The Book of Boba Fett [Spoilers]

vije

Warrior
Joined
21 Jan 2017
Messages
245
Tja, med tanke på att tusken raiders inte verkar figurera i den "nutida" tidslinjen misstänker jag någon tragedi. Antagligen kommer Bob Fortuna (som ju var Jabbas efterträdare före Fett) att ha fördrivit eller krossat dem, möjligen på grund av att de nu ger sig in i beskyddarverksamhet under Fetts ledning. Fett dödar därefter Fortuna som hämnd, och vill införa sitt nya styre för att det inte går att komma undan Syndikatet om man inte själv tar över.
Jag hade också tanken om att det är en tragedi inblandat, men tänkte mera att blir en skilsmässa mellan tuskenfolket och Boba, någon kris, och sedan går han sin egen väg och blir crime lord. Sen måste han återförenas med tuskarna inför finalen när de två tidslinjerna till slut möts och han skall slutfajtas.

..tror din version är sannolikare :)
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
1. Tuskens hjälper Boba att vinna syndikatet
2. Boba hjälper Tuskens och förlorar syndikatet
3. Boba har tagit syndikatet för att hämnas Tuskens

Place your bets! Personligen tycker jag alternativ 2 är mest intressant men alternativ 1 mest troligt.

Edit: Eller nej förresten, mest intressant är nog:
4. Boba förlorar Tuskens, vinner syndikatet
 
Last edited:

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
1. Tuskens hjälper Boba att vinna syndikatet
2. Boba hjälper Tuskens och förlorar syndikatet
3. Boba har tagit syndikatet för att hämnas Tuskens

Place your bets! Personligen tycker jag alternativ 2 är mest intressant men alternativ 1 mest troligt.

Edit: Eller nej förresten, mest intressant är nog:
4. Boba förlorar Tuskens, vinner syndikatet
Jag vill även lägga till bubblaren:

5. Väldigt oklart hur det gick till. Logiken hänger inte ihop. Men Boba blir maffiaboss.

Men jag lägger min röst på 1.
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Jag vill även lägga till bubblaren:

5. Väldigt oklart hur det gick till. Logiken hänger inte ihop. Men Boba blir maffiaboss.

Men jag lägger min röst på 1.
Helt utan inblandning av Tusken Raiders? Så tidslinjena möts aldrig?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Helt utan inblandning av Tusken Raiders? Så tidslinjena möts aldrig?
Typ nått förvirrat och ologiskt som inte följer någon vettig kronologi. Alltså, jag vill inte tro på det men utesluter inte att det kan bli ett "WINTER IS COMING! Or not..."
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
"Det är en avlägsen galax, för länge, länge sedan. Någon har klonat Aschberg. Sandfolket leda av Roger Pontare."
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Är det någon fler som reagerat på att Boba Fett utan hjälm är tämligen lik Robert Aschberg?
Plan B vad gäller att sänka det farliga ökentåget:

 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag upplever serien som underhållande , kanske lite för saktbrinnande för mig , jag hade nog föredragit mer pang pang spaghetti western action in space men vi är ju bara två avsnitt in så det kanske kommer.
 

GVDT

Veteran
Joined
19 Oct 2021
Messages
172
Tycker serien så långt är betydligt bättre än den där Mandaloriantramset som typ gick ut på att gå omkring i olika miljöer med en ödlebaby i ett svävande ägg i två säsonger. Men så är ju Temuera Morrison en riktig karl till skillnad mot nudeln Pedro Pascal.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Aight, två avsnitt in...

Bra saker:

Gillar tuskens! De var coola förut, och är ännu coolare nu när vi får se lite individer bland dem.
Coolt med svävartåg! Gillade verkligen konceptet.
Gillar konceptet med två storylinjer, och användningen av bactatankdrömmar som övergången mellan dem.
Gillar att vi har fokus på nedgångna ökenplanter, prisjägare, lönnmörade, banditer och smugglare!

Visst fanns det en massa mindre bra saker också, varav en del borde varit irriterande enkla att åtgärda, men ärligt talat: det är star wars, det är prisjägare, jag älskar det!
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
990
Location
Bureå
Väldigt rolig detalj också att vi får se en hoojib för första gången i live action-sammanhang.
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Väldigt rolig detalj också att vi får se en hoojib för första gången i live action-sammanhang.
Är inte bekant med hoojibs så fick googla, kunde inte komma ihåg att jag set någon i avsnittet, så fick googla igen. Det är alltså den lilla gnagaren som en av Hutterna använder som svett-trasa utanför cantinan.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Väldigt rolig detalj också att vi får se en hoojib för första gången i live action-sammanhang.
Jag var tvungen att googla det, men nu känner jag igen dem från Stjärnornas krig-serietidningen som kom ut i Sverige på 80-talet. Kul!
 
Top