Nekromanti Supernaturalgate - runda 2

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Re: Angående vad som hände med Maniac

Vimes said:
Paxen said:
Jag tycker det är viktigt att reda ut huruvida Maniac eller Unfair var och är varulvar, bland det viktigaste vi måste reda ut.
Hallå? Vi dödade en ulv förra rundan. Det finns skitmycket att gå på, jag tycker att jag har hittat Dr. Frankensteins svans och raggiga päls i röstmönstret på slutet. Det är ingen annan som är intresserad av att kolla på det?

Hur ska vi kunna reda ut Maniac och Unfair? Really? Vi kan spekulera, eventuellt behöver Unfair outa vad han vet om Maniac och vad han själv har. Men det kan näppeligen anses vara det bästa att gå på just nu.
Håller med, det sker lite för mycket annat, och det skedde massa annat också, som känns mer värt att gå på nu.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: Angående vad som hände med Maniac

Så länge inte min löjliga teori om "falsk information" gäller, men det är inte ens så att jag tror på den. Det känns som en förmåga som skulle vara helt värdelös, och att träffa på ett sånt blindskott som det hade varit mot mig första rundan är också otroligt. Men jag hade ju tur med tärningen, vem säger att inte en annan har det.

Jag som bybor hade nog röstat ut Fain denna runda och låtit Dr vara kvar, mycket då jag hellre ser någon som kan sniffa fram demoner än någon som kan sia ifall någon har ljugit om vapen.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Angående vad som hände med Maniac

Recca said:
Lukas bekräftar att Frankenstein och Möller är änglar och att han har svurit att skydda dem. Om Frankenstein nu är demon så har vi två ulvar precis här!
Jag måste förtydliga jag vet att änglarna använder kniv.
Jag tänker anta att det finns fler än en eftersom änglar står i plural i mitt formulär.
men teknisksätt kan frank har ljugit om att han har en kniv.
så jag skall inte använda ordet bekräfta.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Re: Angående vad som hände med Maniac

Paxen said:
Jag vill inte gå ut med information som jag har än, men den kan fälla antingen Fain eller Dr. Jag tänker hålla på den, men jag vill gärna ha någon redogörelse från Dr. och Fain.

Som det är just nu så tror jag att antingen Fan eller Dr är varulv. Men efter det så saknar vi en varulv. Maniac kan eventuellt ha varit en varulv, och då har vi bara en kvar. Men om det inte är så:

Dr.Frankenstein och Fain, vilka har ni som misstänkta efter varandra? Vad tror ni själva ang hur många varulvar det finns kvar i spel?
Jag gissar på att det finns två demoner kvar i spel samt att det finns en till två shapeshifters som assisterar demonerna och att dom vinner om demonerna vinner.

Efter Fain så tror jag starkt på att Konrad eller Vimes kan vara ulv med det är svårt att säga då jag inte är säker än.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Angående vad som hände med Maniac

Vimes said:
Dr. Frankenstein said:
Jag var den första att gå ut med vapen. Vad det betyder är upp till er.
Nej. Det var du inte ser jag nu. När jag har kollat igenom. Möller var först med att gå ut med vapen. Du var först med kön.

Det är väldigt konstigt att du inte håller koll på de här grejerna med tanke på att kniv=ängel.

Röst: Dr. Frankenstein - med dubbelemfas.
Btw, det var faktiskt igår du outade att du hade kniv. Du var en av de sista snarare. Märkligt att du inte har koll på det. Jag menar, med all din "hjälpsamma" statistik och så...
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Recca said:
Lu-kaazh said:
Alltså jag tror inte Dr är en varulv.
jag Tycker att han spelar svagare än vad jag hade förväntat mig av honom (Från IRL)
men jag får inge stora varulvs vibbar från honom.

Så vad tycker jag att vi skall Prata om då?
Jag personligen gillade inte att Recca satte all tillit på vem hon skulle rösta på till Vimes.

jag skulle också vilja veta varför varulvarna plockade Möller. eftersom jag kan bekräfta att han hade en Powerroll. jag kommer nu släppa lite av informationen jag har (i alla fall den delen jag nu tycker känns säker) Möller var en Ängel.
Så jäkla dumt att du släpper den infon! Nu är det ju uppenbart varför Dr F inte kan ljuga och varför vapen är kopplade till förmågor!

SUUUUCK.

Du fattar att Dr F är dödsdömd nu, om han inte ljög förstås men allt faller ju på plats helt plötsligt.

...Jag kan motivera varför jag väntade på Vimes till slutet av runda ett.
Han är inte dödsdömd om vår väktare fungerar. Men då känns det lite för lätt. Så det ser ljust ut i alla fall.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Angående vad som hände med Maniac

Följdfråga till Frankenstein: Frankenstein, varför siade du mig?
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: Angående vad som hände med Maniac

Paxen, valet för mig är ju självklart. Lu-kaazh "grönar" ju Dr genom att berätta att han är utsänd för att skydda änglarna. Vad jag vet så kan vi inte bekräfta att Möller var en ängel, det kan lika gärna varit ett hopkok för att få Kniv lögnen (om det är en lögn, ser tidigare inlägg) att låta trolig.

Så för mig skulle Lu-kaazh vara varulven, då han skapar ett Alibi till Dr.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Dr. Frankenstein said:
Jag vill ju säga Recca att jag är Siare och jag kan sia Demoner.
Ja det är ju en jätte-power-roll... Alltså, Vimes. Om Frankenstein är demon så är ju Lukas också Demon. Då har vi två demoner här. Fain har siat en sak som säger att Frankenstein är demon. En av "grupperna" ljuger uppenbarligen. Ärligt talat, om vi tar Fain först så har vi potentiellt 2 stycken grymma bybor kvar (och väktaren kan skydda en av dem). Om vi tar Fain och han visar sig vara ulv så har vi två demoner i håven; vi vinner hur vi än gör. Men det funkar ju bara om vi tar Fain först.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Re: Angående vad som hände med Maniac

Lu-kaazh said:
Dr. Frankenstein said:
Spelade ingen roll efter att du gick ut med att kniv=ängel.
Med det där sa jag aldrig...
Var din info ändast att Kniv=Ängel eller viste du även något om vilka som skulle vara änglar? Alltså, är det bara för att Dr. F och Möller outade kniv som du vet att de är änglar eller visste du det ändå?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Angående vad som hände med Maniac

Lu-kaazh said:
Jag måste förtydliga jag vet att änglarna använder kniv.
Jag tänker anta att det finns fler än en eftersom änglar står i plural i mitt formulär.
men teknisksätt kan frank har ljugit om att han har en kniv.
så jag skall inte använda ordet bekräfta.
Alltså, Lukas. Om det står i ditt formulär att "Du vet att änglar använder kniv" så säger det ju inget om hur många änglar som faktiskt är med i spel. Det är snarare en formulering som lämnar öppen för hur många de där.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Re: Angående vad som hände med Maniac

Paxen said:
Följdfråga till Frankenstein: Frankenstein, varför siade du mig?
För att du var skum men du hade gett mycket information och för att vara säker så valde jag dig så du antingen var en bybo som bara var lite misstänkt eller så var du en ulv som räddade sitt skin med nöd och näppe. Samt att om du var en ulv så kunde jag använda det under den här rundan och jaga efter någon annan förra, vilket jag gjorde.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Angående vad som hände med Maniac

Vimes said:
Vimes said:
Dr. Frankenstein said:
Jag var den första att gå ut med vapen. Vad det betyder är upp till er.
Nej. Det var du inte ser jag nu. När jag har kollat igenom. Möller var först med att gå ut med vapen. Du var först med kön.

Det är väldigt konstigt att du inte håller koll på de här grejerna med tanke på att kniv=ängel.

Röst: Dr. Frankenstein - med dubbelemfas.
Btw, det var faktiskt igår du outade att du hade kniv. Du var en av de sista snarare. Märkligt att du inte har koll på det. Jag menar, med all din "hjälpsamma" statistik och så...
Det är iofs en bra poäng...
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Angående vad som hände med Maniac

Fain said:
Paxen, valet för mig är ju självklart. Lu-kaazh "grönar" ju Dr genom att berätta att han är utsänd för att skydda änglarna. Vad jag vet så kan vi inte bekräfta att Möller var en ängel, det kan lika gärna varit ett hopkok för att få Kniv lögnen (om det är en lögn, ser tidigare inlägg) att låta trolig.

Så för mig skulle Lu-kaazh vara varulven, då han skapar ett Alibi till Dr.
Om Frankenstein är ulv så är Lukas det oavsett om de har fabricerat ängla-historien.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Ska jag vara ärlig så kommer jag fortsätta att hävda min oskuld och försöka övertyga er om att Fain är ulven inte jag. Men om det misslyckas och jag blir utröstad så vet jag att ni tar Fain nästa runda. Enda nackdelen är att jag inte kan använda min förmåga och "gröna" en till person.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Jag måste säga att det går bra för byn denna gången. Antingen är vi två varulvar på spåret (Dr, lu-kaazh) eller så är vi en på spåret (Jag, Fain)

I vilket fall som så kommer vi ta en varulv inom två rundor!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Angående vad som hände med Maniac

Vimes said:
Alltså, Lukas. Om det står i ditt formulär att "Du vet att änglar använder kniv" så säger det ju inget om hur många änglar som faktiskt är med i spel. Det är snarare en formulering som lämnar öppen för hur många de där.
Nu ska jag inte citera men
det står att änglar använder knivar. Men det står på ett ställe "Änglarna" vilket får mig att starkt tro att det är mer än en.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Och om inte gröna så kan du inte hitta den sista varulven.

Man skulle ju kunna göra så med, att vi tar något annat, Smrt skyddar DR till nästa runda, dr siar mig och saken är ur världen. På så sätt har vi kvar både vapen siaren och demon siaren, medens vi, i värsta fall, förlorar smrt eller någon annan som avslöjar sin sia konst. Bara en tanke.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Angående vad som hände med Maniac

Möller var en ängel, det kan vi väl vara överens om? Han hintade att han hade en powerförmåga tidigt i spelet, och blev dödad av varuölvarna (som kanske har den informationen också, vilket vore en rätt smart konstruktion av SL).

Lukas behöver inte alls vara en varulv. Han har info om att änglar använder kniv. Dock verkar han ha förutsatt att Frankie inte ljuger om sitt vapen. Vilket alltså Fain menar att han gör.

Ergo:
Frankie är varulv.
Lukas är nog bybo, som dock utgått ifrån att det finns flera änglar, vilket jag inte anser att den info han delgett oss egentligen berättigar.
Fain är kan mycket om vapen och har sniffat rätt på Frankies lögn, han är bybo.

Vi ska hänga Frankie. Tror ni verkligen att vi hade två siare och en väktare i spel från början?

-*-

Det är helt osannolikt att varulvarna skulle få för sig att göra en lögn (Fains påstådda lögn) i andra rundan. Jag köper det inte, det är en given förlust. Fains agerande kring Vicos utröstning talar också till hans fördel, det gör inte Frankies.
 
Top