The Rings of Power

Status
Not open for further replies.

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Vad var oddsen, att man skulle kunna hitta en Tolkien-fantast som inte är nöjd?
Ja du , amazon har ju tidigare lyckats gräva fram Tolkien experter och Tolkien scholars och superfans som prisat rings of power så det går nog om man har tillräckligt djupa fickor fyllda med dvärgaguld
 
Last edited:

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
959
En annan märklig grej för att inte prata om taskigt agerande är att de i produktionen verkar lurat i Sophia Nomvete att hon ska bli första kvinnliga dvärgen som syns på tv. Så hon står inför en massa Tolkien-nördar på olika mässor och säger att hon kommer bli den första kvinnliga dvärgen på skärmen när de flesta i publiken förmodligen redan sett kvinnliga dvärgar i The Hobbitfilmerna.
Det blir väl ändå den första kvinnliga dvärg som har, typ, ett namn och repliker? Det minns jag inga från Hobbitfilmerna i alla fall.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Tydligen detta avsnitt som det skall nämnas i

 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
504
Det blir väl ändå den första kvinnliga dvärg som har, typ, ett namn och repliker? Det minns jag inga från Hobbitfilmerna i alla fall.
Det stämmer. Tycker personligen det hade varit speciellt nog att marknadsföra det som du skrev med första kvinnliga dvärgen med repliker och namn.
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
959
Det stämmer. Tycker personligen det hade varit speciellt nog att marknadsföra det som du skrev med första kvinnliga dvärgen med repliker och namn.
Jag tänker att det i normala fall är underförstått att statister inte riktigt räknas.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,429
Jag försöker att vara snäll o positiv...
(men inte fan verkar det ha särskilt mycket med Tolkiens värld att göra)
Det finns flera varningsklockor, men just att Galadriel skulle ha varit en krigsledare under 2:a tidsåldern för att sedan bli en tillbakadragen drottning i 3:e tidsåldern känns helt konsekvent för mig. Ger karaktären bra djup. Och så vitt jag vet finns det inte heller något som motsäger det (tvärt om, hon sägs ha varit ovanligt lång och stark i sin ungdom).
 

Sinisa_

Aeronautisk bokbindare
Joined
2 Jul 2022
Messages
740
OK, allt det där alv-ninje-möket de hade i LOTR med kan jag gärna vara utan....

Antar att vi skall vara glada att hon inte skateboardar....
Jag tänkte trappa upp med ett skridskoskämt, men sen mindes jag hur feta frostalverna i Monsterboken 2 var, och de åkte väl just skridskor. Men jag håller med dig.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,429
Jag tänkte trappa upp med ett skridskoskären, men sen mindes jag hur feta frostalverna i Monsterboken 2 var, och de åkte väl just skridskor. Men jag håller med dig.
Nja, skidor. Men i PJs version hade de väl fått snowboards ;)
 

Sinisa_

Aeronautisk bokbindare
Joined
2 Jul 2022
Messages
740
Nja, skidor. Men i PJs version hade de väl fått snowboards ;)
Men hade de båtar på skridskor? Något med skridskor. Nä, jag minns väl fel.

Om PJ: Ja, alltså mycket hade helt rätt tonträff, men överlag var alvernas ”mäktighet” fel. För mycket ninja-superhjältar, för lite majestät och fasa, på nåt sätt.
 
Status
Not open for further replies.
Top