Nekromanti Supernaturalgate - runda 2

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Vi har en timme och tjugo minuter på oss lite drygt, jag tror det är bäst att vi börjar ena oss. Min röst är ej huggen i sten.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Med en timme kvar börjar det kännas som om det finns en risk att jag kommer bli utröstad och med tanke på att jag inte har använt min förmåga än så är det ganska dumt.

Jag visste att alla pistolbärande personer var icke-demoner eftersom att jag i min ägo har vigvatten. Jag har kvar av detta vigvatten som gör att jag kan sia efter demoner! Men, precis som med Smrtiharas förmåga, är den begränsad och hade jag haft fyra användningar hade jag redan använt den men det har jag inte.

Så, rösta ut mig om ni vill, men jag kan ta reda på om någon är demon eller inte.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Så du menar att vi hade 3 potentiella demon siare i gruppen?

Det låter som lite väll många måste jag säga.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Ja, det är precis vad jag menar. Änglar känns däremot som några som kan sia hela tiden, vilket jag inte kan.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Korpa said:
Med en timme kvar börjar det kännas som om det finns en risk att jag kommer bli utröstad och med tanke på att jag inte har använt min förmåga än så är det ganska dumt.

Jag visste att alla pistolbärande personer var icke-demoner eftersom att jag i min ägo har vigvatten. Jag har kvar av detta vigvatten som gör att jag kan sia efter demoner! Men, precis som med Smrtiharas förmåga, är den begränsad och hade jag haft fyra användningar hade jag redan använt den men det har jag inte.

Så, rösta ut mig om ni vill, men jag kan ta reda på om någon är demon eller inte.
Jag har varit tveksam till dig länge men nu börjar det bli väldigt mycket skumt.
Jag är högst tveksam till att det finns 3 demon siare.

Röst: Korpa
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Så många frågor inga svar..

Pjuh.. Vi svettas in i det sista.

Korpa, du har snackat väl.

Unfair: Du har inte snackat alls?

Röst: Unfair
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jag har inte försbvunnit från jordens yta. För tillfället får jag inte mitt huvud runt all info som ligger och skvalpar. Det är för mycket.

Jag får noll och nada varulvsping på Korpa. Kan Recca kort och koncist förklara varför det är en bra anledning att rösta ut henne (jag förstår att det verkar vara av taktiska orsaker).

Att vi inte ska nacka Frankie tycker jag är rätt uppenbart. Har Fain kommit med sin könsinfo? jag hittar den inte i tråden. Har Unfair skrivit något?

Folk som inte skriver något alls i det här läget är scum, imo. Unfair är dessutom online ser jag nu.

Jag kommer dyka upp innan deadline igen. har jag sett en bra motivering till varför vi ska knipa Korpa så går jag på det.

Korpa måste förstås outa sin förmåga om hon är på väg att åka ut.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Korpa said:
Med en timme kvar börjar det kännas som om det finns en risk att jag kommer bli utröstad och med tanke på att jag inte har använt min förmåga än så är det ganska dumt.

Jag visste att alla pistolbärande personer var icke-demoner eftersom att jag i min ägo har vigvatten. Jag har kvar av detta vigvatten som gör att jag kan sia efter demoner! Men, precis som med Smrtiharas förmåga, är den begränsad och hade jag haft fyra användningar hade jag redan använt den men det har jag inte.

Så, rösta ut mig om ni vill, men jag kan ta reda på om någon är demon eller inte.
Nä, jag köper fan inte det här. Det vore sjukt obalanserat med ytterligare en siare.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Vimes said:
Korpa said:
Med en timme kvar börjar det kännas som om det finns en risk att jag kommer bli utröstad och med tanke på att jag inte har använt min förmåga än så är det ganska dumt.

Jag visste att alla pistolbärande personer var icke-demoner eftersom att jag i min ägo har vigvatten. Jag har kvar av detta vigvatten som gör att jag kan sia efter demoner! Men, precis som med Smrtiharas förmåga, är den begränsad och hade jag haft fyra användningar hade jag redan använt den men det har jag inte.

Så, rösta ut mig om ni vill, men jag kan ta reda på om någon är demon eller inte.
Siarrollen är extremt lätt att fejka också, som sagt.

Nä, jag köper fan inte det här. Det vore sjukt obalanserat med ytterligare en siare.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Det är sanningen och inget annat.

Jag kan förstå att det låter märkligt, men betänk att jag inte kan sia hela tiden utan bara en gång. Är det så märkligt? Vi har en väktare som påstår sig kunna vakta ett begränsat antal gånger.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Ja Vimes, jag outade mitt kön utan press i början, vilket det blev jävla kravaller runt.

Men igen, Jag är Kvinna.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Lu-kaazh (1): Smrt
Fain(1): Korpa
Dr.Frankenstein(1): Unfair

Unfair(3): Vimes, Paxen, Konrad Konvalj
Korpa(4): Recca, Lu-kaazh, Fain, Dr Frankenstein


Rätt så?

De i sluskdreven (med bara (1)) måste ta ställning.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Konrad, mästarnas mästare när det kommer till att ge oss sammanställningar på information i dessa svåra varulvstider, skulle du kunna ge oss en uppdatering?

Med kön, vapen, förmågor och information?

Denna gång skall jag fasiken spara ner den och anteckna själv, känns förjävligt att hänga på dig hela tiden.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Fain said:
Ja Vimes, jag outade mitt kön utan press i början, vilket det blev jävla kravaller runt.

Men igen, Jag är Kvinna.
Det vet jag. Men du gaggade om att du hade info om kön också, inte bara att du hade ett kön. Eller?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Korpa said:
Det är sanningen och inget annat.

Jag kan förstå att det låter märkligt, men betänk att jag inte kan sia hela tiden utan bara en gång. Är det så märkligt? Vi har en väktare som påstår sig kunna vakta ett begränsat antal gånger.
Men vi har en hela-tiden-siare, Frankie. Och en som-kanske-var-en-hela-tiden-siare, Möller. Vi har en nerfad väktare. Jag tycker det är mycket märkligt att du ska ha en one-shot-siarförmåga...
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Fain said:
Konrad, mästarnas mästare när det kommer till att ge oss sammanställningar på information i dessa svåra varulvstider, skulle du kunna ge oss en uppdatering?

Med kön, vapen, förmågor och information?

Denna gång skall jag fasiken spara ner den och anteckna själv, känns förjävligt att hänga på dig hela tiden.
Har inte tid. Sätter mig i bilen nu för att hinna in till jobbet och logga in för att vara med in i det sista.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Min information visade sig vara helt onödig, men det var:

Att 50% av kvinnorna är varulvar.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Jag kan förstå att du tycker det är märkligt, men så är det.

Det är därför jag inte använt den ännu, med bara en chans ville jag se till att använda det på någon som visat sig varulvig för att kunna veta säkert, i första rundan är det för många som är osäkra.
 
Top