Nekromanti Supernaturalgate - runda 2

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Dr. Frankenstein said:
Jag har bara meddelat vad som står i min roll och då jag inte vet var gränsen för osanning enligt SL går så väljer jag att inte ta risken.
Men jag håller med dig Vimes att det är en märklig restriktion att ge någon.

Så jag vet inte hur jag ska göra utan att antingen avslöja min förmåga vilket jag inte vill eller att föra SL arg.
Ja, okej, skitsamma. Det här är inte värt att nysta i förrens det kanske är dags för dig att verkligen outa dig, så jag låter den här tråden vila (men den är markerad med ett stort fett rött kryss i min "Folk som sannolikt är varulvar: från D till V"-bok.

Jag skulle vilja veta hur du resonerade i slutet av förra rundan: hur gick tankegngarna kring vilka som borde röstas ut och såvidare?

Jag skulle kunna presnetera en ganska god sammanfattning av mina egna tankar kirng vilka som var mest ulviga genom hela rundan. Jag vill veta hur du tänkte. Du var mot slutet på Maniac, Lukas och Smrtihara, men nosade inte ens på Vicotnik, hur kommer det sig?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Jag tänker för tillfället lägga Min röst: Unfair då jag inte tror att vi har fått reda på allt om Unfair och Maniac, och jag vill även veta vad Unfair tycker om mina funderingar
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Angående det här med förmåga och vapen

Beväpning

Kniv: Möller, Dr. Frankenstein
Pistol: unfair, Paxen, Vimes, Korpa, Recca
Gevär: Fain, Lu-kaazh
Eldkastare: Konrad Konvalj
Hagelgevär: Smrtihara, Vicotnik, Maniac

(Vicotnik´s hagelgevär kan vi inte lita på?)

Kön

Man: Dr. Frankenstein, Maniac, Paxen, unfair, Lu-kaazh
Kvinna: Vicotnik, Smrtihara, Fain

(Vicotnik som kvinna kan vi inte lita på?)

Övrigt
Det finns en shapeshifter – unfair
Mer än två varulvar – Vimes
Vapen och förmågor kan hänga ihop - Vimes
Ingen med pistol har samma förmåga som jag – unfair
Minst en kvinna är demon – Vicotnik
Jag kan inte bli påverkad av magiska förmågor – Vicotnik
En demon är beväpnad med ett hagelgevär – Recca
Maniac och unfair kan prata med varandra utanför tråden, är bröder – unfair
unfair outade Maniacs beväpning
Minst en jägare har sålt sin själ - Lu-kaazh
Har salt och kan skydda en person fyra gånger eller fyra personer en natt - Smrtihara
50% av alla som är beväpnade med skjutvapen har pistol - Smrtihara
Jag vet att två demoner är kvinnor. (dvs misnt två kvinnor är demoner) - Vimes
Min karaktär har en nackdel som gör att jag ej kan ljuga om mitt kön, beväpning eller förmåga. - Dr.F
Jag sitter på info om kön - Fain
Jag är väldigt säker på att förmågor och vapen hänger ihop. - Dr.F
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Re: Angående vad som hände med Maniac

Paxen said:
Jag tycker det är viktigt att reda ut huruvida Maniac eller Unfair var och är varulvar, bland det viktigaste vi måste reda ut.
Hallå? Vi dödade en ulv förra rundan. Det finns skitmycket att gå på, jag tycker att jag har hittat Dr. Frankensteins svans och raggiga päls i röstmönstret på slutet. Det är ingen annan som är intresserad av att kolla på det?

Hur ska vi kunna reda ut Maniac och Unfair? Really? Vi kan spekulera, eventuellt behöver Unfair outa vad han vet om Maniac och vad han själv har. Men det kan näppeligen anses vara det bästa att gå på just nu.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Vimes said:
Dr. Frankenstein said:
Jag har bara meddelat vad som står i min roll och då jag inte vet var gränsen för osanning enligt SL går så väljer jag att inte ta risken.
Men jag håller med dig Vimes att det är en märklig restriktion att ge någon.

Så jag vet inte hur jag ska göra utan att antingen avslöja min förmåga vilket jag inte vill eller att föra SL arg.
Ja, okej, skitsamma. Det här är inte värt att nysta i förrens det kanske är dags för dig att verkligen outa dig, så jag låter den här tråden vila (men den är markerad med ett stort fett rött kryss i min "Folk som sannolikt är varulvar: från D till V"-bok.

Jag skulle vilja veta hur du resonerade i slutet av förra rundan: hur gick tankegngarna kring vilka som borde röstas ut och såvidare?

Jag skulle kunna presnetera en ganska god sammanfattning av mina egna tankar kirng vilka som var mest ulviga genom hela rundan. Jag vill veta hur du tänkte. Du var mot slutet på Maniac, Lukas och Smrtihara, men nosade inte ens på Vicotnik, hur kommer det sig?
För att jag trodde verkligen inte Vic var en varulv, vist han spelade konstigt och så men jag vet inte. Kan vara för jag träffat honom AFK och fått en annan bild av honom och satte någon "Trust" stämpel på honom. Jag var inte så kritisk som jag trodde mot honom.

Maniac var jag på för han spelade väldigt konstigt hela förra rundan och vara bara udda.
Lukas tror jag fortfarande är en ulv, han spelar som en ulv och han har bara varit skum enligt mig sen början.
Smrtihara var mystiks och ville inte berätta sin förmåga och liknande och nu efteråt förstår jag varför.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Re: Angående vad som hände med Maniac

Vimes said:
Paxen said:
Jag tycker det är viktigt att reda ut huruvida Maniac eller Unfair var och är varulvar, bland det viktigaste vi måste reda ut.
Hallå? Vi dödade en ulv förra rundan. Det finns skitmycket att gå på, jag tycker att jag har hittat Dr. Frankensteins svans och raggiga päls i röstmönstret på slutet. Det är ingen annan som är intresserad av att kolla på det?

Hur ska vi kunna reda ut Maniac och Unfair? Really? Vi kan spekulera, eventuellt behöver Unfair outa vad han vet om Maniac och vad han själv har. Men det kan näppeligen anses vara det bästa att gå på just nu.
Ja då det enda som kan få dig att sluta misstänka mig är väl att avslöja min förmåga antar jag?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Dr.Frankenstein, hur fungerar det med din förmåga opm du ljuger? Blir du automatiskt diskvalificerad eller kommer Xyas in och informerar om att du ljuger? Vad kan du inte ljkuga om, förmåga/info/kön/vapen/ingenting? Står det något om det i din information?

Det här skulle kunna vara en vågad varulvslögn. För den delen, skulle kunna vara så att du är en demon som inte kan ljuga om sin inforation, men kan ljuga om sin faktion.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Angående vad som hände med Maniac

Vimes said:
Paxen said:
Jag tycker det är viktigt att reda ut huruvida Maniac eller Unfair var och är varulvar, bland det viktigaste vi måste reda ut.
Hallå? Vi dödade en ulv förra rundan. Det finns skitmycket att gå på, jag tycker att jag har hittat Dr. Frankensteins svans och raggiga päls i röstmönstret på slutet. Det är ingen annan som är intresserad av att kolla på det?

Hur ska vi kunna reda ut Maniac och Unfair? Really? Vi kan spekulera, eventuellt behöver Unfair outa vad han vet om Maniac och vad han själv har. Men det kan näppeligen anses vara det bästa att gå på just nu.
Visst kan vi gå på Dr.Frankenstein, men jag vill ha svar från Unfair just nu, så att jag kan vara så säker som möjligt när jag väljer om jag vill rösta ut Unfair eller inte.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Paxen said:
Dr.Frankenstein, hur fungerar det med din förmåga opm du ljuger? Blir du automatiskt diskvalificerad eller kommer Xyas in och informerar om att du ljuger? Vad kan du inte ljkuga om, förmåga/info/kön/vapen/ingenting? Står det något om det i din information?

Det här skulle kunna vara en vågad varulvslögn. För den delen, skulle kunna vara så att du är en demon som inte kan ljuga om sin inforation, men kan ljuga om sin faktion.
Jag har ingen information, jag har bara kön, beväpning och förmåga. Det står inget under information i min roll.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Re: Angående vad som hände med Maniac

Nu skiter jag i det här fram tills ikväll. Jag vill dock gärna se att vi faktiskt tar oss en funderar över vad röstningsmönstren från förra rundan säger. Och inte bara att jag tittar på det. I mitt mastodontinlägg har jag gjort en sammanställning från fredagkväll och frammåt. Någon skarp hjärna kan väl kolla på det?

(Typ: enligt mönstren kan Smrt vara varulv, Fain verkar inte ulvig med tanke på hans röstning, etc)

Kolla på det!

Som det är nu verkar vi ha alternativen:
Dr. Frankenstein (p.g.a. hans röster i slutet av förra, p.g.a. en jävligt konstig outning)
Fain (p.g.a. konstigt spel)
Unfair (p.g.a. Maniac-grejen)
Jag vill föra Korpa till den här listan. Hon har gjort noll avtryck. Och borde drevas.

Men nu är jag för såsig i huvudet, så låter andra ta över. Och ni som är lite i kikarsiktet (Fain, Frankie och Unfair): börja snacka! Inte om info och outningar, utan om vad ni tror om olika alternativ. Börja vara aktiva bybor (det gäller dig, Korpa, också), fundera, skriv, resonera, rösta, dreva!
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Dr. Frankenstein said:
Paxen said:
Dr.Frankenstein, hur fungerar det med din förmåga opm du ljuger? Blir du automatiskt diskvalificerad eller kommer Xyas in och informerar om att du ljuger? Vad kan du inte ljkuga om, förmåga/info/kön/vapen/ingenting? Står det något om det i din information?

Det här skulle kunna vara en vågad varulvslögn. För den delen, skulle kunna vara så att du är en demon som inte kan ljuga om sin inforation, men kan ljuga om sin faktion.
Jag har ingen information, jag har bara kön, beväpning och förmåga. Det står inget under information i min roll.
Så, du har ingen information och ingen information om vad som sker om du ljuger? Det låter jävligt suspekt
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
ReccaMin information säger visserligen att en demon har en hagelbössa helt säkert said:
Check. Det var feltänkt av mig. Dock, vill jag hävda, minskar chanserna för att hitta en varulv bland hagelbössorna iom att vi redan nypt en.

Men du har rätt, vi kan inte avskriva Smrt.
Wow. Det där är en kuggfråga, eller hur? :gremtongue:

För det första kan vi inte ens veta om Vic ljög om sitt vapen, vilket försvårar mitt svar på frågan. För det andra så är jag dålig på matematik. x.x

Det känns ju på nåt sätt som att min info inte är lika värdefull nu längre om Vic inte ljög om sitt vapen, men någon med typ matte-kunskaper kanske kan reda i det här bättre.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Re: Angående vad som hände med Maniac

Dr. Frankenstein said:
Ja då det enda som kan få dig att sluta misstänka mig är väl att avslöja min förmåga antar jag?
Paxen said:
Visst kan vi gå på Dr.Frankenstein.
Men va fan. Ja, jag anser att Frankie är det bästa valet just nu. Och nej, "vi ska inte gå på Frankenstein". Vi ska börja kolla vad som hände förra rundan, vi drevade fram och tillbaka och tog en varulv till sist, röstningen måste innhålla massa smaskigheter. Jag vill att folk börjar gräva i det.

Mitt val är Frankie, men det finns grejer som talar för att han inte är ulv utan bara har en klurig roll, så jag ser gärna att andra gör något vettigt av vad som hände förra rundan. Kom igen nu!
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: Angående vad som hände med Maniac

Jag kan säga att jag har lite information(från min förmåga) angående vår Dr, men jag tror jag håller kvar med det tills jag fått veta lite mer. Som det ser ut nu så kan det lika väll vara hans förmåga som har fått det att bli fel.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Paxen said:
Dr. Frankenstein said:
Paxen said:
Dr.Frankenstein, hur fungerar det med din förmåga opm du ljuger? Blir du automatiskt diskvalificerad eller kommer Xyas in och informerar om att du ljuger? Vad kan du inte ljkuga om, förmåga/info/kön/vapen/ingenting? Står det något om det i din information?

Det här skulle kunna vara en vågad varulvslögn. För den delen, skulle kunna vara så att du är en demon som inte kan ljuga om sin inforation, men kan ljuga om sin faktion.
Jag har ingen information, jag har bara kön, beväpning och förmåga. Det står inget under information i min roll.
Så, du har ingen information och ingen information om vad som sker om du ljuger? Det låter jävligt suspekt
Det står det inget om i min roll det står bara att min roll inte kan ljuga.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Re: Angående vad som hände med Maniac

Fain said:
Jag kan säga att jag har lite information(från min förmåga) angående vår Dr, men jag tror jag håller kvar med det tills jag fått veta lite mer. Som det ser ut nu så kan det lika väll vara hans förmåga som har fått det att bli fel.
Det här var ju intressant. Du har information om mig men tänker inte skriva den?
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Re: Angående vad som hände med Maniac

Nej, jag gör inte samma misstag nu som jag gjorde med könet, vill folk dreva mot mig för att få ut informationen, go ahead. Jag har fått tillräckligt med skit för att bara slänga ut mig informationen.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Angående vad som hände med Maniac

Dr. Frankenstein said:
Fain said:
Jag kan säga att jag har lite information(från min förmåga) angående vår Dr, men jag tror jag håller kvar med det tills jag fått veta lite mer. Som det ser ut nu så kan det lika väll vara hans förmåga som har fått det att bli fel.
Det här var ju intressant. Du har information om mig men tänker inte skriva den?
Han menar med andra ord att han har siat dig på något vis... Så tolkar jag det.
 
Top