Nekromanti Supernaturalgate - runda 2

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Tja det är rätt lätt att få reda på då jag kommer att dö antingen av utröstning vilket kommer visa att jag hade rätt eller av att varulvarna river mig i bitar vilket visar att jag har rätt.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: Angående vad som hände med Maniac

Det blev fel, "Nu är det nog upp till byn att bestämma" menar jag att jag inte kan säga mer om denna sak, jag har berättat den informationen jag har fått (förutom den om kön som kommer senare) och låter resten av byn göra beslutet om hur det är bäst att använda den.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Re: Angående vad som hände med Maniac

Lu-kaazh said:
Fain said:
Då är min information jag fått från min siarförmåga helt konstig, då den säger att du inte är beväpnad med en kniv utan med ett gevär.

För er som inte har listat ut det nu, jag är vapensiare, och det är min förmåga

Du måste vara ulv eller så har du en trasig siarförmåga
jag vet att änglar använder kniv.
Frankensten har kniv och säger att ha när ängel.
om inte frankensten är en varulv som sitter på samma vetskap som jag har så måste det betyda att du ljuger.
Jag var den första att gå ut med vapen. Vad det betyder är upp till er.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,441
Re: Angående vad som hände med Maniac

Dr. Frankenstein said:
Jag var den första att gå ut med vapen. Vad det betyder är upp till er.
Det kan betyda att ni varulvar visste att de med kniv var änglar (=siare), och att det var därför ni dödade Möller.

Eller hur? :gremwink:
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Angående vad som hände med Maniac

Dr. Frankenstein said:
Jag var den första att gå ut med vapen. Vad det betyder är upp till er.
Jag vet och jag tror på dig.
Fain verkar har gjort bort sig totalt.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Angående vad som hände med Maniac

Vimes said:
Dr. Frankenstein said:
Jag var den första att gå ut med vapen. Vad det betyder är upp till er.
Det kan betyda att ni varulvar visste att de med kniv var änglar (=siare), och att det var därför ni dödade Möller.

Eller hur? :gremwink:
men tycker inte du att det känns som lite väl mäktig förmåga till varulvarna?
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: Angående vad som hände med Maniac

Jag motsäger mig inte dig på något annat än den informationen min siarförmåga gav, du var först så du hade ingen anledning att ljuga, vilket nästan får mig att misstänka att det finns någon "ge fel informations" förmåga, men det låter FÖR långsökt, och det låter ännu konstigare om det hade varit ett sånt turskott att den träffade någon som ville gå ut med sån information.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Angående vad som hände med Maniac

Vimes said:
Dr. Frankenstein said:
Jag var den första att gå ut med vapen. Vad det betyder är upp till er.
Det kan betyda att ni varulvar visste att de med kniv var änglar (=siare), och att det var därför ni dödade Möller.

Eller hur? :gremwink:
Intressant.

Om vi plockar Fain i den här rundan så vet vi om vi ska lita på Frankenstein nästa. Eller vice Verca.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Re: Angående vad som hände med Maniac

Vimes said:
Dr. Frankenstein said:
Jag var den första att gå ut med vapen. Vad det betyder är upp till er.
Det kan betyda att ni varulvar visste att de med kniv var änglar (=siare), och att det var därför ni dödade Möller.

Eller hur? :gremwink:
Då vill jag påstå att spelet är felkonstruerat.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,441
Re: Angående vad som hände med Maniac

Lu-kaazh said:
men tycker inte du att det känns som lite väl mäktig förmåga till varulvarna?
Nej. Det är väl snarare en bra safeguard mot att massoutning är bra. I MC-spelet visste varulvarna att de mäktigaste byborollerna var brödraskapare. Det är dessutom mer sannolikt än att det finns två siare.

Röst: Dr. Frankenstein - med emfas.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Angående vad som hände med Maniac

Lu-kaazh said:
Dr. Frankenstein said:
Min roll är en man som är beväpnad med en kniv dock är han ingen människa utan en ängel. Jag kan inte ljuga och jag kan se vem som är demon. Jag siade Paxen första rundan och han var inte en demon.
Jag bekräftar
Frankensttein och möller var våra änglar som jag har svurit att beskydda.

en fråga var det verkligen smart att gå ut med?
du är ju en av powerrollerna?
Då blev Möller mördad av varulvarna, medan Maniac är det fortfarande oklart kring.

Fain, du har lite att förklara som sagt. Du har en siarförmåga ang vapen. Har du någon egen förklaring kring varför du har siat, enligt Dr.Frankenstein, fel?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Angående vad som hände med Maniac

Lu-kaazh said:
Vimes said:
Dr. Frankenstein said:
Jag var den första att gå ut med vapen. Vad det betyder är upp till er.
Det kan betyda att ni varulvar visste att de med kniv var änglar (=siare), och att det var därför ni dödade Möller.

Eller hur? :gremwink:
men tycker inte du att det känns som lite väl mäktig förmåga till varulvarna?
Smrt kan vara väktare sammanlagt fyra gånger åt vem som helst (sig själv inräknat). Det är väldigt mäktigt.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Angående vad som hände med Maniac

Paxen said:
Lu-kaazh said:
Dr. Frankenstein said:
Min roll är en man som är beväpnad med en kniv dock är han ingen människa utan en ängel. Jag kan inte ljuga och jag kan se vem som är demon. Jag siade Paxen första rundan och han var inte en demon.
Jag bekräftar
Frankensttein och möller var våra änglar som jag har svurit att beskydda.

en fråga var det verkligen smart att gå ut med?
du är ju en av powerrollerna?
Då blev Möller mördad av varulvarna, medan Maniac är det fortfarande oklart kring.

Fain, du har lite att förklara som sagt. Du har en siarförmåga ang vapen. Har du någon egen förklaring kring varför du har siat, enligt Dr.Frankenstein, fel?
Jag vill tillägga att jag är väldigt nyfiken på VARFÖR du valde att sia just Dr Frankenstein. Han har ju inte direkt varit i hetluften under runda 1.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,441
Re: Angående vad som hände med Maniac

Dr. Frankenstein said:
Jag var den första att gå ut med vapen. Vad det betyder är upp till er.
Nej. Det var du inte ser jag nu. När jag har kollat igenom. Möller var först med att gå ut med vapen. Du var först med kön.

Det är väldigt konstigt att du inte håller koll på de här grejerna med tanke på att kniv=ängel.

Röst: Dr. Frankenstein - med dubbelemfas.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Jag hade hoppats att slippa gå ut som siare tills runda 3 då jag hade velat ha siat en till innan jag gick ut med den informationen.

Samt att det är märkligt att Fain som inte outat något tidigare börjar outa kön sen att den är en siare och att jag ljuger så fort jag har sagt att jag inte kan avslöja min förmåga och att jag inte kan ljuga.
Samt så fort jag säger att jag är en siare så säger Fain att den är en siare med.

Men då jag råkade skriva fel och säga att jag var först med kniv så är jag nog körd. Det enda som gör mig glad är att Fain som är en ulv åker nästa runda.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: Angående vad som hände med Maniac

Jag valde inte att sia DR, det var helt ärligt ren slump. (Det kommer förmodligen göra så att färre personer tro på mig, men så är fallet). Eftersom det var 12 personer i spel(eftersom jag inte räknar med mig själv) och jag inte hade hängt med så mycket, så använde jag en D12 (som varje rollspelare har liggande hemma)för att få fram vem jag skulle sia. Resultatet blev 10, vilket enligt första inlägget med deltagarna var Dr. Frankenstein.

Otroligt, men så kan det gå när man har tur (eller otur, bestäm själva) med tärningar.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Angående vad som hände med Maniac

Vimes said:
Dr. Frankenstein said:
Jag var den första att gå ut med vapen. Vad det betyder är upp till er.
Nej. Det var du inte ser jag nu. När jag har kollat igenom. Möller var först med att gå ut med vapen. Du var först med kön.

Det är väldigt konstigt att du inte håller koll på de här grejerna med tanke på att kniv=ängel.

Röst: Dr. Frankenstein - med dubbelemfas.
Vänta här nu lite.

Lukas bekräftar att Frankenstein och Möller är änglar och att han har svurit att skydda dem. Om Frankenstein nu är demon så har vi två ulvar precis här!

Fain menar att Frankenstein ljuger. Så om Frankenstein och Lukas talar sanning är Fain vår ulv.

Men om vi röstar ut Frankenstein nu förlorar vi eventuellt en powerroll, medan om vi tar Fain har vi plockat en siare.

Nu när jag tänker efter är båda dåliga val...
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Angående vad som hände med Maniac

Jag vill inte gå ut med information som jag har än, men den kan fälla antingen Fain eller Dr. Jag tänker hålla på den, men jag vill gärna ha någon redogörelse från Dr. och Fain.

Som det är just nu så tror jag att antingen Fan eller Dr är varulv. Men efter det så saknar vi en varulv. Maniac kan eventuellt ha varit en varulv, och då har vi bara en kvar. Men om det inte är så:

Dr.Frankenstein och Fain, vilka har ni som misstänkta efter varandra? Vad tror ni själva ang hur många varulvar det finns kvar i spel?
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Re: Angående vad som hände med Maniac

Paxen said:
Möller och Maniac försvann i runda 1. Det finns ju ett par olika sätt detta kan ha gått till.

Maniac gav upp, Möller blev mördad, Möller och Maniac mördades.

Sen har jag ytterliggare en gissning, och det är att Maniac mördades av bybor. Någon/några av oss kan ha någon förmåga som gör så att dom kan välja en person som dom vill "rena" (dvs ta bort demonen som kontrollerar sin värd). Dock, pga infon från Maniac och Unfair om att dom var bröder så tror jag att Maniac var den som hade sålt sin själ, i det fallet så vet jag inte riktigt hur det fungerar.

Jag tycker det är viktigt att reda ut huruvida Maniac eller Unfair var och är varulvar, bland det viktigaste vi måste reda ut.
Jag har svårt att se det på samma sätt som du. Först detta med ifall vi är ulvar, om jag och Maniac var ulvar så skulle det innebära att jag var ensam ulv kvar. Farligt?

Maniac kan ha varit spelaren som sålt sin själ. Men då jag vet att han också hade informationen om att ha sett shapeshifterns gamla skinn så tycker jag det blir för mycket för en roll. I min mening i alla fall. Men sure, vill du fråga något så gör så.
 
Top