Nekromanti Thibaultkoden - v

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
BDG said:
Sen det som jag har tjatat om rätt länge nu är att jag är rätt övertygad om att anth har den förmågan han säger sig ha, men att det inte innebär att han är grön! Det skulle ju också kunna vara en varulvsförmåga, eftersom det verkar som att ulvarna tjänar på att få reda på folks högsta siffror, så kande mycket väl vara så att dom också tjänar på att få reda på folks lägsta siffror, och att anth har precis den förmågan han säger sig ha, men är ulv.
Varför tjänar ulvarna på att få reda på våra högsta siffror? Och lägsta för den delen?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Rösta ut Brynolf!

Och nu får ju byn ta och skärpa sig. Jag håller med om att vi måste rösta ut någon ikväll men var kom xyas ifrån. Titta nu på den här listan över möjliga ulvkombinationer, förutsatt att Vicotnik och !Paxens information stämmer:

Recca, Brynolf, anth
Recca, anth, Vico
Recca, Brynolf, Vico
Recca, anth, xyas
Recca, Brynolf, xyas
Recca, anth, Korpa
Recca, Brynolf, Korpa
Recca, anth, Basse
Recca, anth, K.K
Recca, anth, !Paxen
Recca, Brynolf, Basse
Recca, Brynolf, K.K
Recca, Brynolf, !Paxen
Recca, anth, BDG
Recca, Brynolf, BDG
Recca, Vico, xyas
Recca, Vico, Korpa

Räknar vi sedan bort Vicotnik och !Paxen eftersom det inte är så troligt att deras information stämmer om de är ulvar så får vi ett ännu tydligare mönster, möjliga ulvar:

Recca, Brynolf, anth
Recca, anth, xyas
Recca, Brynolf, xyas
Recca, anth, Korpa
Recca, Brynolf, Korpa
Recca, anth, Basse
Recca, anth, K.K
Recca, Brynolf, Basse
Recca, Brynolf, K.K
Recca, anth, BDG
Recca, Brynolf, BDG

Är det bara jag som kan se ett mönster här? Vi måste ju förstås rösta ut anth eller Brynolf. Jag har fått en bra känsla av anth (även om jag är helt med på möjligheten att han sitter och skrattar åt mig just nu), jag är övertygad om att han har den förmågan han säger sig ha, och hittils så finns det lite som tyder på att det skulle vara en ulvförmåga men det mesta inte, förutom då att Recca var väldigt sugen på att få ut högsta siffran från folk, och KK's information där byn har nytta av lägsta siffran ser så märklig ut. Men! När jag tittar på folks siffor så kan jag verkligen inte se något klart mönster, av folk med högsta siffran 9 så finns det tillexempel både folk som outat information och folk som outat förmågor.

Men invänder någon nu, tänk om Vicotnik eller !Paxen ljuger, då stämmer ju inte listan alls och det är jättefarligt att snöa in på den. Jag håller med. Men! För det första så tror jag inte att dom ljuger, och för det andra så är enklaste sättet att avslöja dom är att genom dödande visa att listan inte kan stämma, och det kan vi visa ganska fort ändå.

Så skärpning nu och följ färg:

Röst: Brynolf
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Konrad Konvalj said:
BDG said:
Sen det som jag har tjatat om rätt länge nu är att jag är rätt övertygad om att anth har den förmågan han säger sig ha, men att det inte innebär att han är grön! Det skulle ju också kunna vara en varulvsförmåga, eftersom det verkar som att ulvarna tjänar på att få reda på folks högsta siffror, så kande mycket väl vara så att dom också tjänar på att få reda på folks lägsta siffror, och att anth har precis den förmågan han säger sig ha, men är ulv.
Kan inte du berätta det för mig du som är ulv?

Nä men allvarligt. Jag tänker anta att ulvarna på något sätt tjänar på att vi outar, eftersom det anses vara god speldesign. Dessutom så var Recca väldigt sugen på att folk skulle skriva ut sina högsta siffror, och Recca var ulv.

Varför tjänar ulvarna på att få reda på våra högsta siffror? Och lägsta för den delen?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Björn den gode said:
Konrad Konvalj said:
BDG said:
Sen det som jag har tjatat om rätt länge nu är att jag är rätt övertygad om att anth har den förmågan han säger sig ha, men att det inte innebär att han är grön! Det skulle ju också kunna vara en varulvsförmåga, eftersom det verkar som att ulvarna tjänar på att få reda på folks högsta siffror, så kande mycket väl vara så att dom också tjänar på att få reda på folks lägsta siffror, och att anth har precis den förmågan han säger sig ha, men är ulv.
BDG said:
Kan inte du berätta det för mig du som är ulv?

Nä men allvarligt. Jag tänker anta att ulvarna på något sätt tjänar på att vi outar, eftersom det anses vara god speldesign. Dessutom så var Recca väldigt sugen på att folk skulle skriva ut sina högsta siffror, och Recca var ulv.

Varför tjänar ulvarna på att få reda på våra högsta siffror? Och lägsta för den delen?
Ska det förstås vara.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Outningar

Det här är vad jag tror att folk outat om info/förmåga

Vicotnik: summan av alla siffror är 218
Björn den gode: ?
!Paxen: medelvärdet av ulvarnas siffror är högre än genomsnittet
xyas: inga två personer har exakt samma siffror
Konrad Konvalj: Info Summan av två ulvars lägsta siffra är samma som personens med högst summas lägsta siffra
Recca: ULV en ulvs två högsta siffors summa är lika med hennes högsta siffra
LJSLarsson: Tracker
anth: Siar högsta och lägsta siffran på folk
Basenanji: Tracker
Brynolf: ?
Korpa: två personer har samma förmåga
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Brynolf!

Och Brynolf, du ska förstås innan natten outa vad du har för information och/eller förmåga, i händelse av att du nu inte skulle vara ulv.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Björn den gode said:
Björn den gode said:
Konrad Konvalj said:
BDG said:
Sen det som jag har tjatat om rätt länge nu är att jag är rätt övertygad om att anth har den förmågan han säger sig ha, men att det inte innebär att han är grön! Det skulle ju också kunna vara en varulvsförmåga, eftersom det verkar som att ulvarna tjänar på att få reda på folks högsta siffror, så kande mycket väl vara så att dom också tjänar på att få reda på folks lägsta siffror, och att anth har precis den förmågan han säger sig ha, men är ulv.
BDG said:
Kan inte du berätta det för mig du som är ulv?

Nä men allvarligt. Jag tänker anta att ulvarna på något sätt tjänar på att vi outar, eftersom det anses vara god speldesign. Dessutom så var Recca väldigt sugen på att folk skulle skriva ut sina högsta siffror, och Recca var ulv.

Varför tjänar ulvarna på att få reda på våra högsta siffror? Och lägsta för den delen?
Ska det förstås vara.
Recca var ulv.

Hon claimade även en info som passade in med höga siffror för att försöka köpa sig mer tid och om möjligt få SJSLarsson hängd.

Lixom, att Recca var sugen på höga nuffror säger ju ingenting. Möjligen ville hon snacka om höga siffror för att försöka få byn att tro att 29 inte var en allt för udda och hög totalsumma.

Så här långt finns det ju inget som indikerar på att varulvarna tjänar nått på höga eller låga siffror. Hittills har det varit göttans för byn.

Nån får lägga upp en röstnings sammanställning också. Nån ska hängas ikväll.

Är det 6 pers på xyas så se till att det är så ikväll. Är det ett flertal som följer BDG så byter jag givet för att få kål på nån.

Brynolf enligt "BDGs lista" är inte fel men ligger det sex röster på xyas nu får ju även du, BDG haka på. Vi vill inte missa chansen att hänga nån.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Outningar

Björn den gode said:
Det här är vad jag tror att folk outat om info/förmåga

Vicotnik: summan av alla siffror är 218
Björn den gode: ?
!Paxen: medelvärdet av ulvarnas siffror är högre än genomsnittet
xyas: inga två personer har exakt samma siffror
Konrad Konvalj: Info Summan av två ulvars lägsta siffra är samma som personens med högst summas lägsta siffra
Recca: ULV en ulvs två högsta siffors summa är lika med hennes högsta siffra
LJSLarsson: Tracker
anth: Siar högsta och lägsta siffran på folk
Basenanji: Tracker
Brynolf: ?
Korpa: två personer har samma förmåga
BDG? Claima väktaren då för böveln så är det ur världen...
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Konrad Konvalj said:
Så här långt finns det ju inget som indikerar på att varulvarna tjänar nått på höga eller låga siffror. Hittills har det varit göttans för byn.
På vilket sätt har det varit göttans för byn? Hittils har inte byn tjänat någonting på höga eller låga siffror, det enda som har hänt är att du har snöat in på att börja leta kombinationer istället för att se vem vi borde rösta ut. Och din info är i sin tur högst suspekt, till skillnad från alla andra som har fått information som är både kort och lättkontrollerad så har du fått information som är komplicerad och i princip helt omöjlig att kontrollera, du tycker inte det verkar konstigt?

Men sure, jag håller med om att vi borde döda någon. Denna någon borde vara Brynolf. Du verkade i senaste inlägget hålla med om att det var en bättre röst, så varför byter du inte nu så kan du byta tillbaka sen om det visar sig att byborna är dåliga och hellre vill döda xyas.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: Outningar

Konrad Konvalj said:
Björn den gode said:
Det här är vad jag tror att folk outat om info/förmåga

Vicotnik: summan av alla siffror är 218
Björn den gode: ?
!Paxen: medelvärdet av ulvarnas siffror är högre än genomsnittet
xyas: inga två personer har exakt samma siffror
Konrad Konvalj: Info Summan av två ulvars lägsta siffra är samma som personens med högst summas lägsta siffra
Recca: ULV en ulvs två högsta siffors summa är lika med hennes högsta siffra
LJSLarsson: Tracker
anth: Siar högsta och lägsta siffran på folk
Basenanji: Tracker
Brynolf: ?
Korpa: två personer har samma förmåga
BDG? Claima väktaren då för böveln så är det ur världen...
Så personen som inte lyckades läsa ut att anth också kunde sia högsta siffran, och som dessutom tycker det är sjukt suspekt att jag kunde läsa ut det påstår nu att han lyckats läsa ut att jag är väktaren?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Björn den gode said:
Konrad Konvalj said:
Så här långt finns det ju inget som indikerar på att varulvarna tjänar nått på höga eller låga siffror. Hittills har det varit göttans för byn.
På vilket sätt har det varit göttans för byn? Hittils har inte byn tjänat någonting på höga eller låga siffror, det enda som har hänt är att du har snöat in på att börja leta kombinationer istället för att se vem vi borde rösta ut. Och din info är i sin tur högst suspekt, till skillnad från alla andra som har fått information som är både kort och lättkontrollerad så har du fått information som är komplicerad och i princip helt omöjlig att kontrollera, du tycker inte det verkar konstigt?

Men sure, jag håller med om att vi borde döda någon. Denna någon borde vara Brynolf. Du verkade i senaste inlägget hålla med om att det var en bättre röst, så varför byter du inte nu så kan du byta tillbaka sen om det visar sig att byborna är dåliga och hellre vill döda xyas.
Alltså, jag fimpar gärna Brynte men är själv rätt oaktiv idag så jag vill inte riskera att vi sumpar en hängning.

Säg inte att byn inte hjälps av höga/låga siffror BDG då är du ju ulv.
Hela anths förmåga kombinerat med min info hjälper byn.

Min info må vara invecklad men den kan ju göra nytta om du jämför med exempelvis xyas info som är helt värdelös för byn i det läge vi är i nu.

Sen hat du själv varken uppgett nån info eller information och det pingar ju rätt fel om du kikar dig omkring.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Outningar

Björn den gode said:
Konrad Konvalj said:
Björn den gode said:
Det här är vad jag tror att folk outat om info/förmåga

Vicotnik: summan av alla siffror är 218
Björn den gode: ?
!Paxen: medelvärdet av ulvarnas siffror är högre än genomsnittet
xyas: inga två personer har exakt samma siffror
Konrad Konvalj: Info Summan av två ulvars lägsta siffra är samma som personens med högst summas lägsta siffra
Recca: ULV en ulvs två högsta siffors summa är lika med hennes högsta siffra
LJSLarsson: Tracker
anth: Siar högsta och lägsta siffran på folk
Basenanji: Tracker
Brynolf: ?
Korpa: två personer har samma förmåga
BDG? Claima väktaren då för böveln så är det ur världen...
Så personen som inte lyckades läsa ut att anth också kunde sia högsta siffran, och som dessutom tycker det är sjukt suspekt att jag kunde läsa ut det påstår nu att han lyckats läsa ut att jag är väktaren?
Do it Bjurn. Erkänn istället för att lajja runt.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Konrad Konvalj said:
Säg inte att byn inte hjälps av höga/låga siffror BDG då är du ju ulv.
Hela anths förmåga kombinerat med min info hjälper byn.
Så nu har du plötsligt Anth som grön? Hur i hela friden skedde det här? Varför har du då ägnat halva runda två åt att bråka med honom?

Och ja, om du är bybo så är det bevis på att byn kommer att få hjälp av låga siffor. Än så länge har vi dock inte fått någon hjälp av låga siffor, och jag har inte sett några indikationer på att du är bybo, snarare tvärtom.

Sen får du ju bestämma dig om du tror att jag är väktare eller ulv, du kan väl rimligtvis inte tro både och?

Och att du inte byter röst tycker jag också är suspekt. Men säg så här då, om du byter till Brynolf nu och vi klockan 22 fortfarande inte fått en majoritet för Brynolf, så lovar jag att rösta på xyas?

Eller ja, ju mer du skriver desto mer röd blir du så jag vet inte riktigt varför jag försöker övertyga dig, helt ärligt så tror jag att du är den som jag har som mest misstänkt att vara ulv just nu (men vi ska fortfarande rösta ut Brynolf)....

Alla andra: Rösta på Brynolf nu! Det är väldigt mycket bättre än att rösta på xyas.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: Outningar

Konrad Konvalj said:
Björn den gode said:
Konrad Konvalj said:
Björn den gode said:
Det här är vad jag tror att folk outat om info/förmåga

Vicotnik: summan av alla siffror är 218
Björn den gode: ?
!Paxen: medelvärdet av ulvarnas siffror är högre än genomsnittet
xyas: inga två personer har exakt samma siffror
Konrad Konvalj: Info Summan av två ulvars lägsta siffra är samma som personens med högst summas lägsta siffra
Recca: ULV en ulvs två högsta siffors summa är lika med hennes högsta siffra
LJSLarsson: Tracker
anth: Siar högsta och lägsta siffran på folk
Basenanji: Tracker
Brynolf: ?
Korpa: två personer har samma förmåga
BDG? Claima väktaren då för böveln så är det ur världen...
Så personen som inte lyckades läsa ut att anth också kunde sia högsta siffran, och som dessutom tycker det är sjukt suspekt att jag kunde läsa ut det påstår nu att han lyckats läsa ut att jag är väktaren?
Do it Bjurn. Erkänn istället för att lajja runt.
Du är medveten om att det är ulvarna som brukar fokusera på vem som är väktare, och att byn brukar fokusera på vem som är ulv?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Björn den gode said:
Alla andra: Rösta på Brynolf nu! Det är väldigt mycket bättre än att rösta på xyas.
Hur ligger rösterna?
Min ligger på xyas, men jag kan tänka mig flytta till Brynolf för att undvika att det tar en dag till innan någon hängs.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
LJSLarsson said:
Björn den gode said:
Alla andra: Rösta på Brynolf nu! Det är väldigt mycket bättre än att rösta på xyas.
Hur ligger rösterna?
Min ligger på xyas, men jag kan tänka mig flytta till Brynolf för att undvika att det tar en dag till innan någon hängs.
Just nu ligger rösterna på xyas. Vi ska nu allihop flytta våra röster till Brynolf för att det är en mycket bättre person att rösta ut. 1) Mycket troligare ulv, 2) Även om bybo ger oss mycket mer information att gå på.

Skulle folk spela inaktiva och vägra flytta sina röster så får vi väl flytta tillbaka till xyas när det närmar sig så att någon dör.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Björn den gode said:
Konrad Konvalj said:
Säg inte att byn inte hjälps av höga/låga siffror BDG då är du ju ulv.
Hela anths förmåga kombinerat med min info hjälper byn.
Så nu har du plötsligt Anth som grön? Hur i hela friden skedde det här? Varför har du då ägnat halva runda två åt att bråka med honom?

Och ja, om du är bybo så är det bevis på att byn kommer att få hjälp av låga siffor. Än så länge har vi dock inte fått någon hjälp av låga siffor, och jag har inte sett några indikationer på att du är bybo, snarare tvärtom.

Sen får du ju bestämma dig om du tror att jag är väktare eller ulv, du kan väl rimligtvis inte tro både och?

Och att du inte byter röst tycker jag också är suspekt. Men säg så här då, om du byter till Brynolf nu och vi klockan 22 fortfarande inte fått en majoritet för Brynolf, så lovar jag att rösta på xyas?

Eller ja, ju mer du skriver desto mer röd blir du så jag vet inte riktigt varför jag försöker övertyga dig, helt ärligt så tror jag att du är den som jag har som mest misstänkt att vara ulv just nu (men vi ska fortfarande rösta ut Brynolf)....

Alla andra: Rösta på Brynolf nu! Det är väldigt mycket bättre än att rösta på xyas.
Röst: Brynolf

Deal.

Men BDG-mannen. Klart jag måste ha anth som grön nu annars ska ju han dingla. Du skriver ju skälv att du inte vill hänga honom nu. Grön är ju att ta i men anth skall inte hängas denna runda så då måste man ju klara av och kliva ur boxen och anse att höga/låga nuffror gör nytra för byn. Det tycket ju även du, men du skrivet att ulvarna tjänar på att veta.

Jag skriver tvärt om. Byborna tjänar på höga/låga på grund av den info byn har. Det räcket så.

Och nej ja tror inte du är väktare men hade du gått ut med det hade jag övervägt att tro på dig.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Konrad Konvalj said:
Och nej ja tror inte du är väktare men hade du gått ut med det hade jag övervägt att tro på dig.
Så du tror inte att ulvarna kan nattmörda, eller du tror att någon annan är väktare?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Björn den gode said:
Konrad Konvalj said:
Och nej ja tror inte du är väktare men hade du gått ut med det hade jag övervägt att tro på dig.
Så du tror inte att ulvarna kan nattmörda, eller du tror att någon annan är väktare?
Jag har alltså ingen aning.

I min mening så skulle väktaren ha visat pungen redan. Det hade hjälp oss men nu får vi invänta nästa runda för att få lite svar.

1. Väktaren fixar biffen igen!
2. Ulvarna kan inte nattmörda
3. Ulvarna nattmördar och väktaren misslyckas
 
Top