Nekromanti Thibaultkoden - v

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Het kandidat, säger ni... Låter otrevligt. Jag har lite trådar jag skulle vilja dra i men jag har en dejt med min sambo en stund till. Hoppas jag är tillbaka innan deadline.

Tills vidare kan jag inte se hur vi grönar någon genom att rösta ut mig.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Het kandidat, säger ni... Låter otrevligt. Jag har lite trådar jag skulle vilja dra i men jag har en dejt med min sambo en stund till. Hoppas jag är tillbaka innan deadline.

Tills vidare kan jag inte se hur vi grönar någon genom att rösta ut mig.
På pricken Brynte. Du grönar ingen så gör din grej efter dejten och plocka fram en ulv kandidat som vi tjänar på att hänga.

Heja, heja!
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Att försöka läsa varulvstrådar på forumsöl var ingen bra idé.
Folk klagar på att jag sänker alkoholpromillen vid bordet.

Jag har inget vettig att säga så jag borde hålla käften men:

Viktigaste frågan tycks vara varför inget nattmord skedde.

Antingen har vi en väktare - om så borde vi göra vårt yttersta för att hjälpa till att dölja väktaren.

Eller så kan inte ulvarna nattmörda - och det ger oss ett oväntat problem.
Alla våra uträkningar har gått ut på att två personer försvinner varje natt. Försvinner INTE två personer har vi EXTREM tidsbristen.

Jag räknar med att ingen blir utröstad idag.
Men jag har ändå valt ut någon att sia - och jag hoppas verkligen att de andra med förmågor gjort detsamma.

Och nu - in i dimman!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
anth said:
Eller så kan inte ulvarna nattmörda - och det ger oss ett oväntat problem.
Alla våra uträkningar har gått ut på att två personer försvinner varje natt. Försvinner INTE två personer har vi EXTREM tidsbristen.
Trots simmig öl, bröl och stön visar du viss vishet. Det du tar upp med tidsbristen har jag själv inte fått fram men jag har försökt. Alltså, jag pratar om ulvarnas uteblivna nattmord. Beror det på att dom inte kan nattmörda har de någon annan fördel så som att de är fler än vi räknat med och sen lägger vi till tidsbristen på det.

Jag ser detta dom ytterligare en anledning för väktaren att kliva fram så vi vet vad vi står mot. Finns en väktare så är det biff om inte måste vi ta tag i saken.

Brynolf? Nått nytt eller ska vi dingla dig?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Skriver från mobil.

Många verkar vara på Brynolf. Jag har läst igenom hans inlägg från runda 1 och ser inget som pingar starkt med tanke på vad vi vet nu. Och som Konrad säger, vi grönar ingen av att rösta ut honom. Jag tycker det finns bättre alternativ.

Kan de som lagt röst på honom ge ordentlig motivation för detta? Röstas han ut och visar sig grön är dessa skriverier något att analysera.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Jag har varit på Brynolf.

Jag går på Den därna listan över summor. Trött motivering, men den bästa jag kan komma på.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
LJSLarsson said:
Skriver från mobil.

Många verkar vara på Brynolf. Jag har läst igenom hans inlägg från runda 1 och ser inget som pingar starkt med tanke på vad vi vet nu. Och som Konrad säger, vi grönar ingen av att rösta ut honom. Jag tycker det finns bättre alternativ.

Kan de som lagt röst på honom ge ordentlig motivation för detta? Röstas han ut och visar sig grön är dessa skriverier något att analysera.
Kan du berätta för oss vem eller vilka som är ett bättre alternativ?

Jag har min röst på Brynolf och det tänker jag ha tills han presenterar något hållbart mot någon annan. Alternativt släpper på nått nytt i informationsväg eller förmågeväg.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Hur utläser ni andra detta

Recca said:
Konrad Konvalj said:
Basenanji said:
Pinsamt, men när jag kollar mitt Roll-PM så inser jag att jag har räknat fel.

Jag har 18 i totalsumma, lägsta siffran 1.

Rätt ska vara rätt.
Åh en trippel på 18 intressant.
Det är faktiskt väldigt intressant.

Gissning: Inte alla av dessa nr 18 är gissningsvis ulv iaf. Det skulle va väldigt vågat av ulvarna att hamna på 18 båda två så max 1 verkligen.

Det ska va jävligt gutsy om två ulvar har samma slutsumma. Jag skulle gissa på att max 1 av dem är ulv. Det betyder att två av de på 18 troligtvis är gröna. Det är jättebra.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Kommer som sagt vara oaktiv imorgon (kommer försöka titta in via mobil), så här kommer en up-lista med hur jag tänker.

Victonik – 1 up
Förde upp bra info och har varit drevande. Har varit på mig, med någorlunda okej information. Döljer ingen mystisk varulvsförmåga.
Förekommer dock, som han själv påpekat, i Björn den godes kombinationer (3 st).

Björn den gode – 1 up
Trots att jag tyckte han röstade lite slugt i början av första rundan har han gjort ett stort jobb med matten och gör det fortfarande. Han är även på och vaken och var en av de få som tog upp att även om Recca hade varit grön hade det inte rödat mig (observera att detta dock kan vändas åt andra hållet… hade Recca lyckats och jag blivit hängd och visats grön så hade detta argumentet kunnat rädda henne).
Han var också en av de första som började lägga röster på Recca – skulle en varulv ha gjort det?

Paxen – 1.5 up
På min första up-lista (jag glömde inkludera honom på min andra) grönade jag honom eftersom han ville vara försiktig med outandet första rundan (konkreta exemplet, om jag inte minns fel, var att Konrad var på mig eftersom jag var rödast just då). Han var också den andra att hoppa på röstandet mot Recca, vilket jag inte tror en varulv skulle göra.
(Jag har skrev i en post tidigare idag att Paxen gjorde mig nyfiken, men det var innan jag såg hur han röstade mot Recca)

Konrad – 2 up
Konrad har varit aktiv, pådrivande och den tredje som hoppade på röstparaden mot Recca. Jag ser honom fortfarande som grön (och det är därför jag accepterar hans plan angående hur jag och Basse skall använda våra förmågor)… men han gör mig ändå nervös med sin barska stämma och förmåga att få alla att göra som han vill hela tiden. Grön… men ändå en person jag bevakar noggrant.


Korpa & Basse – 1.5 och 3 up
Jag tror inte att Basse ljög om sin förmåga (som jag lyfte fram hade han brödsmulat om den). Om Korpa hade varit ulv så ser jag inte på vad hon skulle tjäna på att på Recca i slutet av röstningen för att gröna mig och Basse. Korpa gick dock in sist i drevet och skulle kunna ha bluffat sin info för att verka ha bra argument att tro att Recca var röd… så det är inte omöjligt med avancerade ulvplaner där.

Jag skulle vilja gröna Korpa och Basse helt och hållet eftersom de grönar mig så bra, men jag kan det inte helt än. Dessutom oroar det mig att Basse både har ändrat sina outade siffror OCH ”råkat” glömma att använda sin förmåga. Dessutom känns det inte långsökt att en tracker skulle vara ulv och den andra

Brynolf – 3 up
Som jag skrev – jag tycker lite i hans spel tyder på ulvbeteende. Han har dock inte varit särskilt på heller och mest upprepat vad andra sagt, men det kan vara en subjektiv bedömning (han var mycket på mig, men jag var på honom först i runda 1 så det var ett naturligt försvar bara).
I och för sig… han var den sista som hoppade på att rösta mot Recca när det egentligen inte fanns någon orsak som bybo att göra detta (eftersom hon redan var på väg mot galgen).

Xyas – 3 up
Fortfarande svårt att placera honom.

Anth – 4 up
Jag misstänker fortfarande Anth. Många var på honom för hans motsägningar tidigare. Jag, med många andra, var inne på att de inte behövde vara motsägningar men som jag sagt tidigare tycker jag det verkade som varulvsslarv.

Han blev dessutom oerhört stressad och hätskt när som strålkastarljuset var mot honom, istället för att (som andra bybor) ta det lugnt och säga att även om vi röstade ut honom hade det gett mycket. Det påminde mig om hur Vimes betedde sig när han blev utröstad första rundan i Familjen.
Det är mer stressande för en ulv att bli utröstad för det tjänar aldrig ulvarna på, men byn kan tjäna på att rösta ut bybor (eftersom de då får mycket info).

Anths uttalande om att det var honom väktaren valde verkar enligt mig också skum. Jag tycker inte att han verkar som ett naturligt val för varken väktare eller varulvar. För mig låter det istället som två saker: Att han aktivt grönar sig själv genom att ständigt påminna om hur grön han är eller att han försökte få väktaren att komma att komma ut och säga vem han egentligen vaktat.

Jag har dock gått med på, enligt Konrads plan, att inte rösta ut honom härnäst. Jag kan dock tänka mig att skicka honom till galgen kommande rundor.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Konrad Konvalj said:
Kan du berätta för oss vem eller vilka som är ett bättre alternativ?
Jag har alltid varit för att låta Anth dansa galgens dans, men han bortser jag ifrån en runda.

Enligt min up-lista och uteslutningsmetoden så är det xyas och Basse jag tycker vi skall ge oss på. Helst xyas, för eftersom han inte varit lika aktiv som Basse kan vi vinna mer på att pressa fram resonemang och försvar ur honom.
Jag kan dock gå med på Brynolf om goda argument läggs fram, som det jag själv tog upp med att påpeka att han var sist in mot Recca (det jag dock glömde skriva i listan var att jag menade att detta kan verka som en ulvstrategi att verka grön).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
STOPP!

Ge fan i att rösta på mig, vad ska ni göra om SL blir utröstad? Och Korpen, du ska inte ens skriva i den här tråden. Skriv i vrållådan istället.

Jag tror ingen är utröstad, men jag ska kolla. Inget mer bjäffs förrens jag startar spelet, annars diskar jag er allihop.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Ingen utröstning

Ser att ingen röstas ut, men det var ingen överraskning. Anser att det är av yttersta vikt att vi röstar ut idag.

På min lista av misstänkta har jag Bass och Anth, men vi testar Konrads plan så de kan ej röstas ut. Alltså är bara Brynolf och xyas kvar, och jag kan lägga röst på vilken som för att se till att hängning blir av.

Lägger röst på xyas tillvidare.
röst xyas

(Påminner om att jag är bortrest idag. Skall på maskerad som Bilbo)
(Checkar in mobilen)
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Ingen utröstning

jag kommer vara mer sporadisk idag, eftersom jag ska över till min bror och fira farmor.

Möjligt att jag kollar genom mobilen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Ingen utröstning

!Paxen said:
jag kommer vara mer sporadisk idag, eftersom jag ska över till min bror och fira farmor.

Möjligt att jag kollar genom mobilen.
Rösta innan bara eller det kanske har gjorts.
 
Top