligt!"

Så:

Min förmåga är passiv, fast jag skulle vilja säga reaktiv, jag får veta fraktionen på den som röstas ut. Jag bekräftar härmed att Nässe var bybo och Anthvidos var ulv.
Jag vet inte om du märkte det men jag plockade upp på det redan i andra rundan och har utgått från att så varit fallet. Jag förstod faktiskt inte hur de andra inte fattade det.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Jag tror Möller är ulv

Recca said:
Vimes said:
Vimes said:
Men, nu är det två röster på mig. Det är få inlägg kvar, det kan vara så illa att jag behöver outa. Måste jag göra det för att ni ska flytta? Jag tror det är dåligt för byn att jag outar, nämligen.
Det är bättre att jag outar istället för att vi ska slösa inlägg på att folk säger "Jag vill att du outar!" och jag säger "Men jag tror det är dåligt!"

Så:

Min förmåga är passiv, fast jag skulle vilja säga reaktiv, jag får veta fraktionen på den som röstas ut. Jag bekräftar härmed att Nässe var bybo och Anthvidos var ulv.
Jag vet inte om du märkte det men jag plockade upp på det redan i andra rundan och har utgått från att så varit fallet. Jag förstod faktiskt inte hur de andra inte fattade det.
Så, du sitter alltså på ett facit som inte vi har. Okej, nu är det såhär. Jag har haft Recca som rödish sedan start och nu är jag trött på att hon jiddrar med oss.
Är du bybo så är du en dålig bybo som provocerar på helt fel ställe och är du ulv så har du jiddrat klart!.

Förslag: Vi röstar ut Recca och låter Vimes vara. Han kan ju säga sedan huruvida hon var röd eller inte och om vi gjort ett misstag.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Jag tror Möller är ulv

Rösta recca är ok för mig. Jag snappade upp en smula eller två från Vimes r1, men han är inte helt hrön för det. Men viktig om han är det. Recca är mindre oumbärlig.

Röst: Recca
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Re: Jag tror Möller är ulv

Tjavva said:
Recca said:
Vimes said:
Vimes said:
Men, nu är det två röster på mig. Det är få inlägg kvar, det kan vara så illa att jag behöver outa. Måste jag göra det för att ni ska flytta? Jag tror det är dåligt för byn att jag outar, nämligen.
Det är bättre att jag outar istället för att vi ska slösa inlägg på att folk säger "Jag vill att du outar!" och jag säger "Men jag tror det är dåligt!"

Så:

Min förmåga är passiv, fast jag skulle vilja säga reaktiv, jag får veta fraktionen på den som röstas ut. Jag bekräftar härmed att Nässe var bybo och Anthvidos var ulv.
Jag vet inte om du märkte det men jag plockade upp på det redan i andra rundan och har utgått från att så varit fallet. Jag förstod faktiskt inte hur de andra inte fattade det.
Så, du sitter alltså på ett facit som inte vi har. Okej, nu är det såhär. Jag har haft Recca som rödish sedan start och nu är jag trött på att hon jiddrar med oss.
Är du bybo så är du en dålig bybo som provocerar på helt fel ställe och är du ulv så har du jiddrat klart!.

Förslag: Vi röstar ut Recca och låter Vimes vara. Han kan ju säga sedan huruvida hon var röd eller inte och om vi gjort ett misstag.
Lugna ner dig Tjavva.

Recca har varit med förut. Jag har ganska uppenbart resonerat utifrån att jag vet att Nässe var bybo. Jag har snackat om den här förmågan flera gånger. Det är liksom inga konstigheter. Jag har inte medvetet brödsmulat, men alla mina resonemang har byggt på vad jag vet.

Jag trodde själv att det var en allmänt känd hemlighet att det var min förmåga. Och att folk rätt rakt av har köpt att Nässe var bybo har jag tolkat som att de flesta har fattat att jag har bekräftat det i inlägg efter inlägg.

---

Recca har ett starkt förmågeclaim i ryggen. Även om man tycker att det finns saker att invända mot henne försvinner inte det. Jag tycker inte vi ska rösta ut henne.

Möller och Larsson har det inte.

Larsson har dock rätt i att det var tanklöst guns blazing av mig att säga att xyas skulle panga honom p.g.a. att jag tyckte hans brödsmulor såg nybakta ut. Jag tycker inte det längre.

Möller däremot... Nu finns inte riktigt tiden att bygga ett ordentligt case mot honom. Men jag tycker det finns tillräckligt med grejer att gå på för att det ska vara värt att hänga honom.

Jag har redan röstat på Möller (i PM till Vico) men jag kan göra det igen i tråden:
Röst: Möller
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Re: Jag tror Möller är ulv

Brynolf said:
Rösta recca är ok för mig. Jag snappade upp en smula eller två från Vimes r1, men han är inte helt hrön för det. Men viktig om han är det. Recca är mindre oumbärlig.

Röst: Recca
Möller då? Varför är Recca hetare att rösta ut än Möller??

Dessutom är ju den här "Vimes teori" som du länkat till (två gånger till och med?) i den här rundan helt och hållet byggd på att Nässe var bybo. Nu är du konstig Brynolf, jag har uppfattat dig som en av de som helt uppenbart fattade att jag visste att Nässe var bybo.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Jag tror Möller är ulv

Vimes said:
Dessutom är ju den här "Vimes teori" som du länkat till (två gånger till och med?) i den här rundan helt och hållet byggd på att Nässe var bybo. Nu är du konstig Brynolf, jag har uppfattat dig som en av de som helt uppenbart fattade att jag visste att Nässe var bybo.
Det vet du ju om du är padda också. Möller har jag en hygglig feeling för, det lilla jag noterat. Att du bekräftar reccas förmåga är ingen jättebigdeal eftersom det mycket väl kan vara en ulvförmpga.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Jag tror Möller är ulv

Vimes said:
Tjavva said:
Recca said:
Vimes Det är bättre att jag outar istället för att vi ska slösa inlägg på att folk säger "Jag vill att du outar!" och jag säger "Men jag tror det är dåligt!" Så: [B said:
Min förmåga är passiv, fast jag skulle vilja säga reaktiv, jag får veta fraktionen på den som röstas ut. Jag bekräftar härmed att Nässe var bybo och Anthvidos var ulv.[/B]
Jag vet inte om du märkte det men jag plockade upp på det redan i andra rundan och har utgått från att så varit fallet. Jag förstod faktiskt inte hur de andra inte fattade det.
Så, du sitter alltså på ett facit som inte vi har. Okej, nu är det såhär. Jag har haft Recca som rödish sedan start och nu är jag trött på att hon jiddrar med oss.
Är du bybo så är du en dålig bybo som provocerar på helt fel ställe och är du ulv så har du jiddrat klart!.

Förslag: Vi röstar ut Recca och låter Vimes vara. Han kan ju säga sedan huruvida hon var röd eller inte och om vi gjort ett misstag.
Lugna ner dig Tjavva.

Recca har varit med förut. Jag har ganska uppenbart resonerat utifrån att jag vet att Nässe var bybo. Jag har snackat om den här förmågan flera gånger. Det är liksom inga konstigheter. Jag har inte medvetet brödsmulat, men alla mina resonemang har byggt på vad jag vet.

Jag trodde själv att det var en allmänt känd hemlighet att det var min förmåga. Och att folk rätt rakt av har köpt att Nässe var bybo har jag tolkat som att de flesta har fattat att jag har bekräftat det i inlägg efter inlägg.

---

Recca har ett starkt förmågeclaim i ryggen. Även om man tycker att det finns saker att invända mot henne försvinner inte det. Jag tycker inte vi ska rösta ut henne.

Möller och Larsson har det inte.

Larsson har dock rätt i att det var tanklöst guns blazing av mig att säga att xyas skulle panga honom p.g.a. att jag tyckte hans brödsmulor såg nybakta ut. Jag tycker inte det längre.

Möller däremot... Nu finns inte riktigt tiden att bygga ett ordentligt case mot honom. Men jag tycker det finns tillräckligt med grejer att gå på för att det ska vara värt att hänga honom.

Jag har redan röstat på Möller (i PM till Vico) men jag kan göra det igen i tråden:
Röst: Möller
Och jag tycker du har fel. Jag tycker inte alls att Reccas förmågeclaim är jättestark. Det är inte Möllers heller men jag kan helt klart se att Recca och Möller slår sig ihop och tar ut bybor genom att kombinera sina rykten mot byn. Och om du läser vad jag skrivit så har jag försökt bygga ett case mot Möller men det säger emot sig själv.
Det som fått mig att gå mot Recca nu är att hon vägrar släppa det här med Brynolf och mig och ifrågasätter min förmågeclaim. Detta slösar våra inlägg, är jävligt provocerande och famförallt så ifrågasätter hon det enda i hela det här spelet som jag VET är grönt och det är mig och Brynolf. Och anledningen säger hon är att jag säger knäppa saker. Knäppa saker för att det talar emot hennes ideér? Eller knäppa saker för att jag är ny?

Jag är ledsen Vimes, men att hon är veteran är inte ett tillräckligt starkt skäl för mig att låta henne vara kvar just nu. Är hon grön så får hon skylla sig själv för jag är ju nybörjare och jag reagerar på det jag tycker är fel och just nu är det Recca som är fel! Om jag siar henne grön så har hon provocerat mig att slösa en av mina sianden på henne i onödan. Så den som ska fundera på att ta det lugnt är inte jag. Är det vanligt att man provocerar byborna till att bli så arga på en att man måste sia dem för att ta reda på vilken fraktion de tillhör så är det ju jättedåligt för byn!
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Re: Jag tror Möller är ulv

Hm... Recca är rödare än Möller för mig, men det är viktigt att vi röstar unisont så att varulvarna inte skuggröstar mellan delade kandidater.

Röst Möller
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Jag tror Möller är ulv

Kan någon som inte sitter på bachkonsert med mobilen göra en röstsammansällning? Det börjar dra ihop sig.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Jag tror Möller är ulv

LJSLarsson said:
Hm... Recca är rödare än Möller för mig, men det är viktigt att vi röstar unisont så att varulvarna inte skuggröstar mellan delade kandidater.

Röst Möller
Vi kan ju rösta unisont mot Recca också. Vi är nog fler på henne just nu.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Jag tror Möller är ulv

Men fine. Det är viktigare att byn är enade än att jag får som jag vill.

Vi röstar Möller och sedan så vill jag att Recca slutar aggra mig för jag vill inte bil provocerad till att slösa min förmåga på henne bara för att hon inte klarar av att bli ifrågasatt.

Röst: Möller
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Jag tror Möller är ulv

Jaha, blir det nån rösträkning? Jag kommer så klart rösta på möller om det behövs, men vore kul att se hur fan vi ligger till.

Röst: möller
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Jag tror Möller är ulv

Tjavva said:
LJSLarsson said:
Hm... Recca är rödare än Möller för mig, men det är viktigt att vi röstar unisont så att varulvarna inte skuggröstar mellan delade kandidater.

Röst Möller
Vi kan ju rösta unisont mot Recca också. Vi är nog fler på henne just nu.
Men Tjavva. Du har ju inget på mig. Rakt igenom är det enda du har på mig att jag inte blint tycker precis likadant som dig.

Så här är det
Tjavva claimar siare och det är jävligt grönande att hon gör det. Det är så grönande att det blir absurt att misstänka henne. Jag vet att det är så, men det betyder inte att jag måste svälja hennes logik. Jag är veteran på varulvsspelet och när någon säger så här:

För face it, om nu Xyas också är grön så har INGEN av oss som outat aktiva förmågor röd och då är ryktet om att ulvarna ha aktiva förmågor falskt och således föröker Recca leda oss in i någon form av wild goose chase.
Och menar att det är ett bevis på att ulvarna inte har aktiva förmågor så tänker man fel. Det faktum att Anth som bevisligen är ulv inte hade claimat någon förmåga betyder inte att han inte hade en aktiv förmåga. Det här säger sig självt. Jag ställer mig emot den här typen av resonemang som Tjavva för eftersom slutledningen automatiskt blir otillförlitlig. Jag har inte jagat dig, Tjavva (utöver i början på den här rundan), jag har bara inte hållit med dig i dina resonemang. Gör det mig till en ulv? Eller gör det mig till en bybo?

Du menar ju att Larsson är bybo eftersom han inte ifrågasätter dig, men enligt mig gör det honom mer röd. En ulv ifrågasätter så lite de kan för att slippa undan hängning. Genom att flyga lågt. Jag gör ju inte så.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Jag tror Möller är ulv

Recca said:
Tjavva said:
LJSLarsson said:
Hm... Recca är rödare än Möller för mig, men det är viktigt att vi röstar unisont så att varulvarna inte skuggröstar mellan delade kandidater.

Röst Möller
Vi kan ju rösta unisont mot Recca också. Vi är nog fler på henne just nu.
Men Tjavva. Du har ju inget på mig. Rakt igenom är det enda du har på mig att jag inte blint tycker precis likadant som dig.

Så här är det
Tjavva claimar siare och det är jävligt grönande att hon gör det. Det är så grönande att det blir absurt att misstänka henne. Jag vet att det är så, men det betyder inte att jag måste svälja hennes logik. Jag är veteran på varulvsspelet och när någon säger så här:

För face it, om nu Xyas också är grön så har INGEN av oss som outat aktiva förmågor röd och då är ryktet om att ulvarna ha aktiva förmågor falskt och således föröker Recca leda oss in i någon form av wild goose chase.
Och menar att det är ett bevis på att ulvarna inte har aktiva förmågor så tänker man fel. Det faktum att Anth som bevisligen är ulv inte hade claimat någon förmåga betyder inte att han inte hade en aktiv förmåga. Det här säger sig självt. Jag ställer mig emot den här typen av resonemang som Tjavva för eftersom slutledningen automatiskt blir otillförlitlig. Jag har inte jagat dig, Tjavva (utöver i början på den här rundan), jag har bara inte hållit med dig i dina resonemang. Gör det mig till en ulv? Eller gör det mig till en bybo?

Du menar ju att Larsson är bybo eftersom han inte ifrågasätter dig, men enligt mig gör det honom mer röd. En ulv ifrågasätter så lite de kan för att slippa undan hängning. Genom att flyga lågt. Jag gör ju inte så.
Så du tycker jag är genomgrön men slösar ändå en massa inlägg på att tala om för mig hur dålig jag är på det här? Hjälp till istället för att vara så förbannat nedlåtande. Jag vet inte vem jag ska sia så istället för att provocera mig så att jag siar dig i rent ursinne kan du väl kliva ner från dina höga hästar och hjälpa mig!
Ska jag sia Larsson för att han såg att jag var grön och vek undan det spåret för att inte få ögonen på sig?
Ska jag sia dig för att vi är oense och du tycker jag är dum i huvudet?
Ska jag sia Vimes för att vi ska veta att han är grön och således ska kunna lita på hans förmåga?
Ska jag sia KK för att han inte, enligt er veteraner, varit sitt vanliga jag?
Ska jag sia Basse för att han är relativt inaktiv och tar rygg på Vimes?

Hjälp mig istället för att provocera mig! Vi har olika idéer, det är jävligt uppenbart men du har använt så många inlägg den här rundan på att tala om att jag har fel att jag totalt förlorat all lust att spela det här spelet eller komma med några nya idéer.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Re: Jag tror Möller är ulv

Jävlar vilket drag! Och vilken röra.

Jag kan inte delta på helger och kvällar som ni andra...det blir plågsamt uppenbart nu. Jag har barn och fru och måste fixa tusen grejer på helgen. Dessutom är datorn hårdvaluta för fler än mig...

Jag kan svara Möller som var på mig förut med att mitt rykte säger mig att vi har 4+1 hjältar. Min tolkning är alltså att vigilanten inte alls är på bybornas sida. Tvärtom är han på sin egna.

Därför blir jag grymt förvånad av hans outande. Prylen är ju just att mitt rykte säger att det finns" si och så "många hjältar! Inte något annat som: 4hjältar och en till...

Nu måste jag skicka medd till Vic.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Jag tror Möller är ulv

Tjavva said:
Så du tycker jag är genomgrön men slösar ändå en massa inlägg på att tala om för mig hur dålig jag är på det här? Hjälp till istället för att vara så förbannat nedlåtande. Jag vet inte vem jag ska sia så istället för att provocera mig så att jag siar dig i rent ursinne kan du väl kliva ner från dina höga hästar och hjälpa mig!
Ska jag sia Larsson för att han såg att jag var grön och vek undan det spåret för att inte få ögonen på sig?
Ska jag sia dig för att vi är oense och du tycker jag är dum i huvudet?
Ska jag sia Vimes för att vi ska veta att han är grön och således ska kunna lita på hans förmåga?
Ska jag sia KK för att han inte, enligt er veteraner, varit sitt vanliga jag?
Ska jag sia Basse för att han är relativt inaktiv och tar rygg på Vimes?

Hjälp mig istället för att provocera mig! Vi har olika idéer, det är jävligt uppenbart men du har använt så många inlägg den här rundan på att tala om att jag har fel att jag totalt förlorat all lust att spela det här spelet eller komma med några nya idéer.
Jag vill att du ska sia mig. För då får jag upprättelse. Jag sitter här och hoppas på att du ska gröna mig en gång för alla. Och jag hoppas att ulvarna inte vågar chansa på att ta ut dig och att Lu-kaazh har sparat sitt väktande och tänker väkta dig den här rundan. Snääääälla sia mig.

Och jag säger samma sak som dig. Du har ägnat halva den här rundan till att misstänka mig. Tror du att jag tycker det är roligt att vara en hårsmån från döden för att Tjavva den helgröna siaren försöker få mig hängd konstant?

Men... Jag tycker egentligen att du ska sia Basenanji. Sen har jag en liten rädsla att anledningen till att Vic inte bara tar bort våra två inaktiva w176 och Laowai är för att nån av dem är ulv.

Det här varulvsliret har varit det galnaste jag spelat. Normalt sett är byn ganska enig nästan hela tiden. Det här är jättekrångligt. Jag ser inga klara scumtells på någon (förutom Brynolf - men det var ju tydligen upp åt väggarna fel).

Förlåt för att jag är så elak, Tjavva. Men jag blir irriterad när det jag skriver nonchaleras eller missförstås konstant. Det är ju inte smart av mig att bete mig så. Det är dåligt för byn och det är trist om du ska känna att du inte vill spela mer. På det stora hela är jag dock väldigt imponerad av din insats i spelet.
 
Top