Nekromanti Supernaturalgate - runda 2

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Nej, just det, jag har faktiskt en bit information kvar som jag kan ge er.

Jag har skickat ett pm till xyas där jag bestämt vem jag vill sia och jag valde Smrtihara. Min motivering är att byn vill veta om han och jag är gröna och genom att sia kan jag ta reda på det utan att väktaren behöver röstas ut.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Jaja, det var ironiskt eftersom planen hänger på det.

Ursäkta avsaknaden av smiley.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Det enda jag måste fråga dig är om du får dela sådan information om du blir utröstad?

Går inte det emot reglerna? Eller har jag missat något?

För ifall det inte är emot reglerna, varför sa då inte Möller något när han blev utröstad om han nu är en ängel?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Varför skulle jag inte få nämna vem jag tänkt använda min förmåga på? Om jag inte gör det så får jag inget berätta när jag är utröstad, men då är jag inte heller med i spelet längre.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Fain said:
För ifall det inte är emot reglerna, varför sa då inte Möller något när han blev utröstad om han nu är en ängel?
Möller blev dödad inte utröstad
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Och Möller blev dödad, inte utröstad, det var nog därför han inte sa något.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Ah, jag fattade det som att du menade att du skulle säga svaret...

Jag är trög ibland.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Hjälp mig hjälpa er!

Finns det verkligen ingenting jag kan resonera kring som skulle kunna hjälpa er?
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Fain said:
Det enda jag måste fråga dig är om du får dela sådan information om du blir utröstad?

Går inte det emot reglerna? Eller har jag missat något?

För ifall det inte är emot reglerna, varför sa då inte Möller något när han blev utröstad om han nu är en ängel?
I denna rundan får du säga vad du vill om du inte citerar ditt pm typ.

I nästa runda så får de som åkte ut inte nämna någon för spelet relevant information. Endast säga tack för gott spel, med valfri formulering.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca said:
Smrtihara said:
Say what in the who what now?!

Hade inte jag ändrat min röst till korpa redan?

Röst: Korpa

Det är många "what ifs" i det resonemanget, men jag går me på't.

Puh..

Nu är det bara kvar vem ytterligare jag ska skydda.
Skydda ingen annan än dr f och dig själv och spara sista skyddet till dr f och offra dig i sista rundan. Planen hänger på att dr f är säker två rundor... Det vill säga, om du skyddar tre personer så är du en ulv.
Eller ja. Planen hänger på det semi-mycket. Om dr f dör innan fjärde rundan börjar, dvs andra eller tredje natten så är smrt demon.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Jag kan lägga min röst, men det kommer inte göra någon skillnad. Jag har 6 röster på mig, röster som tycks huggna i sten som det känns iaf.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca said:
Recca said:
Smrtihara said:
Say what in the who what now?!

Hade inte jag ändrat min röst till korpa redan?

Röst: Korpa

Det är många "what ifs" i det resonemanget, men jag går me på't.

Puh..

Nu är det bara kvar vem ytterligare jag ska skydda.
Skydda ingen annan än dr f och dig själv och spara sista skyddet till dr f och offra dig i sista rundan. Planen hänger på att dr f är säker två rundor... Det vill säga, om du skyddar tre personer så är du en ulv.
Eller ja. Planen hänger på det semi-mycket. Om dr f dör innan fjärde rundan börjar, dvs andra eller tredje natten så är smrt demon.
Så om smrt säger "Ojsan, jag råkade visst skydda Paxen också, så jag kan inte skydda dr f inför fjärde rundan" så måste smrt vara demon.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Konrad Konvalj said:
Korpa said:
Hjälp mig hjälpa er!

Finns det verkligen ingenting jag kan resonera kring som skulle kunna hjälpa er?
Ta och rösta ut Unfair.
Jag kan inte hålla med om att du ska rösta på mig. Men jag tycker att du ska skriva vad du tror om mig och speciellt vad du tror byn tjänar på att rösta ut mig.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Där tappade du bort mig, varför är smrt demon bara om Dr F dör?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Jag tycker att du är skum, det kan jag inte förneka, och det är du eller Paxen som kan ha ljugit om att ha pistol. Paxen är garanterat ulv om Dr F är det, men du har inga egentliga kopplingar till någon vilket gör det svårt. Om du faktiskt sitter på en pistol så är du ärkegrön, men jag vet inte om du har ljugit.
 
Top