Nekromanti Supernaturalgate - runda 2

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Fain said:
Personligen tycker jag att det är dags att outa kön, då jag tror några sitter på info om det.

Jag inser mycket väll att mitt kön höjer mig över skyarna när det kommer till att bli misstänkt, men det är smällar man få ta.

Jag är KVINNA
Fain said:
Om nu alla vill veta, jag gjorde det av två anledningar.

Den första anledningen var att jag vill ha det överstökat, då jag tycker det är dags att outa kön nu för oss som inte har gjort det.

Det andra är att jag sitter på info om kön.
Går inte ihop för mig.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Jag har redan sagt att det med " då jag tror några sitter på info om det." skulle jag ta bort innan jag postade, men missade det, och då man inte ändrar så har jag fått leva med det, var det något mer som inte gick ihop så får du gärna säga vad.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Fain said:
Jag har redan sagt att det med " då jag tror några sitter på info om det." skulle jag ta bort innan jag postade, men missade det, och då man inte ändrar så har jag fått leva med det, var det något mer som inte gick ihop så får du gärna säga vad.
Jag tycker inget du har skrivit riktigt går ihop. Du tycks ha drabbats av nån form av nervositet-hybris och kastar fram konstiga saker i stort sätt alla inlägg.

Jag läser om inläggen flera gånger, och förstår fortfarande ingenting. Jag kanske är dum eller trött eller whatnot.

Nu skall jag pussla ihop alla dina inlägg, och se efter om jag greppar något. Som det ser ut nu så har locket trillat av från tunnan, och fiskstanken bolmar ut. Tillsvidare så kan jag bjussa på en röst.

Röst: Fain
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Jag har redan från början sagt att ni får dreva mot mig, men då ingen har gjort detta gick jag ut med lite av informationen iallafall. Visar ju sig dock vara ett misstag. Men jag ser gärna att ni kommer med något jag kan svara på, då jag är riktigt dålig på detta med analyser, och hoppar med på det som låter trovärdigast.

Jepp, jag är en riktig dålig spelare i det här på så sätt, men man lär sig via spelet.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Fain said:
Jag har redan från början sagt att ni får dreva mot mig, men då ingen har gjort detta gick jag ut med lite av informationen iallafall. Visar ju sig dock vara ett misstag. Men jag ser gärna att ni kommer med något jag kan svara på, då jag är riktigt dålig på detta med analyser, och hoppar med på det som låter trovärdigast.

Jepp, jag är en riktig dålig spelare i det här på så sätt, men man lär sig via spelet.
Men hur kan du ha missat att plocka upp informationen att det är dumt att outa utan att vara drevad på?

Jag var t.ex. inne på att Lukas är demon för att han med sitt envetna fokus på Maniac drog uppmärksamheten från drevet mot smrt (eller Vicotnik?). Och nu gör du samma sak, medvetet eller omedvetet (fast med lite sämre timing). Varför ska vi inte sluta oss till att du är en demon med dåligt självförtroende som tycker att det vore bättre om du själv åkte än någon som Dr F som ger ett mycket mer stabilt intryck?
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Hade jag inte gjort det i runda ett då? I Stället för att Vic skulle åka ut? Jag höll kvar min röst på honom längre än de flesta, och sen bytte jag nästan så fort någon hade bytt, bara för att jag tyckte det luktade mer Ulv om honom än om Lu-kaazh. Tror du inte att jag redan då, i runda ett, hade gjort något tidigt för att få de flesta mot mig och rädda en ulv som faktiskt kan spela?
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Fan, där lät jag aggressiv, ledsen över detta, men jag vet att det var dumt att gå ut med något, något jag nu ångrar att jag gjort. Speciellt med tanke på att det gör så jag passar in mer på gruppen som varulv än bybor.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Jag tycker att du är instabil och jag har har fått konstiga vibbar från dig under Runda 1.
Jag vet inte om du är ulv eller bara oerfaren.
Men jag vill veta mer.

Röst: Fain
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Inget förvånade med denna röst, väntade mig att få dig på mig Dr. Man får hoppas att jag kan svara på alla frågor ni vill ha svar på.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Men hur börjar vi denna runda bäst? Förra rundan gick ju bra, då vi fick ut en varulv, men hur gör vi denna runda? Ska vi gå ut med kön? Ska vi avslöja saker vi vet? Ska vi bara sitta och vänta på ulven?

Här undrar du lite om hur vi (byn/gruppen) skall gå tillväga denna runda.

Personligen tycker jag att det är dags att outa kön, då jag tror några sitter på info om det.

Okay. En personlig åsikt om hur vi (byn/gruppen) skall gå till väga, och även ett antagande om att några sitter på info om kön.

Jag inser mycket väll att mitt kön höjer mig över skyarna när det kommer till att bli misstänkt, men det är smällar man få ta.

Jag är KVINNA

Trots att du tror att några sitter på information gällande kön, och en möjlig koppling till ulvarna, och dessutom vet du att två kvinnor är ulvar så kastar du fram din vagina. Du frågar först om hur du vill att vi skall gå tillväga, och sen tar du ett rätt märkligt beslut utan någons sammtyckande baserat på att du Personligen tycker att det är dags att outa kön.

Varför jag outar:

Jag outade här för att byn får veta, ifall diskussioner kommer igång när jag inte har tillfälle att slänga in min info.

Alltså. Varför skulle du inte få ett tillfälle att lägga fram din information? Vimes information: Det är två kvinnor som är ulvar dök upp 30 minuter innan gong-gongen.

Då jag tror någon sitter på info om det var något jag skulle ta bort sen, men glömde. Någon hade redan sagt det att det var varulvar hos kvinnorna om inte jag minns fel.

Du har påpekat vid ett flertal gånger att du skall tänka dig för innan du skriver. Här gör du ju absolut inte det. Några inlägg tidigare efterlyser du en sammanställning, och den ger jag dig. Där står det klart och tydligt att Vimes sagt: Jag vet att två demoner är kvinnor. Här skriver du: Någon hade redan sagt det att det var varulvar hos kvinnorna om inte jag minns fel.
Kort och gott skiter du ju blanka fan i min post med en sammanställning. Du ser inte längre än varulvsnosen du har mitt i ansiktet.


+ att jag tycker det är viktigare att dreva mot varulvar nu än att dreva för information, men det är kanske bara jag.

Den här förstår inte jag.

Riktigt bra inlägg Vimes, jag skulle dock vilja att Dr.Frankenstein svarar lite innan jag lägger min röst. Jag tror på din förmåga att finna varulvar, men jag vill helst se båda sidor av Frankenstein myntet först.

Trots att Vimes ber oss alla att inte använda honom som en varulvssniffare. Du vill se båda sidorna av myntet innan du lägger en röst, okay. Så du vill att Dr.F skall outa utan press på grund av det Vimes skriver..

Även jag hoppas att jag inte sabbat något med att outa kön, men det tror jag inte.

Någonstans borde det ha framgått för dig att vi inte skall slänga ut saker utan press, sammförstånd och liknande.

Då Dr frankenstein inte verkar komma med något mot argument denna runda så tar jag och lägger min röst där iallafall tills dess att annan info kommit upp.

Röst: Dr Frankenstein

Rent tidsmässigt pratar vi inte om timmar direkt, och jag anser att Dr.F gör rätt. Varför skall han börja snacka utan press?

Om nu alla vill veta, jag gjorde det av två anledningar.

Den första anledningen var att jag vill ha det överstökat, då jag tycker det är dags att outa kön nu för oss som inte har gjort det.

Det andra är att jag sitter på info om kön.

Har redan nuddat det här inlägget. Om du nu sitter på kön så har du ju stjälpt dig själv genom att pumpa ut ditt kön innan ulvarna har visat sina. Eller är jag helt ute och cyklar?

titta på mina senare inlägg så har jag redan sagt hur jag menar, är det mer du vill veta så kan jag gärna svara, men tyvärr har jag svårt att beskriva rakt ut hur jag menar.

Och jag ursäktar om jag är framme för fort, men då jag inte hängde med något förra rundan så vill jag gärna vara på helt från början, och jag tycker att Vimes la fram övertygande argument, min röst är mer för att lägga en röst som kan pressa, men det verkar ju endast få omvänd effekt.

Det jag ville få fram till Dr.F var att det var bra att han inte slängde ur sig en massa saker på grund av en röst från Vimes som sedan blev till 2 röster. En från Vimes och sen en från dig. Dr. F gör det bra i mina ögon sätt. Att du sätter press är det väl inget fel på alls. Det är ju så vi jobbar.

Jag har redan sagt att det med " då jag tror några sitter på info om det." skulle jag ta bort innan jag postade, men missade det, och då man inte ändrar så har jag fått leva med det, var det något mer som inte gick ihop så får du gärna säga vad.

Slarv igen alltså. DU som skulle vara så nogrann, och tänka dig för.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Men hallå: Frankie har just gjort en jävligt konstig outning.

Om jag förstår honom rätt (han får gärna korrigera detta) säger han att han inte får skriva saker som är osanna om sin roll överhvudtaget*.

Får du resonera kring den, hinta, brödsmula den? För, var går gränsen mellan att hinta något och att ljuga? Om du tex skulle resonera kring vad din roll är bra för (siaren: min roll är bra för att hitta varulvar, vapensiaren: min roll är bra för att hitta lögnare) skulle det vara ok? Eller är det så att du måste säga den i klarspråk om du talar om den?

Framför allt undrar jag hur xyas har tänkt här egentligen. Om han ger dig en sådan nackdel innebär det ju massor av jobb för honom att hålla reda på dig så att något du säger inte kan tolkas som en lögn eller osanning om din roll.

Vad händer om du ljuger? Blir du tagen ur spel då?

Jag tycker att det här är en extremt märklig roll att tilldela någon i ett varuvlsspel, p.g.a.:
1. Det är mycket godtycke i vad som är en osanning. Får Frankie inte säga annat om sin roll än exakt det som står i den?
2. Det innebär jävligt mycket jobb för SL att hålla efter en sådan här regel. Jag har svårt att tänka mig att SL konstruerar en roll som innebär att han måste hålla efter i trådarna på ett sådant här sätt.

Jag vill höra dig resonera kring det här, Frankie, är det inte jävligt märkligt? Apport!

___________
*
Dr. Frankenstein said:
Min karaktär har en nackdel som gör att jag ej kan ljuga om mitt kön, beväpning eller förmåga.
Antingen skriver jag vad jag har eller så gör jag det inte. Jag få inte skriva saker som inte är sanna om min roll överhuvud taget. Så jag har valt att inte avslöja min förmåga.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
ReccaMin information säger visserligen att en demon har en hagelbössa helt säkert said:
Check. Det var feltänkt av mig. Dock, vill jag hävda, minskar chanserna för att hitta en varulv bland hagelbössorna iom att vi redan nypt en.

Men du har rätt, vi kan inte avskriva Smrt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Recca said:
Min information säger visserligen att en demon har en hagelbössa helt säkert, men den lämnar det öppet om det finns fler med hagelbössa bland demonerna.
Check. Det var feltänkt av mig. Dock, vill jag hävda, minskar chanserna för att hitta en varulv bland hagelbössorna iom att vi redan nypt en.

Men du har rätt, vi kan inte avskriva Smrt.
Hur kan vi vara så säker på att vi nypt en ulv med hagelsprakare?

Vicotnik´s formulär kan i princip var helt indränkt med fiskrens, gamla tarmar, och annat som han snaskat på under tiden han diktade ihop sitt formulär.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Angående det här med förmåga och vapen

Recca - om vapen och förmåga:

Som jag skrivit har jag ingen aning hur spelet generellt ser ut.

Min information var alltså att minst två varulvar var kvinnor. Den säger inte ett skit om vapen och förmåga.

Jag outade att min information kanske tydde på att vapen och förmåga hängde ihop, och att den sannolikt innebar att fler det fanns fler än två varulvar. Om du jämför det med vad jag i klarspråk hade så är paralellerna ganska tydliga, imo.

Av naturliga skäl pushade jag för kön (min info var ju rätt vass mot just kön), dock förstod jag att exempelvis du Recca hade info kring varulveri och vapen, vilket fick mig att backa kring att kön var det viktigaste.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Konrad, tack för ett bra inlägg om mig. Jag är en slarver tyvärr, men jag får försöka skärpa mig. Jag tog ett personligt beslut om outningen, baserat på vad jag tyckte var bäst. Jag struntade inte totalt i din information, anledningen till att jag skrev som jag gjorde var för att jag inte var 100 % på om det var Vimes eller någon annan, och tänkte inte på att jag kunde gå tillbaks och kolla, jag har kollat igenom din sammanställning och tycker den är bra, tro inte att jag dissar den.

Jag hoppade på mot Dr då jag tyckte han spelade uppgivet efter att Vimes gott ut med sitt inlägg, men han verkar ju ha fått nya krafter nu när han kan gå på mot mig.

Jag kan mycket väll stjälpa mig själv med mitt outade kön, men jag tror ej att så är fallet. I värsta fall kommer det bli så, men jag hoppas innerligt att den information jag ger byn kan hjälpa dem att ta en varulv i en senare runda i så fall.

Hoppas detta ger lite svar, men släng gärna mer mot mig om det behövs.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Jag har bara meddelat vad som står i min roll och då jag inte vet var gränsen för osanning enligt SL går så väljer jag att inte ta risken.
Men jag håller med dig Vimes att det är en märklig restriktion att ge någon.

Så jag vet inte hur jag ska göra utan att antingen avslöja min förmåga vilket jag inte vill eller att föra SL arg.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Konrad Konvalj said:
Hur kan vi vara så säker på att vi nypt en ulv med hagelsprakare?

Vicotnik´s formulär kan i princip var helt indränkt med fiskrens, gamla tarmar, och annat som han snaskat på under tiden han diktade ihop sitt formulär.
Sant det också. Dock tror jag inte att det är så jättesannolikt att han ljugit om sin beväpning eller kön. Som varulv vill man nog hålla lögnerna till ett minimum.

Jag menar, det finns sannolikt både vapensiare och könssiare i spel. Att ljuga är nog mer risky, speciellt så tidigt i spelet.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Re: Angående det här med förmåga och vapen

Vimes said:
Recca - om vapen och förmåga:

Som jag skrivit har jag ingen aning hur spelet generellt ser ut.

Min information var alltså att minst två varulvar var kvinnor. Den säger inte ett skit om vapen och förmåga.

Jag outade att min information kanske tydde på att vapen och förmåga hängde ihop, och att den sannolikt innebar att fler det fanns fler än två varulvar. Om du jämför det med vad jag i klarspråk hade så är paralellerna ganska tydliga, imo.

Av naturliga skäl pushade jag för kön (min info var ju rätt vass mot just kön), dock förstod jag att exempelvis du Recca hade info kring varulveri och vapen, vilket fick mig att backa kring att kön var det viktigaste.
Jag är väldigt säker på att förmågor och vapen hänger ihop.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Angående vad som hände med Maniac

Möller och Maniac försvann i runda 1. Det finns ju ett par olika sätt detta kan ha gått till.

Maniac gav upp, Möller blev mördad, Möller och Maniac mördades.

Sen har jag ytterliggare en gissning, och det är att Maniac mördades av bybor. Någon/några av oss kan ha någon förmåga som gör så att dom kan välja en person som dom vill "rena" (dvs ta bort demonen som kontrollerar sin värd). Dock, pga infon från Maniac och Unfair om att dom var bröder så tror jag att Maniac var den som hade sålt sin själ, i det fallet så vet jag inte riktigt hur det fungerar.

Jag tycker det är viktigt att reda ut huruvida Maniac eller Unfair var och är varulvar, bland det viktigaste vi måste reda ut.
 
Top