Nekromanti TMNT - Runda 3

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Tjavva, ulv eller siare?

Vimes said:
Recca said:
Tycker du förmågan är konstig? Vad tycker du om Paxens då? o_O
Jättekonstig. Varför ska byn ha en sådan förmåga? Hur ska du använda den?

Paxens förmåga är väl, som jag skrivit, jävligt rimlig att återfinna i byn eftersom vi inte vet hur folk egentligen röstar. Vad är det att bråka om?
Det finns info som säger att de flesta ulvarna har aktiva förmågor. Det är väl jätterimligt att de ljuger till sig passiva och att det finns någon som kan knäcka lögnen. Eller vaddå? Tycker du det är konstigt?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Tjavva, ulv eller siare?

Recca said:
I senaste rundan fick ju du en röst, Vimsy. Det betyder, såsom jag tolkar min förmåga, att du mycket riktigt har en passiv förmåga.
Vänta nu, röstade du på Vimes senast?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Tjavva, ulv eller siare?

Brynolf said:
Recca said:
I senaste rundan fick ju du en röst, Vimsy. Det betyder, såsom jag tolkar min förmåga, att du mycket riktigt har en passiv förmåga.
Vänta nu, röstade du på Vimes senast?
Det stämmer.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Tjavva, ulv eller siare?

Recca said:
Brynolf said:
Recca said:
I senaste rundan fick ju du en röst, Vimsy. Det betyder, såsom jag tolkar min förmåga, att du mycket riktigt har en passiv förmåga.
Vänta nu, röstade du på Vimes senast?
Det stämmer.
Sitter på mobilen och kan ha missat nåt, men din "offentliga" röst låg på Anth såvitt jag kan se.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Tjavva, ulv eller siare?

Brynolf said:
Recca said:
Brynolf said:
Recca said:
I senaste rundan fick ju du en röst, Vimsy. Det betyder, såsom jag tolkar min förmåga, att du mycket riktigt har en passiv förmåga.
Vänta nu, röstade du på Vimes senast?
Det stämmer.
Sitter på mobilen och kan ha missat nåt, men din "offentliga" röst låg på Anth såvitt jag kan se.
Om jag hade sagt: Jag röstar på Vimes medans ni röstar på Anth. Så hade jag ju varit dum i huvet. Eller? Första rundan upptäckte jag inte att någon manipulerade sönder röstningen mot Nässe, sen ansåg jag att jag i lugn och ro kunde rösta för att kolla lögner på folk.

Jag röstade på Vimes för att jag ville vara säker på att han var bybo. Som jag ser det är min förmåga närmast värdelös om jag följer drevet. Håller du inte med om det? Men om jag går mot byn så måste jag ju direkt outa min förmåga, vilket jag inte ville göra. Och jag anser att min förmåga är potentiellt väldigt bra, förutsatt att ryktet om förmågorna stämmer.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Tjavva, ulv eller siare?

För all del. Så länge ingen annan påstår sig ha röstat på vimes låter det rimligt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Tjavva, ulv eller siare?

Brynolf said:
För all del. Så länge ingen annan påstår sig ha röstat på vimes låter det rimligt.
Ja, sorry Recca. Det förklarar ju rösten på mig. Och du har rätt i att din förmåga har användningsområden för byn. Det har den definitivt för ulvarna, men att rösta på mig mejkar inget sense annat än om man använder den som du säger dig ha gjort, att kolla folk som outat passiva förmågor.

Vem ska jag misstänka nu då? KK?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Re: Tjavva, ulv eller siare?

Jag har suttit och läst igenom hela runda 1 & 2 och tittat på Tjavvas och Brynolfs relation. Jag var orolig för att vi hade ett oerhört slipat ulvpar här... men jag hittar inte riktigt något rödande på dem.

De gnabbas mycket (särskilt i samband med det tidigare drevet från Recca), sedan är Tjavva på oerhört mycket och ser honom som röd. Jag såg inget konstigt i deras beteende och det verkar stämma överens med Tjavvas tankegång/förklaring angående användandet av hennes förmåga.

Om folk är intresserade kan jag slänga upp en post här i tråden där jag går igenom gott som hela dialogen dem emellan, men jag tror inte det kommer tillföra något.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Tjavva, ulv eller siare?

LJSLarsson said:
Jag har suttit och läst igenom hela runda 1 & 2 och tittat på Tjavvas och Brynolfs relation. Jag var orolig för att vi hade ett oerhört slipat ulvpar här... men jag hittar inte riktigt något rödande på dem.

De gnabbas mycket (särskilt i samband med det tidigare drevet från Recca), sedan är Tjavva på oerhört mycket och ser honom som röd. Jag såg inget konstigt i deras beteende och det verkar stämma överens med Tjavvas tankegång/förklaring angående användandet av hennes förmåga.

Om folk är intresserade kan jag slänga upp en post här i tråden där jag går igenom gott som hela dialogen dem emellan, men jag tror inte det kommer tillföra något.
Jag kanske bara är paranoid, trots allt. >.<

Jag ville hitta något på Tjavva mest för att Brynolf har varit min röding så länge. Men jag ska ta och göra något annat ett tag och se om jag kan komma tillbaks ofärgad av den här nojjan jag burit på halva dan.

Jag tänker rösta på Vimes för ordförande.
Ordförande: Vimes

Angående andra misstänkta vete tusan. K.K? Han har varit ovanligt intetsägande. Men han har stått på min sida ganska mycket och jag har hoppats att det varit för att han delat mina åsikter, inte av några ondskefulla törtleskäl. Förr i tiden så var det mig alla ulvar tog rygg på när de ville gömma sig undan häxhammaren, eller hur Vimes? Kanske sitter det i, men som sagt inga scumtells förutom ovanligt inaktiv.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Tjavva, ulv eller siare?

Vimes said:
Brynolf said:
För all del. Så länge ingen annan påstår sig ha röstat på vimes låter det rimligt.
Ja, sorry Recca. Det förklarar ju rösten på mig. Och du har rätt i att din förmåga har användningsområden för byn. Det har den definitivt för ulvarna, men att rösta på mig mejkar inget sense annat än om man använder den som du säger dig ha gjort, att kolla folk som outat passiva förmågor.

Vem ska jag misstänka nu då? KK?
Reccas förmåga skulle också kunna vara den ulvförmåga som uppväger ordföranderösten, det får vi inte glömma. Hennes resonemang förutsätter att ryktet om att de flesta hjältar har aktiva förmågor är sant. Vi vet att Anth var ulv, han hade ingen förmåga alls. Tyr är den andra som pekas ut som ulv och hans förmåga är väl att anse som passiv. Brynolf är siad grön.
Då ska det alltså finnas tre ulvar kvar bland mig, Lukaz, Paxen och Xyas. Eftersom jag tror på Lukaz och vet att jag inte ljuger och dessutom lägger in sanning i Paxens siarförmåga får jag inte ihop det över huvudtaget.

Därför tror jag att det kan vara så att just det ryktet är falsk men det är absolut en väg att gå. Det kan ju vara så att spelaren med det här ryktet är ulv själv och outade ryktet tidigt för att varna sina ulvpolare att hålla på sin förmågas egenskap. Då är ju några vi ska kolla upp lite mer Möller, Larsson och KK… och w176. De har outat passiva förmågor. Tillsammans med Vimes och Recca.

Dessutom har ni slösat bort en massa av våra inlägg på blaj och fingerpekande. Det är olyckligt. Jag förstår att det här med Brynolf är jävligt olyckligt för mig men vad ska jag göra? Jag tycker att Reccas agerande var skitmärkligt och hon har ännu inte övertygat mig.
Men om ni ska skriva en massa blaj och peka finger på varandra så kan ni inte, som Recca i hennes långa inlägg, få in lite som bygger på era case och inte bara aggrar den andra personen. Det har vi inte råd med just nu. Skärp er! Om ni spammar tråden när vi har så få inlägg så rödar det ju er.

Men vi måste diskutera det här och analysera vad vi sitter på. Än har jag plockat mycket av mina tankar från min egen sammanställning och där pingar inte Recca särskilt mycket men återigen. Recca, du betedde dig skitmärkligt! Och jag blev ännu lite mer störd över det faktum att du ifrågasätter mig och Brynolf eftersom jag vet att jag har rätt i det här. Det var lite Anth all over again. Så som han betedde sig när jag pekade på honom. Han betedde sig skyldigt.

Det vi behöver göra är att försöka komma på en plan för hur vi ska gå till väga nu. Vi kommer ha skitlite inlägg nästa runda och vi måste ha en strategi för om vi röstar ut fel person den här rundan och jag inte siar fram någon ulv så sitter vi rejält illa till.
Laowai och w176 är det ingen idé att dreva på info, de har ju hoppat av. Vilket gör mig jävligt irriterad. Om de nu kliver av utan ersättare så kan de väl åtminstone outa hela sina roller så vi har något att jobba med. Det går ju inte att analysera någon som aldrig är här.

Jag vill att vi kollar upp Larsson, KK, w176, Möller, Recca och Xyas på något sätt. Och Vimes, du beter dig ganska inkonsekvent just nu. Du brukar inte släppa dina misstankar så fort. Vad ligger bakom det? Kan du outa något mer om din roll som vi inte vet. Du pressade Recca på hennes förmåga, KAN VI FÅ DIN?!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Tjavva, ulv eller siare?

Alltså jag tycker att delar av den här sörjan mellan Brynolf, Tjavva, Vimes och Recca känns märklig och onödigt aggressiv. Tycker att Recca reagerar konstigt på Tjavvas siande. Jag hoppas att det bara handlar om paranoia, missförstånd och spelstil, men tänker inte släppa kollen på er.

Sedan undrar jag Recca om du kan utveckla varför du höll inne med din förmåga? Så jävla bra är den väl inte och hur skulle byn förlora på att du outade den?

Jag vill också få respons från Lukas, w176 och framförallt från xyas. Hittills ser jag inga som helst tecken på att någon kan göra en insta-win.

Släpp komagarna och kom i matchen...

Röst: xyas
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Tjavva, ulv eller siare?

Tjavva said:
Vimes said:
Brynolf said:
För all del. Så länge ingen annan påstår sig ha röstat på vimes låter det rimligt.
Ja, sorry Recca. Det förklarar ju rösten på mig. Och du har rätt i att din förmåga har användningsområden för byn. Det har den definitivt för ulvarna, men att rösta på mig mejkar inget sense annat än om man använder den som du säger dig ha gjort, att kolla folk som outat passiva förmågor.

Vem ska jag misstänka nu då? KK?
Reccas förmåga skulle också kunna vara den ulvförmåga som uppväger ordföranderösten, det får vi inte glömma. Hennes resonemang förutsätter att ryktet om att de flesta hjältar har aktiva förmågor är sant. Vi vet att Anth var ulv, han hade ingen förmåga alls. Tyr är den andra som pekas ut som ulv och hans förmåga är väl att anse som passiv. Brynolf är siad grön.
Då ska det alltså finnas tre ulvar kvar bland mig, Lukaz, Paxen och Xyas. Eftersom jag tror på Lukaz och vet att jag inte ljuger och dessutom lägger in sanning i Paxens siarförmåga får jag inte ihop det över huvudtaget.
Men varför skulle ulvarna ha den förmågan?
Tyr ljög ju om sin förmåga. Det måste du ju inse. Han outade ju Miller. Han var ulv (tror vi). Alltså ljög han. En miller är en bybo som sias som ulv. Hur kan han vara ulv och miller? Alltså måste han ha ljugit. Shit va trög du är, det är ju just de här grejerna som du gör Tjavva som jag tycker pingar för mig. o_O

Sen så snackar du om att det ska finnas 3 röda bland de som har aktiva förmågor. Det är ju bisarrt resonerat rakt igenom. Tänk på att vi har 8 pers med passiva förmågor varav Cassius möjligtvis kunde haft en - men inte så troligt eftersom han hade en titel.

Det är ju ojämnt fördelat som bara den. Utöver det har ju ulv-Anth claimat Ingen förmåga. Så om vi utgår från att Tyr och Anth var ulvar har ju båda sagt att de inte har aktiva förmågor. Varför måste det då finnas 3 ulvar kvar bland de som har aktiva? Det finns ju ingen rimlig anledning att tro det. Varför bygger du dina resonemang på att ulvarna talar sanning? Det är ju jättemärkligt, Tjavva.

Kom ihåg att ryktet: "De flesta hjältar har aktiva förmågor (istället för passiva)" kom ganska tidigt. Varför skulle inte ett gäng ulvar då ljuga in sig på passiva förmågor?

Därför tror jag att det kan vara så att just det ryktet är falsk men det är absolut en väg att gå. Det kan ju vara så att spelaren med det här ryktet är ulv själv och outade ryktet tidigt för att varna sina ulvpolare att hålla på sin förmågas egenskap. Då är ju några vi ska kolla upp lite mer Möller, Larsson och KK… och w176. De har outat passiva förmågor. Tillsammans med Vimes och Recca.
I det här stycket säger du också en märklig sak. Du menar att Möller som outade ryktet inte kan kommunicera med sina ulvpolare om han är ulv. Vad vet du som ingen annan vet?

Visst, vi har fört ett resonemang kring möjligheten att ulvarna inte vet vilka de andra är, men du kan ju inte bara utgå från att det är så mitt i meningen. Det är "skitmärkligt" (jag tänker lägga beslag på det ordet).

Men vi måste diskutera det här och analysera vad vi sitter på. Än har jag plockat mycket av mina tankar från min egen sammanställning och där pingar inte Recca särskilt mycket men återigen. Recca, du betedde dig skitmärkligt! Och jag blev ännu lite mer störd över det faktum att du ifrågasätter mig och Brynolf eftersom jag vet att jag har rätt i det här. Det var lite Anth all over again. Så som han betedde sig när jag pekade på honom. Han betedde sig skyldigt.
Ja, jag vet ju inte att jag har rätt angående mina misstankar, det är ju därför de är misstankar. Och jag ger mig på punkten att du skulle vara ulv och jag går med på att Brynolf därför rimligtvis borde vara bybo trots att han betett sig som en ulv i två rundor.

Men här säger du alltså att du tycker att mitt beteende var "skitmärkligt" pga att du vet att du har rätt. Men jag vet ju inte att du har rätt. ....Hallåååååå..

Anledningen till att jag har så svårt att placera dig Tjavva är för att ena stunden är du världens bybo. Liksom, mer bybo än jag nånsin sett en bybo vara bybo. Å andra sidan för du helt bisarra ologiska resonemang som får mig att bara rynka pannan. Som i inlägget här.

Det vi behöver göra är att försöka komma på en plan för hur vi ska gå till väga nu. Vi kommer ha skitlite inlägg nästa runda och vi måste ha en strategi för om vi röstar ut fel person den här rundan och jag inte siar fram någon ulv så sitter vi rejält illa till.
Laowai och w176 är det ingen idé att dreva på info, de har ju hoppat av. Vilket gör mig jävligt irriterad. Om de nu kliver av utan ersättare så kan de väl åtminstone outa hela sina roller så vi har något att jobba med. Det går ju inte att analysera någon som aldrig är här.
Håller med dig. Det är jättetrist när folk bara slutar spela mitt i spelet så här. Jag gillar det inte när ulvar gör det som en taktik heller. Det känns som att de missar poängen med spelet då. Det handlar ju om att skriva inlägg och resonera. Att inte delta är inte en taktik. Hör ni det!?

Jag vill att vi kollar upp Larsson, KK, w176, Möller, Recca och Xyas på något sätt. Och Vimes, du beter dig ganska inkonsekvent just nu. Du brukar inte släppa dina misstankar så fort. Vad ligger bakom det? Kan du outa något mer om din roll som vi inte vet. Du pressade Recca på hennes förmåga, KAN VI FÅ DIN?!
Varför Vimes? Han har verkligen inte pingat för mig. Kan vi börja med att fokusera på folk vi misstänker i första hand och inte bara kräva outningar helt randomly?

Eller kräver du det för att han är mer aktiv än de andra du listat? Its not the way to go...
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Tjavva, ulv eller siare?

Basenanji said:
Sedan undrar jag Recca om du kan utveckla varför du höll inne med din förmåga? Så jävla bra är den väl inte och hur skulle byn förlora på att du outade den?
Men alltså... Behöver man skriva ut allt hela tiden för? Vi har bara 200 inlägg på oss liksom och du ställer en skitfråga som denna?

Det finns typ en lista med skäl till att inte outa förmågor när man inte är under press. Nu var jag under press och då fanns det skäl att outa den. Ska jag räkna upp skälen eller kom du på att du hade spelat varulvsspel innan medans jag skrev det här inlägget?

Men OKAJ:
1. Om min förmåga är dålig och jag outar den så kommer ulvarna nattmörda någon de tror har en bra förmåga, dvs byn förlorar en spelare med en bra förmåga för att de hoppar över den spelare som har en dålig förmåga.
2. Om min förmåga är bra så tar ulvarna och nattdödar mig för att bli av med min förmåga. Yay.
3. Outa utan press är ju direkt misstänkliggörande och tjänar ingen som helst poäng (i det här fallet). Varför ska jag göra det? Så att folk kan säga: "Jaha, men rösta på nån annan då, det är ju bra för byn".. Skulle det uppväga skäl 1 och 2 menar du?

En bra grej säger du här:
Röst: Xyas

Jag har inga scumtells på honom, och bara tyckt att xyas spelat sitt vanliga spel. Men vi måste ju få ut lite resonemang av folk och det kan väl vara bra att ligga på lite...

Sen vill jag höra K.K resonera också. Det har varit vanskligt lite luft från den gubben. *Sagt kärleksfullt.*
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Tjavva, ulv eller siare?

Då skall vi se. Här har det hänt en del så det är väl bara att ta tag i saker och ting.

När Tjavva outade sin förmåga i R2 fanns det inte några direkta tvivel på att hon är vår grönaste och mest powerrolliga spelare så att ge henne ordförandeposten är toppen för byn.

Tjavva grönar Brynolf och spar tid och must. Jag hade inte gett upp mitt spår och andras spår mot Brunolf. Nu är han Grönolf, och förhoppningsvis en Grönolf med en bra förmåga i bakfickan.

Reccas reaktion i starten av rundan får jag gå tillbaka till senare. Jag har haft Recca som "grön" hela spelet, men när hon inte uppfattar skurk som bybo och grön får jag lite kalla vibbar av vad som står i Recca´s protokoll. Alltså, HJÄLTE.

Står det hjälte kan jag ju förstå tanken med att få för sig att skruk=ulv, men är man skurk och har varit så hela spelet så bör det ju ligga latent i bakarslet att skurk är snel hest. Det har snackats lite om detta också har jag snabbt skummat igenom, men jag vill kika lite mer på det.

Hur som, åter till saken. Tjavva är grön och grönar Brynolf. Recca har jag haft grön länge och härifrån fortsätter vi.

Vimes har jag haft som ordförande en sväng och inte fått några direkta ulv vibbar av, men hans spel är inte bra på något vis. Det blir ännu lite mer kasst när han inte riktigt kan se längre än hit:

Vimes said:
Vem ska jag misstänka nu då? KK?
Jag vet ju redan nu vad Vimes kan tänka sig misstänka mig för. Misstankar som han redan tidigare lagt fram och de håller inte. Det är snack om att jag är kall och inte är tillräckligt engagerad.

Hur som så håller jag Vimes för semigrön i och med att Recca fått koll på att han inte hittat på nått med sin förmåga. Den är passiv och det har Vimes outat. Det + att han inte pingat så klart.

Paxies outning är passande för settingen, men presentationen av den är paxiskt. Den är sjukt kul att läsa och svår att förstå sig på. !Paxens spel är väl sådär lagomt bra. Lite irritation mot Cassie? och LJSLarsson om jag inte är ute och cyklar. Har i övrigt också varit rätt dryg i sitt sätt vissa gånger, men det faller mig på läppen bra. Jag gillar ju sånt.

Basse har spelat ett stabilt spel och nog har han revanscherat sig lite, men vi vill ha mer spel från Basse. I R3 har vår kaosdemonfrånhelvetet kommit fram till följande:
Basse said:
Just nu har jag inga direkta kandidater, men vill definitivt se mer från w176.
Och det tycker jag inte är bra. Vi behöver kandidater! Det är gulande att vela och Basse är väl ingen velare?

Möller ser jag som gul. Han har spelat stabilt och bra efter en kass start där han trasslade in sig i dåligt spel och anklagade Recca för ulveri. Hårt sagt kanske, men starten var inte alls bra. Efter det har det varit bra och tydligt. Det ger mig en gul Möller, inte mer än så.

LJSLarsson är gul. Aktiv stundvis. Drevande och lekledande stundvis. Att Larsson är ett vandrande uppslagsverk gällande TMNT är något som skrämmer mig lite, men jag tror inte han skall ha någon fördel som ulv om jag litar till Vico. Jag vet ärligt inte vad LJSLarsson har gjort under spelet? Han har synts till mycket och tagit plats, men varken pingat eller kommit med något riktigt bra för byn. Har ett minne av att han hela tiden varit sjukt säker på att Spider varit ulv och det är ju något som går helt emot min uppfattning. Kanske nått att gräva i.

Lu-kaazh, vafan. Han har spelat stabilt och outat väktare så det är ju bara dumt att misstänka honom, men jag måste gula honom. Jag är inte säker på att det finns en väktare. Det är det jag kan säga om det i nuläget.

Laowai har lagt av antar jag? Spelmässigt har jag haft mina misstankar mot Laowai, men i och med att han slutat spelat är det inte värt att sätta honom som en ulv. Det är farligt att tänka så, det är lätt att sätta en inaktiv spelare som ulv när det finns aktiva spelare som kan vara ulvar. Han blir mer röd än grön, men inte ulv.

xyas. Notoriskt svårt att bedöma xyas. Han är alltid ulv.. Äh. Jag kan inte skriva nått om xyas. Han är väl bra tänk ja. Vill inte att namnen skall fram och har spelat hårt på det rakt igenom. Det säger mig ju inte så mycket. Mitt rykte rör en spelare med ett eget vinstvillkor och visst skulle det kunna vara så att xyas försvarar någons namn från vår DTF eller liknande. Ingen aning.

w176. Outningen stämmer ju. Grönhet? Nä, nu är det dags att släppa att outningen i typ 1:a inlägget är på något vis grönande eller liknande. Det ända vi fått av w176 är just outningen och sen snack om hur det kan funka med trix med röster. Finns ju ingen mening att pressa någon som inte deltar aktivt dock, men det är så många varningsklockor som ringer hos mig här. w176 har fått en grön stämpel i pannan och det kan hålla hur länge som helst så länge alla mer aktiva spelare springer runt och lever rövare i tråden, ingen lägger fokus på w176 och jag oroar mig. Absolut mer röd än grön och mer brandgul än gul.

Finns det någon sammanfattning?

Supergrön: K.K
Grön: Tjavva, Brynolf, Recca
Semigrön: Vimes, Paxie

Gul i olika bjärta kulörer: Basse, SJSLarsson, Lu-kaazh, w176, Lao, xyas, Möller

Röd: Anthvidos, Tyr

Döa gröningar: Nässe, Spidde, Cassie

Det skall således finnas två rödingar bland de gula, men det kan jag inte riktigt gå i god för just nu.

Finns det luckor hoppa på mig. Jag har dragit det ur arslet så jag kan ha missat nått av vikt.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Tjavva, ulv eller siare?

Det är ju det jag menar. Om vi ska hitta ulvar på att de har aktiva förmågor är det bara Xyas som är det minsta misstänkt av de som har outat aktiva och då måste vi alltså kolla bland de som har claimat passiva. Och detta förusätter fortfarande att Möllers rykte stämmer och att Tyr ljög, vilket vi inte har belägg för det är ju bara en misstanke. En god misstanke men likväl en misstanke.

Om vi ska leta ulvar på annat sätt än att förutsätta att de har aktiva förmågor, hur ska vi göra då? Och våga inte kalla mig okvädningsord bara för att du känner dig pressad, det gör mig inte mindre benägen att misstänka dig än om du hade lirkat med mig. Du säger ju dessutom att du tror på vad jag siat hittills. Varför är du då så himla arg? Du kan bemöta det jag säger på en högre nivå än att säga att jag är dum i huvudet. Försök överbevisa mig istället för att bete dig som om jag tagit dig på bar gärning. Det talar inte för dig och om du är bybo, börja analysera det vi har istället för att hugga på mig. Jag har inte gjort något fel, jag gör så gott jag kan och kanske skulle jag gjort ett bättre jobb som vanlig bybo och sluppit min powerroll men jag gör mitt bästa. Hittills har jag hittat en ulv och räddat en med powerroll att bli utröstad för att han spelade värdelöst i första rundorna. Jag tycker det är väl spelat trots allt.

Anlednigen till att jag är lite nyfiken på Vimes är egenltigen bara att han har en passiv förmåga. Jag skulle vilja veta lite om alla andras fömågor också men vi kan ju inte massouta, eller kan vi?

Hela vår plan blev omkullkastad när jag siade Brynolf grön så vi måste börja om igen.
Jag tror vi ska följa Basse i det här med Xyas.
Han har en aktiv förmåga, han flyger väldigt lågt nu och dessutom har han ryktet att "byn förlorar om nyckelperson/er dör". Fast samtidigt så skyddade han byn genom att hejda oss från att massouta namn. Äh, fan, jag vet inte. Ge mig lite hjälp här istället för att hacka på mig. Vem ska jag sia nästa gång? Xyas? Och vem ska vi rösta på då? KK? Det här är varför jag inte ville ha "lekledarrollen". Jag slänger upp idéer och ser er jobba med det, jag drar slutsatser från min information och sedan jobbar jag utefter det och tro mig, jag trodde att jag var något på spåren med Brynolf, det var jag ju också men något helt annat än jag först trodde och jag är glad att jag litade på min känsla att sia honom. Annars hade vi ju röstat ut honom!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Tjavva, ulv eller siare?

Jag bara väntade på att få en släng av Recca och nu kommer den.

Recca om det är någon som spelar jävligt märkligt så är det du: arg, aktiv och engagerad i runda ett. I runda två tillbakadragen. Och nu typ värsta aggrot på typ alla, men mest av allt på Tjavva som MÅSTE vara det grönaste som nån kan vara. Kan du föreställa dig vilket enormt arbete hon la ner förra rundan?

Grejen med dig är att du har enorm intellektuell kapacitet, så det är så synd att du ska devalvera den med ständiga utbrott å höger och vänster. Inte minst nu när vi har behränsat med utrymme.

Och bland annat så har du duktigt hårdkantade åsikter om outningar, trots att din egen förmåga är rätt oväsentlig. vi har sett flera bra outningar från folk utan att de blivit pressade. Spider gjorde det tex tydligt. Du anför de mest vanligt förekommande argumenten som gäller i traditionella varulvsspel. Synd bara att det här spelet verkar skilja sig från dem.

Din analys av Tyrs död är märklig också. Vi röstade ut Nässe, menar du ändå att Tyr var ulv som blev dödad av...ulvarna? Eller låg DTF bakom medan ulvarna inte döda någon alls?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Tjavva, ulv eller siare?

Äh, jag är full. Cassius rök ju. Sorry Recca!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Hur fungerar !Paxen som siare och resultat

Paxies förmåga

Okay. Jag gillar den rätt skarpt faktiskt.

Den är ju nerfad (eller vad det brukar heta när förmågan är kass och svår) som fan ju, men grym i ett senare skede i spelet. Första rundorna är den ju grymt svår att hantera då det dels är typ 18 pers med och så tydliga drev.

Alltså, alla snackade att det var Nässe som skulle hängas och sedan fanns det inga tvivel om att det var anth som skulle hängas.

Ulvarna må kunna manipulera röster, men när det är sån majoritet så är det ju omöjligt att använda sig av Paxens förmåga.

Dels måste han pricka in en (eller flera) ulvar på sitt val av 3 pers och sedan måste han veta vem de röstar på istället för anth i R2. Att ulvarna försöker hänga Tjavva är ju en bra tanke av !Paxen, men i och med att det inte finns tillräckligt med röster för ulvarnas del att hänga någon annan än anth så är det ju som sagt var svårt att pricka rätt.

I ett senare skede i spelet då vi kanske har två misstänkta på samma gång och byn är mer splittrad än vad den varit i R1 och R2 kommer !Paxens förmåga att vara grymt bra om Paxen gör sina val på ett bra vis och förstår hur ulvarna tänker.

Slutsats: Byn måste vara rörande överens om vem som skall hängas. Det kanske är dåligt för Paxens förmåga, men bra för byn.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Tjavva, ulv eller siare?

Basse said:
Jag vill också få respons från Lukas, w176 och framförallt från xyas. Hittills ser jag inga som helst tecken på att någon kan göra en insta-win.

Släpp komagarna och kom i matchen...

Röst: xyas
Har inte xyas snackat i att han inte tror på insta-win?

Hur som. Det här med komagarna är en bra motivering så..

Röst: xyas

Snacka lite med oss.
 
Top