The Rings of Power

Status
Not open for further replies.

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,613
Men det kan iofs vara en bra sak, förväntar man sig det värsta kan man bara bli positivt överraskad .
Håller med! En annan bra sak är att som spelledare i Middle Earth kan man ha lite mindre prestationsångest, om själva Amazon kan hitta på hur de vill i en jätteproduktion, kan väl jag ta mig lite friheter som SL också!
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
773
Ny peppvideo för de taggade

Alltså, är medveten om att det inte är trailerns huvudbudskap, men är det inte lite märkligt att de marknadsför en serie som har 14-årsgräns med budskapet att 10-åringar älskar den?

(Och, ja det får mig att låta som en överbeskyddande curlingförälder)
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,075
Alltså, är medveten om att det inte är trailerns huvudbudskap, men är det inte lite märkligt att de marknadsför en serie som har 14-årsgräns med budskapet att 10-åringar älskar den?

(Och, ja det får mig att låta som en överbeskyddande curlingförälder)
Är väl ett vanligt missförstånd dessa dagar. Att barn vill se på en massa serier och filmer med andra barn i. Eller som i det här fallet att produkten marknadsförs av andra barn.

Måhända finns det en grupp 2-5 åringar i Björnes magasin-åldern som tycker en serie som marknadsförs av tioåringar ser ut som något häftigt man vill se.

Fanns det ens ett enda barn i de gamla sagan om ringen filmerna?
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Alltså, är medveten om att det inte är trailerns huvudbudskap, men är det inte lite märkligt att de marknadsför en serie som har 14-årsgräns med budskapet att 10-åringar älskar den?

(Och, ja det får mig att låta som en överbeskyddande curlingförälder)

I Sverige har vi barntillåten , 7 års gräns , 11-års gräns och sedan 15 års gräns för dom mer vuxna/våldsamma filmerna . Jag har i tonåren endast sett en film som hade 18 års gräns i Sverige (kan finnas mer) och den filmen hyrde jag i en videobutik och såg icke på bio

I USA har dom TV-Y , TV-Y 7 , TV-G , TV-PG , TV-14 ,TV-MA

Så om vi utgår ifrån svensk standard så borde tv-14 motsvara vår 11-års gräns iom att filmer för vuxen publik i USA får TV-MA och här skulle TV-MA rating motsvara 15-års gräns på bio så då måste steget under alltså TV-14 motsvara vår 11 års gräns


Så du kan nog vara lugn om din 10 åring tittar på en film som skulle motsvara 11 års gräns .

Disneys star wars filmer är ju för fasen 11-års gräns numera och jag tror knappast rings of power kommer vara blodigare och brutalare än star wars
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
773
I Sverige har vi barntillåten , 7 års gräns , 11-års gräns och sedan 15 års gräns för dom mer vuxna/våldsamma filmerna . Jag har i tonåren endast sett en film som hade 18 års gräns i Sverige (kan finnas mer) och den filmen hyrde jag i en videobutik och såg icke på bio

I USA har dom TV-Y , TV-Y 7 , TV-G , TV-PG , TV-14 ,TV-MA

Så om vi utgår ifrån svensk standard så borde tv-14 motsvara vår 11-års gräns iom att filmer för vuxen publik i USA får TV-MA och här skulle TV-MA rating motsvara 15-års gräns på bio så då måste steget under alltså TV-14 motsvara vår 11 års gräns


Så du kan nog vara lugn om din 10 åring tittar på en film som skulle motsvara 11 års gräns .

Disneys star wars filmer är ju för fasen 11-års gräns numera och jag tror knappast rings of power kommer vara blodigare och brutalare än star wars
Jo, jag tror ju inte att det kommer leda till något omfattande trauma för kids. Mest att det var ett underligt grepp.

Tycker ju inte heller att det är en trailer som säger särskilt mycket om själva serien, även om det ju är fint att de bryr sig om inkludering.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,004
Shit vad House of the Dragon spöar The Rings of Power vad gäller kostym! Första bilden säger inte direkt "kungligheter i världens mäktigaste och rikaste rike någonsin, nu på väg mot dekadens"... snarare "lajvare med bra budget".

(Och då har HoD bara halva budgeten.)

1657797828999.png

1657797990849.png

1657798231391.png
 
Last edited:

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,004
Skall det där föreställa Númenor? :oops:
Ja, hon näst längst till vänster är drottning Míriel. De övriga är Ar-Pharazôn (som i alla fall ser OK ut), Elendil, Isildur och två nya karaktärer de tyckte att de behövde.
 
Last edited:

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,420
Shit vad House of the Dragon spöar The Rings of Power vad gäller kostym! Första bilden säger inte direkt "kungligheter i världens mäktigaste och rikaste rike någonsin, nu på väg mot dekadens"... snarare "lajvare med bra budget".

(Och då har HoD bara halva budgeten.)

View attachment 9214
To be fair, det ser definitivt ut som att han längst till höger heter Theo.

P.S. Gillar egentligen stuket på kläderna - andas lite fantasy-senantik/folkvandringstid :)
 
Last edited:

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,004
Main-teasern kom nu. Jag blir mest "jaha". Snygg miljö, i alla fall.

(Hästrustningarna är det mest 3D-printade jag någonsin sett.)

 
Last edited:

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
773
Ja, hon näst längst till vänster är drottning Míriel. De övriga är Ar-Pharazôn (som i alla fall ser OK ut), Elendil, Isildur och två nya karaktärer de tyckte att de behövde.
Min första tanke var att det var en lajv-version av "King of Dragon Pass". Tycker inte direkt att det andas Midgård.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Jäklar vad bra det ser ut, jag blir mer och mer pepp på den här serien ju mer jag ser!
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,211
Shit vad House of the Dragon spöar The Rings of Power vad gäller kostym!
Ja, tusan. (Och i stämning, foto etc. av trailerna att döma.) Men det är lite att sparka in en öppen dörr. Så länge storyn funkar (fast det kommer den inte 😆) kommer jag inte bry mig nämnvärt. Det är som Jag Claudius, det funkar ändå fast scenografin är rätt enkel.
 
Last edited:

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,075
Shit vad House of the Dragon spöar The Rings of Power vad gäller kostym! Första bilden säger inte direkt "kungligheter i världens mäktigaste och rikaste rike någonsin, nu på väg mot dekadens"... snarare "lajvare med bra budget".

(Och då har HoD bara halva budgeten.)

View attachment 9214

View attachment 9216

View attachment 9217
Den första bilden ser ut som nån kalle-anka fantasy för barn. I stil med Wheel of time eller Xena the warrior princess.

Den andra bilden ser ut som något ur en tv-serie för vuxna.
 
Status
Not open for further replies.
Top