Nekromanti Supernaturalgate - runda 2

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Min karaktär har en nackdel som gör att jag ej kan ljuga om mitt kön, beväpning eller förmåga.
Antingen skriver jag vad jag har eller så gör jag det inte. Jag få inte skriva saker som inte är sanna om min roll överhuvud taget. Så jag har valt att inte avslöja min förmåga.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Dr. Frankenstein said:
Jag har inget mer om min roll att avslöja för tillfället.
Jag anser att Vimes resonemang inte stämmer, men vi får se hur resten tycker.
Kan du resonera lite kring din information? Varför är den inte värd att outa när du har pressen mot dig?
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Recca said:
Dr. Frankenstein said:
Jag har inget mer om min roll att avslöja för tillfället.
Jag anser att Vimes resonemang inte stämmer, men vi får se hur resten tycker.
Kan du resonera lite kring din information? Varför är den inte värd att outa när du har pressen mot dig?
Jag anser inte att jag har någon stark press mot mig än. Men som jag skrev i ett tidigare inlägg så vill jag inte avslöja mer om min roll.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Dr. Frankenstein said:
Min karaktär har en nackdel som gör att jag ej kan ljuga om mitt kön, beväpning eller förmåga.
Antingen skriver jag vad jag har eller så gör jag det inte. Jag få inte skriva saker som inte är sanna om min roll överhuvud taget. Så jag har valt att inte avslöja min förmåga.
Konstigt anledning att inte outa förmåga, för det borde vara underförstått med att ulvarna tjänar på att du outar förmåga, att låta bli. Var det nån som förstod den meningen?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Dr. Frankenstein said:
Vimes said:
Varning: jävligt långt inlägg.
Dr. Frankenstein är vår varulv.

Den som sticker ut mes är Dr. Frankenstein från att Vicodrevet startade hinner han lägga tre röster: först tillsammans med Lukas på Maniac, sedan på Smrtihara för att han ska outa mer, och sedan på Lu-kaazh på grund av hans Maniacröst (som Dr.Frankie själv delade). Det jag säger är att: drevet mot Vico har legat och pyrt länge, men det startar ordenligt på morgonen på söndagen, samlar röster, tappar röster till Lukas och Smrt för att tillslut växa precis i slutesekunderna till en utröstning. Frankie har under denna period kategoriskt undivikt Vicodrevet, och istället hoppat på alla andra möjliga drev. Han har inte argumenterat för en egen drevstart utan bara ramlat in på de drev som är hyfsat starka (undantaget Maniac, men att byn skulle nacka Maniac verkar inte så osannolikt). Kontentan är att röstningsbeteendet pekar på att Dr Frankenstein är varulv nummer 2.
Oj, Ja vad ska jag säga annat än att jag inte är en ulv.
Jag har röstat på dom jag tycker ha varit konstiga och underliga. Jag har outat mitt kön och beväpning så det finns inte så mycket mer jag kan säga.
Kan du inte bemöta Vimes anklagelser bättre än med ett lojt "oj"?
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Recca said:
Dr. Frankenstein said:
Vimes said:
Varning: jävligt långt inlägg.
Dr. Frankenstein är vår varulv.

Den som sticker ut mes är Dr. Frankenstein från att Vicodrevet startade hinner han lägga tre röster: först tillsammans med Lukas på Maniac, sedan på Smrtihara för att han ska outa mer, och sedan på Lu-kaazh på grund av hans Maniacröst (som Dr.Frankie själv delade). Det jag säger är att: drevet mot Vico har legat och pyrt länge, men det startar ordenligt på morgonen på söndagen, samlar röster, tappar röster till Lukas och Smrt för att tillslut växa precis i slutesekunderna till en utröstning. Frankie har under denna period kategoriskt undivikt Vicodrevet, och istället hoppat på alla andra möjliga drev. Han har inte argumenterat för en egen drevstart utan bara ramlat in på de drev som är hyfsat starka (undantaget Maniac, men att byn skulle nacka Maniac verkar inte så osannolikt). Kontentan är att röstningsbeteendet pekar på att Dr Frankenstein är varulv nummer 2.
Oj, Ja vad ska jag säga annat än att jag inte är en ulv.
Jag har röstat på dom jag tycker ha varit konstiga och underliga. Jag har outat mitt kön och beväpning så det finns inte så mycket mer jag kan säga.
Kan du inte bemöta Vimes anklagelser bättre än med ett lojt "oj"?
Som det är nu nej, jag måste läsa igenom allt fundera vad jag ska skriva.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brun7

Ja det var lite off, men jag ville offra mitt femhundrade inlägg på något ostigt. Skall nu sätta mig ner och jobba lite på att hitta varulvar istället.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Men du.. Alltså, det är inte sådär jättetoppen för byborna att ljuga om sin info i vilket fall som helst. Jag förstår inte problemet?
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Smrtihara said:
Men du.. Alltså, det är inte sådär jättetoppen för byborna att ljuga om sin info i vilket fall som helst. Jag förstår inte problemet?
Jo men då jag inte kan berätta min förmåga annat än säga den rakt ut och det är något som jag inte vill göra för byns bästa så kan jag inte hinta åt vad den är.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Jag måste hålla med Smrtihara här, vad är det för mening med att ljuga om den informationen man har som bybor? Det stjälper ju mer än vad det hjälper allt som oftast, iallafall för byn.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Fain said:
Jag måste hålla med Smrtihara här, vad är det för mening med att ljuga om den informationen man har som bybor? Det stjälper ju mer än vad det hjälper allt som oftast, iallafall för byn.
Det stjälper ju mer än hjälper att kasta fram sin vulva också.

Greppar inte din outning om kön.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Om nu alla vill veta, jag gjorde det av två anledningar.

Den första anledningen var att jag vill ha det överstökat, då jag tycker det är dags att outa kön nu för oss som inte har gjort det.

Det andra är att jag sitter på info om kön.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Fain said:
Ah, jag förstår.

Men hur börjar vi denna runda bäst? Förra rundan gick ju bra, då vi fick ut en varulv, men hur gör vi denna runda? Ska vi gå ut med kön? Ska vi avslöja saker vi vet? Ska vi bara sitta och vänta på ulven?

(Alla har skrivit beväpning om inte jag minns fel.)

Är det någon som har en lista över vad vi fick veta förra omgången?

Kan vi lita på den informationen som Vic gav oss? Ljög han eller talade han sanning?

Jag har bara frågor, men inga svar.
Du har många frågor, men inga svar.

Enligt dig själv så skulle du skaffa dig en egen uppfattning redan i runda 1. Det sket sig big time. Du skulle inte haka på drev till höger och vänster, utan skaffa dig en egen uppfattinng.

Nu i uppstarten av runda 2 är det ju rätt bra läge att skaffa sig en egen uppfattning. Det är inte 800 inlägg att gå igenom direkt.

Här hakar du direkt på:

Fain said:
Riktigt bra inlägg Vimes, jag skulle dock vilja att Dr.Frankenstein svarar lite innan jag lägger min röst. Jag tror på din förmåga att finna varulvar, men jag vill helst se båda sidor av Frankenstein myntet först.

Även jag hoppas att jag inte sabbat något med att outa kön, men det tror jag inte.
Sen kräver du av Dr.F att börja snacka och visa båda sidorna av myntet på något vis.

Karln (alltså Dr.F) har 1 röst på sig. Vi är 10 spelare kvar, och i min mening tycker jag det är rätt så bra att inte Dr.F börjar slänga ur sig förmågor och annat smaskigt som ulvarna kan gotta sig i.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Fain said:
Om nu alla vill veta, jag gjorde det av två anledningar.

Den första anledningen var att jag vill ha det överstökat, då jag tycker det är dags att outa kön nu för oss som inte har gjort det.

Det andra är att jag sitter på info om kön.
Om du sitter på info om kön, är det då inte bättre att låta ulvarna visa sitt kön först? Då kanske du får större nytta av din information tänkte jag.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Dr. Frankenstein said:
Jag har två röster på mig. Vimes och Fain.
Du hade 1 röst från Vimes när Fain plötsligt hakar på och vill se båda sidorna av myntet.

Han ivrade iväg sitt inlägg, och strax efter när du skrivet ett inlägg slängde han med en röst också.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Konrad Konvalj said:
Dr. Frankenstein said:
Jag har två röster på mig. Vimes och Fain.
Du hade 1 röst från Vimes när Fain plötsligt hakar på och vill se båda sidorna av myntet.

Han ivrade iväg sitt inlägg, och strax efter när du skrivet ett inlägg slängde han med en röst också.
Jo så är det men jag tror han likt jag vill få ut mer information och då jag är den första att få en röst på mig så vill han att ett drev mot mig ska starta.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Fain said:
Varför jag outar:

Jag outade här för att byn får veta, ifall diskussioner kommer igång när jag inte har tillfälle att slänga in min info.

Då jag tror någon sitter på info om det var något jag skulle ta bort sen, men glömde. Någon hade redan sagt det att det var varulvar hos kvinnorna om inte jag minns fel.
Alltså.

Förklara det här inlägget för mig så jag förstår?
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Jag vill påpeka att jag inte förordade random outningar. Jag ifrågasätter varför en bybo ska hålla inne med info för att han inte kan ljuga, vilket är precis vad Dr. Frankenstein säger.

I runda ett så reagerade jag på att Dr. Frankenstein var knäpptyst under helgen. Han påstår att han saknat internet. Detta efter att Vic haft sin hissy fit om att man inte ljuger om att vara inloggad eller inte. Det är riktigt vaga grejjor, det är jag heeelt med på men, allt ska funderas kring.

Så för att sätta press på Doktorn.

Röst: Dr. Frankenstein
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
titta på mina senare inlägg så har jag redan sagt hur jag menar, är det mer du vill veta så kan jag gärna svara, men tyvärr har jag svårt att beskriva rakt ut hur jag menar.

Och jag ursäktar om jag är framme för fort, men då jag inte hängde med något förra rundan så vill jag gärna vara på helt från början, och jag tycker att Vimes la fram övertygande argument, min röst är mer för att lägga en röst som kan pressa, men det verkar ju endast få omvänd effekt.
 
Top