The Rings of Power

Status
Not open for further replies.

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Den första bilden ser ut som nån kalle-anka fantasy för barn. I stil med Wheel of time eller Xena the warrior princess.

Den andra bilden ser ut som något ur en tv-serie för vuxna.
Sorry mate båda är kalle-anka fantasy ;)
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,220
Main-teasern kom nu. Jag blir mest "jaha". Snygg miljö, i alla fall.

(Hästrustningarna är det mest 3D-printade jag någonsin sett.)

Medhåll, fina vyer och de "naturliga" miljöerna, eller vad de ska kallas är riktig snygga överlag, men när det vankas närbilder blir det snabbt plastigare. Valet av skådespelare för Galadriel gör mig alltjämt pepp och omvänt för Elrond (de enda med repliker i teasern väl?).
 
Last edited:

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,045
Jag har länge haft tesen att manusförfattare till tv inte kan skriva handling. Det gör att House of the Dragon har ett stort försprång, eftersom den redan har en klar (och stark) handling att utgå ifrån, medan den måste uppfinnas från scratch i The Rings of Power (i alla fall på viset de valt att göra den).
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,045
(de enda med repliker i teasern väl?).
Berättarrösten är en av hobbitarna, och GG, en dvärg och Elendil (?) har repliker.

Jag har inga särskilda invändningar mot Galadriel. Mycket skeptisk till meteor-Sauron.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,220
medan den måste uppfinnas från scratch i The Rings of Power (i alla fall på viset de valt att göra den).
Vet inte om jag vågar ha ett generellt omdöme i detta, men specifikt i Rings of Power känns det som de gör det onödigt svårt för sig. Men vi får väl se.

Mycket skeptisk till meteor-Sauron.
Verkligen. Kan bli total pannkaka i krystade inomvärldsliga förklaringar. Hoppas det är en anka och att hela scenen handlar om något annat.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,045
Verkligen. Kan bli total pannkaka i krystade inomvärldsliga förklaringar. Hoppas det är en anka och att hela scenen handlar om något annat.
Vem som helst annars som anländer med meteor är nästan ännu sämre...
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,045
Meteor? Jag fick mer intrycket "I can go boom-boom!"
Vi ser en meteor fara över himlen vid åtskilliga tillfällen (det är en av sakerna som förenar casten, att de ser den), sedan av av hobbitarna med den på rätt nära håll, och sedan hjälper hon en naken snubbe ur den.

1657809575549.png
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,920
Jäklar vad senaste trailern gjorde mig pepp! Ska nog läsa om Tolkiens böcker (för jag vet inte vilken gång i ordningen) för att ladda inför detta!
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag har sänkt ned mina förväntningar så lågt det bara går. Så jag kollar inte in något alls som har med serien att göra. Jag försöker inbilla mig att jag eventuellt kan bli positivt överaskad.
Ungefär samma här , Har numera noll förväntningar kring detta. Dock försöker jag inte inbilla mig att jag kan bli positivt överraskad utan jag förväntar mig det värsta så jag inte blir besviken och från botten kan det endast gå uppåt eller nått.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Shit vad House of the Dragon spöar The Rings of Power vad gäller kostym! Första bilden säger inte direkt "kungligheter i världens mäktigaste och rikaste rike någonsin, nu på väg mot dekadens"... snarare "lajvare med bra budget".

(Och då har HoD bara halva budgeten.)

View attachment 9214

View attachment 9216

View attachment 9217

Det anmärkningsvärda är ju att Peter Jacksons filmer körde på en vagt byzantinsk look för Gondor, och House of Dragon kör på en hårt byzantinsk look för Targaryen, men Rings of Power verkar helt ha tappat bollen på Byzans-spåret. Sure, tjejens orangea klänning ser väl grekisk ut, men typ något en plebej hade haft på sig.

Men ja, det är egendomligt...Miriel och Ar-Pharazôn ska ju representera Numenór på höjden av dess dekadens, men om de blir out-dekadensade av till och med Targaryens, wtf?

Also, var är Anarion?

TIll deras försvar dock; Ar-Pharazôn ser fan perfekt ut. Kan de naila Sauron på samma sätt, vilket jag storligen betvivlar, då är (nästan) allt förlåtet.
 
Last edited:

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,220
Ar-Pharazôn ser fan perfekt ut.
Måhända. Det stora problemet kommer att vara att han, enligt ryktena, inte är av Elros ätt och därmed inte gifter sig med sin kusin etc. Faktiskt, om det är sant, helt oförståeligt att man väljer bort den möjligheten till drama.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Ny trailer!



Uhm...det här ser faktiskt lite bättre ut än tidigare, om jag för ett ögonblick försöker förtränga compressed timeline och combat-Galadriel. Om snubben i vitt är Sauron, så ser han faktiskt inte så tokig ut.

Jag kan inte ljuga för mig själv, jag vet att det nog kommer vara katastrof, men jag har aldrig varit så här excited inför någonting någonsin.
 
Last edited:

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,085
Tror det landar i en serie som håller ungefär samma kvalité som Bilbo-filmerna. Och dem finns det ju en del som gillar (till och mer bättre än Sagan om ringen filmerna hävdar dem ibland).

Jag tycker inte det ser så subtilt ut annars. ”What have you heard of Sauron lad? Buhuuu” *spider spike hand unclenching*

Ser lite ut som stranger things möter wheel of time.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,045
Uhm...det här ser faktiskt lite bättre ut än tidigare, om jag för ett ögonblick försöker förtränga compressed timeline och combat-Galadriel. Om snubben i vitt är Sauron, så ser han faktiskt inte så tokig ut.
Säg så här, det ser ut som vilken medelmåttig generisk fantasy-tv-serie som helst. Vilket kunde vara OK om det inte var meningen att det skulle vara Tolkien.

Ett annat stort problem med trailern är att vi fortfarande inte har en aning om vad det egentligen kommer att handla om, utöver "ondskan kommer tillbaka". Jämför det med House of the Dragon, där man efter att ha sett trailern förstår vad det kommer att handla om. Tecknar till och med flera av karaktärerna.

 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Säg så här, det ser ut som vilken medelmåttig generisk fantasy-tv-serie som helst. Vilket kunde vara OK om det inte var meningen att det skulle vara Tolkien.

Ett annat stort problem med trailern är att vi fortfarande inte har en aning om vad det egentligen kommer att handla om, utöver "ondskan kommer tillbaka". Jämför det med House of the Dragon, där man efter att ha sett trailern förstår vad det kommer att handla om. Tecknar till och med flera av karaktärerna.

Fast vill man verkligen veta vad Rings of Power kommer handla om? Hela handlingen är ju en megaspoiler. Tänk den fantastiska potentialen till överraskning för tittare som inte vet att Annatar är Sauron, liksom.

Med det sagt, House of the Dragon verkar så jävla kool.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,920
Senaste trailern är lätt den bästa! Så kul att det snart är dags!!!
 
Status
Not open for further replies.
Top