Nekromanti TMNT - Runda 3

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Hemma och lite tid i mina händer. Först ska jag säga att inget jag gjort i det här spelet har varit ogenomtänkt. Allt är genomtänkt in i alla detaljer jag har kunnat förutspå.

Anledningen till att jag siade Brynolf förra rundan är följande:

Under hela första rundan var Brynolf rödare än ett trafikljus för mig, detta utifrån namnet han outat och hur han betedde sig. Jag blev skitskraj över att hans rykte kanske skulle hänga ut mig som siare eftersom han uppenbarligen visste att det fanns en fraktionssiare. Detta case har jag presenterat några gånger. Brynolfs uppryckning under den andra rundan fick mig att tvivla på min första analys och jag backade från Brynolf. Däremot så hade Recca redan från start runda två börjat jaga Brynolf, helt utan att presentera ett annat case än: Han är jobbig och tjatar på mig.
Recca står också högt upp på min lista över rödingar och för att inte hinta om att jag tänkte sia Brynolf höll jag fast vid mitt case där. Precis som Recca säger så hade vi ju ett case mot honom och han skulle med stor sannolikhet åka den här rundan. Men jag var tveksam, speciellt efter att jag förstått vad hans förmåga gick ut på, jag kunde aldrig tänka mig att Vico skulle ge dylik förmåga till en ulv och det kändes också jävligt konstigt att han skulle försöka claima en sån märklig förmåga. Grönare och grönare alltså.

Sen tänkte jag såhär: Om jag siar Brynolf och han visar sig vara röd så går jag inte ut med det i mitt första inlägg nästa runda.
Eftersom vi redan hade ett case mot honom så tänkte jag att fler resonerade som Recca visat att hon resonerade, att jag inte skulle sia honom utifrån vattentätt case och om jag då sagt att jag har siat någon som ulv så hade den/de kvarvarande ulven/arna förmodligen fått panik och börjat ifrågasätta mig. Om jag däremot fick fram att Brynolf var grön skulle detta röda de som försökt hänga honom under hela förra rundan.
Utifrån den här teorin landar jag i följande just nu:

Recca: Började förra rundan med att lägga röst på Brynolf, hon har lugnt konstaterat att vi kommer rösta ut Brynolf den här rundan och lutar sig tillbaka efter att hon ifrågasatt mitt svaga case mot Anth, dock så presenterar hon aldrig något case mot Brynolf. Hennes reaktion på att jag nu vet att Brynolf är grön lät inte vänta på sig. Hon har gått ut hårt den här rundan för att ifrågasätta mig och min outning även om hon igår svalde den utan en enda fråga, men då var hon ju säker på att vi i den här rundan skulle hänga ytterligare en bybo, en bybo med en superförmåga. Nu har detta ställts på ända och ni kommer få se under den här rundan hur Recca kommer lägga all sin energi på att röda mig.
Vidare så var Recca nästan övermänskligt snabb att hoppa av drevet mot Arvidos och gå på Nässe när tillfälle gavs i första rundan.
Dessutom tror jag inte en sekund på Reccas reaktion till att Brynolf är grön, hon är en alldeles för slipad och erfaren spelare för att göra ett misstag likt det hon försökte påskina att hon gjort. Det luktar ulv som satt trygg i att kunna rösta ut en bybo med en powerroll men som omkullkastades helt på grund av att jag siade någon som hon inte alls trodde att jag skulle sia och fick ett resultat som rödade ner henne totalt. Panik helt enkelt.

-----------------------------------

På frågan vad jag tycker om Vimes teori om ulvar så köper jag Anthvidos, Recca och Tyr, men Brynolf kan vi ju inte ha kvar i ekvationen så vem är den fjärde? Paxen? Och finns det en femte?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Jag gillar Brynolfs senaste inlägg. Jag känner igen hans tankar i mig själv. Varför jag lutar åt att svara såhär:

-Litar ni på Tjavva?

Ja. Reccas teori om att både Brynolf och Tjavva är ulvar är visserligen elegant, men jag ser verkligen noll och intet ulveri i Tjavvas agerande. Brynolf har visserligen varit, ursäkta, jävligt ljummen tidigare. Men senaste inlägget är solitt. Jag har hur som helst väldigt svårt att svälja att Tjavva är ulv.

-Vilka är era misstänkta?

Recca i första hand skulle jag vilja säga. Med tanke på att både Anthvidos och Tyr sannolikt var ulvar mejkar det sense att Recca var mycket sugen på att haka på Nässedrevet. Att hon försöker bruna både Tjavva och Brynolf här är intressant. Det är en fin teori, men samtidigt ganska avancerad, och Occham säger nog att det rimligaste är att den inte stämmer. Och i så fall kan jag tycka att det inte är orimligt att Recca (som det har surrats om genom hela spelet) försöker diskreditera Tjavva när den planerade utvecklingen (Brynolf röstas ut) inte ser ut att hända.

Så Recca då. Jag har stört mig på henne tidigare också. Jag vill nog se en outning.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Hur fungerar !Paxen som siare och resultat

Jag citerar vad folk röstar. Första rundan så försstod jag det som att jag ser vilka folk vill rösta ut, men detta är jag inte helt säker på. Jag tror nu att jag får se vem dom röstar på, oavsett om det är för att rösta ut någon eller inte (mer om det senare). Låter enkelt, eller hur? Nej, det blir knivigare än så.

För det första så får jag välja att sia 3 personer. Men då måste jag också välja 1 deltagare som jag ska se om dom har röstat på just denne. Så, det betyder att jag får välja att sia person A, person B och person C, för att se om dom röstade på person D. Jag får då reda på huruvida om någon av dom personerna har röstat på person D, t.ex. "person A och person C har röstat på person D".

Jag har i efterhand insett att jag borde ha testat denna förmåga genom att rösta på mig själv för antingen se om detta betyder att jag ser röster för ordförandeposten, utröstning eller både och.

Så, jag sa att jag i runda 1 sumpade min förmåga. Just nu börjar jag undra om jag verkligen kan sabba det, iom att jag inte får något i klarspråk direkt. Dom som jag siade iaf var Vimes, Cassius och KK för att se om dom röstade på Recca. Detta fick jag ett nej på.

Förra rundan valde jag att sia Spider, Vimes och KK för att se om dom röstade på Tjavva. Ingen av dom röstade på Tjavva.

Så, vad betyder det här? Antingen så siar jag bara vem som röstas ut (isåfall så är detvettigt) eller så siar jag rösterna till ordförandeposten (isåfall så har dessa röstat på Larsson) eller så siar jag både och (och då har dom röstat på Larsson).

Tankar om detta?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Å andra sidan:

Reccas agerande i den här rundan är helt konsekvent med att hon verkligen var övertygad om att "alla var rörande överens om att Brynolf var ulv". Det förklarar liksom hennes feltolkning av Tjavva också.

Är Recca ulv, är hon jävligt slug. But then again, är Tjavva och Brynolf ulvar är de överjävla sluga de också. Hur som helst, vi röstar INTE ut vår siare den här rundan.

Frågan är om vi ska försöka hitta den Fjärde Ulven, det vill säga den som inte har diskuterats något ännu. Vad sägs om KK? Laowai? Någon som lyckats undvika att bli misstänkt i varje fall.

Och förresten: det vore väldigt hjälpsamt om den spelare som inte kan vara med något mer också meddelade oss i spelet om detta. Tycker det är mycket frustrerande att inte veta om vi kan förvänta oss något mer från w176 eller Laowai.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Hur fungerar !Paxen som siare och resultat

!Paxen said:
Tankar om detta?
Att du antagligen är bybo och har en potentiellt användbar förmåga som du inte använt på ett vettigt sätt, men att det å andra sidan inte funnits mycket att se med tanke på hur rösterna har lagt sig.

Grön borde du vara i varje fall.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Hur fungerar !Paxen som siare och resultat

!Paxen said:
Jag citerar vad folk röstar. Första rundan så försstod jag det som att jag ser vilka folk vill rösta ut, men detta är jag inte helt säker på. Jag tror nu att jag får se vem dom röstar på, oavsett om det är för att rösta ut någon eller inte (mer om det senare). Låter enkelt, eller hur? Nej, det blir knivigare än så.

För det första så får jag välja att sia 3 personer. Men då måste jag också välja 1 deltagare som jag ska se om dom har röstat på just denne. Så, det betyder att jag får välja att sia person A, person B och person C, för att se om dom röstade på person D. Jag får då reda på huruvida om någon av dom personerna har röstat på person D, t.ex. "person A och person C har röstat på person D".

Jag har i efterhand insett att jag borde ha testat denna förmåga genom att rösta på mig själv för antingen se om detta betyder att jag ser röster för ordförandeposten, utröstning eller både och.

Så, jag sa att jag i runda 1 sumpade min förmåga. Just nu börjar jag undra om jag verkligen kan sabba det, iom att jag inte får något i klarspråk direkt. Dom som jag siade iaf var Vimes, Cassius och KK för att se om dom röstade på Recca. Detta fick jag ett nej på.

Förra rundan valde jag att sia Spider, Vimes och KK för att se om dom röstade på Tjavva. Ingen av dom röstade på Tjavva.

Så, vad betyder det här? Antingen så siar jag bara vem som röstas ut (isåfall så är detvettigt) eller så siar jag rösterna till ordförandeposten (isåfall så har dessa röstat på Larsson) eller så siar jag både och (och då har dom röstat på Larsson).

Tankar om detta?
Jag tror att du siar hängningsröster, det verkar mest troligt utifrån de svar du fått. Detta hjälper ju byn utifrån att röstningen blir lite mer transparent och du skulle kunna hänga en ulv som hävdar "Jag röstade på Paxen." När du ser att denne egentligen röstade på KK.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Hur fungerar !Paxen som siare och resultat

!Paxen said:
Jag citerar vad folk röstar......
Cool! Kändes logiskt att vi skulle ha någon med ungefär en sådan förmåga. Den blir mer och mer användbar ju större andel ulvar vi har bland oss, rätt snygg grej faktiskt. Jag tror dig nog.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Tjavva said:
Dessutom tror jag inte en sekund på Reccas reaktion till att Brynolf är grön, hon är en alldeles för slipad och erfaren spelare för att göra ett misstag likt det hon försökte påskina att hon gjort. Det luktar ulv som satt trygg i att kunna rösta ut en bybo med en powerroll men som omkullkastades helt på grund av att jag siade någon som hon inte alls trodde att jag skulle sia och fick ett resultat som rödade ner henne totalt. Panik helt enkelt.
Menar du allvar att jag skulle ha planerat att säga fel med flit för att se grön ut?

Det är ju ett giftbägarresonemang, Tjavva. Jag är ulv så därför är allt jag gör ulvigt.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Lost

LJSLarsson said:
En annan variant är att vår DTF/Vigilante redan är död. Vi vet inte i vilken ordning mord och förmågor händer, men det är mycket möjligt att Anth, Nässe eller Spider var DTF/Vigilante. I alla fall Anth och Nässe betedde sig skumt, vilket skulle kunna förklaras av en besvärligt roll att spela.
Jag fick det här av Vico, med tanke på i vilken ordning saker och ting händer. Vet inte om det kan ge något men jag har frågat om jag fick delge er och det fick jag. Det är väl standard förfarande i såna här spel men det kan vara bra att formulera det iaf.

1) Hängning (byns utrösning)
2) Eventuella förmågor
3) Nattmord (ulvarna nattmördar)


---------------------

Och Recca, självklart blir jag misstänksam till hur du reagerar på att Brynolf är bybo.
Jag ville veta vad han var med säkerhet och jag tog chansen att min magkänsla stämde och hoppades att det skulle ge utdelning. Det gav mig följande:
Brynolf är bybo med en mycket nyttig förmåga som är bra att kunna lita på.
Du beter dig skitskumt på det här resultatet och vägrar tro på mig och vad jag har siat. Vad tycker du att jag ska tro om det? Att du är helt grön och blev lättad när du fick veta att Brynolf står på vår sida, eller att du är ulv som blev ifråntagen en möjlighet att få ut en powerroll genom att uppvigla byn att rösta på honom?

---------------------

Sen tycker jag att Paxens siarroll grönar honom. Det känns helt logiskt i det här spelupplägget att vi skulle ha en sådan här förmåga på byns sida.

---------------------

En fundering.
Kan det vara så att ryktet om spelare med eget vinstvillkor är sant? Och i så fall, kan det vinstvillkoret vara att göra sig av med hela SR, oavsett om de är ulvar eller bybor? Det skulle ge ett svar till varför Spider dog och skulle kunna tyda på att ulvarna kanske sumpat ett nattmord eller mördade samma person som... vigilanten? Detta sätter ju fokus på KK och Paxen som sitter brunt till att dö i nästa runda. Oavsett om de är ulvar eller bybor.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Känns bra på det hela taget!

Just nu hänger jag med sådär, jag umgås mycket med mina barn nu när det är helg och aktiviteten här får anpassa sig efter det.

Några tankar:

Ser ni nu vad konstruktivt det är att outa? Jag är helnöjd med att Lukas och Tjavva visat sig. Paxens outning gillar jag med.

Så just nu har vi följande deltagare:

Pax
Basse
Brynte
Konrad
Larsson
Tjavva
Recca
Vimso
Xyas
Lukas
W176
Laowai
Möller

Och av dessa vill jag genast undanta siarna, varpå följande personer återstår:

Recca
Vimes
Möller
Laowai (har hoppat av om jag inte missminne mig)
Basse
W176
Konrad
Larsson
Xyas

Just nu har jag inga direkta kandidater, men vill definitivt se mer från w176.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Tjavva, ulv eller siare?

Tjavva said:
Recca står också högt upp på min lista över rödingar och för att inte hinta om att jag tänkte sia Brynolf höll jag fast vid mitt case där. Precis som Recca säger så hade vi ju ett case mot honom och han skulle med stor sannolikhet åka den här rundan. Men jag var tveksam, speciellt efter att jag förstått vad hans förmåga gick ut på, jag kunde aldrig tänka mig att Vico skulle ge dylik förmåga till en ulv och det kändes också jävligt konstigt att han skulle försöka claima en sån märklig förmåga. Grönare och grönare alltså.
Okay, så Brynolf är grön för att han claimar en märklig förmåga?

Borde han inte vara röd för att han claimar en märklig förmåga?

Jag menar, ingen har ju ännu claimat en förmåga som någon annan redan claimat och det är ganska få personer som outat förmåga så det vore ju jättedumt att claima en omärklig förmåga om man tänker ljuga. Tänk på mitt rykte som hävdar att det inte finns två av samma förmåga. Ulvarna eller några av dem måste antagligen ljuga om sina förmågor. Att då claima en märklig förmåga är ju en scumtell. Särskilt borde det vara en scumtell för någon som har en extremt standard power-förmåga som dig, Tjavva. Eller hur?

Men jag vill faktiskt mena att du kanske inte ens borde tycka att hans förmåga är märklig. Du har en superförmåga, Tjavva. Brynolf har också en superförmåga. Du är nybörjare i spelet. Det borde vara otypiskt av dig att diskutera Brynolfs förmåga utifrån "märklig och vanlig".

Lite som när du säger:


Tjavva said:
Däremot så hade Recca redan från start runda två börjat jaga Brynolf, helt utan att presentera ett annat case än: Han är jobbig och tjatar på mig.
Brynolf ville att jag skulle outa mitt rykte. Mer än någon annan var han den som i princip hängde på min rygg och tjatade om att jag skulle outa mitt rykte. Min timing för outningen av mitt rykte var väldigt viktig för att mitt rykte skulle kunna komma till användning. Att Brynolf prompt ville uppmärksamma alla på att jag skulle outa ryktet i förväg ansåg jag var en scumtell. MEN det var ju inte den enda scumtell jag sett hos Brynolf. Framförallt har Brynolf spelat långt under sitt normala spel. Inte förrän i den här rundan kommer han med egna teorier. Men teorierna är fortfarande undermåliga, enligt mig. Jag har svårt att tro att han är en bybo, trots att han tillsynes är grönsiad. Jag har också svårt att se hur någon som siar Brunolf grön inte har fått nåt fel på sin förmåga eller ljuger själv.

Tjavva, du har kanske inte lyst klarrött under spelet men du har allt sluppit undan en hel del misstanke på att helt enkelt vara nybörjare. Redan första dagen var du på mig och då misstänkte du mig av helt andra skäl. Eftersom du nu refererar till dina tidigare misstankar om mig så tänker jag påminna dig om vad du sagt förr.

Tjavva said:
Jag har läst lite i gamla spel och Recca var väldigt offensiv så här i början när hon var ulv senast. I det senaste spelet där hon var bybo var hon mycket lugnare. För mig är det en varningsklocka. Dessutom, Vimes är en erfaren spelare. Om det är någon som kan plocka henne är det han och det är ju också Vimes som först andades misstanke om att hon är sköldis så det är klart att hon vill ha honom på sin sida.
Här gör Tjavva en miss i slutledningen, något vi kanske kan skylla på hennes nybörjarstil. Det blir dock intressant i kontexten av den fortsatta diskussion jag för i det här inlägget. Saken är att Tjavva tror att jag gör Vimes en tjänst genom att ge honom lekledar-roll när det i själva verket snarare är en jobbig position att ha. Speciellt om han är ulv förstås, men som bybo vore det också en roll som innebär att alla ögon är riktade mot en vilket inte är en jätteskön känsla i det här spelet (you know what I mean).
Tjavva efter att flera har tyckt att jag inte spelat så ulvigt trots allt said:
Anledningen till att jag tidigt misstänkliggjorde Recca var just för att hur hon med aggressiv ton och snabba vändingar verkade lite osammanhängande. Först nominerade hon Vimes till ordförande för att senare lägga en röst på honom som ulv. Hon var hela vägen fram till sin outning av sitt namn otydlig med vad hon menare och slingrade sig för att sedan helt kapitulera med en stor suck. Nu är hon betydligt mer samlad.
Men det här är ju inte helt sant. Om vi kollar på vad Tjavva faktiskt anger som skäl till att hon misstänker mig så är det ju som jag citerat ovan så att hon tror mig vara ulv för att jag försöker få Vimes på min sida och för att jag spelar lika aggressivt som jag gjorde sist jag var ulv. Men nu när hon fått svar på de misstankarna så byter hon vinkling och menar alltså att jag var misstänkt för att jag slingrade mig och spelade "lurigt".

Giftbägarresonemang.

Genomgående är Tjavva så här i spel: Jag tror att X är ulv för den har sagt Y.

Y visar sig vara fel så då säger Tjavva: Jag trodde ju aldrig att X var ulv pga Y utan jag trodde ju X var ulv på grund av C.

Under hela spelets gång har jag haft ett halvgenomskinligt crosshair på min rygg från Tjavva, men hon efterkonstruerar bevisningen mot mig. Och när jag gör en grön grej genom att göra ett misstag om Brynolf så förklarar hon inte ens sitt resonemang utan då säger hon bara kort och gott: Missen som Recca gör är ju rödande eftersom hon är så duktig att hon planerade att göra fel.

Det Tjavva inte nämner här är alltså att hon först tänkt: "Recca sa nåt galet! Vad betyder det?"
Jo, när jag hoppar på Brynolf och tror att han är röd för att jag får hjärnsläpp när jag ser ordet skurk och att Brynolf är siad som just SKURK, så visar jag EN sak: 1. Jag har ingen bakgrundskunskap om Brynolfs vara eller icke vara ulv.

Nu är det så att Tjavva är väldigt smart här för att hon undviker att gå igenom hur hon når fram till sin slutledning att det är rödande att jag gör misstaget om Brynolf. För om hon hade fört en argumentation om det så skulle hon fått det att låta helt orimligt. Men eftersom hon hoppar förbi resonemanget helt så låter det rimligt. "Recca är intelligent så hon gör grönande saker." Punkt. Det räcker liksom så. Hon bankar in spiken med en slägga och krossar trät på samma gång. Det här är lite såsom jag upplevt att hon resonerat ganska ofta under spelets gång. När hon inte skriver ut sina tankar utan hoppar till själva slutsatsen så är det som att hon försöker undvika att skapa frågor kring sina slutsatser. Hon vill leda oss att tro att någonting är på ett visst sätt för att det passar hennes plan.

Tjavva said:
Vad jag har sett av dina inlägg hittills så har du 1)aggrat mot alla som sagt emot dig 2)försökt röda ner Vimes 3) sammanställt listor. (vilket är bra men du har ju inte direkt bidragit med något eget utan bara sammanställt det som vi andra sagt.)
1. Aggrat mot allt och alla.
2. Försökt röda ner Vimes.
3. Sammanställt listor.

Jag har tydligen inte framfört några egna teorier enligt Tjavva. Jag har inte resonerat kring spelupplägget. Jag har bara gjort ulviga saker. Det här är Tjavvas sammanställning av mitt bidrag till spelet i runda 1. Det här inlägget ovan är designat för att få mig att se röd ut.

Strax efter inlägget ovan skriver Tjavva:
Tjavva said:
Någon mer än jag som tyckte att Recca svävade på målet igen?
Det här har jag inte riktigt fattat vad hon menar med, faktiskt. Hugger lite och försöker få folk att haka på sitt nonexistent drev. Tjavva har aldrig vågat starta ett drev själv. Hon lägger aldrig någon egen röst först, utan hon hör sig för och hon hugger lite mot andra och ser om någon hakar på. Först när hon prövat marken så ger hon sig på med full kraft.

Tjavva said:
Jag tänkte återkomma till en av mina tidigare tankar i spelet. Vi verkar ha några riktiga veteraner i spel och om jag var veteran och ulv skulle jag såklart vilja bli av med de andra veteranmotståndarna som kan genomskåda mitt spel.
Jag har tidigare funderat över om intresset för Recca ligger i att hon ses som ett hot. Nu har Basse ytterligare gett mig vatten på min kvarn för detta iom Vimes.
Vimes har hittills spelat rollen som klok och förståndig. Han har invaggat oss gröngölingar i ett skimmer av trygghet och kastat långa röda skuggor över Recca. Frågan är då. Gör han det för att Recca är ett hot mot honom. Självklart, frågan är bara vem av dem som är bybo och vem som är ulv.
Först: Bybor tänker inte så här. Det här är en ulv som snurrar till det. En bybo tänker inte: Recca är min motståndare för hon är en veteran. En bybo tänker: Hoppas Recca är bybo som mig, jag måste pressa henne. Således gör hon ytterligare ett logiskt slutfel (som iofs även detta kan räknas bort som nybörjarmiss men många bäckar små...).

Först ut var hon en av de drivande bakom misstankarna mot mig. När hon sedan byter åsikt är det pga att andra tycker att jag inte spelat ulvigt. Nu är det istället Vimes som är ulven. Eller så kan hon inte bestämma sig vem av oss som är ulven (det är lite osäkert vad hon menar, men ingen är grön iaf och det är viktigast!)

En konstig grej som jag ser direkt är detta: Tjavva skriver alltså "Jag tänkte återkomma till en av mina tidigare tankar i spelet." Varpå hon gör en parallell till min nominering av Vimes till lekledare. Här har hon dock förändrat betydelsen av detta för att se ut som att hon från början var medveten om att det var ett försök att sätta honom på pottan när hon från början faktiskt trodde (vilket jag bevisat i det här inlägget) att jag försökte flörta in mig hos Vimes genom att ge honom lekledarrollen. "Vi verkar ha några riktiga veteraner i spel och om jag var veteran och ulv skulle jag såklart vilja bli av med de andra veteranmotståndarna som kan genomskåda mitt spel."

Det roliga är ju att Tjavva i samma mening nästan erkänner att hon skulle vilja bli av med mig. Och nu försöker hon.

"Jag har tidigare funderat över om intresset för Recca ligger i att hon ses som ett hot."

Nej, tidigare har du funderat på hur jag kan vara ulv. Nu säger du att du hela tiden funderat på hur andra som röstat på mig kan vara ulvar. Efterkonstruktion.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Tjavva, ulv eller siare?

Någon måste jag ändå misstänka.

Just nu står följande personer i mitt fokus:

Vimes, Recca, xyas och Brynolf.

Det är något med den där hetlevrade stämningen. Återkommer.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Lost

Tjavva said:
Och Recca, självklart blir jag misstänksam till hur du reagerar på att Brynolf är bybo.
Jag ville veta vad han var med säkerhet och jag tog chansen att min magkänsla stämde och hoppades att det skulle ge utdelning. Det gav mig följande:
Brynolf är bybo med en mycket nyttig förmåga som är bra att kunna lita på.
Du beter dig skitskumt på det här resultatet och vägrar tro på mig och vad jag har siat. Vad tycker du att jag ska tro om det? Att du är helt grön och blev lättad när du fick veta att Brynolf står på vår sida, eller att du är ulv som blev ifråntagen en möjlighet att få ut en powerroll genom att uppvigla byn att rösta på honom?
Fast nu efterkonstruerar du igen. Min första tanke när Brynolf visade sig vara "skurk" genom ditt siande var den reaktion du talar om antar jag? Jag ropade högt av glädje att vi fångat en ulv. Vilket visade sig vara fel. Jag blev då mest förvånad eftersom han inte visat sig det minsta byboig de senaste två rundorna och jag var helt övertygad om att han var på väg till galgen.

Du tolkade min reaktion som att jag: Såg min chans att göra ett misstag och därmed se grön ut. Vem är det som tänker konstigt egentligen? Ditt giftbägarresonemang har fått mig att dragga i gamla trådar och jag vete fan om jag inte tycker du ser ganska röd ut, trots siandet - eller kanske på grund av siandet.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Lost

Recca said:
Tjavva said:
Och Recca, självklart blir jag misstänksam till hur du reagerar på att Brynolf är bybo.
Jag ville veta vad han var med säkerhet och jag tog chansen att min magkänsla stämde och hoppades att det skulle ge utdelning. Det gav mig följande:
Brynolf är bybo med en mycket nyttig förmåga som är bra att kunna lita på.
Du beter dig skitskumt på det här resultatet och vägrar tro på mig och vad jag har siat. Vad tycker du att jag ska tro om det? Att du är helt grön och blev lättad när du fick veta att Brynolf står på vår sida, eller att du är ulv som blev ifråntagen en möjlighet att få ut en powerroll genom att uppvigla byn att rösta på honom?
Och för övrigt så "vägrar" jag inte tro på någonting. Jag har svårt att acceptera det hela. Kalla mig paranoid om du vill, men inte tjurskallig. Jag resonerar kring fakta i spelet. Jag är inte på något vis omöjlig, jag har bara svårt att acceptera saker när det finns obesvarade frågor kring dem.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Tjavva, ulv eller siare?

Jaha Recca. Vad spännande att läsa ett sådant här långt inlägg som i princip saknar innehåll. Mycket imponerande må jag säga.

Vad har du för förmåga?

Röst: Recca
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Tjavva, ulv eller siare?

Vimes said:
Jaha Recca. Vad spännande att läsa ett sådant här långt inlägg som i princip saknar innehåll. Mycket imponerande må jag säga.

Vad har du för förmåga?

Röst: Recca
Min förmåga är passiv och gör att om jag röstar på någon som har aktiv förmåga så får den två röster.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Tjavva, ulv eller siare?

Recca said:
Vimes said:
Jaha Recca. Vad spännande att läsa ett sådant här långt inlägg som i princip saknar innehåll. Mycket imponerande må jag säga.

Vad har du för förmåga?

Röst: Recca
Min förmåga är passiv och gör att om jag röstar på någon som har aktiv förmåga så får den två röster.
Din röst räknas som två om du röstar på någon med aktiv förmåga alltså? Är inte det en väldigt konstig byboförmåga? Heter den någonting?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Tjavva, ulv eller siare?

Vimes said:
Recca said:
Vimes said:
Jaha Recca. Vad spännande att läsa ett sådant här långt inlägg som i princip saknar innehåll. Mycket imponerande må jag säga.

Vad har du för förmåga?

Röst: Recca
Min förmåga är passiv och gör att om jag röstar på någon som har aktiv förmåga så får den två röster.
Din röst räknas som två om du röstar på någon med aktiv förmåga alltså? Är inte det en väldigt konstig byboförmåga? Heter den någonting?
Ja den heter något. Omskrivningen är något i stil med, scanner. Alpha One är en robot.

Tycker du förmågan är konstig? Vad tycker du om Paxens då? o_O
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Tjavva, ulv eller siare?

Recca said:
Tycker du förmågan är konstig? Vad tycker du om Paxens då? o_O
Jättekonstig. Varför ska byn ha en sådan förmåga? Hur ska du använda den?

Paxens förmåga är väl, som jag skrivit, jävligt rimlig att återfinna i byn eftersom vi inte vet hur folk egentligen röstar. Vad är det att bråka om?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Tjavva, ulv eller siare?

Första rundan röstade jag på Nässe. Mitt resonemang kring den rösten var att jag inte visste hur omfattande röstmanipulerarnas krafter kunde vara. Jag tyckte inte att min förmåga handlade om manipulering av röster, jag frågade dock Vicotnik om det och han sa bara att det skulle ta bort det roliga om han berättade det. Men jag tolkade det som att det fanns faktiska röstmanipulerare.

När Nässe fick några röster för mycket så tänkte jag direkt att han var en ulv som ljugit, men nu vete tusan. Du lät som att du var ganska säker på att han inte var ulv.

I senaste rundan fick ju du en röst, Vimsy. Det betyder, såsom jag tolkar min förmåga, att du mycket riktigt har en passiv förmåga.
 
Top