The Rings of Power

Status
Not open for further replies.

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,210
Tydligen detta avsnitt som det skall nämnas i

Jag har lyssnat på avsnittet. Det är ändå balanserat. Westlund negativ ja, men påpekar mest sådant som lyfts på flera andra håll, även här i tråden, inte så mycket att göra en nyhet av.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,882
Nu kräver jag en viral internationell nyhet om att personen som skrev manus för den första svenska tecknade humorserien om Sagan om Ringen är positiv till serien 😄 (pekar på mig själv)
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag har lyssnat på avsnittet. Det är ändå balanserat. Westlund negativ ja, men påpekar mest sådant som lyfts på flera andra håll, även här i tråden, inte så mycket att göra en nyhet av.
Tycker han i avsnittet är överlag negativ till rings of power. Och allt som nämns att han sagt säger han också i avsnittet
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,075
Nu kräver jag en viral internationell nyhet om att personen som skrev manus för den första svenska tecknade humorserien om Sagan om Ringen är positiv till serien 😄 (pekar på mig själv)
Hade haft större nyhetsvärde om du inte alltid var så positiv till nya tv-serier ;)
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jo men absolut. Mest att jag inte höjer på ögonbrynen för det.
Jag höjer inte heller på ögonbrynen då det han säger inte är någon nyhet för mig

Jag räknade ut för ganska länge sedan att det här kommer ha lika mycket att göra med Tolkien som en bal med lambi toapapper .

Det är dock skönt att få höra att en Tolkien scholar (om man så vill ) är ombord på min skuta.

Barnslig som jag är så ger det mig vatten på min kvarn .

Det get legitimitet till mina claims att serien kommer suga stor fet grå elefantdolme
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Nu kräver jag en viral internationell nyhet om att personen som skrev manus för den första svenska tecknade humorserien om Sagan om Ringen är positiv till serien 😄 (pekar på mig själv)
Du får bli lite mer news worthy först 😘
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,830
Location
Off grid
Nu kräver jag en viral internationell nyhet om att personen som skrev manus för den första svenska tecknade humorserien om Sagan om Ringen är positiv till serien 😄 (pekar på mig själv)
Fast du är ju positiv till allt Franz!?
Ska det bli nyheter så måste du gå ut och ”rasa mot” något.

//EvilSpook
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,002
Vad var oddsen, att man skulle kunna hitta en Tolkien-fantast som inte är nöjd?
Man får nog för all del leta längre för att hitta någon som tycker att det ser bra ut. Inte omöjligt, men antagligen mer krävande.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,882
Fast du är ju positiv till allt Franz!?
Ska det bli nyheter så måste du gå ut och ”rasa mot” något.

//EvilSpook
Ja, jag är ju typ ensam i världen om att älska Hobbit-filmerna 😂

Fast Book of Boba Fett gillade jag inte, det måste sägas 🙂
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Hur många av dem är Tolkienkännare i stället för tv-älskare?
Ah jag gick på ordet någon som en generell term inte som någon i någon tolkienkännare.

Sedan kom det väll fram att dessa fans var köpta.

Jag var typ sarkastisk och pekade på att endast folk köpta av amazon kan gilla detta härke
 

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,613
May i remind you of the so called super fans
Vad är det för stilistiskt/retoriskt knep att skriva inlägg på engelska?
(eller är det där också ett citat och jag förväntas känna till referensen?)
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Vad är det för stilistiskt/retoriskt knep att skriva inlägg på engelska?
(eller är det där också ett citat och jag förväntas känna till referensen?)
Inget retoriskt knep alls , amazon när dom mötte kritik ställde till med en visning av om det var trailern för så kallade super fans som talade sig så varma om trailern och hyllade rings of Powers nytänkande osv osv .


Det visade sig sedan att dessa fans var köpta av amazon

Det var ett svar till JohanL på hens inlägg
"Man får nog för all del leta längre för att hitta någon som tycker att det ser bra ut. Inte omöjligt, men antagligen mer krävande."

Så Jo det fanns allt folk som gillade vad dom såg och dom var inte bara fans utan super fans men dom var köpta av amazon
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,316
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Nu kräver jag en viral internationell nyhet om att personen som skrev manus för den första svenska tecknade humorserien om Sagan om Ringen är positiv till serien 😄 (pekar på mig själv)
Även om jag inte speciellt ofta håller med dig om serier/film så gillar jag din optimism. Jag är själv extremt pessimistisk(realistisk?) när det gäller väldigt mycket. Därför är det faktiskt kul att läsa din optimism då det trots allt gör mig en smula mindre negativt inställd till tex Rings of Power!
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,882
Även om jag inte speciellt ofta håller med dig om serier/film så gillar jag din optimism. Jag är själv extremt pessimistisk(realistisk?) när det gäller väldigt mycket. Därför är det faktiskt kul att läsa din optimism då det trots allt gör mig en smula mindre negativt inställd till tex Rings of Power!
Stort tack, det gör mig väldigt glad att höra 😊 Sen måste jag tillstå att jag sällan är 100% positiv till serier jag sett, har ganska stora problem med bitar i Wheel of Time och The Witcher. Men jag tycker att det på många ställen på nätet (inte nödvändigtvis här så ingen behöver ta åt sig) liksom vältras i hat mot produktioner på ett sätt som jag kan tycka inte är proportionerligt. Jag funkar lite tvärtom, att produktioner jag tycker riktigt illa om glömmer jag väldigt fort och ser liksom ingen mening med att diskutera. Menar nu inte att det är fel att ha långa diskussioner om saker man avskyr, menar bara att jag inte funkar så och det är nog därför som jag verkar typ gilla allt 🙂
 
Status
Not open for further replies.
Top