Nekromanti TMNT - Runda 3

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Massoutning av förmåga.

Brynolf said:
Kommer sitta på min (visserligen oerhört kompetenta) mobil hela dan, så vänta er inga underverk.

Förmågeoutning tycker jag kan funka. Nu har vi ju redan fått fram siare och väktare. Hur mycket värre kan det bli?
Jag är också på att outa förmåga.
Den enda som är kvar med en aktiv förmåga är Xyas så jag tycker han startar, och sedan alla med passiva förmågor i ordning med start på KK.
Då blir Vimes sist i vilket fall och vi behöver inte bråka om huruvida det är rödande eller inte att vara sist.

Är ni med på det?

Och bara för orningens skull. De som sagt att de INTE har förmågor alls är:
Anth
Basse
Laowai
Nässe

De som vi inte kommer få veta något om är:
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Massoutning av förmåga.

quote=Brynolf]Kommer sitta på min (visserligen oerhört kompetenta) mobil hela dan, så vänta er inga underverk.

Förmågeoutning tycker jag kan funka. Nu har vi ju redan fått fram siare och väktare. Hur mycket värre kan det bli? [/quote]

Jag är också på att outa förmåga.
Den enda som är kvar med en aktiv förmåga är Xyas så jag tycker han startar, och sedan alla med passiva förmågor i ordning med start på KK.
Då blir Vimes sist i vilket fall och vi behöver inte bråka om huruvida det är rödande eller inte att vara sist.

Är ni med på det?

Och bara för orningens skull. De som sagt att de INTE har förmågor alls är:
Anth
Basse
Laowai
Nässe

De som vi inte kommer få veta något om är:
Cassius
w176

För att Cassius är död och w176 har lämnat oss utan ersättare. Det här med två spelare som inte blivit ersatta ger byn ytterligare uppförsbacke och jag vet inte vad jag ska säga. Har man inte tid så har man inte men Vico, det måste gå att lösa. Kan du inte PMa dom och be dem outa sin info iaf?!
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Re: Massoutning av förmåga.

Recca said:
Att vilja vara först med att outa sitt namn är däremot lite rödande om alla ulvarna har alias.
Det håller jag med om att det stämmer. Fast Cassius, som var först, blev ju nattmördad så vi är ganska säkra på att han är grön.

Recca said:
Att vilja outa sist är inte alls rödande.
Kan du förklara för mig varför att outa sist inte alls är rödande? Mitt resonemang är att en ulv vill vara sist, först för att få en känn på vilken typ av förmågor som finns samt inte råka duplicera en förmåga som outas efter honom, typ att en ulv säger väktare och sedan kommer bybon efter och säger likadan väktare. (I och för sig så kan det finnas dubbletter i stora spel, och vissa förmågor, som miller, tror jag mycket väl kan finnas många av.)
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Massoutning av förmåga.

Tjavva said:
Brynolf said:
Kommer sitta på min (visserligen oerhört kompetenta) mobil hela dan, så vänta er inga underverk.

Förmågeoutning tycker jag kan funka. Nu har vi ju redan fått fram siare och väktare. Hur mycket värre kan det bli?
Jag är också på att outa förmåga.
Den enda som är kvar med en aktiv förmåga är Xyas så jag tycker han startar, och sedan alla med passiva förmågor i ordning med start på KK.
Då blir Vimes sist i vilket fall och vi behöver inte bråka om huruvida det är rödande eller inte att vara sist.

Är ni med på det?

Och bara för orningens skull. De som sagt att de INTE har förmågor alls är:
Anth
Basse
Laowai
Nässe

De som vi inte kommer få veta något om är:
Ja, nåt måste ju hända, liksom.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Massoutning av förmåga.

LJSLarsson said:
Recca said:
Att vilja vara först med att outa sitt namn är däremot lite rödande om alla ulvarna har alias.
Det håller jag med om att det stämmer. Fast Cassius, som var först, blev ju nattmördad så vi är ganska säkra på att han är grön.
Aha. Och därför kan inte du vara ulv! Då förstår jag hur du tänker! ....

Larsson said:
Recca said:
Att vilja outa sist är inte alls rödande.
Kan du förklara för mig varför att outa sist inte alls är rödande? Mitt resonemang är att en ulv vill vara sist, först för att få en känn på vilken typ av förmågor som finns samt inte råka duplicera en förmåga som outas efter honom, typ att en ulv säger väktare och sedan kommer bybon efter och säger likadan väktare. (I och för sig så kan det finnas dubbletter i stora spel, och vissa förmågor, som miller, tror jag mycket väl kan finnas många av.)
Att vilja outa sist är inte automatiskt rödande. Det kan vara så att han har en viktig förmåga som är bättre i hans händer än på slaktbordet. Att tro att det är automatiskt rödande att vilja outa sist, är jättemärkligt och egentligen jävligt puckat. Precis som förslag på att massouta är idiotiskt. Det är feltänk, helt enkelt. Nu anser jag ju att Vimsy är grön och att några ulvar måste sitta på aktiva förmågor och ljuga till sig passiva, annars makear inte min förmåga någon sense och därför tycker jag att Vimsy inte ska behöva outa sin förmåga förrän sist. Han har spelat klart grönast under hela spelets gång.

Sen så är det en grej som jag irriterar mig över lite med dig Larsson. I början av den här rundan så la du fram en teori om att Tjavva och Brynte var ulvparet. Jag satt också i sådana tankar så när jag såg att du hade den teorin växte min oro kring detta och jag drog igång en diskussion kring det. Du försvann dock lämpligt och du dök inte upp igen förrän precis när det avgjorts att jag var ulvig som hade lyft de här tankarna kring Brynte och Tjavvas ulvighet. Du slapp heeeelt undan anklagelser och när du återvände gör du det med kommentaren: "Nu har jag kollat igenom alla inlägg som de gjort och det finns ingen tvekan om att de är gröna."

Så först sneakar du in att de kan vara ulvar och när någon nappar på förslaget så försvinner du medan det blir bråk i tråden. När du sen återvänder är det för att slå spiken i kistan på personen som förlorade. Jävligt lurigt.

Sen är det en sak till med dig, Larsson. Du är Lord Dregg och hittills har alla med titlar haft aktiva förmågor. Du har en passiv förmåga. Du bryter mot trenden.

Röst: Larsson
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Massoutning av förmåga.

Vimes said:
Xyas
KK
(Laowai)
(w176)
Larsson
Möller
Basenanji
Vimes
Yes, nu måste vi vara effektiva, så vi kör på det här. Lao och w176 kan vi hoppa över om de inte plötsligt skulle dyka upp. Xyas, du e furst! Ut med förmåga. Chop chop! Frånvaro ses som brunvaro. Och vi andra avhåller oss från att spamma under tiden.

-----------

Och en ordförande ska vi ju ha också. Jag tycker det är säkrast att köra på Tjavva igen.

Ordförande: Tjavva
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Massoutning av förmåga.

Recca said:
LJSLarsson said:
Recca said:
Att vilja vara först med att outa sitt namn är däremot lite rödande om alla ulvarna har alias.
Det håller jag med om att det stämmer. Fast Cassius, som var först, blev ju nattmördad så vi är ganska säkra på att han är grön.
Aha. Och därför kan inte du vara ulv! Då förstår jag hur du tänker! ....

Larsson said:
Recca said:
Att vilja outa sist är inte alls rödande.
Kan du förklara för mig varför att outa sist inte alls är rödande? Mitt resonemang är att en ulv vill vara sist, först för att få en känn på vilken typ av förmågor som finns samt inte råka duplicera en förmåga som outas efter honom, typ att en ulv säger väktare och sedan kommer bybon efter och säger likadan väktare. (I och för sig så kan det finnas dubbletter i stora spel, och vissa förmågor, som miller, tror jag mycket väl kan finnas många av.)
Att vilja outa sist är inte automatiskt rödande. Det kan vara så att han har en viktig förmåga som är bättre i hans händer än på slaktbordet. Att tro att det är automatiskt rödande att vilja outa sist, är jättemärkligt och egentligen jävligt puckat. Precis som förslag på att massouta är idiotiskt. Det är feltänk, helt enkelt. Nu anser jag ju att Vimsy är grön och att några ulvar måste sitta på aktiva förmågor och ljuga till sig passiva, annars makear inte min förmåga någon sense och därför tycker jag att Vimsy inte ska behöva outa sin förmåga förrän sist. Han har spelat klart grönast under hela spelets gång.

Sen så är det en grej som jag irriterar mig över lite med dig Larsson. I början av den här rundan så la du fram en teori om att Tjavva och Brynte var ulvparet. Jag satt också i sådana tankar så när jag såg att du hade den teorin växte min oro kring detta och jag drog igång en diskussion kring det. Du försvann dock lämpligt och du dök inte upp igen förrän precis när det avgjorts att jag var ulvig som hade lyft de här tankarna kring Brynte och Tjavvas ulvighet. Du slapp heeeelt undan anklagelser och när du återvände gör du det med kommentaren: "Nu har jag kollat igenom alla inlägg som de gjort och det finns ingen tvekan om att de är gröna."

Så först sneakar du in att de kan vara ulvar och när någon nappar på förslaget så försvinner du medan det blir bråk i tråden. När du sen återvänder är det för att slå spiken i kistan på personen som förlorade. Jävligt lurigt.

Sen är det en sak till med dig, Larsson. Du är Lord Dregg och hittills har alla med titlar haft aktiva förmågor. Du har en passiv förmåga. Du bryter mot trenden.

Röst: Larsson
Fast, Recca, konstaterades inte i första rundan att Alpha one också är en form av titel och du har också en passiv förmåga.
Och som jag sa, om Larsson hade varit ulv så hade han tagit första bästa chans att röda ner mig eller Brynolf efter att ha gått igenom våra inlägg. Jag håller honom för grön och tycker vi lugnar oss lite, ser om vi kan få några av de som är kvar med förmågor att outa och sedan tar enad front mot någon. Just nu har vi röster på Larsson, KK, Xyas och Lukaz och det är typsikt skitdumt.

Så, outa förmågor nu ni som inte har gjort det!
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Re: Massoutning av förmåga.

Recca said:
Så först sneakar du in att de kan vara ulvar och när någon nappar på förslaget så försvinner du medan det blir bråk i tråden. När du sen återvänder är det för att slå spiken i kistan på personen som förlorade. Jävligt lurigt.
Visar härmed min research för runda 1 för att vissa att jag verkligen gjorde vad jag påstod och inte bara vände kappan efter vinden:

Tjavva och Brynolfs aktivitet, runda 1

Första omnämnadnet av den ena är under drevet mot Recca då Tjavva börjar prata om Brynolf.

Tjavva said:
Brynolf faller in i det här och rödar Recca också och outar sedan att han är Barney Stockman.
Lite senare
På grund av det här beteendet så pingar både Brynolf och Xyas för mig. Brynolf känns som ulven som klantade till sin outning och Xyas som den som försöker släta över detta genom att ge sig på andra spelare och flytta fokus.

Just nu finns det inga gröna i min bok, förutom mig själv, men jag måste säga att Brynolf och Xyas är bra mycket rödare än Recca även om hon fortfarande skimrar.
Brynolf svarar

Brynolf said:
Hur menar du då? Jag var den som föreslog att vi skulle outa namn, och sedan gick jag ut med namn utan press. Om jag vore ulv skulle jag rimligen ha fått namnet i mitt roll-PM för att göra en sån grej. Hur menar du att jag skulle ha klantat till det?
[/quote]

Tjavva svarar på detta

T said:
Anledningen är att än så länge är det för mig mer rödande än grönande att vilja outa då de som aggresivt förespråkat outning är ganska röda i min bok.
Du, KK, Vimes, Cassius, Recca är de som jag tydligt har kunnat se har sagt något som kan tydas som pro-outning medn majoriteten varit ganska försiktiga även om både Larsson, w179 och !Paxen hoppade på tåget tidigt och outade.
Det var efter det outningarna som Xyas påpekade att han anade att outning kan vara negativt och började förespråka återhållsamhet.
Och då ditt namn är en person som inte står på skurkarnas sida per se så rödade det dig lite till och Xyas följde med dig.
Efter detta svalnar det av tills Tjavva än en gång tar upp hur hon ser Brynolf som röd

Tj said:
Som sagt, jag tror att det är en god idé att leta efter ulvar i de som redan har drevat Recca och där ingår Vimes. Vimes var den första som överhuvudtaget lade en ordentlig anklagelse på Recca.
Brynolf och Xyas är rödast för mig. Jag har motiverat det tidigare. Lu-kaaz och Möller pingade för att de hakade på lite för fort och Larsson för att han velar så.
Brynolf svarar inte, men Tjavva fortsätter nämna honom

Tj said:
Jag kanske har snöat in helt och fel på det här man jag har inte kunnat släppa Brynolf och han blir allt rödare för mig.
Brynolf verkar veta mer än vad en del av oss andra gör. Han har fiskat efter att vi ska outa redan från start då han gick ut med att vi skulle outa allt vi hade och sedan rödar Recca. Han fortsätter med att säga att det kan vara så att allas rykten inte stämmer precis som Xyas. När Spider sedan kommer i spel så outar Spider omgående att hälften av ryktena inte stämmer och får omedelbart medhåll från Brynolf.

Brynolf fortsätter sedan med att säga att det förresten kanske inte stämmer, men jo han tycker ju att det verkar konstigt om allt skulle vara sant och landar i att han visst tror att hälften är falskt med motiveringen att det skulle bli för svårt annars.
Brynolf tar snabbt efter Spiders outning sida för honom och säger att han inte kommer rösta ut Spider, något som han sedan backar ifrån och åter igen verkar ändra sig i sitt ställningstagande.
Kort därefter slänger hon en röst mot honom

Tj said:
Hängningsröst: Brynolf
Jag tänkte att det var lite skumt att Brynolf aldrig svarade på anklagelserna, men det började komma efter rösten.

Br said:
Tj said:
Brynolf verkar veta mer än vad en del av oss andra gör. Han har fiskat efter att vi ska outa redan från start då han gick ut med att vi skulle outa allt vi hade och sedan rödar Recca.
Eh, nja, så tidigt var det namn och rykte ja/nej jag ville få fram. Och Recca spelade ologiskt som jag sagt. Så tidigt i spelet får man hugga på de få pingar man hittar.

Tj said:
Han fortsätter med att säga att det kan vara så att allas rykten inte stämmer precis som Xyas. När Spider sedan kommer i spel så outar Spider omgående att hälften av ryktena inte stämmer och får omedelbart medhåll från Brynolf.
Jag hade ju redan sagt innan Spider otade att jag trodde ryktena var opålitliga så det är klart jag höll med i sak. Däremot ifrågasatte jag att Spider var grön iom detta. Han skulle mycket väl kunna vara en sköldpadda som hittade på ett rykte inspirerat av det jag sagt tidigare.

Tj said:
Brynolf fortsätter sedan med att säga att det förresten kanske inte stämmer, men jo han tycker ju att det verkar konstigt om allt skulle vara sant och landar i att han visst tror att hälften är falskt med motiveringen att det skulle bli för svårt annars.
Jag har aldrig sagt att just 50% skulle vara falskt. Exakt hur stor mängd av ryktena som är sanna är egentligen oviktigt eftersom vi ändå inte vet vilka vi kan lita på. Spiders info säger bara att alla rykten inte stämmer (vilket jag hade listat ut själv). Att sitta och fippla med att försöka få ihop vilka 50% av ryktena som är sanna är ju snudd på omöjligt.

Tj said:
Brynolf tar snabbt efter Spiders outning sida för honom och säger att han inte kommer rösta ut Spider, något som han sedan backar ifrån och åter igen verkar ändra sig i sitt ställningstagande.
Alltså, jag har sagt att vi inte ska rösta ut Spider för att bekräfta hans info. Däremot är jag helt öppen för att han kan vara padda och kan röstas ut av den anledningen.

Tj said:
När KK nu på morgonen tog upp att vi kanske förlorar på att dra ut på spelandet så var Brynolf den första som sa att vi inte ska ha någon brådska
När sa jag att vi inte hade någon brådska? Jag sa att vi inte vet hur bråttom vi har eftersom vi inte vet ett skvatt om hur spelet är uppbyggt. Ulvarna kanske inte kan mörda? De kanske är tre? Sex? DTF?

Tj said:
och återigen förespråkade han en massoutning för att därefter avsluta första rundan.
Se ovan. Vi måste få ett hum om hur spelet ser ut.

Tj said:
Ovanpå det här så säger Brynolf att paddorna kanske vet mycket eller allt om allas rykten redan och att det därför inte spelar någon roll om vi outar eller inte.
Jag såg att även Konrad missförstod vad jag skrev där. Jag menade inte att ulvarna har en egen inforuta med "de här ryktena som spelarna har känner ni redan till", utan att de med automatik redan vet att de tex inte har namn, att de har förmåga: röstmanipulera, etc. Det enda de inte vet är rykten som relaterar till byn, powerroller etc.

Tj said:
För mig är detta en dimridå där han åter igen fiskar efter information från oss som inte har outat. Detta fiske finns som en röd tråd i nästan alla Brynolfs inlägg och det enda som han tydligt gör med allt sitt deltagande är att han driver outningsfrågan.
Jag vill att vi ska outa så mycket som möjligt, ja. Förmågorna tycker jag dock vi kan hålla på längre, men det är upp till varje spelare att ta ställning utifrån hur hen tror att förmågan kan bidra på bästa sätt.

Tjavva said:
Först genom att säga att det är viktigt att vi vet allt, sedan för att det är lika bra att outa för att det ändå inte spelar någon roll för ulvarna redan vet saker. Vad då för saker? Om de visste saker så hjälper ju bara en massoutning till att hjälpa ulvarna placera ut sin ”saker” på rätt spelare.
Ja, men samtidigt har paddorna ett övertag i information från start, och det övertaget måste vi ta in. Vad vet vi? Inte mycket, bortsett från det som redan outats. Vad vet ulvarna? De vet kollektiovt allt som står i deras PM, vilka rykten gällande dem som stämmer och inte, om de kan nattmörda, om de kan röstmanipulera, hur många de är, etc etc etc etc...

Tjavva said:
För jag kan aldrig tänka mig att Vico har gett till ulvarna vilken spelare som sitter på vilka roller. Däremot, om ulvarna vet något, så kanske de vet att ett visst namn eller rykte hör ihop med en viss powerroll och det är därför vissa driver outningsfrågan så hårt.
Jag är av uppfattningen att det är värt att ulvarna får nys om några powerroller om vi får bättre grepp om spelet och dessutom tvingar ulvarna att lögna ihop sina outningar. Powerroller vinner sällan några spel.

Tj said:
Jag är inte för outning i det här skedet, för jag tror att vi som by kan förlora på det då vi säljer ut våra powerroller till ulvarna och allt tal om att ”det inte spelar någon roll för ulvarna vet redan” ger mig rysningar och rödar Brynolf och Spider och till viss del Xyas även om Xyas är emot outningen per se.
Hur fick du in Spider i det här? Nå, jag håller i alla fall inte med dig och jag förstår ärligt inte alls hur du inte kan förstå poängen om att ulvarna redan vet sanningen bakom många av våra rykten.

Så nä, det här blev IG, Tjavva. Du har missuppfattat det mesta jag skrivit och tycks inte se det fina i mina argument.
Tjavva svarar på detta

Tj said:
Br said:
*citerar det mesta Brynolf sagt
Allt det här aggrandet rödade dig ännu mer i min bok. Vad hände med att vi måste chansa lite?

RÖD!
Efter detta släpper hon Brynolf (utan ordentlig motivering) och går över till Nässe... vilket jag ett kort tag tänkte kunde vara rödande

Tj said:
Nässe said:
Jag kommer inte outa ngt om min förmåga.
Men du har en förmåga??? Det var allt jag ville veta.


För att inte helt tappa fokus här.

Det kan inte vara så lätt för oss att fyra+en hjältar går att hitta i en fraktion på sju personer. MEN, det kan vara så att några går att hitta där och att det ger oss något handfast att gå på för att hitta en eller två och sedan kunna börja spinna nät av samhörighet.
Spider sitter ganska brunt till just nu på grund av sitt spelande och för att han ingår i Shredders rogues. Så... Dreva Spider? Trots att han jobbar hela dagen?

Jag backar från Brynolf.

Hängningsröst: Spider.
Men sedan listar hon sedan sina misstänkta igen och har mycket riktig med Brynolf

Tjavva said:
Brynolf är fortfarande röd, av samma anledning som innan och detta håller jag fast vid tills han eller någon motbevisat mig.

Av detta framgår att de under runda 1 hade mycket kontakt med varandra och förde dialog (vilket ulvar gärna undviker) och att Tjavva dessutom oerhört tydligt pekade ut Brynolf som röd (vilket jag inte tror att en ulv skulle göra på en gång i första rundan). Därför drog jag slutsatsen att de verkligen var gröna och att de inte var två geniulvar vi har att göra med.

Detta bevisar väl även att jag verkligen bedrivit research och inte bara säger vad som är mest passande.

Skall jag köra runda 2 också?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Re: Massoutning av förmåga.

*ser på researchen*

Äsch, citeringarna kom knasigt. Förhoppningsvis är det inte omöjligt att läsa ändå.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Skall jag outa först?

Konrad, Xyas och Vimes har passande försvunnit när vi pratat om att outa förmågor.

Jag står på listan. Vill ni som är kvar att jag outar innan dem?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Skall jag outa först?

LJSLarsson said:
Konrad, Xyas och Vimes har passande försvunnit när vi pratat om att outa förmågor.

Jag står på listan. Vill ni som är kvar att jag outar innan dem?
Äh, lägg ägg vafan. Det var ju jag som drog igång det här med massoutning. :gremsmile:

Nå, eftersom xyas och KK (som är överst på min önskelista) inte är närvarande tycker jag du kan outa. Så det händer något. Jag lovar att outa, men inte innan alla (de aktiva iaf) har outat.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
LJSLarsson outar som en riktig karlakarl!!!

Jag är miller

Detta har jag brödsmulat från mitt allra första inlägg:

LJSLarssons första inlägg said:
(Fast det gör fortfarande ont i hjärtat att det inte blev något av Batman-spelet. Hade varit kul att köra lite manligt Dark Knight Returns-style)
Men var författare till Dark Knight Returns? Frank Miller.

LJSlarssons tredje inlägg said:
I egenskap av stort turtles-fan så har jag varit i tankebanorna att det kunde handla om olika "varianter" av kontinuiteter (såsom 80-tals turtlar, serien från 2003, den svartvita Daredevil-parodin, filmerna osv).
Första turtles-serien var en parodi på superhjälteserien Daredevil, skriven också den av Frank Miller.

Efter att Spider outat miller skrev jag detta:
LJSLarsson said:
Jag kan inte fatta varför en ulv skulle claima miller just nu... men jag tycker det är väldigt skumt ändå. Skulle inte förvåna mig om det kom miller från annat håll senare i spelet.
(Detta var i och för sig kort efter Tyr också outat, men då hade jag ej läst ifatt.)

När jag väl läste ifatt
LJSLarsson said:
*läser ifatt*

Herre gud, en miller till? Det här kommer bara bli värre och värre...

Ni kommer ihåg att jag pratade om att jag var säker på att jag trodde Tyr var grön? Som alla vet använder jag fluff som analysredskap, och HiTech jobbar som underhuggare åt Lord Dredd. Självklart var vi båda gröna!
Av samma orsak var jag säker på att Spider var röd eftersom Leatherheads fluff inte stämde med min teori om miller.

Nu är båda som claimat miller döda, vilket oroat mig mycket. ':-(
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Massoutning av förmåga.

Tjavva said:
Fast, Recca, konstaterades inte i första rundan att Alpha one också är en form av titel och du har också en passiv förmåga.
Och som jag sa, om Larsson hade varit ulv så hade han tagit första bästa chans att röda ner mig eller Brynolf efter att ha gått igenom våra inlägg. Jag håller honom för grön och tycker vi lugnar oss lite, ser om vi kan få några av de som är kvar med förmågor att outa och sedan tar enad front mot någon. Just nu har vi röster på Larsson, KK, Xyas och Lukaz och det är typsikt skitdumt.

Så, outa förmågor nu ni som inte har gjort det!
Trött jag blir. Jag drevar mot Larsson och du ställer dig i vägen istället för att låta honom svara själv. Om du låter mig jaga ulvar istället för att sätta käppar i hjulet på mig så kanske du också får ut något resultat att analysera?

Varför tycker du att Larsson är grön då?

Angående Alpha One som titel. Om du jämför med LORD dregg. KING rat. GENERAL traag, DOKTOR baxter så blir det knivigt att påstå att Alpha skulle vara en titel jämförbar med de titlarna. I traditionell mening är inte Alfa en titel. Men whatever.

Tjavva said:
om Larsson hade varit ulv så hade han tagit första bästa chans att röda ner mig eller Brynolf efter att ha gått igenom våra inlägg.
Jag har redan förklarat för dig att de flesta ulvarna tar första bästa chans att inte lägga sig i spelet. Det är där vi hittar ulvar, inte i de spelare som försöker uppvigla bybor. Alltså, ok, vi kanske kan hitta ulvar där också. Men det är ju inte grönande att vara en slapptorsk i det här spelet. Inte på nåt vis.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Skall jag outa först?

Vimes said:
LJSLarsson said:
Konrad, Xyas och Vimes har passande försvunnit när vi pratat om att outa förmågor.

Jag står på listan. Vill ni som är kvar att jag outar innan dem?
Äh, lägg ägg vafan. Det var ju jag som drog igång det här med massoutning. :gremsmile:

Nå, eftersom xyas och KK (som är överst på min önskelista) inte är närvarande tycker jag du kan outa. Så det händer något. Jag lovar att outa, men inte innan alla (de aktiva iaf) har outat.
Jag har inte hunnit läsa ikapp och har kort om tid just nu.

Reaktionen från övriga gällande min förmåga? Ingenting. Det tolkar jag alltså som att övriga spelar är okay med att jag lämpar av min passiva förmåga vid dörren trots att jag vid ett flertal gånger påpekat att jag misstror Lu-kaazh väktarskap.

Min förmåga:

1. Den kan fälla en ulv.
2. Det har med liv att göra.
3. Den är passiv och börjar fungera när x inträffar.
4. Den får mig att tycka att väktare inte behövs i detta spel (mest tack vare liv prylen).

Jag tänker inte säga mer än så just nu. Är jag på väg mot galgen absolut, men så länge jag kan med hjälp av min förmåga fånga en ulv så anser jag att det är idioti att avslöja mer. Det jag avslöjat nu hintar åt rätt håll så min plan på att fälla en ulv kanske inte slår i lås ändå.

Vad mer rör min förmåga? Jo, Laowais outning kom i fel läge vill jag påstå fortfarande. Detta vidrör min förmåga.

Jag valde att inte anklaga eller misstro Lu-kaazh outning av väktare för att inte skänka bort något till ulvarna. Har de koll på att ingen väktare finns med är det ju sak samma, men har de ingen koll på läget så är det ju dumt att öppet misskreditera Lu-kaazh väktarskap i och med att Tjavva behöv skydd. Nu har jag sagt rätt mycket om väktare och min förmåga.

Jag drar iväg på kalas en sväng och tanken är att jag skall hinna med att delta i slutet av denna runda. Spamma inte ihjäl R3 om ni vill hänga mig för då hinner jag inte gå in på mer detaljer. Notera dock att det är bättre att jag håller på övriga detaljer i och med att det kan ge oss en ulv.

Min röst på Lu-kaazh? Ja det är ju dumt att rösta ut en väktare, men jag är som sagt var inte säker på att han är väktare. Hans tystlåtenhet och dissande av mina frågor är så klart störande.

Men en splittrade by är ingen bra by.

Röst: xyas

Samma sits som mig? Nä det tycker jag inte. xyas kan allt släppa på hela sin roll. Jag är skeptisk som fan mot insta-win och ser inte riktigt vad det är han försvarar genom att hålla på det tills ett redigt drev är skapat.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: LJSLarsson outar som en riktig karlakarl!!!

LJSLarsson said:
Ni kommer ihåg att jag pratade om att jag var säker på att jag trodde Tyr var grön? Som alla vet använder jag fluff som analysredskap, och HiTech jobbar som underhuggare åt Lord Dredd. Självklart var vi båda gröna!
Av samma orsak var jag säker på att Spider var röd eftersom Leatherheads fluff inte stämde med min teori om miller.

Nu är båda som claimat miller döda, vilket oroat mig mycket. ':-(
Men nuvarande arbetsteori är att Tyr var ulv. Att Spider var grön vet vi dessutom, han lönnmördades. Detta måste du ha en kommentar på!

_____

Min hängningsröst räknas som två röster. Helt enkelt, inga krusiduller som med Reccas förmåga.

_____

Du har missat att jag vänder mig till dig längst ner i dethär inlägget, Basse! Smit inte undan från dina förvirrade tankar, det är rödande.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: LJSLarsson outar som en riktig karlakarl!!!

Nu känner jag att jag har upptagit alltför mycket av runda 3 med mina egna inlägg. Men okay, en till miller.

Det här betyder alltså att antinen så ljög Spider och var också ulv men det makear ju ingen sense alls, eller så stämmer varken mitt eller Lu-kaazh rykte. Eller så är du ulv och ljuger.

2 millers i spel bevisar ju att mitt rykte är falskt. Och även att Lu-kaazh' är det. Aaaaargh...
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: LJSLarsson outar som en riktig karlakarl!!!

KK jag har inte dissat dig.
jag har inte varit närvarande! det hade varit en sak om jag skrivit en massa saker och struntat i att nämna dina anklagelser mot mig, men det har jag inte, så jag tycker du för en överaskande aggressiv attityd mot mig.

Men om jag fattat det rätt så vill du att jag förklarar hur det kan komma sig att det finns en väktare i ett spel där du har en förmåga som du inte tycker passar ihop med väktare.
jag hoppas du ser problemet med hur jag skall kunna försvara något när jag inte vet vad anklagelsen är. Men som den trevliga kille som jag är så skall jag göra ett försök.

Jag tycker tvärtemot dig att det skulle vara konstigt om det inte fanns någon väktare av två anledningar
1. det här är ett svårt spel. det har gjorts mängder av förändringar till den vanliga fotmulan och de flesta har varit till ulvarnas fördel. så att inte har en väktare som kan hjälpa till att balansera upp det känns skumt. jag är nästan förvånad över att det inte finns fler väktare.

2. Jag har fått en känsla att Vic gillar det klassiska i ulvspel. att han tycker att fluff är kul för att få en variation i spelet men att det inte skall vara avgörande. i det här spelet så spelar vi med en del nya mekaniker, men jag skulle tro att vic har utgått från den klassiska formulan och därifrån moddat.
och om han haft ett sådant uppbyggnads sätt så tycker jag att det skulle vara konstigt om han vid något tillfälle valde att ta bort väktaren(se punkt 1)
-----
så vi har en tredje miller.
det var överaskande (nej jag uppfattat inte de långsökta smulandet)
jag tycker att det känns som en väldigt kaxig lögn om han är ulv, och är han god så fick vi just två rykten som är falska.

så hmm jag vet inte, jag lutar nog att tro att det här är ett försök av en ulv att försvara sig mot Tjavva siar kraft som ulvarna i nuläget bör börja bli skrämd av.
Men då talar smulandet emot det, för inte kan de ha vetet så långt i förväg att de skulle behöva fakea siare?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Skall jag outa först?

Jaja då outar jag väl min roll. I och med det kommer jag att lämna spelet på ett eller annat sätt, så nu gör vi det på mitt sätt.

Det är såklart jag som är vigilanten. Jag dödade Tyr. Och inga retarderade anklagelser nu om att jag skulle vara DTF, för det fattar väl alla är helt orimligt givet hur jag spelat.

Min förmåga kan jag använda 2 gånger och den spelare jag riktar den mot förlorar då 1 liv. Jag använde den mot Tyr i runda 1, Tyr hade bara 1 liv, Tyr dog. Men om jag använder den igen så kommer jag själv också att dö.

Nu kommer ulvarna att vilja nattmörda mig och byborna rösta ut mig. Men istället för sådana dumheter kommer byn att enas om 2 spelare som man vill ha ut. Den ene röstar vi ut, och den andre använder jag min förmåga på så att denne, och jag, dör. Byn blir av med 2 ulv-kandidater och mig.

Några alternativa resultat:
- Varken jag eller någon annan dör: vi har någon som kan blockera förmågor.
- Jag dör, men ingen annan: målet som valdes skyddades på något sätt, eller har 2 liv (min förmåga plockar bara bort 1).
- Jag nattmördas/röstas ut innan min förmåga används.

Just nu ligger mitt mördande på Konrad för att det inte ska riskeras att slösas.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Skall jag outa först?

Härligt xyas! Nu jävlar ska det bli splatter! Du dödar en, vi röstar ut en, ulvarna dödar en och du dör av ditt förmågeanvändande? Det blir, hum: två ulvar som dör och två bybor. Coolt.

Jag ska ta en funderare på vilka två vi ska ha ut.
 
Top