Nekromanti Supernaturalgate - runda 2

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: Angående vad som hände med Maniac

Eller så gör jag på det sättet som alla har sagt åt mig, och vänta tills det är ett drev mot mig.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Re: Angående vad som hände med Maniac

Om Fain är varulv och ljuger om sitt siande och vi röstar ut dig och du är grön, då ryker Fain nästa runda.

Om Fain har info som antyder att du är varulv så är det bättre att du inte ges chansen att ljuga, alltså ska du outa saker.

Sista alternativet är att Fain har tvetydig och svårtolkad info och då behövs vi andra för att hjälpa till. Varpå det är bäst att du outar saker före Fain så att du inte kan ljuga lika enkelt.

Håller du inte med ifrån ett bybo-perspektiv?

Varför skulle en eventuell siare droppa sin info innan den siade? Det är inte logiskt och jag vill verkligen att du förklarar ditt resonemang.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: Angående vad som hände med Maniac

Tolka mig inte fel, jag vill gå ut med informationen, men jag har fått så pass mycket skit för att outa något innan, så varför fortsätta på samma sätt.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Angående vad som hände med Maniac

Vimes said:
Som det är nu verkar vi ha alternativen:
Dr. Frankenstein (p.g.a. hans röster i slutet av förra, p.g.a. en jävligt konstig outning)
Fain (p.g.a. konstigt spel)
Unfair (p.g.a. Maniac-grejen)
Jag vill föra Korpa till den här listan. Hon har gjort noll avtryck. Och borde drevas.

Men nu är jag för såsig i huvudet, så låter andra ta över. Och ni som är lite i kikarsiktet (Fain, Frankie och Unfair): börja snacka! Inte om info och outningar, utan om vad ni tror om olika alternativ. Börja vara aktiva bybor (det gäller dig, Korpa, också), fundera, skriv, resonera, rösta, dreva!
Jag har inte sett något av substans att misstänka hos Korpa. Det enda jag hänger upp mig lite på är hennes närvaro-rapporter.

Korpa om sin närvaro (första inlägget har jag för mig):
Jag har aldrig varit den mest aktiva spelaren, något jag har tänkt försöka ändra på. Jag läser på universitetet och det är tur att c-uppsateländet inte börjar förrän 10 oktober!
Korpa om sin dåliga närvaro (den 24’e 04:22):
Jag tänkte börja med att förklara min dåliga aktivitet. Jag är anmäld till världshistoriens bästa lajvkampanj som kommer pågå hela hösten och som börjar ikväll så jag har haft svårt att koncetrera mig på annat pga den otroliga peppen jag känner! Jag är också av åsikten att jag vill tillföra något när jag skriver och inte bara skriva för att jag är aktiv, därför har jag inte skrivit något idag. Nu har jag läst igenom vad som hänt senast jag läste och hade tänkt svara på såväl Vimes som Reccas frågor.
Korpa om sin närvaro den 25e:
Jag kommer sitta vid datorn i ca en timme till, sedan blir det rollspel till 21-22 ikväll. Jag kommer med andra ord kunna vara aktiv den närmsta timmen och sedan kommer jag titta in och kommentera så snart jag är hemma igen.
Inget direkt plugg som måste göras och rollspel mellan 21 och 22 på kvällarna = knappt någon närvaro. Det hänger jag upp mig på.

Med det sagt så tycker jag att Korpas resonemang har varit ganska vettiga. Vore kul att se hur hon har lagt sina röster för det har jag inte ägnat nån tid än.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: Angående vad som hände med Maniac

Om jag har tolkat dig rätt, rättar mig om jag inte har det.

Ska vi hänga upp oss igen vad folk gör på fritiden? Jag tycker det är bättre att han säger till än att han bara är borta, men det är vad jag tycker.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Alltså jag tror inte Dr är en varulv.
jag Tycker att han spelar svagare än vad jag hade förväntat mig av honom (Från IRL)
men jag får inge stora varulvs vibbar från honom.

Så vad tycker jag att vi skall Prata om då?
Jag personligen gillade inte att Recca satte all tillit på vem hon skulle rösta på till Vimes.

jag skulle också vilja veta varför varulvarna plockade Möller. eftersom jag kan bekräfta att han hade en Powerroll. jag kommer nu släppa lite av informationen jag har (i alla fall den delen jag nu tycker känns säker) Möller var en Ängel.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Re: Angående vad som hände med Maniac

Smrtihara said:
Om Fain är varulv och ljuger om sitt siande och vi röstar ut dig och du är grön, då ryker Fain nästa runda.

Om Fain har info som antyder att du är varulv så är det bättre att du inte ges chansen att ljuga, alltså ska du outa saker.

Sista alternativet är att Fain har tvetydig och svårtolkad info och då behövs vi andra för att hjälpa till. Varpå det är bäst att du outar saker före Fain så att du inte kan ljuga lika enkelt.

Håller du inte med ifrån ett bybo-perspektiv?

Varför skulle en eventuell siare droppa sin info innan den siade? Det är inte logiskt och jag vill verkligen att du förklarar ditt resonemang.
Det enda jag har kvar att outa är min förmåga. Men då jag inte kan förklara mitt beteende på något annat sätt så för jag väl köra på.

Min roll är en man som är beväpnad med en kniv dock är han ingen människa utan en ängel. Jag kan inte ljuga och jag kan se vem som är demon. Jag siade Paxen första rundan och han var inte en demon.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Men Recca är väll knappt den som litar på Vimes i detta uttalandet, det är ju mer jag?

Informationen om att Möller var en Ängel var oväntad. Det får mig att fråga mig själv, varför sitter du på den?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Lu-kaazh said:
Alltså jag tror inte Dr är en varulv.
jag Tycker att han spelar svagare än vad jag hade förväntat mig av honom (Från IRL)
men jag får inge stora varulvs vibbar från honom.

Så vad tycker jag att vi skall Prata om då?
Jag personligen gillade inte att Recca satte all tillit på vem hon skulle rösta på till Vimes.

jag skulle också vilja veta varför varulvarna plockade Möller. eftersom jag kan bekräfta att han hade en Powerroll. jag kommer nu släppa lite av informationen jag har (i alla fall den delen jag nu tycker känns säker) Möller var en Ängel.
Så jäkla dumt att du släpper den infon! Nu är det ju uppenbart varför Dr F inte kan ljuga och varför vapen är kopplade till förmågor!

SUUUUCK.

Du fattar att Dr F är dödsdömd nu, om han inte ljög förstås men allt faller ju på plats helt plötsligt.

...Jag kan motivera varför jag väntade på Vimes till slutet av runda ett.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,379
Re: Angående vad som hände med Maniac

Alltså, det är meningen att jag ska sitta och arbeta med min masteruppsats, men vafan...

Recca said:
Med det sagt så tycker jag att Korpas resonemang har varit ganska vettiga. Vore kul att se hur hon har lagt sina röster för det har jag inte ägnat nån tid än.
Jag håller med dig Recca. Korpa har inte spelat dåligt, hon har inte skrivit konstiga saker och hon har genomgående varit rätt vettig. Dock har hon varit väldigt anonym. Jag ser gärna att hon kommer igång och skriver lite mera.

Och Fain, nu får jag intrycket av att du är sur för att vi har neggat mot dig angående dina helt appropå-outningar. Well, det är ingen som säger: "Du ska aldrig säga något om du inte har ett drev mot dig!" Det som sägs är att du ska vara försiktig med din egen info, ja, men att du ska outa den när det är bra läge för det. Jag outade, helt utan press, min info att två kvinnor var varulvar, för att det var läge att göra det.

Har du siat Frankie och kommit fram till något intressant: han är varulv eller har ljugit om något, så är det självklart så att du ska spotta ut det. Är det däremot så att du har kommit fram till att han är bybo eller inte har ljugit finns det ingen anledning att säga det om det inte är så att han är halvvägs upp för galgbacken.

Så, gör det du tror är bäst för byn. Och, ingen är arg på dig på riktigt, även om vi kräver förklaringar. Lycka till!
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Lu-kaazh said:
Alltså jag tror inte Dr är en varulv.
jag Tycker att han spelar svagare än vad jag hade förväntat mig av honom (Från IRL)
men jag får inge stora varulvs vibbar från honom.

Så vad tycker jag att vi skall Prata om då?
Jag personligen gillade inte att Recca satte all tillit på vem hon skulle rösta på till Vimes.

jag skulle också vilja veta varför varulvarna plockade Möller. eftersom jag kan bekräfta att han hade en Powerroll. jag kommer nu släppa lite av informationen jag har (i alla fall den delen jag nu tycker känns säker) Möller var en Ängel.
Mitt svaga spel beror mest på tidsbrist. Jag har inte haft så mycket tid som jag velat. Endast hunnit spela på jobbet.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: Angående vad som hände med Maniac

Då är min information jag fått från min siarförmåga helt konstig, då den säger att du inte är beväpnad med en kniv utan med ett gevär.

För er som inte har listat ut det nu, jag är vapensiare, och det är min förmåga
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Re: Angående vad som hände med Maniac

Dr. Frankenstein said:
Min roll är en man som är beväpnad med en kniv dock är han ingen människa utan en ängel. Jag kan inte ljuga och jag kan se vem som är demon. Jag siade Paxen första rundan och han var inte en demon.
Jag bekräftar
Frankensttein och möller var våra änglar som jag har svurit att beskydda.

en fråga var det verkligen smart att gå ut med?
du är ju en av powerrollerna?
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Re: Angående vad som hände med Maniac

Lu-kaazh said:
Dr. Frankenstein said:
Min roll är en man som är beväpnad med en kniv dock är han ingen människa utan en ängel. Jag kan inte ljuga och jag kan se vem som är demon. Jag siade Paxen första rundan och han var inte en demon.
Jag bekräftar
Frankensttein och möller var våra änglar som jag har svurit att beskydda.

en fråga var det verkligen smart att gå ut med?
du är ju en av powerrollerna?
Spelade ingen roll efter att du gick ut med att kniv=ängel.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Re: Angående vad som hände med Maniac

Fain said:
Då är min information jag fått från min siarförmåga helt konstig, då den säger att du inte är beväpnad med en kniv utan med ett gevär.

För er som inte har listat ut det nu, jag är vapensiare, och det är min förmåga
Vad skönt nu vet jag att du är en ulv.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,379
Re: Angående vad som hände med Maniac

Dr. Frankenstein said:
Min roll är en man som är beväpnad med en kniv dock är han ingen människa utan en ängel. Jag kan inte ljuga och jag kan se vem som är demon. Jag siade Paxen första rundan och han var inte en demon.
Åh fan... Nu spottar folk ur sig outningar till höger och vänster... Om det här stämmer hade jag gärna sett att du väntat med att outa det. Vilket jag väl markerade i mitt avsteåndstagande från pressen kring din roll?

Nu måste Fain berätta vad han vet om dig.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Re: Angående vad som hände med Maniac

Dr. Frankenstein said:
Spelade ingen roll efter att du gick ut med att kniv=ängel.
Med det där sa jag aldrig...
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Re: Angående vad som hände med Maniac

Vimes said:
Dr. Frankenstein said:
Min roll är en man som är beväpnad med en kniv dock är han ingen människa utan en ängel. Jag kan inte ljuga och jag kan se vem som är demon. Jag siade Paxen första rundan och han var inte en demon.
Åh fan... Nu spottar folk ur sig outningar till höger och vänster... Om det här stämmer hade jag gärna sett att du väntat med att outa det. Vilket jag väl markerade i mitt avsteåndstagande från pressen kring din roll?

Nu måste Fain berätta vad han vet om dig.
Då folk annars kommer ta mig för ulv då jag inte ville säga min förmåga samt att Lukas gick ut med att kniv= ängel så var jag ändå körd. Nu kanske jag kan få skydd från väktaren.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: Angående vad som hände med Maniac

Tekniskt sätt gjorde du det, då både möller och DR hade kniv.

Som jag ser det finns det två alternativ, det ena är jag som varulv, det andra är DR + lu-kaazh.

Nu är det nog upp till byn att bestämma, jag har bara min information om kön att ge senare, när alla har outat detta.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Re: Angående vad som hände med Maniac

Fain said:
Då är min information jag fått från min siarförmåga helt konstig, då den säger att du inte är beväpnad med en kniv utan med ett gevär.

För er som inte har listat ut det nu, jag är vapensiare, och det är min förmåga

Du måste vara ulv eller så har du en trasig siarförmåga
jag vet att änglar använder kniv.
Frankensten har kniv och säger att ha när ängel.
om inte frankensten är en varulv som sitter på samma vetskap som jag har så måste det betyda att du ljuger.
 
Top