The Book of Boba Fett [Spoilers]

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Jag vill känna för Ahsoka så som ni gör! Men jag har så svårt att ta mig igenom de animerade serierna. Jag har försökt några gånger men inte lyckats. Tycker ni de animerade serierna är bra eller har ni kollat igenom för att bocka av det?
snarare kolla igenom domför att bocka av dom, iaf säsong 1-4 av clonewars. Dom behövs för att hänga med i storyn men sen tar den fart, speciellt för Ahsoka. Hennes character arc är inte speciellt intressant i början men i de sista säsongerna är hon verkligen den lysande stjärnan.

Så även om det började som ett projekt för att bocka av så förändrades det de sista säsongerna.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,935
Location
Ereb Altor
Jag vill känna för Ahsoka så som ni gör! Men jag har så svårt att ta mig igenom de animerade serierna. Jag har försökt några gånger men inte lyckats. Tycker ni de animerade serierna är bra eller har ni kollat igenom för att bocka av det?
Jag tycker de är lite hit & miss. Vissa story arcs är förvånansvärt bra medan andra är tunnare än luft och rätt tramsiga. Jag föreslår att du googlar lite och väljer ut några bra.
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
snarare kolla igenom domför att bocka av dom, iaf säsong 1-4 av clonewars. Dom behövs för att hänga med i storyn men sen tar den fart, speciellt för Ahsoka. Hennes character arc är inte speciellt intressant i början men i de sista säsongerna är hon verkligen den lysande stjärnan.
Jag tycker de är lite hit & miss. Vissa story arcs är förvånansvärt bra medan andra är tunnare än luft och rätt tramsiga. Jag föreslår att du googlar lite och väljer ut några bra.
Okej jag får försöka ta mig igenom The Clone Wars (serien) och Star Wars Rebels på något sätt. Klarar jag mig utan filmen The Clone Wars och The Bad Batch?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,935
Location
Ereb Altor
Okej jag får försöka ta mig igenom The Clone Wars (serien) och Star Wars Rebels på något sätt. Klarar jag mig utan filmen The Clone Wars och The Bad Batch?
Säkert. Jag har inte sett allt. Såg Clone Wars med ungarna när de var i den åldern, sedan såg jag lite till i för SW-spel. Bad Batch har jag sett lite av. Helt ok! Filmen har jag nog inte sett.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,305
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag vill känna för Ahsoka så som ni gör! Men jag har så svårt att ta mig igenom de animerade serierna. Jag har försökt några gånger men inte lyckats. Tycker ni de animerade serierna är bra eller har ni kollat igenom för att bocka av det?
Clone Wars är för det mesta en helt underbar serie för den som har lite barnasinne kvar, Rebels är rätt dålig faktiskt. Rebels såg jag för att bocka av Ahsoka och Darth Mauls äventyr men Clone Wars gillade/gillar jag på riktigt. Det är klart att Clone Wars har mindre bra och även dåliga avsnitt, de som handlar om droider är inte min grej. Men man får delvis se en mer mänsklig Obi Wan Kenobi och en Anakin som faktiskt är en hjälte med svagheter och inte en gnällig tonåring. Efter att ha sett Clone Wars så hade/har jag oändligt mycket mer förståelse för varför Anakin gjorde som han gjorde mot Jedi-ordern och jag förstår varför Ahsoka är som hon är.

Clone Wars är ibland löjligt barnslig och ibland oerhört vuxen, man får ta det goda med det onda då det allra mesta ändock är väldigt bra och väldigt mycket mer Star Wars än vad de flesta Star Wars filmer är.
 

Oscar Silferstjerna

Volgariska Sultanatets ambassadör
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,391
Location
Nirvana
Om vi nu går in på lite tyngre grejer - hur kom det sig att Max Rebo överlevde? Star Wars Meg har kanske svaret. Som en av hennes Megalorians (hon kallar oss så) följer jag hennes dagliga uppdateringar.

För övrigt har Rebo inga armar utan spelar med benen. Det syns bara i vissa kameravinklar. Googla om ni tvivlar.

 
Last edited:

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Andra avsnittet idag då. Hela avsnittet var i princip en lång tillbakablick till Bobas tid med Tusken-folket och hur de bondar och han blir initierad i deras sätt att leva.

I seriens nutid får vi veta att parkour ninjorna är utsända lönnmördare. De som sänt ut lönnmördarna är ett tvillingpar som är Jabbas kusiner. De anser att de ska vara syndikatets ledare.

Som vi varit inne på tidigare tråden tycker jag det är svårt att se Bobas motiv till allt han gör. Hoppas det kommer klarna framöver.

Ett okej avsnitt tycker jag.
 
Last edited:

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,817
Har sett de första två avsnitten.

Bör sägas att jag alltid tyckt att Boba Fett är en fullständigt ointressant karaktär. Många av mina vänner tycker han är cool men jag har aldrig fattat grejen. Jag är också ointresserad av gangsterhistorier och framförallt historier där gangstrarna har nån slags tjuvheder. Alla med minsta lilla koll vet att gangsters är giriga svin som gör tillvaron till ett helvete för alla i sin omgivning.

Med det sagt var avsnitten helt okej. Bra action, kompetent hantverk, inte så himla mycket mer. The Mandalorian var ju bra på riktigt då relationen mellan huvudpersonen och Baby Yoda var väldigt fin. Såna relationer finns det inte en tillstymmelse till här. Men det är okej hjärndöd underhållning som inte gör någon förnär.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,399
Ok, så the Mandalorian är spaghettiwestern och nu ger Book oss dansar med vargar genom flashbacks.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Jag har haft oväntat tråkigt när jag kollat på de två första avsnitten. Gillade Hut:arna och när Bobba byggde sin pinne samt att Gris-orcherna är med. Men nån The Mandalorian är det verkligen inte. Och såklart att Max Rebo fick vara med i båda avsnitten. Han är en favorit.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,935
Location
Ereb Altor
Boba har ju varit uselt castad i alla nya filmer och det lider såklart serien också av. Boba skulle vara en smal elak jävel med skarpa drag och spetsig näsa. Och att han har slarvat bort Slave I gör ju att han tappar 1000p. Så ja, när han har pyjamas på sig och leker med snälla tuscens så är det inte mycket som klaffar för mig.

Jabbas arv förvaltar han inte heller speciellt väl.

Att man sedan kan skönja lite Ädla vildar™ och Vit räddare™ gör det inte ett dugg bättre.

Enda som har varit lite coolt är Pykesyndikatets tåg även om jag himlade lite med ögonen när de intergalaktiska knarksmugglarna bad om ursäkt för att de trodde sandfolket var elaka. Udrar om inte ewokerna faktiskt är elakare och mer kompetenta än sandfolket?

Nä, en wombat av fem än så länge.
 
Last edited:

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,399
[Mild spoiler nedan]


Boba har ju varit uselt castad i alla nya filmer och det lider såklart serien också av. Boba skulle vara en smal elak jävel med skarpa drag och spetsig näsa. Och att han har slarvat bort Slave I gör ju att han tappar 1000p. Så ja, när han har pyjamas på sig och leker med snälla tuscens så är det inte mycket som klaffar för mig.
Ja, känns som att den här serien handlar mer om rymd-Temuera Morrison än om originalets Boba Fett.

Att man sedan kan skönja lite Ädla vilda™ och Vit räddare™ gör det inte ett dugg bättre.
Ja, mycket noble savage tyvärr. Särskilt när navajos sandfolket sitter i sin tipi ökenkåta och trippar på peyote rymdödla.

Enda som har varit lite coolt är Pykesyndikatets tåg även om jag himlade lite med ögonen när de intergalaktiska knarksmugglarna bad om ursäkt för att de trodde sandfolket var elaka. Udrar om inte ewokerna faktiskt är elakare och mer kompetenta än sandfolket?
Nu är det ju iofs etablerat att ewokerna är galaxens effektivaste guerillastyrka, som gör slarvsylta av stormtrupper med stenåldersteknologi ;)

En ond wookie är ju lite coolt. Men nog också overdone (onda wookies har kolsvart päls...).
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,935
Location
Ereb Altor
Ja, mycket noble savage tyvärr. Särskilt när navajos sandfolket sitter i sin tipi ökenkåta och trippar på peyote rymdödla.
Men hoppa mellan två rörliga objekt kan de såklart inte. Dumma sandfolk!

En ond wookie är ju lite coolt. Men nog också overdone (onda wookies har kolsvart päls...).
Ja, hutterna var väl den bästa, med deras wookie!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,399
Men hoppa mellan två rörliga objekt kan de såklart inte. Dumma sandfolk!
Ja, alltså är tanken att de skall ha någon sorts technofobi eller är det såhär Disney tror att nomadfolk hanterar "ny" teknologi (speeder/podteknologi har ju uppenbarligen funnits på Tatooine åtmistone en generation, antagligen betydligt längre).
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Att man sedan kan skönja lite Ädla vilda™ och Vit räddare™ gör det inte ett dugg bättre.


Nä, en wombat av fem än så länge.
Menar du inte snarare ädla "vilda" och Maorisk räddare ?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,935
Location
Ereb Altor
Ok jag tycker att Noble Savage and White saviour faller på det faktum att Temuera Morrison är Maorier 🙂.
Fast Boba Fett är ju inte maorier... Man får inte carte blanche bara för att man använder skådisar som tillhör ursprungsfolk. Hur man än vrider och vänder på det så kommer Boba dit som representant för majoritetssamhället och lär vildarna hur man ska göra. Eftersom de absolut inte fattar det själva.
 
Top