DoD Stretch Goals

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,149
Alltså med risk att låta som en cyniker...

Alla stretchgoals än så länge var ju på en nivå där de garanterat skulle låsas upp.

Så att säga "tärningar borde alltid varit med". Jo självklart, därför de låg nivån de gjorde.


De riktiga stretchgoalsen har vi inte sett än.
Jo, fast då hade man i princip kunna lägga hela produkten som SG, typ "Når vi målet blir det en PDF, vid 100 tkr blir det en tryckt bok i svartvitt, vid 150 tkr blir det i färg, vid 200 tkr kommer det i en box, osv, osv".
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,031
Location
Sthlm
Hade vart kul med en mening till om streach goal äventyren "a STYLE adventure by Gabbi/Säter/Moa" är såklart något man vill ha, men någon mening om vad det faktiskt är hade inte skadat!
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Hade vart kul med en mening till om streach goal äventyren "a STYLE adventure by Gabbi/Säter/Moa" är såklart något man vill ha, men någon mening om vad det faktiskt är hade inte skadat!
Trolletinn skulle kunna vara kusin till Vinterskogens hemlighet och Trollkvinnans gåta när det gäller känsla och stämning. Sen har jag inspirerats av Skelettbyns hemlighet och Prins hatt under jorden.

Äventyrets arbetstitel var "Ovan måne, under jord". :)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,923
Location
Ludvika
Alla stretchgoals än så länge var ju på en nivå där de garanterat skulle låsas upp.

Så att säga "tärningar borde alltid varit med". Jo självklart, därför de låg nivån de gjorde.
Precis min känsla också!

Jo, fast då hade man i princip kunna lägga hela produkten som SG, typ "Når vi målet blir det en PDF, vid 100 tkr blir det en tryckt bok i svartvitt, vid 150 tkr blir det i färg, vid 200 tkr kommer det i en box, osv, osv".
Det här har ju gjorts förut (inte alla av fria ligan), inklusive saker som mjukpärm och hårdpärm (Förlåt Dante!). Men det brukar kritiseras eftersom det betyder att den produkt som utannonserats från början kan bli radikalt annorlunda från den produkt som sen levereras. Vilket inte alltid uppskattats.

Sure, man hade kunnat tycka att ligan borde börjat sin kickstarter med 2 eller 4 miljoner som mål och baka in allt det här innan. Men det är inte särskilt underhållande. Då hade vi bara suttit och tittat på en räknare som räknar upp.

De försöker göra en show av det hela; lite sång, lite dans, lite alkaseltzer i byxorna. Sure, jag personligen är inte särskilt intresserad av shower. Jag föredrar mer raka puckar. Men å andra sidan har jag ju nu googlat efter kickstartern flera gånger för att kolla vilka nya strechgoals som kommer, eftersom jag inte orkat bry mig om att spara kickstartern som favorit än.

Så även jag, som inte är intresserad av showen, har hjälpt att promota den i diverse algoritmer.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Nu är alla SGs som angavs från början upplåsta.

Jag har dålig koll på Kickstarters. Det här är den första jag backar. Brukar det tillkomma fler vartefter man slår i taket eller är detta det vi kommer att få?
 

Moberg

Veteran
Joined
31 Jul 2014
Messages
107
Det brukar komma fler, och jag hoppas att ligan har en mängd coola grejer att avslöja som SGs!
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,899
Location
The Culture
Nu är alla SGs som angavs från början upplåsta.

Jag har dålig koll på Kickstarters. Det här är den första jag backar. Brukar det tillkomma fler vartefter man slår i taket eller är detta det vi kommer att få?
Det varierar. I det här fallet är det väl inte helt osannolikt att det kommer ännu fler stretch-goals, eftersom det gått mindre än ett dygn sedan starten.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,923
Location
Ludvika
Vid en väldigt framgångsrik kickstarter brukar det slå i taket efter tag, men jag hoppas att Ligan planerat för en väldigt framgångsrik kickstarter med mågna gömda strechgoals =)
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,319
Allt ser gött ut tycker jag. Men får jag önska vill jag se en Foundry VTT modul som extra SG.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Det är ju inte omöjligt att rollformulär säljs separat också. Med 5+5 formulär i lådan kommer man ju iaf garantera att formulären faktiskt används. Tror aldrig jag gjort slut på ett formulärsblock av alla jag köpt och fått med. Och så verkar det vara en fråga som delar publiken (talar av egen erfarenhet här), några verkar verkligen vilja ha köpeformulär medan många andra inte alls är så intresserade.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Jag hoppas att ett stretchgoal är en modul om den gigantiska staden Clonypia 😁
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,553
Location
Fallen Umber
Hade vart kul med en mening till om streach goal äventyren "a STYLE adventure by Gabbi/Säter/Moa" är såklart något man vill ha, men någon mening om vad det faktiskt är hade inte skadat!
Templet Purpurbrand är ett urgammalt demontempel som kanske inte är så tomt som de flesta tror. Något har vaknat där på sistone och dragit till sig uppmärksamhet, inte bara från äventyrarna.
 
Top