Nekromanti Thibaultkoden - v

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Jag kan säga redan nu att jag inte har smulat något. Det går liksom inte ihop med att hålla sitt väntarskap dolt.

Smula väktare tycker jag snarare tyder på att man är mer angelägen om att folk ska tro en, än att göra så stor nytta som möjligt. Så att bdg skryter om det ser jag som en ping.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Förr eller senare brukar man bli tvungen att outa och de flesta som har en vettig förmåga tenderar att skriva något som gör att det blir enklare att tro på personen när förmågan avslöjas. Om du nu säger att du inte har brödsmulat något så halveras mina efterforskningar, det är iofs skönt att höra.

Jag kan tänka mig att ge dig möjligheten att övertyga mig, förstås. Hur förklarar du resultatet av första nattfasen? Varför rykte bara Recca? Jag är särskilt intresserad av hur du förklarar anth och BDG-grejen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Jag kan säga redan nu att jag inte har smulat något. Det går liksom inte ihop med att hålla sitt väntarskap dolt.

Smula väktare tycker jag snarare tyder på att man är mer angelägen om att folk ska tro en, än att göra så stor nytta som möjligt. Så att bdg skryter om det ser jag som en ping.
Kan din väktarförmåga skydda dig själv? Hur funkar den? Vem skyddade du i R1. Kämpa Brynolf!

BDG/anth situationen är ju en sån här grej jag kan jaga upp mig ett helt spel över så kämpa väl min brutus så må jag kanske tro på dig.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Aktiviteten idag lär ju inte bli den bästa så det är lite upp till våra väktare att visa vägen. En ska bort. Plockar vi bort fel så ska ju nästa bort rundan efter det, men gör vår byboväktare sitt jobb och ger oss bra snack skall det väl ändå inte vara några problem att hänga rätt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Nja, säg inte det.

Om man är varulv och det verkar som att byn kommit på en är det överlägset bästa draget att knipa mussla (vara tyst). Allt annat är dåligt (som att försöka "lura" byborna var varulvarna finns).

Men att någon plötsligt "tystnar" bekräftar bara ännu mer att byn faktiskt har hittat en varulv. Damned if you do, damned if you don't...

Så, den här rundan får nog till stora delar handla om BDG vs. Brynolf, precis som KK är inne på. För att hjälpa Brynolf lite på traven så har jag två frågor:

1) Brynolf, berätta mer om din roll. Jag fick ju namnet TRACKER i versaler. Fick du något liknande?

2) Vad tycker du om LJSLarsson?

Och oavsett om det blir något eller lite så kan vi bybor känna oss allt säkrare på var rösten ska ligga i kväll.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Till galgen med Brynolf

God morgon, god morgon (eller goddag kanske).

Har läst på lite och är cementerad i min åsikt att Brynolf är den som bluffar och jag tror knappast att något kan komma upp under dagen som kan få mig att ändra åsikt.

* Jag har haft Björn som säker grön (bland annat på hur han initierade Reccas utrösting), medan Brynolf varit grå (med ett litet rött ping på hur sent han hoppade på Recca-röstningen).

* Björn kan direkt berätta vem han väktat, Brynolf har fortfarande inte gjort detta (eftersom en varulv, istället för att enkelt berättar sanningen, måste tänka efter och säga något trovärdigt).

* Björn har smulat och Brynolf har ej gjort detta. Att smula är precis vad man som bybo skall göra för att klara sig ur sådana här situationer (precis som både jag och Bass gjort).

Röst Brynolf
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Basenanji said:
1) Brynolf, berätta mer om din roll. Jag fick ju namnet TRACKER i versaler. Fick du något liknande?
Så... du erkänner att du direkt citerat din roll (och nu riskerar diskning), och vill att andra ska göra samma sak. Brynolf ska absolut inte svara på den här frågan. Däremot tycker jag att han ska dingla.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Ack, jag är nog ett ämne för diskning ser jag nu.

Jag borde, antar jag, ha skrivit att jag är 'spårare' eller nåt.

Skickar PM till Vimes.

Sedan: min ambition var att få Brynolf att säga något om sin roll. Jag tycker öht att det är konstigt att de flesta har fått information (men ändå inte verkar ha fått någon speciell roll) medan jag och LJSlarsson har fått det (och nu utgår jag från att LJSLarsson har samma som jag. Jag har ju brödsmulat detta några gånger och faktiskt skrivit TRACKER förut...)
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Basenanji said:
Ack, jag är nog ett ämne för diskning ser jag nu.

Jag borde, antar jag, ha skrivit att jag är 'spårare' eller nåt.

Skickar PM till Vimes.

Sedan: min ambition var att få Brynolf att säga något om sin roll. Jag tycker öht att det är konstigt att de flesta har fått information (men ändå inte verkar ha fått någon speciell roll) medan jag och LJSlarsson har fått det (och nu utgår jag från att LJSLarsson har samma som jag. Jag har ju brödsmulat detta några gånger och faktiskt skrivit TRACKER förut...)
Får se vad vår allsmäktiga sl tycker i det fallet, även omjag självnog redan vet svaret.

Är ni så säkra på Brynolf så att han sa röstas ut? Jag måste kolla igenom inläggen för att se vad ni egentligen har tagit som scumtell, för jag har inte satt honom så högt på listan själv.

I övrigt så tycker jag att både jag och Vic är bra val att rösta ut om det skulle behövas, eftersom vi på det sättet kan verifiera den infon som finns.

Jag lägger tills vidare min röst på den som v´byn vill ha ut, om jag ändrar mig efter att jag har läst igenom inläggen får vi se.

Min röst: Brynolf
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
!Paxen said:
Basenanji said:
Ack, jag är nog ett ämne för diskning ser jag nu.

Jag borde, antar jag, ha skrivit att jag är 'spårare' eller nåt.

Skickar PM till Vimes.

Sedan: min ambition var att få Brynolf att säga något om sin roll. Jag tycker öht att det är konstigt att de flesta har fått information (men ändå inte verkar ha fått någon speciell roll) medan jag och LJSlarsson har fått det (och nu utgår jag från att LJSLarsson har samma som jag. Jag har ju brödsmulat detta några gånger och faktiskt skrivit TRACKER förut...)
Får se vad vår allsmäktiga sl tycker i det fallet, även omjag självnog redan vet svaret.

Är ni så säkra på Brynolf så att han sa röstas ut? Jag måste kolla igenom inläggen för att se vad ni egentligen har tagit som scumtell, för jag har inte satt honom så högt på listan själv.

I övrigt så tycker jag att både jag och Vic är bra val att rösta ut om det skulle behövas, eftersom vi på det sättet kan verifiera den infon som finns.

Jag lägger tills vidare min röst på den som v´byn vill ha ut, om jag ändrar mig efter att jag har läst igenom inläggen får vi se.

Min röst: Brynolf
Paxie? Varför skall du eller Vic dingla. Jättedum idé må jag säga.

Vi har två väktare och det är ju minst 1 för mycket lixom. Vi måste hänga en i taget där och vi har brådis.

Det sjuka är ju att vi blivit av med en spelare i Recca på 5 dagar ( eller liknande ) och det har vi ju inte tid med. Vi måste hänga nån på stört för att veta vart vi står och det på stört.

Brynte/BDG skall lägga fram sina case. Vi måste bena ut byboheten ur det hela.

I mina ögon har Brynolf spelat byboigt hela rundan fram tills bullshit väktarskapet dök upp innan deadline.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Alright. Nu verkar det visserligen som att byn tror på mig, vilket känns bra men för att bara påpeka några saker som visar på hur awesome jag varit i det här spelet :gremsmile:

Jag startar i princip själv ett drev mot Recca i slutet av första dagen som gör att vi får ut en ulv. Man kan invända att jag gjorde det på information från !Paxen och Vicotnik, men betänk att innan jag började tjata järnet om hur det faktiskt förhöll sig så var det många som var inne på (även tex Vicotnik) att deras information inte var värd någonting eftersom vi visste att ulvarna ljugit. Hade jag varit ulv så hade jag förstås redan då räknat ut hur dåligt det vore om byn kom på hur det verkligen förhöll sig och hållit käften om matematiken. Och jag hade också en möjlighet att istället för att vända drevet när anth flippade bara legat kvar och skrivit något som "Ah, och där ser vi ulv-desperation i sitt esse". Nu gjorde jag inget av det utan drevade ut en ulv, det måste ge mig cred.

Angående brödsmulor. Jag har båda dag 1 och dag 2 varit helt övertygad om att vi har nattmord, detta har jag förstås kunnat vara eftersom väktare blir en så meningslös roll annars. Jag har även dag 2 i argumentationen pratat om att jag tror att det finns en väktare, att jag ville ha diskussion om ifall väktaren skulle gå ut osv. Det finns också en konversation med KK där jag försöker lägga upp en fälla, det var närmligen något märkligt med att han gick med på att byta röst till Brynolf. För om han trodde att det fanns en väktare, så var det ju tvunget att vara antingen jag eller Brynolf som var det, och om han inte trodde att det var jag så var det ju tvunget att vara Brynolf, så var han redo att rösta ut väktaren? Nu kan jag inte påstå att han gick i fällen, men planen i sig tycker jag är brödsmulor.

Och sen en grej som är en kombination av brödsmulor och hur awesome jag är :gremwink: Jag lyckades skydda mig själv inatt. Jag jobbade rätt hårt dag 1 på att försöka dra åt mig eld och jag tror att det som i slutändan avgjorde var när jag på ett ganska tydligt men inte uppenbart sätt sa till anth att syna mig. Ulvarna kände sig då smarta när dom insåg att dom kunde döda mig och sen ha ett lätt drev mot anth dag 2 som inte skulle kunna bevisa sig på något sätt.

Slutligen när Brynolf till slut bluffade väktare så är jag väldigt nöjd med att jag trots KK (som jag fortfarande har på rödlistan för att han ägnade en hel dag åt att leta väktare istället för att leta ulvar) vägrade säga rakt ut att jag var väktare.

Men vet ni, vad vi borde göra nu är att börja snacka om vem som hänger nästa dag. För vi är verkligen inte bra på det här med tider, och eftersom jag tänker fortsätta med att lyckas skydda folk :gremsmile: så behöver vi våra utröstningar, alltså tycker jag att vi ska rösta ut Brynolf söndag kväll, och sen någon annan Måndag kväll redan. Jag ska kika på lite kombinationer, men tills vidare har jag KK högst upp på min ulvlista. (ja efter Brynolf då)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Basenanji said:
Ack, jag är nog ett ämne för diskning ser jag nu.

Jag borde, antar jag, ha skrivit att jag är 'spårare' eller nåt.

Skickar PM till Vimes.
Alright.

Basenanji diskas inte. Jag diskuterar det gärna efter spelet, men kommer inte kommentera detta mer i tråden.

Spela på, och citera inte era PM. Tjing!
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
anth, xyas, Korpa, Basse, KK, BDG, Vico, !Paxen

Grönare
Vico, !Paxen, LJSLarsson
Det här är framförallt baserat på listan, informationen som Vico och !Paxen har gett har låtit oss i princip hitta två ulvar, dom skulle förstås kunna vara ulvar ändå men det är inte troligt. Om informationen stämmer, vilket jag tror så är LJSLarsson grön på grund av sin extremt låga slutsumma.

Lite så där gulgröna
Basenanji, Korpa här är också några som hänger ihop, visserligen så säger inte korpas information att det är två bybor som har samma förmåga utan två personer, vilket gör att vi mycket väl kan ha en tracker som är skum, men om Basenanji är grön så tror jag också att Korpa är grön, eftersom det är en ganska märklig information att bluffa om det ser ut som att vi genom den kan cleara två bybor. Ska man bluffa information så ligger det mer till hands att bluffa något helt meningslöst (xyas), eller något komplicerat och antagligen meningslöst (KK), inte bluffa vettig information för byn. Om det däremot finns en ulv-tracker så är det ju väldigt vettigt att gå ut med en sådan information eftersom man kan gissa att byn tidigt kommer gå hårt åt dom två som claimar samma förmåga annars.

anth Jag kan fortfarande inte helt släppa att förmågan han har lika gärna skulle kunna vara en ulvförmåga, men jag har lyckats övertyga mig själv av hans spel om att han faktiskt 1) har förmågan, 2) tillhör den grönare halvan av laget.

Rödare
xyas Jag får erkänna att jag inte har någon koll på xyas, ska se om jag hinner skaffa mig det, men informationen hen ska ha fått är som nämnts helt oanvändbar och kom ut i läget där hen visste att den var korrekt och oanvändbar, och jag kan inte minnas att xyas gjort något vettigt, inte så mycket ovettigt heller kanske men det är ju en ganska klassisk ulvtaktik att flyga under radarn.

KK
Saker som talar för att han är röd. Hans fixering vid att få ut väktare. Hans märkliga relation till anth, där han länge (alldeles för länge för att det ska vara vettigt) obstinat fortsätter tjata om hur anth tänkt kring ulvarnas eventuella ickesiffror för att sen helt plötsligt hålla honom som grön. Saker som talar mot att han är röd, att han var väldigt snabb på att hoppa på mitt tåg mot Recca (trea tom efter bara !Paxen), det som också talar emot att han är röd är att om anth är grön och vi inte har någon annan info som hjälper oss att få reda på lägsta/högsta siffror så känns det mer troligt att hans spexiga info faktiskt är sann. Det där med röstningen kom jag inte ihåg och blir lite sur över nu då det talar emot min tes om att han är röd och jag trodde jag hittat en ulv till. Men men, det finns en hel del skumt i hans spel, fast jag måste nog kika igenom xyas innan jag håller KK som rödast.

Röd
Brynolf goes without saying...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Bra Björn!

Brynolf då? Vad har du att säga?

Sedan:

LJSLarsson, du är intressant i och med din förmåga.
Kan inte du spekulera lite om vem som du tycker är intressant att använda den på, eller kanske vilka kriterier som du följer när du ska bestämma mål?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
angående xyas

Så xyas har gjort 39 korta inlägg. Det var ju i vart fall väldigt föredömligt snabbt att kolla igenom. I inget av dessa har han vad jag kan se tillfört byn någonting, han har röstat på lite olika personer men aldrig egentligen med någon motivering eller försökte få med sig fler på samma röst. Han har tjafsat lite om outning.

Det var svårt att ens hitta några intressanta citat men det här kanske skulle kunna vara ett:


xyas said:
Jag tror inte summan av siffrorna ger oss något alls. [---] Baserat på hur jag läser mitt roll-PM. Varför tror du att det ger något? (om du nu gör det, och det antar jag eftersom du föreslog att det skulle vara ett av alternativen vid outningen)
Alltså om nu informationen är att ingen har likadana siffror som någon annan, så borde väl summan ge något, eftersom man då kan gå vidare och framförallt syna dom som har samma summa, i vart fall så borde summan vara minst lika intressant som antalet siffror som xyas valde att outa istället, hur skulle det kunna ge oss något baserat på hans roll-pm? Fast.. jag håller med om att informationen är så dålig att den antagligen aldrig skulle ge oss något.

Och ett citat som visar på att han redan dag ett hade bestämt sig för att han skulle bluffa något dåligt (eller faktiskt fått något så här dåligt)

xyas said:
Min info ja. Den ær ingen dealbreaker precis. Den skulle kunna anvændas till att fånga upp någon som ljugit om sina siffror. Men utan att gå in på før mycket detaljer ær det inte så troligt att den kommer gå att anvænda. Jag tænker inte gå ut med den (førutom om den blir applicerbar såklart), men om den går med mig i graven ær det ingen større førlust før byn.
Min slutsats blir att det i princip inte går att säga något om xyas. Jag tycker det finns mycket som talar för att han är röd, som vilken information han fått, men eftersom hans inlägg varit så intentsägande så går det liksom inte att nagla fast honom för det. Det som talar emot att han är röd är hur lätt det gick att dreva mot honom igår, och hur svårt det vara att vända drevet men det är också en ganska svag indikation.

Men äh jag tror att xyas är röd, i vart fall är han min bästa kandidat just nu så:

Röst: Brynolf

(ja alltså så mycket imorgon är jag inte så jag helt glömt bort vad vi höll på med idag :gremsmile:
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Brynolf said:
Björn den gode said:
Se där ja! Jag är nämligen väktare och väktade mig själv. Så då har vi ju en säker ulv där, vad roligt.
Sällan hostar hackspetten, gubbe. Här är det jag som väktar.
Vem var det du skyddade då Brynolf?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Vicotnik said:
Brynolf said:
Björn den gode said:
Se där ja! Jag är nämligen väktare och väktade mig själv. Så då har vi ju en säker ulv där, vad roligt.
Sällan hostar hackspetten, gubbe. Här är det jag som väktar.
Vem var det du skyddade då Brynolf?
Mig själv. Ulvarna hade bara mig och bdg kvar som möjliga väktare, och better him than me, som det heter.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Brynolf said:
Vicotnik said:
Brynolf said:
Björn den gode said:
Se där ja! Jag är nämligen väktare och väktade mig själv. Så då har vi ju en säker ulv där, vad roligt.
Sällan hostar hackspetten, gubbe. Här är det jag som väktar.
Vem var det du skyddade då Brynolf?
Mig själv. Ulvarna hade bara mig och bdg kvar som möjliga väktare, och better him than me, som det heter.
Varför valde du att skydda dig själv?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
BDG said:
KK
Saker som talar för att han är röd.

1. Hans fixering vid att få ut väktare.
2. Hans märkliga relation till anth, där han länge (alldeles för länge för att det ska vara vettigt) obstinat fortsätter tjata om hur anth tänkt kring ulvarnas eventuella ickesiffror för att sen helt plötsligt hålla honom som grön.

Saker som talar mot att han är röd, att han var väldigt snabb på att hoppa på mitt tåg mot Recca (trea tom efter bara !Paxen), det som också talar emot att han är röd är att om anth är grön och vi inte har någon annan info som hjälper oss att få reda på lägsta/högsta siffror så känns det mer troligt att hans spexiga info faktiskt är sann. Det där med röstningen kom jag inte ihåg och blir lite sur över nu då det talar emot min tes om att han är röd och jag trodde jag hittat en ulv till. Men men, det finns en hel del skumt i hans spel, fast jag måste nog kika igenom xyas innan jag håller KK som rödast.
1. Fixeringen över att få ut en väktare ligger nog rätt bra i mitt fat hur jag lirar varulvsspel. Jag är ju inte en sådan som fiskar efter informationen direkt utan jag har förklarat varför jag vill se väktaren i dagens ljus.

Lixom, kan inte ulvarna nattmörda så står vi inför nått oväntat och eftersom ingen dog så var det av vikt att veta om vi hade en väktare eller inte. Nu har vi istället två! Det är också väldigt väldigt bra. Brynte hänger vi denna runda (om han inte ger oss nått väldigt byboigt). Är han röd så är BDG grön och tvärt om så klart. Igår när Brynolf gick ut med sitt väktarskap var jag rätt säker på att BDG och skulle claima väktarrollen. Mest för att jag är sjukt nojjig över väktaren fortfarande. Min sjuka försvinner så snart vi hängt någon och kan jobba vidare med fakta utav vad som händer när R2 tar slut och R3 tar vid.

1. BDG är vår väktare. Bra!
2. Brynolf är vår väktare. Bra!
3. Ingen av Brynolf/BDG är väktare. Ingen nattmördas i R2 och den som inte hängs får stanna kvar tills slutet och då är det finito med byn.

Ni hajar hur jag tänker med 3:an.. Alltså, BDG och Brynolf är ulvar och det lägger upp en bra plan som grönar den ena ända in i kaklet. Betänk att vi inte lyckades hänga någon igår och efter helgen då börjar det allt bli lite bråttom för oss.

Men men. Nu skiter jag i det och hänger Brynolf så länge han inte presenterar sitt bybo-case-delux.

2. Jag är fortfarande obstinat gällande anth. Det handlar fortfarande om anth´s hävdande att hans förmåga hade funkat trots att inte ulvarna tilldelats siffror. Det är mög och det är dumt av bybo-anth att inte erkänna att han kör med ett feltänkt där.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Okej, Brynolfs svar att han väktade sig själv gör mig än mer övertygad om att han är ulv, för så där väldigt utsatt för ulvarna tycker jag inte att man kan påstå att han var under första dagen.

Så, vem vill jag rösta ut i morgon måndag?

xyas har jag varit inne på förut, han har varit väldigt tyst, förekommer på den där listan över summor och har märklig information.

LJSLarsson tycker jag känns sådär, han påstår sig ha samma förmåga som jag och jag fick nån sorts feeling av honom under dag ett. Men det här är tvivelaktig kritik och jag är beredd att ta tillbaka den. Han får dock gärna svara på mina frågor kring hur man borde resonera om man har en sån förmåga som han har.

Sedan vet jag faktiskt inte. Om ulvarna har spelat brallorna av oss (typ att Vic och Paxo har hittat på sin information), tja då måste vi ju tänka i helt nya banor.
 
Top