Nekromanti TMNT - Runda 3

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Jag tror Möller är ulv

Jag är uppgiven. Jo, faktiskt. Det må vara rödande, men samtidigt ska en bybo alltid tala sanning =)

Röstordningen mot mig går
Vimes, Recca, LJSLarsson, Tjavva, Brynolf

Eh, ja. Det var ju inte direkt någon stor skara spelare spelare egentligen.

Jävligt illa egentligen.

Tänk att en i drevet egentligen är ulv (jag gissar LJSLarsson), och att Recca inte kommer rösta på mig (hon använder ju sin röst annorlunda). Det är 3 röster. Knappast konsensus.

Så ulvarna kan rösta ut någon annan, alldeles själv. Om de är 3 och kan manipulera, eller om de är 4 (är vi säkra på Tyr?).

Hur ser jag ut nästa runda om någon annan blev utröstad? Knappast grönare.

Ergo, Röst: Möller. Bättre att jag ryker nu och ni kan lära av ert misstag, än att en annan bybo ryker nu och hela nästa runda förslösas på att återigen försöka hänga mig.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Jag tror Möller är ulv

K.K pingar ju inte förutom det lilla som Vimsy plockat upp som jag tycker stämmer om att K.K spelat väl kallt och beräknande i ett spel där han borde gå upp i linningen i intensiv paranoia (som vissa andra, undertecknad t.ex.). Men i övrigt pingar han inte. Kan man verkligen hänga nån på den grejen?

Om vi inte får svart på vitt att nån är ulv tills nästa runda så kommer vi ju sitta i samma sits igen med färre inlägg på oss den gången. Därför vore det bra om du grönade mig så vi kan gå vidare med nån annan och jag slipper känna byns främsta häxjägare flåsa mig i nacken konstant.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Jag tror Möller är ulv

Möller said:
Jag är uppgiven. Jo, faktiskt. Det må vara rödande, men samtidigt ska en bybo alltid tala sanning =)

Röstordningen mot mig går
Vimes, Recca, LJSLarsson, Tjavva, Brynolf

Eh, ja. Det var ju inte direkt någon stor skara spelare spelare egentligen.

Jävligt illa egentligen.

Tänk att en i drevet egentligen är ulv (jag gissar LJSLarsson), och att Recca inte kommer rösta på mig (hon använder ju sin röst annorlunda). Det är 3 röster. Knappast konsensus.

Så ulvarna kan rösta ut någon annan, alldeles själv. Om de är 3 och kan manipulera, eller om de är 4 (är vi säkra på Tyr?).

Hur ser jag ut nästa runda om någon annan blev utröstad? Knappast grönare.

Ergo, Röst: Möller. Bättre att jag ryker nu och ni kan lära av ert misstag, än att en annan bybo ryker nu och hela nästa runda förslösas på att återigen försöka hänga mig.
........Meeeen...

Det här känns inte som ett ulvtrick!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Re: Jag tror Möller är ulv

Ja, snälla Tjavva, sia Recca!

Så vi slipper idiotiska konversationer i affekt.

Egentligen är det scummigare än någonsin att föreslå för siaren vem denne ska sia, men den här rundans kaos är väl ändå bevis för att vi måste ta reda på vem som är vad.

Sedan kan jag inte för mitt liv förstå hur ni inte reagerar på att xyas outar att han är vigilant?

Min röst ligger bra där, men okej, jag röstar med byn. Motvilligt.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Jag tror Möller är ulv

Basenanji said:
Jag kan svara Möller som var på mig förut med att mitt rykte säger mig att vi har 4+1 hjältar. Min tolkning är alltså att vigilanten inte alls är på bybornas sida. Tvärtom är han på sin egna.
Det var ju precis den tolkningen jag kritiserar.

Om ditt rykte säger att vi har 4+1 hjältar kan vi ju inte ha 4 hjältar samt en vigilante som inte är på hjältarnas sida.

Basenanji said:
Därför blir jag grymt förvånad av hans outande. Prylen är ju just att mitt rykte säger att det finns" si och så "många hjältar! Inte något annat som: 4hjältar och en till...

Nu måste jag skicka medd till Vic.
Mitt outande? Jag har outat namn och en rätt menlös förmåga.

Sluta vara förvirrad, Basse =)

_____

Färre än tjugo inlägg kvar. Jag vill rösta ut LJSLarsson eller Basenanji. Gröna bybor välj snabbt och smart.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Jag tror Möller är ulv

Ja sia recca så vi får ett slut på det här jiddret. Möller gör för övrigt en udda grej. Svår att sätta fingrdt på om det är brunt eller grönt.

Var fan är alla röster? Är vi bara hälften som spelar det här sPelet eller?

Möller, jag misstänker inte direkt dig, men du kommer nog vara tvu gen att åka. Några sista ord? Vem är din main suspect?
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Jag tror Möller är ulv

Brynolf said:
Ja sia recca så vi får ett slut på det här jiddret. Möller gör för övrigt en udda grej. Svår att sätta fingrdt på om det är brunt eller grönt.

Var fan är alla röster? Är vi bara hälften som spelar det här sPelet eller?

Möller, jag misstänker inte direkt dig, men du kommer nog vara tvu gen att åka. Några sista ord? Vem är din main suspect?

Jag håller också Möller för hyfsat grön men kommer någon på vem som pekade ut honom från början?
Vi måste hålla konsensus här, ledsen Möller men vi är för få i spel för att hinna ändra alla röster.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Re: Jag tror Möller är ulv

Men Möller, det jag har sagt HELA TIDEN är att vår vigilante INTE är på byns sida! Andra vill gärna tro att vigilanten i det här spelet vinner med byborna, vilket också är den traditionella varianten enligt varulvswikin.

Sedan tycker jag nog att din självmordsröst är mer än vansinnig med tanke på att vi inte får full klarhet i vem som är vad efter att den är utröstad.

Eller tycker du att Vimes ska sia dig?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Jag tror Möller är ulv

Vi har inte många inlägg kvar, så snälla. Ta det lungt, läs allt mer än en gång. Vi behöver inte avsluta rundan nu bara för att vi har få inlägg kvar.

Basenanji said:
Men Möller, det jag har sagt HELA TIDEN är att vår vigilante INTE är på byns sida! Andra vill gärna tro att vigilanten i det här spelet vinner med byborna, vilket också är den traditionella varianten enligt varulvswikin.
Men är du trög eller? Ursäkta, men det känns som om jag boxas med en gelatinkub.

Du säger att 4+1 hjältar betyder 4 hjältar och en DTF, en spelare med helt egna vinstvillkor.

Det är befängt, för tredje gången.

En DTF är inte en hjälte! Om det finns 4+1 hjältar så finns det 5 hjältar. Capish? Det är bara det att en av hjältarna, uppenbarligen, inte helt hör ihop med de andra fyra.


Basenanji said:
Sedan tycker jag nog att din självmordsröst är mer än vansinnig med tanke på att vi inte får full klarhet i vem som är vad efter att den är utröstad.

Eller tycker du att Vimes ska sia dig?
Vimes får veta fraktionen på de som röstas ut automagiskt. Ytterliggare ett fel, Basse.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Jag tror Möller är ulv

Eller så är Lao och w176 ulvar... :gremsmile:

Alltså, jag vetefasen. Tycker Möllers logik kring att rösta på sig själv är bruten. Om han själv är bybo, vad gör det då att ulvarna ninjar ut någon annan med de dolda rösterna? Alldeles oavsett åker en bybo ut.

Sen, om Krang va. Jag har verkligen försökt hitta något som styrker det. Men det har snackats väldigt lite om Krang. Det enda som är värt att ta upp är det här:

Arvidos said:
Jag ställer mig försiktig till namn-outande, men diskuterar gärna frågan vidare. Tyr föreslog att man ger ett par bokstäver ur namnet. (Eller kanske initialerna?) Det kan ju vara vettigt, men om en törtel letar efter till exempel Krang så är kanske skadan redan skedd om en bybo avslöjar att dennes namn börjar med "K".
Det kommenteras inte av Möller. Men det kanske inte man ska förvänta sig. Dock, såhär kan det tolkas tycker jag: Krang är ett av ulvarnas alias, Arvidos "brödsmular" det här, om ifall han behöver outa namn senare. Nu blir det aldrig så, han blir inaktiv istället och röstas sedan ut i skepnad av Anth. Krang-aliaset ligger kvar i ulvarnas pool. Möller drar det nu.

Någonstans tänker jag också såhär: om vi har Krang runt bordet, varför ska vi utse en ordförande? Okej, det går kanske inte att överföra tankar från fluffet applicerat på spelmekaniken, men ändå. Det är konstigt.

Basse då? Det finns inget som grönar honom. Han har inte fått något gjort och har inte ens en förmåga enligt egen utsago. Kan vara ett alternativ.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Jag tror Möller är ulv

Vimes said:
Eller så är Lao och w176 ulvar... :gremsmile:

Alltså, jag vetefasen. Tycker Möllers logik kring att rösta på sig själv är bruten. Om han själv är bybo, vad gör det då att ulvarna ninjar ut någon annan med de dolda rösterna? Alldeles oavsett åker en bybo ut.

Sen, om Krang va. Jag har verkligen försökt hitta något som styrker det. Men det har snackats väldigt lite om Krang. Det enda som är värt att ta upp är det här:

Arvidos said:
Jag ställer mig försiktig till namn-outande, men diskuterar gärna frågan vidare. Tyr föreslog att man ger ett par bokstäver ur namnet. (Eller kanske initialerna?) Det kan ju vara vettigt, men om en törtel letar efter till exempel Krang så är kanske skadan redan skedd om en bybo avslöjar att dennes namn börjar med "K".
Det kommenteras inte av Möller. Men det kanske inte man ska förvänta sig. Dock, såhär kan det tolkas tycker jag: Krang är ett av ulvarnas alias, Arvidos "brödsmular" det här, om ifall han behöver outa namn senare. Nu blir det aldrig så, han blir inaktiv istället och röstas sedan ut i skepnad av Anth. Krang-aliaset ligger kvar i ulvarnas pool. Möller drar det nu.

Någonstans tänker jag också såhär: om vi har Krang runt bordet, varför ska vi utse en ordförande? Okej, det går kanske inte att överföra tankar från fluffet applicerat på spelmekaniken, men ändå. Det är konstigt.

Basse då? Det finns inget som grönar honom. Han har inte fått något gjort och har inte ens en förmåga enligt egen utsago. Kan vara ett alternativ.
En annan grej kring Möllers röst på sig själv är ju att den egentligen inte betyder något. Om han är ulv så lägger han ju sin final-röst på nån annan för rösten i tråden är ju en gimmick som vi använder för att dreva och finna koncensus. Så om Möller vore ulv så kan det vara ett sätt att sprida lite kaos och splittra våra röster. Om våra röster splittras så har ju Möller 2 röster som han kan lägga på den person som är "next in line".
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Vicotnik said:
Vi tackar Anth och Spider Jerusalem för deras deltagande.

Utrösning
Anth: 12
Vimes: 1
Det här är dom som kan ha röstat förra rundan:

!Paxen
Anth
Basenanji
Brynolf
Konrad Konvalj
Laowai
LJSLarsson
Lu-kaazh
Möller
Recca
Spider Jerusalem
Tjavva
Vimes
w176
xyas

Det är 15 namn. Vi fick in 13 röster. Nu antar jag att Recca talar sanning, och att anth inte röstade på sig själv (alltså inte röstade alls). Då är det 13 personer med 12 röster på anth.

Säg att vi drar bort två ulvar. Då är det elva byboröster. Det skulle kunna styrka att Möller höjer dessa till 12. Men det förutsätter att Lao och w176 har röstat. Å andra sidan ska ordföranderösten till, så då kan vi räkna bort 3 personer (två ulvar och w176 eller Lao). w176 är aktiv i tråden och kan tänkas ha röstat, men det vet vi inte alltså.

Såhär: om Lao och w176 inte röstat så har vi 9 vanliga röster. 10 med ordföranderösten. 11 med Möllers förmåga... Om inget annat hänt med rösterna har alltså en av Lao och w176 lagt en röst. Men om Möller inte har den förmåga han säger han har måsteBÅDA har gjort det. Båda skrev i tråden under R2, men det var tidigt, och innan Tjavva pekade ut Anth.

Äh, jag är nollställd.

Ska vi hänga Basse istället?



Äh, heck. Med tanke på att
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Vänta nu...ska DU av alla få mig hängd?

Hade inte du en doktorsavhandling att skriva?

Ärligt talat, vad är det här för inlägg av Vimes:
Vimes said:
Crabshit! Varför dödde två?

Och varför Tyr? Är Spider ond nu?

Alla rykten på bordet. SERIÖST, RECCA. Inget jävla larvande. Då måste vi rösta ihjäl dig (tänk på att jag bestämmer vem som blir utröstad!).

Ordning på det här nu. Massor hände under förra rundan, nu måste vi reda ut vad som egentligen hände.

Och, förstås: DEN/DE SOM KAN SE FRAKTION PÅ NÄSSE SPIT IT OUT! (min fetstil)
Sedan blir jag otroligt misstänksam mot alla de som heöt plötsligt "vet" hur det ligger till. Möller tex, hur kan du vara så säker på att det finns fem ulvar, men att den femte inte kan få prata med de övriga?

Du säger det inte uttalat, men det finns där som en osynlig premiss.

Gjorde du precis bort dig?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,618
Location
Huddinge
Jag är verkligen inte säker på möller men jag tycker att vi skall stå eniga




Röst:möller
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Basenanji said:
Vänta nu...ska DU av alla få mig hängd?

Hade inte du en doktorsavhandling att skriva?

Ärligt talat, vad är det här för inlägg av Vimes:
Vimes said:
Crabshit! Varför dödde två?

Och varför Tyr? Är Spider ond nu?

Alla rykten på bordet. SERIÖST, RECCA. Inget jävla larvande. Då måste vi rösta ihjäl dig (tänk på att jag bestämmer vem som blir utröstad!).

Ordning på det här nu. Massor hände under förra rundan, nu måste vi reda ut vad som egentligen hände.

Och, förstås: DEN/DE SOM KAN SE FRAKTION PÅ NÄSSE SPIT IT OUT! (min fetstil)
Sedan blir jag otroligt misstänksam mot alla de som heöt plötsligt "vet" hur det ligger till. Möller tex, hur kan du vara så säker på att det finns fem ulvar, men att den femte inte kan få prata med de övriga?

Du säger det inte uttalat, men det finns där som en osynlig premiss.

Gjorde du precis bort dig?
Det här är ju faktiskt ganska beklämmande, Vimes. Jag kan se ett skäl till att uttrycka sig så här trots att du är den med den passiva förmågan. Men jag ser också skäl till att uttrycka sig så om du är ulv. Först försöka tvinga ut förmågan på banan, men när ingen outar på ett tag och inte heller outar det i runda 3 så claimar du förmågan för du tror att den som hade förmågan är död. Och ulvar har ju facit på det här.

Nu har jag haft Vimes som grön sedan större delen av spelet och det här räcker liksom inte till för att sänka honom till semi-grön, men det får mig ändå att nojja till. >.<'
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Basenanji said:
Möller tex, hur kan du vara så säker på att det finns fem ulvar, men att den femte inte kan få prata med de övriga?

Du säger det inte uttalat, men det finns där som en osynlig premiss.

Gjorde du precis bort dig?
Det var ett exempel. Vi har gång på gång kommit tillbaka till ulvarnas kommunikation. Jag vet inte alls om den femte ulven, ettan i (4+1), skiljer sig genom att inte kunna kommunicera. Men det är en rimlig gissning, till skillnad från att anta att en ulv inte är en ulv.

_____

Vimes said:
Alltså, jag vetefasen. Tycker Möllers logik kring att rösta på sig själv är bruten. Om han själv är bybo, vad gör det då att ulvarna ninjar ut någon annan med de dolda rösterna? Alldeles oavsett åker en bybo ut.
Ja, fast ninjar ulvarna ut någon annan så lär ju ni misstänka mig massor nästa runda. En massa vånda vi slipper om jag röstas ut.

Angående Krang. Ja, omröstningar och orförandeposter är ju inte riktigt rätt med fluffet. Men Krang är åtminstone bossig, har mer rösttyngd än övriga. Alltid något.

_____

Jag vill inte rösta ut mig själv. Men hellre det än att riskera något. Basse är mitt alternativ för utröstning, men jag tänker inte lägga min röst där om inte några i byn är med mig. Bäst att inte förvirra läget ännu mer, kanske är Basse bybo och med mina två röster så ryker han ...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Möller said:
Men det är en rimlig gissning, till skillnad från att anta att en ulv inte är en ulv.
Men det är ju precis det jag iNTE har gjort?!

Jag har påmnint om att, efter diverse input från folk, att mitt rykte pekar på att vigilanten inte är bybo.

Det är väl det minsta jag kan göra med tanke på att vigilanten oftast ses som en bybo.

Vad säger ni om xyas btw? om hans skumma outa inte namn-grej?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Okej, jag samlar ihop till ett sista inlägg ifall jag blir utröstad. Meningen är att ni ska få ut något av mig om jag dör.

Mitt namn är Bebop.
Mitt rykte är att det finns 4+1 hjältar
Jag har ingen förmåga.

Okej:

Jag misstänker just nu

1. xyas
2. Möller
3. Vimes
4. Brynolf

xyas är vigilante och en märklig sådan. Han har också i vanlig ordning legat lågt och varit jävligt seg på att outa eller bidra. Grejen är att nu när han har outat så stämmer ju inte hans pryl med insta-win någonstans alls. Hur mycket energi har han investerat i den prylen? Och fått oss andra att dansa efter hans pipa.

Jag kan inte förstå varför vi inte röstar ut honom.

2. Möller

Ja, nu blir jag misstänksam mot dig mest för att du går på mig, men också för den där sjuka självmordsrösten. Känns desperat. Men också för att Möller verkar veta att ulvarna inte får prata med varandra och att de är fem stycken.

3. Vimes

Hans grej med Recca har stört mig under hela spelet. Det är också skumt är att han är värsta esset ibland, bara för att sedan försvinna. Han tycker att jag inte har bidragit med något – ungefär som om det skulle finnas något självklart att bidra med, men fattar du inte Vimes att jag som INTE har någon förmåga och dessutom är bybo inte kan bidra med mer än vad jag redan gör?

Men konstigast med Vimes är ändå hans outade förmåga. WTF? Varför hjälper han inte till genom att uppluysa byn om vilka vi har röstat ut?

Därtill: hans inlägg under runda två tyder på att han tycker att namn är farligt att outa, men på vilket sätt är det farligt med tanke på hans (numera) outade info?

Snälla by:

kolla noga vad folk har sagt i runda 1 och 2 och jämför det sedan med outningarna!
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Tjavvas sammanställning såhär långt

Uppdaterar med en sammanställning av vad som outats hittills. Hoppas ni kan ha nytta av den om jag försvinner.


Och Basse, Brynolf är grön! Läs vad som händer och plocka bort honom från din lista!
 

Attachments

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Tjavvas sammanställning såhär långt

Kan vi inte ta och avsluta den här rundan ikväll? Två inlägg kvar liksom. Plus de Vicotnik skrivit.
 
Top