Nekromanti TMNT - Runda 3

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Mötet fortskrider och ganska så snart nalkas den första rasten i mötet. Hittils har ni inte lyckats komma fram till några vettiga sätt att eliminera sköldpaddorna engång för alla.
Men innan rasten så sker ännu en omröstning och denna gång är det Anth som släppas iväg till dimensionsportalen, på andra sidan skymtar en värld i flammor som Anth slängs in i.
När ni sedan återvänder från rasten och ett mål mat så finner ni Spider Jerusalem klubbad och dränkt i en toalett. Ni är nu 100% säkra på att sköldpaddorna har lyckats infiltrera er och verkar vara ute efer att ta ut er en efter en.


Vi tackar Anth och Spider Jerusalem för deras deltagande.

Utrösning
Anth: 12
Vimes: 1

Ordförande:
Tjavva: 8
LJSLarsson: 3

Tjavva är utseed till ny ordförande.

Nästa runda slutar efter 200 inlägg.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tack varulvsersättare anth! Tack Arvidos! och Tack Spidde!

Vi har 200 inlägg på oss.

Vem väktade vad? Vem siade vad? Vem fick info om vad?

Är klubbad och dränkt i en toalett turtligt?

Varför ser rösterna ut som de gör?

Röster: 13 (vi hade 20 senast om vi räknar med anth´s röst). Vi har blivit av med 3 spelare det borde betyda 17 (eller 16) endast 13 röster ligger på bordet.

Ordföranderöster: 11 (Där borde det ligga 15)

Kan någon sia hur någon har röstat?

Varför Spider?

Ett onödigt inlägg kanske, men nu är det då igång igen.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Bara 200 inlägg? Det känns väldigt tight i jämförelse med förra rundan. ':-/

Trots att vi bara förlorade två denna runda så har vi bara hälften så mycket inlägg på oss. Jag tycker det var bra med en lekledare, som förra rundan (vilket de flesta också verkade tycka förutom Möller), så jag tycker det kan vara bra även denna runda. Tjavva - du blev vår ordförande - kan du tänka dig lekleda oss?

Att Spider dog, och antagligen av turtlarna (såsom Vicotnik formulerar sig ger oss inte orsak att tro annat) har verkligen satt käppar i hjulet på hur jag tänkt och analyserat spelet. Jag var 100% på att han var röd. Nu vet jag varken ut eller in längre.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
LJSLarsson said:
Att Spider dog, och antagligen av turtlarna (såsom Vicotnik formulerar sig ger oss inte orsak att tro annat) har verkligen satt käppar i hjulet på hur jag tänkt och analyserat spelet. Jag var 100% på att han var röd. Nu vet jag varken ut eller in längre.
Det här stärker min tro att Tyr var röd.

Det innebär att vi har 2 ulvar kvar + DTF.

Jag gissar på att ulvarna finns i det här gänget: Brynolf, Paxen, Recca, KK.

---

Dock undrar jag varför Spider blev mördad. Knappast grönaste snubben på stan. Ingen outad powerförmåga. Knappt skrivit något. Känns helt random.

Det är alltid vanskligt att försöka analysera varför ulvarna mördar den och den. Uppenbart har ulvarna inte försökt mörda Lukas eller Tjavva i varje fall, och jag gissar att det var för att de inte ville bränna ett nattmord. Det enda vi kan konstatera är att Spider var grön, med vad det nu innebär (jag menar alltså att det mer eller mindre bekräftar att Tyr var ulv och blev mördad av DTF:en).

---

Jag är mycket spänd på vem Tjavva har siat!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf vad gjorde du med din superförmåga?

Är det någon som skall presentera förmågor och doningar först så är det ju Brynte. Sen måste vi lägga upp en strategi hur vi gör med resten av våra resultat. Vi skall banne mig kunna gröna några spelare innan den här rundan är över så låt oss inte förhasta oss och slänga fram info ur det blå utan en tanke bakom det hela.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Jag är mycket spänd på vem Tjavva har siat!
Men här skall vi nog gå lite varligt fram. Tjavva är vår grönaste spelare så vi måste bygga den här rundan lite på henne.

Förra rundan hade Tjavva en tanke bakom sitt spel och förhastade sig inte med outningen som absolut pekar ut anth som röd. Nu väljer jag att till fullo lita på Tjavva här så klart. Det står ju inte att anth var röd någonstans, men allt pekar ju mot det så.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag tycker att den som kommer på något får driva. Du drev rätt bra Larsson, fortsätt så.

För att inte slösa inlägg på en massa diskussioner om Brynolf. Jag har siat honom som skurk! Rikta in er på någon annan! Kanske någon som varit på honom jättehårt?

Mina misstankar går nu mer mot SR och vad vi kan hitta där.
Och en tanke om röstresultatet. Jag tror inte Lao och w176 röstade.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Tjavva said:
Jag tycker att den som kommer på något får driva. Du drev rätt bra Larsson, fortsätt så.
Okej, jag skall se vad jag kan göra.

Först, kan någon snabbt som attan slänga ihop en sammanställning av allt outat? Jag hade föredragit Basses spreadsheet, men vi har inte tid att vänta på honom.

Spontat ser jag att det finns tre vägar att gå:
* Massouting (för att få ut så mycket info som möjligt att analysera)
* Drev mot misstänkta (fast de mest misstänkta var ju Spider och Brynolf)
* Att alla tar sig tid och skriver en avancerad lista på misstänkta/ej misstänkta. (vilket också ger oss mycket att analysera)

Jag vet dock inte ifall vår inläggstak klarar av en regelrätt genomröstning med deadline som förra rundan. Förslag mottages varmt.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
KK said:
Vem väktade vad?
Det vill vi förmodligen inte veta, men låt Lukas bestämma den saken.

Är klubbad och dränkt i en toalett turtligt?
Mja, det är ju väldigt långt ifrån nervgift i alla fall. Jag skulle tippa att det är en av turtlarna som varit framme.

Varför ser rösterna ut som de gör?
Väldigt bra fråga. Fyra verkar inte ha röstat alls, om man räknar in Vimes dubbelröst mot Anth. Är det våra inaktiva som inte röstat eller är det någon terrorist som fuckar upp röstantalet så mycket?

Varför Spider?
Det lutade ju åt att Tyr var padda, vilket inebär att Spider blev grönare. Dessutom (framför allt) var han knappast en kandidat att väkta.

Konrad Konvalj said:
Är det någon som skall presentera förmågor och doningar först så är det ju Brynte.
Rent taktiskt är det ju ingen bra idé som du säkert förstår. Jag är numera rimligen antingen siare eller väktare. Vi kommer ändå inte ha någon nytta av dessa förmågor förrän denna runda tar slut. Och att paddorna inte vet vad jag är gör det svårare för dem att välja.

Tjavva said:
För att inte slösa inlägg på en massa diskussioner om Brynolf. Jag har siat honom som skurk! Rikta in er på någon annan!
\o/
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Rent taktiskt är det ju ingen bra idé som du säkert förstår. Jag är numera rimligen antingen siare eller väktare. Vi kommer ändå inte ha någon nytta av dessa förmågor förrän denna runda tar slut. Och att paddorna inte vet vad jag är gör det svårare för dem att välja.
Jo numera är det ju rätt dumt att gå ut med hur du tänkt, gjort och funderat. Nu är du Grönolf så vi kan helt släppa det spåret.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Lost

Jag har suttit och räknat lite.

Vi är 12 deltagare kvar. På 200 inlägg ger oss detta ungefär 16 inlägg var. Fan, det är alldeles för lite.
Nu skriver vissa mindre än andra, men ha åtminstone 16 i åtanke. Vissa var oerhört tysta förra rundan, och eftersom mina huvudmisstänkta (Spider och Brynolf) nu är gröna så tror jag vi får leta där. Nu tjänar verkligen ulvarna på att ligga lågt.

Mitt nästa inlägg (om ingen hoppar på mig med knasiga anklagelser eller ber mig om något viktigt) kommer vara en up-lista där jag försöker analysera folks spel och hitta nya misstänkta. Men som sagt - de oaktiva tror jag.

Har lite tankar angående DTF/Vigilante och Spiders död.
En variant, varför vi inte såg något extramord denna rund, kan vara att ulvarna och vigilante båda två siktade på Spider. I och för sig så står det att Spider blev "klubbad", vilket kan syfta till nun-chakus eller bo (Donatellos stav). Att dränka någon är väl inte turtles-mässigt, men en sai genom halsen är det inte heller.

En annan variant är att vår DTF/Vigilante redan är död. Vi vet inte i vilken ordning mord och förmågor händer, men det är mycket möjligt att Anth, Nässe eller Spider var DTF/Vigilante. I alla fall Anth och Nässe betedde sig skumt, vilket skulle kunna förklaras av en besvärligt roll att spela.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Tjavva said:
Jag tycker att den som kommer på något får driva. Du drev rätt bra Larsson, fortsätt så.

För att inte slösa inlägg på en massa diskussioner om Brynolf. Jag har siat honom som skurk! Rikta in er på någon annan! Kanske någon som varit på honom jättehårt?

Mina misstankar går nu mer mot SR och vad vi kan hitta där.
Och en tanke om röstresultatet. Jag tror inte Lao och w176 röstade.
Det var jättedåligt siat, Tjavva. :gremfrown:

Brynolf är ju skurk. Vi har ju avgjort det redan. Jag skrev det i runda 2's slutskede: SIA NÅN ANNAN. Waste of power-ability. :gremfrown:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Tjavva said:
Jag tycker att den som kommer på något får driva. Du drev rätt bra Larsson, fortsätt så.

För att inte slösa inlägg på en massa diskussioner om Brynolf. Jag har siat honom som skurk! Rikta in er på någon annan! Kanske någon som varit på honom jättehårt?

Mina misstankar går nu mer mot SR och vad vi kan hitta där.
Och en tanke om röstresultatet. Jag tror inte Lao och w176 röstade.
Det var jättedåligt siat, Tjavva. :gremfrown:

Brynolf är ju skurk. Vi har ju avgjort det redan. Jag skrev det i runda 2's slutskede: SIA NÅN ANNAN. Waste of power-ability. :gremfrown:
Det är väl jättebra att vi inte behöver lägga nån tid på Brynolf?

Eller misstror du Tjavvas grönhet och förmåga på nått vis?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Rent taktiskt är det ju ingen bra idé som du säkert förstår. Jag är numera rimligen antingen siare eller väktare. Vi kommer ändå inte ha någon nytta av dessa förmågor förrän denna runda tar slut. Och att paddorna inte vet vad jag är gör det svårare för dem att välja.
Jo numera är det ju rätt dumt att gå ut med hur du tänkt, gjort och funderat. Nu är du Grönolf så vi kan helt släppa det spåret.
Uppfattar jag lätt ironi? :gremtongue:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Tjavva said:
Jag tycker att den som kommer på något får driva. Du drev rätt bra Larsson, fortsätt så.

För att inte slösa inlägg på en massa diskussioner om Brynolf. Jag har siat honom som skurk! Rikta in er på någon annan! Kanske någon som varit på honom jättehårt?

Mina misstankar går nu mer mot SR och vad vi kan hitta där.
Och en tanke om röstresultatet. Jag tror inte Lao och w176 röstade.
Det var jättedåligt siat, Tjavva. :gremfrown:

Brynolf är ju skurk. Vi har ju avgjort det redan. Jag skrev det i runda 2's slutskede: SIA NÅN ANNAN. Waste of power-ability. :gremfrown:
Det är väl jättebra att vi inte behöver lägga nån tid på Brynolf?

Eller misstror du Tjavvas grönhet och förmåga på nått vis?
Waaait.

Skurk means good guy. Sorry att jag wastear en massa inlägg här.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag är ganska förvirrad just nu. Jag var helt jävla övertygad om att Brynolf var ulv. Asso... Det är nästan så att jag tror att nåt gått fel med siandet. Att ulvarna har nån förmåga som sabbar andras förmågor...

Statistik
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Jag tänker denna omgång försöka spara på mina inlägg. Det enda jag tänker säga nu är att det inte verkar vara så att jag har slösat på min förmåga. Frågan är om jag kan tolka mina resultat som det är menat.

Tjavva, varför siade du Brynolf? Jag trodde du misstänkte mig som ulv mer än Brynolf? minns jag fel?

Återkommer med vad jag har siat och hur jag siar och hela alltet så fort jag kan.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Recca said:
Jag är ganska förvirrad just nu. Jag var helt jävla övertygad om att Brynolf var ulv. Asso... Det är nästan så att jag tror att nåt gått fel med siandet. Att ulvarna har nån förmåga som sabbar andras förmågor...
De flesta av oss var rörande överens om att Brynolf var ulv. En fasansfull tanke är att både Tjavva och Brynolf är ulvar - då är hela byn gott som dömd.

Kan någon, som inte skrivit lika många inlägg som jag, kolla igenom Tjavvas inlägg en gång till och se hennes relation till Brynolf? Och än en gång lyfta upp varför hon är vår grönaste ledstjärna?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
!Paxen said:
Jag tänker denna omgång försöka spara på mina inlägg. Det enda jag tänker säga nu är att det inte verkar vara så att jag har slösat på min förmåga. Frågan är om jag kan tolka mina resultat som det är menat.

Tjavva, varför siade du Brynolf? Jag trodde du misstänkte mig som ulv mer än Brynolf? minns jag fel?

Återkommer med vad jag har siat och hur jag siar och hela alltet så fort jag kan.
Alla var rörande överens om att Brunolf var ulv. Ändå siade Tjavva honom. Varför?

Varför går Tjavva ut som siare i samband med att hon fäller Anth? Det fanns ju ingen chans att Anth inte skulle åka i det läget. Offrar hon den inaktiva ulven? Och sedan väljer in den aktiva ulven?

Lu-kaazh och Paxen har ju "kriterier" på sina förmågor, men Tjavva har bara superkrafter rakt av. Men om Paxen vore grön så vore ju Tjavvas förmåga lite väl super i förhållande till Paxens förmåga.

Det som grönar Tjavva är ju inte hennes teorier utan att hon vågar outa siare. Men vad jag minns så outade hon det efter att Paxie kom ut som dålig siare. Paxens outning är dock väldigt safe. Tjavvas är ganska safe eftersom Paxen gått ut som "kass" siare, för det tyder på att det inte finns en super-siare i spel.

Men om Tjavva är grön och därför är siare, så måste ju Paxen nästan vara ulv. Eller?

Och vice verca? Eller går det bara åt ett håll? Spelet är ju inte orimligt med en supersiare men känns nästan för svårt med en dålig siare...

Jävla härva!

Oavsett fallet tycker jag ju att Brunolf fortfarande känns ganska brun.

Och varför dör Spider Jerusalem?? Så värst grön var han ju inte.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ok, vi har två rykten som säger att någon av Tyr och Spider ljög om sin förmåga. Törtlarna mördade Spider, så Tyr måste ha varit ulv i så fall. Det betyder att Vimes fina inlägg HÄR känns korrekt. Det innebär att Vimes, Recca och w176 rödas lite extra eftersom de hoppade från ett ulvdrev till ett bybodrev (låt oss anta det i alla fall). Att Vimes själv skrev det inlägget känns förstås grönande, men jag har själv som ulv gjort liknande grejer och gått ut med sånt som egentligen talar emot mig, bara för att se byboig ut.

Dock så räcker det ju med att antingen Recca eller Lukas ljuger om sitt rykte så är det bara 50/50 att någon av millarna var ulv. Men tills vidare får vi se det som sannolikt angående Tyr.

En annan jobbig tanke är ju faktiskt: Vad säger att ulvarna faktiskt röstar så som de säger? Att de röstade på Nässe är ju solklart, men vi har ingen aning om ifall deras röster innan dess verkligen låg som det framgår i rösträkningarna. Med detta i åtanke kan vi ju inte utläsa nånting ur röstandet, mer än att vi vet att nästan alla har varit med på samma slutdrev.

----------------------------

Angående våra inaktiva... Vic är ju ute och letar efter en ersättare till någon, så åtminstone en av er lär vi inte se så mycket mer av, men ni andra... kom igen nu!
-Vad tror ni om Vimes teori jag länkar till?

-Kan ni hitta annat som tyder på att den stämmer? Eller att den inte gör det?

-Litar ni på Tjavva?

-Vilka är era misstänkta?

Chop chop!

-----------------------------------------

Angående vigilanten... Hen kan ju ha gett sig på någon med flera liv, eller någon som väktades. Det kan också vara så att det inte fanns fler outade namn från vigilantens hitlist, så därför var det ingen idé att mörda.
 
Top