Nekromanti Tankar om Mutant År Noll

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
Du tror på den nedfrysta människan och enklaven? Trevligt, roligt att se att jag inte är ensam. Nu kan vi spela Axa!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,445
chryckan said:
Fast från vad man kan läsa så kommer MM ligga vid zonen.
tyvarr har jag inte tillgang till texten - de har inte Fenix i butikerna, har i Storbritannien (barbari!) :gremwink:
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,445
Mycket snyggt. Särskilt det hemmaspetsade kurvspjutet
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,482
Location
Stockholm
ninjamupp said:
Har inte sett någon som tyckt att det ska vara arketyper baserade på specifika djur (även om man kan använda sådan som exempel på grundförmågor som inte behövs köpas).
Om din idé blir verklighet så tycker jag att några få arketypiska djur – kanske varg, björn, katt, gris, älg – bör finnas färdiggjorda, redo att användas. Om inte annat så att man kan se hur konstruktörerna tänkt att reglerna ska funka.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,482
Location
Stockholm
Jag har alltid tänkt på Mutant-äventyr, stämningsmässigt, som en historia som berättas långt efter att den inträffade. Typ, "Farmor! Farmor! Kan du inte berätta om när du var ung och Den Röde Rubbiten kidnappade farfar?"
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Jag föreslog detta redan när jag skrev min lilla bit och det fortfarande var Järnringen som höll i Svavelvinter. DVS att man egentligen kunde släppa en separat liten bok med regler som kunde vara svartvit och inte ens prata om annat än en implicerad setting. Sedan släppa skitsnygga färgböcker med bearbetade settings, med små pamfletter med svartvita regler som var specifika för settingen påklistrade typ.
 

Chryckan

Swordsman
Joined
3 May 2005
Messages
597
Location
Stockholm
En sak som vore kul var om det fanns riktigt bra regler om hur man kunde konstruera egna små maniker från skrotfynd.
 
Top