DoD Stretch Goals

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
En sak jag verkligen gillar är att alla strechgoals än så länge kommer ingå i grundboxen. Inte snack om att behöver göra tillval och annat senare för att få dem.

Jag har all respekt kickstarters som inte gör så, som kör med att ursprungspriset sattes utifrån vad som ingick då, och vill man ha extragrejer också sås får man betala för det.

Men jag föredrar absolut när allt bara följer med automatiskt och jag inte behöver fundera över sånt.
 
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,418
Location
Nirvana
Brukar inte slutsumman landa ungefär kring det dubbla av de två första dygnens intäkter? Eller blir det i snitt mer än så?
 

Lirarn

Veteran
Joined
14 Feb 2015
Messages
119
Dimön borde vi kunna ta hem. :)
Tycker det ser intressant ut med antalet backers. Det var ca 8k backers för Vaesen (Mythic B&I) och det är väll den bästa kickstartern för deras egna varumärken. Med lite tur kan denna bli 10k+. *håller tummarna*
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
En hyfsad modell jag tycker funkar rätt bra för Kickstarters är en tredjedel första dagen, en tredjedel sist dagen och en tredjedel där emellan. Med den logiken tror jag vi hamnar på typ 11 miljoner i detta fall (med siffror rakt ur minnet).
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,148
Location
Lund
Finns bara ett SG som skulle få mig att gå in här.

En Chronopia-setting till DoD'23. Då är jag all in :D

Cog.
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
249
Jag hoppas att ett av de senare målen att de samlar alla äventyr till en bok med settingen till dalen de har utlovat och den får gärna vara inbunden.

Det som har utlovats bland målen som inte nämnts än är något med Natt och Dag, ett äventyr tror jag att det var. Vet att det är så här det fungerar men jag hade önskat att allt de utlovat innan är med i målen från dag 1. Det känns lite som man är vuxen på julafton och låtsar vara överraskad över vad tomten har i säcken.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,225
Malmberg.
Gör han? (Jag vet alltså inte.) Men visst, Chronopia kan ju vara ett varumärke han äger. Men vad gäller innehållet i världsbygget lär det vara de enskilda författarna, precis som för Äventyrsspels äldre DoD-grejer.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,021
Location
Ereb Altor
Gör han? (Jag vet alltså inte.) Men visst, Chronopia kan ju vara ett varumärke han äger. Men vad gäller innehållet i världsbygget lär det vara de enskilda författarna, precis som för Äventyrsspels äldre DoD-grejer.
Ja, så är det sannolikt. Men hans företag (heter det Cabinet?) äger mycket riktigt varumärket. Eller gjorde iaf sist någon frågade :)

PRV har en lättnavigerad databas som kan vara kul att kolla på.
 

PhilArt

Patafysike Doktor
Joined
19 Sep 2004
Messages
705
Location
Malmö
Jag hoppas att FL inte ger efter för de önskemålen. Hårdpärmarna på Svärdets sång är visserligen snygga men fyller inte direkt någon funktion när de ligger i boxen.
Jag skulle inte säga att det är av funktionsskäl jag efterfrågar det, utöver möjligen förhoppningen att boken håller bättre för tidens tand. Framför allt är det för att det är trevligare att hantera en inbunden bok.
 

vije

Warrior
Joined
21 Jan 2017
Messages
245
Jag kan intyga sanningshalten i det. ;-)
Nu lyckas ni verkligen väcka mitt intresse :) Vad kan det finnas i ett demontempel som @Måns - en luttrad rollspelsveteran och -skapare - garanterat inte skulle vänta sig?

Om man bortser från dumheter som smurfer eller vandrande toaletter, så tänker jag att jag själv iaf inte skulle vänta mig tex ett sedan länge kraschlandat rymdskepp. Inte heller kanske en portal till Chronopia.

Hmm, kommer inte på något annat så det är väl något av de två då :)

(Skämt å sido - ser mycket fram emot äventyret! :) )
 
Top