Nekromanti Thibaultkoden - vv x

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Basenanji said:
Men Vicotnik...

...jag gick ju igång på anth?! Jag var ju på honom!

Det var därför jag inte röstade på Brynolf.
Jag kollade enbart upp vilka och i vilken ordning folk röstat på de som åkte ut. Inte var de andra hade sina röster.

Basse said:
Och jag är idag imte säker på tt anth är så grön som jag har varit förut. Hans förmåga är ju bajslätt att imitera när vi har gått ut med siffror.
Det som talar för anth är att BDG inte gått ut med alla sina siffror och om inte BDG ljuger om att anth fått fram rätt siffra (9 som högsta, 1an var känd sen tidigare) vid siandet så anser jag anth grön.


Basse said:
Sedan: hur kan ni INTE rösta på BDG när han har claimat en väktarroll utan att varulvarna nattmördar?

För att han kanske är väktare? Eller för att ni är på hans lag?
I den här frågan är jag väldigt kluven.
BDG har trots allt spelat väldigt bra hittills och vi har fått ut 2 ulvar, hela hans spel känns stabilt.
Där emot vore det kanske lägge för BDG att gå ut med sina begränsningar, i och med att hans roll som Väktare är ifrågasatt. I nuläget känns det som vi behöver ha alla kort på bordet för att kunna fatta ett så klokt beslut som möjligt.

Röst: Ingen
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vicotnik said:
BDG har trots allt spelat väldigt bra hittills och vi har fått ut 2 ulvar, hela hans spel känns stabilt.
Där emot vore det kanske lägge för BDG att gå ut med sina begränsningar, i och med att hans roll som Väktare är ifrågasatt. I nuläget känns det som vi behöver ha alla kort på bordet för att kunna fatta ett så klokt beslut som möjligt.

Röst: Ingen
Väntar på att BDG ska komma med ett svar, flyttar ej min röst i nuläget.


Vilka har vi som alternativ? Om man vill bekräfta info så är det ju jag och Vic, om man vill ha större chans att få ut en ulv..? Ja, vilka ligger egentligen på den listan?

KK tänker jag lite snabbt, men har ingen konkret anledning till varför han borde röstas ut. Basse har jag för mig att det fanns något på. anth ville jag rösta ut för jättelänge sedan.

Jag vill se BDG peka med hela handen och säga "Den jäveln är en hyvens man" alt. "Den mannen skulle jag inte ens dela den sista droppen vatten med". Helst av allt så skulle jag vilja höra "jag är övertygad om att han är ulv"
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vico said:
Där emot vore det kanske lägge för BDG att gå ut med sina begränsningar, i och med att hans roll som Väktare är ifrågasatt. I nuläget känns det som vi behöver ha alla kort på bordet för att kunna fatta ett så klokt beslut som möjligt.
Och därför röstar du ingen?

BDG skall ut med hela protokollet långt innan stängning på den här rundan. Vi har inte råd att någon sitter och velar på slutet och hängningen blir katastrof.

Någon skall hängas ikväll och det finns inga andra alternativ än BDG.

Jag såg att någon (SJSL?) inte trodde på att BDG skulle kunna vara så slug så att han offrade Recca/Brynolf för ulvarnas vinnings skull. Öh, jo! Det är ju hur lätt som helst att offra sina kompisar till höger och vänster så länge det leder till en seger. Målet med det är ju att stärka sin egen position och hänga kvar ända in i kaklet.

Det räcker med att ulvarna är lika många som oss bybor innan deadline för en seger så sitter vi mot 4 ulvar nu är det rätt viktigt för oss att dels hänga folk på löpande band och dels hänga rätt folk för att få bättre läge på seger i slutändan.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Så som det utvecklar sig...

Basenanji said:
Därför att varulvarna har större chans att vinna om de offrar sina egna och på så sätt kan gömma sig bland byborna "på gamla meriter".

De kan ju inte nattmörda.
Jo, jag håller med.

Men med den logiken låter det osannolikt att BDG skulle ha agerat som han gjort.
Vi har räknat med att det är tre ulvar.
Vi fick ut två ulvar de första två rundorna.
Vilket automatiskt betyder att vi skulle rösta ut en bybo i tredje, rösta ut BDG fjärde - och ulvarna förlorat.

Tycker du att BDG verkar spela dumt?
Varför skulle han lägga upp en strategi som gjorde att ulvarna förlorade i fjärde rundan?

Kort sagt, mer info om BDG och av honom innan jag lägger min röst.

Viktigast av allt:
- Hur många ulvar tror vi det är?
- Har ulvarna någon förmåga, och i sånt fall vilken?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Korpa said:
Jag tror att din plan kan funka. Att få samma resultat från dig, som jag ser som grön, skulle räcka för att jag ska se BDG som väktare, trots bristen på nattmord.
Bra att vi är överens.

Vicotnik och Paxen, vad tycker ni om planen?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Konrad Konvalj said:
Jag såg att någon (SJSL?) inte trodde på att BDG skulle kunna vara så slug så att han offrade Recca/Brynolf för ulvarnas vinnings skull. Öh, jo! Det är ju hur lätt som helst att offra sina kompisar till höger och vänster så länge det leder till en seger. Målet med det är ju att stärka sin egen position och hänga kvar ända in i kaklet.
Jo, att offra kompisar är en bra strategi, men jag tror inte att ulvarna skulle hetsa fram det så fort i ett spel där de tjänar på att vänta ut oss.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Så som det utvecklar sig...

VIKTIGT!!!
Vi MÅSTE rösta ut någon idag.
Jag kan vara aktiv fram till c:a 18:00 - sen kommer jag tillbaka 22:00.

Jag vill HELST att vi hittar någon att rösta ut innan 18 så jag slipper stressa när jag kommer tillbaka.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Konrad Konvalj said:
Vico said:
Där emot vore det kanske lägge för BDG att gå ut med sina begränsningar, i och med att hans roll som Väktare är ifrågasatt. I nuläget känns det som vi behöver ha alla kort på bordet för att kunna fatta ett så klokt beslut som möjligt.
Och därför röstar du ingen?
Ja, jag förstår att BDG har varit ovilig till att vilja outa sina begränsningar. Men nu när han inte skyddat någon den här runda och ingen har dött så anser jag att han inte har någon anledning att sitta och hålla på den typen av information och bör kunna gå ut med den utan att jag lägger min röst på honom.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
LJSLarsson said:
Korpa said:
Jag tror att din plan kan funka. Att få samma resultat från dig, som jag ser som grön, skulle räcka för att jag ska se BDG som väktare, trots bristen på nattmord.
Bra att vi är överens.

Vicotnik och Paxen, vad tycker ni om planen?
Jag är för den. Jag tror nämligen vi bara har en till ulv i spel, 4 skulle göra spelet för svårt med tanke på tidsgränsen.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
LJSLarsson said:
Korpa said:
Jag tror att din plan kan funka. Att få samma resultat från dig, som jag ser som grön, skulle räcka för att jag ska se BDG som väktare, trots bristen på nattmord.
Bra att vi är överens.

Vicotnik och Paxen, vad tycker ni om planen?
Avvaktar tills jag får se BDGs svar på Vic fråga. Plus att BDG pekar ut vem vi bör rösta ut.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
SJSL said:
Två, jag föreslår att oavsett vad vi anser om Björn hänger vi inte honom denna runda. Istället låter vi mig checka ifall han har förmåga. Har han ingen då vet vi att han ljugit, har han så grönar det en hel del. Hade han varit varulv med förmåga så hade han antagligen varit tracker, men vi har redan två sådana här.
Ur arslet har jag för mig att Basse redan kontrollerat BDG och berättat att han har en förmåga.

Du litar inte på Basse och vill kolla läget själv.

Har han inte BDG någon förmåga så är han scum = Basse är scum

Det skapar alltså ett guldläge för dig själv här SJSL. Alltså, är du den 4:e ulven så är det ju plötsligt du som bestämmer vem som skall dingla.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
LJSLarsson said:
De jag litar mest på (eller snarare misstror minst) är Korpa, Paxen och Vicotnik (och Björn, som dock sitter i anklagandestolen). Vad anser ni tre om min plan? Oavsett vad vi anser om Björn så behöver vi ändå rösta ut någon denna runda.
Utmärkt teori - så länge inte du och Korpa är ulvar.

Jag är ny på varulvsspel:
- hur vanligt är det att ulvar är tracers?
- hur vanligt är det att två st har samma roll?

OBS! Jag anklagar ingen - jag efterlyser info från er som är mer erfarna.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Konrad Konvalj said:
SJSL said:
Två, jag föreslår att oavsett vad vi anser om Björn hänger vi inte honom denna runda. Istället låter vi mig checka ifall han har förmåga. Har han ingen då vet vi att han ljugit, har han så grönar det en hel del. Hade han varit varulv med förmåga så hade han antagligen varit tracker, men vi har redan två sådana här.
Ur arslet har jag för mig att Basse redan kontrollerat BDG och berättat att han har en förmåga.

Du litar inte på Basse och vill kolla läget själv.

Har han inte BDG någon förmåga så är han scum = Basse är scum

Det skapar alltså ett guldläge för dig själv här SJSL. Alltså, är du den 4:e ulven så är det ju plötsligt du som bestämmer vem som skall dingla.
Det är ju också därför som det är viktigt att få veta vad BDGs förmåga egentligen gör. För jag börjar verkligen vackla i att han är väktare.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Jag är ny på varulvsspel:
- hur vanligt är det att ulvar är tracers?
- hur vanligt är det att två st har samma roll?
Ulvar som Tracers är ovanliga skulle jag vilja säga. Men det har hänt att ulvar fått såna roller i alla fall här på forumet.
Samma roll, är inte lika ovanligt då det oftast från lekledarens håll är för att skapa situationen: han ljuger, jag är X och vise versa.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
anth said:
LJSLarsson said:
De jag litar mest på (eller snarare misstror minst) är Korpa, Paxen och Vicotnik (och Björn, som dock sitter i anklagandestolen). Vad anser ni tre om min plan? Oavsett vad vi anser om Björn så behöver vi ändå rösta ut någon denna runda.
Utmärkt teori - så länge inte du och Korpa är ulvar.

Jag är ny på varulvsspel:
- hur vanligt är det att ulvar är tracers?
- hur vanligt är det att två st har samma roll?

OBS! Jag anklagar ingen - jag efterlyser info från er som är mer erfarna.
-beror på fluffet, rent generellt är det dock ganska sällsynt

-Inte så jätteovanligt, oftast så kanske ulvarna får lite mäktigare förmågor för att motstå såna saker som 2 väktare eller 2 siare. Men jag ser det fullt möjligt att det kan finnas 2 tracers och ulvarna endast får nattmörda.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
!Paxen said:
-Inte så jätteovanligt, oftast så kanske ulvarna får lite mäktigare förmågor för att motstå såna saker som 2 väktare eller 2 siare. Men jag ser det fullt möjligt att det kan finnas 2 tracers och ulvarna endast får nattmörda.
Låt se:
- Vi har konstaterat att nattulvarna INTE får nattmörda.
- Vi har INTE sett några mäktiga ulvförmågor.
Vad drar vi för slutsats av det?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Jag föreslår ett experiment.
Vi behöver få klarhet från BDG, men han verkar tyst.
Därför:

Kan så många som möjligt rösta på BDG (även om ni inte misstänker honom) för att visa att vi menar allvar?

Så kan ni byta röst senare?

Det skulle vara så spänannde dels att se BDGs reaktion och dels se vilka som hoppar av ett sånt tåg framöver...
:gremlaugh:
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Vicotnik said:
Ulvar som Tracers är ovanliga skulle jag vilja säga. Men det har hänt att ulvar fått såna roller i alla fall här på forumet.
Samma roll, är inte lika ovanligt då det oftast från lekledarens håll är för att skapa situationen: han ljuger, jag är X och vise versa.
Vic:
- hur ställer du dig teorin att bassee ELLER Larsson är ulv och ljuger om sin tracer-förmåga?
- och att Korpa OCKSÅ är ulv och ljuger om att det finns två tracers?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
anth said:
- Vi har konstaterat att nattulvarna INTE får nattmörda.
- Vi har INTE sett några mäktiga ulvförmågor.
Vad drar vi för slutsats av det?
Att ulvarna var fler än tre från början.

Att ulvarna tjänar på att offra sina egna för att kunna gömma sig.

anth, varför vill du inte rösta på BDG? Du har ju sjäöv insett att det inte finns nattmord - menar du då attd et ändå är rimligt med en väktare?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Konrad Konvalj said:
Ur arslet har jag för mig att Basse redan kontrollerat BDG och berättat att han har en förmåga.

Du litar inte på Basse och vill kolla läget själv.

Har han inte BDG någon förmåga så är han scum = Basse är scum

Det skapar alltså ett guldläge för dig själv här SJSL. Alltså, är du den 4:e ulven så är det ju plötsligt du som bestämmer vem som skall dingla.
Jag får erkänna att jag gjort en Konrad och helt enkelt inte kommit ihåg vilka Basse kollat.

Basse, kan du uppdatera oss i frågan? Vilka var de du kollade?
 
Top